Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2009, 19:26   #21
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wijle mijn grootvader heeft daar ook voor gevochten, doch hij vocht in de eerste plaats voor een democratie en vrij Belgie en niet voor een onderdrukkend Belgie of Vlaanderen, Wijle mijn vader heeft aan het Oostfront gevochten tegen de communisten van Stalin en Lenin om ons een vrij leven te kunnen geven en ik ga dus niet stemmen voor politici die nog erger zijn dan deze twee samen.

Wat je ook stemt, na de verkiezingen zijn het toch dezelfde mensen die op de zelfde postjes terugkomen, dus ik stem niet.

............en aan de zijde van Adolf Hitler.........
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2009, 20:05   #22
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
............en aan de zijde van Adolf Hitler.........
Verschaeve.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2009, 20:32   #24
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
je vergeet je "cheer-smileys"

Verschaeve
Oud 4 mei 2009, 21:31   #25
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Naar boven

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waar ik je tekst in mijn sitaat afgebroken heb, daar ben ik gestopt met lezen.

Als het van mij afhangt: een ruk naar boven. Meer of totale Vlaamse onafhankelijkheid.
Voor mij ook: naar boven: méér Vlaamse autonomie. Onafhankelijkheid, daarvoor is het nog te vroeg maar dat komt ! Geduld is een mooie deugd.
De Vlamingen hebben al bewezen dat ze véél geduld hebben. Over een paar jaren zijn we (misschien) onafhankelijk. Daarvoor hebben we mensen nodig als de Slovaken of de Kosovaren.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2009, 21:50   #26
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Geduld is een mooie deugd.
Geduld vanachter het televisiescherm kan eeuwig duren.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2009, 22:56   #27
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Wijle mijn grootvader heeft daar ook voor gevochten, doch hij vocht in de eerste plaats voor een democratie en vrij Belgie en niet voor een onderdrukkend Belgie of Vlaanderen, Wijle mijn vader heeft aan het Oostfront gevochten tegen de communisten van Stalin en Lenin om ons een vrij leven te kunnen geven en ik ga dus niet stemmen voor politici die nog erger zijn dan deze twee samen.
Uw vergelijking van het Belgisch staatsbestel met de dictatuur van Stalin is zo belachelijk en pertinent historisch onwaar, dat ik niet eens de moeite doe om erop in te gaan. Om maar iets te zeggen: tussen 1929 en 1953 stierven meer dan een miljoen mensen in de strafkampen van de Goelag archipel (Russische concentratiekampen). Als je hier in België anno 2009 iets soortgelijks kan opnoemen dat de schijn van vergelijking met de Goelags kan doorstaan, hoor ik het graag van je. In het andere geval kom je maar terug wanneer je nuchter bent. Ik heb geen tijd en geen zin in dit soort gezever.

Laatst gewijzigd door roskam : 4 mei 2009 om 23:00.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 08:09   #28
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Uw vergelijking van het Belgisch staatsbestel met de dictatuur van Stalin is zo belachelijk en pertinent historisch onwaar, dat ik niet eens de moeite doe om erop in te gaan. Om maar iets te zeggen: tussen 1929 en 1953 stierven meer dan een miljoen mensen in de strafkampen van de Goelag archipel (Russische concentratiekampen). Als je hier in België anno 2009 iets soortgelijks kan opnoemen dat de schijn van vergelijking met de Goelags kan doorstaan, hoor ik het graag van je. In het andere geval kom je maar terug wanneer je nuchter bent. Ik heb geen tijd en geen zin in dit soort gezever.
In zuivere getallen is dat waar, maar in Belgie zijn ook mensen met beestentreinen naar concentratiekampen gedeporteerd.

En ja, die zijn daar ook vermoord.

Verschaeve
Oud 5 mei 2009, 08:15   #29
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Jamaar dat waren spooktreinen, die tellen niet mee
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 16:45   #30
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
In Vlaanderen sterven er mensen, omdat ze geen Frans kennen en dus geen medische verzorging kunnen vragen.
In Vlaanderen sterven er mensen omdat ze geen medische verzorging kunnen betalen, maar wel door de Belgische overheden worden gepluimd om de Franstalige in dit land een luxe leven te kunnen schenken.
In Vlaanderen sterven er mensen, gewoon omdat ze autochtone Vlamingen zijn en dus door de allochtone Belgen mogen mishandeld, verkracht en vermoord worden.
Belgie is in bepaalde opzichten veel erger dan Goelags, hier worden de mensen op een laffe manier vermoord.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 17:47   #31
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard Re: waar een wil is, is een weg. Je moet hem alleen maar vinden.

Citaat:
In Vlaanderen sterven er mensen, omdat ze geen Frans kennen en dus geen medische verzorging kunnen vragen.
In Vlaanderen sterven er mensen omdat ze geen medische verzorging kunnen betalen, maar wel door de Belgische overheden worden gepluimd om de Franstalige in dit land een luxe leven te kunnen schenken.
In Vlaanderen sterven er mensen, gewoon omdat ze autochtone Vlamingen zijn en dus door de allochtone Belgen mogen mishandeld, verkracht en vermoord worden.
Belgie is in bepaalde opzichten veel erger dan Goelags, hier worden de mensen op een laffe manier vermoord.
.....
Wat je ook stemt, na de verkiezingen zijn het toch dezelfde mensen die op de zelfde postjes terugkomen, dus ik stem niet.
Belgie wordt bestuurd door de politici die gekozen worden door de eigen bevolking. Als U wilt dat de Vlamingen beter behandeld worden, stem dan op politieke partijen die dat net als U ook willen (en doen).
Als U wilt dat het zo blijft in Belgie, ga dan niet stemmen, of stem op de traditionele partijen.

Geloof me, gaan stemmen is zinvoller (en gaat sneller) dan 10.000 bijdragen in dit forum schrijven. Want het gezeur in een forum kan iedere politieke partij éénvoudig negéren, de komende verkiezingsuitslag echter niet.
Oud 6 mei 2009, 06:00   #32
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Belgie wordt bestuurd door de politici die gekozen worden door de eigen bevolking. Als U wilt dat de Vlamingen beter behandeld worden, stem dan op politieke partijen die dat net als U ook willen (en doen).
Als U wilt dat het zo blijft in Belgie, ga dan niet stemmen, of stem op de traditionele partijen.

Geloof me, gaan stemmen is zinvoller (en gaat sneller) dan 10.000 bijdragen in dit forum schrijven. Want het gezeur in een forum kan iedere politieke partij éénvoudig negéren, de komende verkiezingsuitslag echter niet.
30% van de stemmen halen, de grootste partij zijn en nog opzij gezet worden door de andere partijen. Nee, in Belgie word de regering en de politici die aan de macht komen niet gekozen door de bevolking, maar door de politici zelf.
Om je daar een duidelijk bewijs van te geven, het Antwerpse stadsbestuur heeft een verkozen meerderheid van SP.A- VB, de Vlaamse regering een verkozen meerderheid van VB-CD&V. De huidige minister-president van Vlaanderen doet dit jaar voor het eerst mee aan de verkiezingen, maar is wel al 5 jaar Vlaamse minister en 2 jaar minister-president.
In de federale regering is de verkozen meerderheid, CD&V/NV.A-VB, maar twee van deze partijen zitten niet in de regering.
3/4 van de kandidaten op de verkiezingslijst voor de Vlaamse regering zetelen al op federaal niveau en zijn niet zinnens dit te verlaten.
De verkiezingen in Belgie zijn gewoon een show om de bevolking de indruk te geven dat ze iets te zeggen hebben, maar niets is minder waar.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2009, 06:48   #33
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waar ik je tekst in mijn sitaat afgebroken heb, daar ben ik gestopt met lezen.

Geen zin om te diskuteren met zo'n domme mensen die zo zwart/wit denken. Want zowel op dit forum als in de pers, zijn de voor- en nadelen van gelijkvallende verkiezingen voldoende uitgelegd.

Toch nog het antwoord op je vraag: ruk naar links, naar rechts, of naar beneden?

Als het van mij afhangt: een ruk naar boven. Meer of totale Vlaamse onafhankelijkheid.
Vlaamse onafhankelijkheid zal alle problemen niet oplossen, maar het zal in elk geval een vooruitgang zijn.

De macht willen houden kost wat kost en de grijp en heb politiek van de partijen zelf is nog een groter probleem.
(geldt vrees ik voor alle partijen groot en klein, vraag is waar het minst en de ingesteldheid en volharding eerlijker te handelen)

Ik begin hoe langer hoe meer geen zin meer te hebben te gaan stemmen; alsof mijn stem iets uit maakt in deze scheefgetrokken democratie.
Vette Pois(s)on is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2009, 06:59   #34
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
30% van de stemmen halen, de grootste partij zijn en nog opzij gezet worden door de andere partijen. Nee, in Belgie word de regering en de politici die aan de macht komen niet gekozen door de bevolking, maar door de politici zelf.
Om je daar een duidelijk bewijs van te geven, het Antwerpse stadsbestuur heeft een verkozen meerderheid van SP.A- VB, de Vlaamse regering een verkozen meerderheid van VB-CD&V. De huidige minister-president van Vlaanderen doet dit jaar voor het eerst mee aan de verkiezingen, maar is wel al 5 jaar Vlaamse minister en 2 jaar minister-president.
In de federale regering is de verkozen meerderheid, CD&V/NV.A-VB, maar twee van deze partijen zitten niet in de regering.
3/4 van de kandidaten op de verkiezingslijst voor de Vlaamse regering zetelen al op federaal niveau en zijn niet zinnens dit te verlaten.
De verkiezingen in Belgie zijn gewoon een show om de bevolking de indruk te geven dat ze iets te zeggen hebben, maar niets is minder waar.
Oud 6 mei 2009, 07:17   #35
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Vlaamse onafhankelijkheid zal alle problemen niet oplossen, maar het zal in elk geval een vooruitgang zijn.

De macht willen houden kost wat kost en de grijp en heb politiek van de partijen zelf is nog een groter probleem.
(geldt vrees ik voor alle partijen groot en klein, vraag is waar het minst en de ingesteldheid en volharding eerlijker te handelen)

Ik begin hoe langer hoe meer geen zin meer te hebben te gaan stemmen; alsof mijn stem iets uit maakt in deze scheefgetrokken democratie.
Je begrijpt nu wellicht zelf waarom er in België nog altijd opkomstplicht is?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2009, 08:05   #36
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
De eerste zin is zo hilarisch dat de rest van de grap wat tegenvalt...

Veruit de grappigste mail van de maand!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2009, 08:19   #37
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht

Als je die eerste zin dan toch zo grappig vindt, google dan eens op de trefwoorden 'MUG' en 'Halle'.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2009, 08:29   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht

Als je niet weet wat daarmee bedoeld wordt, als je maar zo de aktualiteit volgt, dan verdien je mijn schoen naar je kop. En daarmee wil ik je heel erg beledigen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2009, 09:03   #39
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht

Héél straf, daarom dat zélfs de verliezende partijen nog altijd mee in de regering het beleid bepalen ,desondanks ze zijn afgestraft in de voorgaande verkiezing....

En hoevéél niet verkozen opvolgers zetelen er zoal in kamer én senaat mijn beste die niet door de kiezer maar wél door de partijen zélf worden aangesteld.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2009, 09:47   #40
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Als je die eerste zin dan toch zo grappig vindt, google dan eens op de trefwoorden 'MUG' en 'Halle'.

Weer wordt uitzondering regel in sommige breinen.

Durven jullie eigenlijk naar het buitenland gaan???

Laatst gewijzigd door Another Jack : 6 mei 2009 om 09:47.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be