Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2009, 00:01   #101
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik vraag mij dan eigenlijk ook af waarom Raf net met die zwakke link komt?
Dat was de enige informatie die beschikbaar was op het ogenblik dat ik het topic opende. Het was vers van de pers.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 00:02   #102
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
1/ Ik kies geen partij voor de zwarte omdat ze zwart is, wel omdat zij slachtoffer is, dat is overduidelijk. Indien het omgekeerd was, de zwarte die de 2 oude vrouwen constant viseerde en beledigde, zou ik partij kiezen voor de 2 oude vrouwen. Maar niet in dit geval, omdat in dit geval de 2 oude vrouwen, de daders zijn, die het leed hebben berokkend.
Dat is hetgeen in koeien van letters in alle kranten komt , maar het verhaal van de ouderen zelf komt zo goed als niet naar boven . Ah neen , vlak voor de verkiezingen kunnen we geen stelende poetsvrouwen in de krant hebben , slechte belgen en Vlamingen wel ...
Citaat:
2/ Waar is hier ergens sprake van gevangenen? Ga jij een zwarte nu al synoniem nemen voor gevangene? Want zo komt dit over.
Had niets met een gekleurde te maken ,'t gaat'em over de rechten van die ouderlingen eens ze in een rusthuis zitten . Welk beslissingsrecht hebben ze nog , welk recht op een mening hebben ze nog ???
Hun geld en waardigheid wordt hen uit handen genomen , het pensioen waar ze heel hun leven voor gewerkt hebben zit in handen van anderen (op een zakcentje na dat ze mogen spenderen in de kantine van het rusthuis zelf ...)
Citaat:
3/ "We zijn erin geluisd..." Typisch, het stelt de graad van dommigheid voor. Niet willen inzien dat zij over de schreef zijn gegaan, en steeds de ander de schuld willen toeschuiven. Belachelijk gewoon.
Waarom belachelijk ??? Omdat ze wat ouder zijn en durven zeggen wat er op hun lever ligt ???
De enige die over de schreef is gegaan is de dief die het kleine beetje dat die ouderen nog rest ging pikken ... En wie weet wat er buiten ijs nog verdwenen is ...

Citaat:
4/ Wie denken die vrouwen wel dat zij zijn, er vanuit te gaan dat zij moeten oordelen over de prestatie's van de zwarte werkneemster? Nog iets, wie zegt dat die zwarte werkneemster de ijsjes pikte? Juist, die 2 roddelaarsters. Maar ja, het zijn ook roddelaarsters.
ZIJ BETALEN ER VOOR ! ! !Waarschijnlijk moet hun familie nog bijleggen . Als je voor diensten betaald mag je toch wel oordelen over de geleverde arbeid ? Als er bij jou een poetshulp komt en die doet niets of niet genoeg , ga jij dan oordelen over haar/zijn werk ???
Wel makkelijk om de getuigenis van die ouderen zomaar af te doen als zijnde "zever" ... De politiek doet dat al jaaaaren met de klachten die een groot deel van de bevolking heeft , en helpen dat dat doet ...

Citaat:
Kijjk, het is overduidelijk dat we het met 2 bekrompen, enggeestige, onverdraagzame, bemoeizuchtige vrouwen te maken hebben, die niet weten om te gaan met hun tijd. Uit verveling gaan ze de leegheid van hun bestaan dan maar vullen door anderen te bekritiseren. Want het is niet alleen de zwarte' die werd geviseerd: alle werknemers werden lastig gevallen.

Waarom staat iedereen achter één blok achter de zwarte werkneemster, tegen de 2 ouderlingen? Juist, omdat het net die ouderlingen zijn, die voor de problemen hebben gezorgd
.Da's pas zever ...
Er werken nog andere allochtonen en die hadden er eerder geen last van ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 00:18   #103
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dat is jouw directeur zijn verantwoordelijkheid of hij dat doet.
In het rustoord in De Haan waarvan in deze thread sprake, heeft de directeur ook niet naar de politie gebeld, maar zijn personeelslid de raad gegeven om klacht neer te leggen, wat ook gebeurd is. Als zo'n directeur tegen zijn klanten in, zijn personeel in verdediging neemt, mag men aannemen dat daar een goeie reden voor was. Geen enkele zaakvoerder verliest zomaar voor zijn plezier graag twee klanten.
Het is natuurlijk quasi onmogelijk voor die ouderen om zomaar eventjes te gaan versassen . Het is al zowieso niet eenvoudig om plaats te vinden in een rusthuis , laat staan dat ze zomaar kunnen verhuizen . Dat weet die directeur ook goed genoeg .
Tel daar dan de rompslomp van papieren en geld bij en die mensen zitten daar zo vast als maar kan zijn
Oud 21 mei 2009, 00:27   #104
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Het is natuurlijk quasi onmogelijk voor die ouderen om zomaar eventjes te gaan versassen . Het is al zowieso niet eenvoudig om plaats te vinden in een rusthuis , laat staan dat ze zomaar kunnen verhuizen . Dat weet die directeur ook goed genoeg .
Tel daar dan de rompslomp van papieren en geld bij en die mensen zitten daar zo vast als maar kan zijn
en dat geeft hen het recht het personeel als vuil te behandelen ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 00:38   #105
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Hier wordt veel moeite gedaan om het gedrag van die twee oudjes te vergoeilijken. Tevergeefs.
Oud 21 mei 2009, 00:40   #106
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Niets tevergeefs.

De media geven enkel weer dat ze veroordeelt zijn geweest voor racisme maar niet meer.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 00:42   #107
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Niets tevergeefs.

De media geven enkel weer dat ze veroordeelt zijn geweest voor racisme maar niet meer.
Meer moet dat ook niet zijn.
Oud 21 mei 2009, 00:46   #108
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en dat geeft hen het recht het personeel als vuil te behandelen ??
Neen , maar dat geeft hen wel het recht om gehoord te worden als er iets is . Blijkbaar is dat niet het geval geweest . Er was blijkbaar niemand die naar hen wou luisteren als er iets was .
En is er iemand als vuil behandeld ? Ik weet het niet , er zijn enkel getuigenverklaringen , waarbij de verklaringen nogal eenzijdig worden bericht .
De verklaring van de directeur op het VRT-journaal doen me ook een beetje denken aan het "er in luizen" ... Hoe moet je het anders noemen als een directeur "via via" zomaar weet wat er tijdens ondervragingen gezegd wordt ???
Klopt ook niet echt hé .
Oud 21 mei 2009, 00:46   #109
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Meer moet dat ook niet zijn.
Toch wel indien men erover wil discussiëren. Nu is het een kat- en muisspel.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 00:51   #110
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Neen , maar dat geeft hen wel het recht om gehoord te worden als er iets is . Blijkbaar is dat niet het geval geweest . Er was blijkbaar niemand die naar hen wou luisteren als er iets was .
En is er iemand als vuil behandeld ? Ik weet het niet , er zijn enkel getuigenverklaringen , waarbij de verklaringen nogal eenzijdig worden bericht .
De verklaring van de directeur op het VRT-journaal doen me ook een beetje denken aan het "er in luizen" ... Hoe moet je het anders noemen als een directeur "via via" zomaar weet wat er tijdens ondervragingen gezegd wordt ???
Klopt ook niet echt hé .
Volgens het gerecht wel, en mij interesseert enkel de uitspraak vd rechtbank. Of zijn "ze" daar ook niet gehoord ???
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 02:58   #111
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Een zorgverstrekker uitschelden gewoon omdat ze een andere huidskleur heeft, is grof en ontoelaatbaar. Punt andere lijn.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 05:53   #112
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Toch wel indien men erover wil discussiëren. Nu is het een kat- en muisspel.
Wat valt daar over te discussiëren? Die twee oudjes hebben een werknemer van dat rusthuis racistische verwijten naar het hoofd geslingerd. Dat zijn de feiten. Welke diepere oorzaken en achterliggende motieven jullie daar bij wensen te verzinnen om het gedrag van die twee oudjes te verschonen, laat me Siberisch koud. Zij hebben zich bezondigt aan racisme en werden daar terecht voor veroordeeld. Niks kat- en muisspel.

Laatst gewijzigd door Raf : 21 mei 2009 om 05:54.
Oud 21 mei 2009, 08:42   #113
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

En te weten dat zoiets vroeger gewoon "onbeleefd zijn" heette.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 08:45   #114
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Dan komt er iemand uw zuurverdiende centen stelen en als je reklameert ben je racist?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 08:45   #115
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens het gerecht wel, en mij interesseert enkel de uitspraak vd rechtbank. Of zijn "ze" daar ook niet gehoord ???
Want het Belgische gerecht is absoluut en onfeilbaar he Piet?

Het zal daarom zijn dat eerste aanleg wit uitspreekt en zes maand later het beroepshof zwart.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 21 mei 2009 om 08:46.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 08:50   #116
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dan komt er iemand uw zuurverdiende centen stelen en als je reklameert ben je racist?
Ik heb het vermoeden dat die oudjes lid zijn van de "Hells Bomma Motor Club" en door hun colors misschien een beetje agressief overkwamen op die directeur.

Laat ons eerlijk zijn, je moet je ogen neerslaan als je een uitheemse tegenkomt om alle ambras te vermijden, je kan immers niet winnen.
Oud 21 mei 2009, 09:10   #117
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
In Brugge werden twee oudjes veroordeeld tot een voorwaardelijke celstraf omdat ze de poetsvrouw van het rusthuis waar hun mannen verblijven racistische verwijten naar het hoofd slingerden. Ze moesten het slachtoffer bovendien elk een schadevergoeding van 150 euro betalen.

Die veroordeling is uiteraard een goede zaak, maar volgens de laatste nieuwsberichten werkt het slachtoffer, een vrouw van Rwandese afkomst, ondertussen ergens anders. Dat is jammer, want zo wordt het slachtoffer op een manier eigenlijk ook nog gestraft. De directie had beter dat stelletje racisten hun biezen laten pakken.

Waar gaat het naartoe wanneer zelfs bejaarden, die tot de jaren van verstand zouden moeten zijn gekomen, hun fatsoen niet meer kunnen houden?

Linkje.
Als wat er in het artikel staat eerlijk is, dan vind ik dat verdiend. Iemand die de vuiligheid onder je gat komt opkuisen om er enkel nog wat verwijten bovenop te krijgen verdient niet om scheldwoorden te krijgen.

Maar ik ken het verhaal niet natuurlijk. Het kan zijn dat er andere feiten spelen.

Voor mijn part mag een Rwandese die nood heeft aan geld en niet op het OCMW wil leven hier gerust komen kuisen middels die RVA-cheques. Ik zou haar nog wat bonusjes cash geven als ze haar werk goed doet.

Dat verwacht je niet van een "Vlaming", eh Raf?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 09:15   #118
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mijn part mag een Rwandese die nood heeft aan geld en niet op het OCMW wil leven hier gerust komen kuisen middels die RVA-cheques. Ik zou haar nog wat bonusjes cash geven als ze haar werk goed doet.

ff tussendoor : die dames krijgen wel een pak meer per uur uitbetaald als die 7 euro/dienstencheque. Zij ontvangen een normaal loon.

Als je extra gaat bijbetalen krijg je rare toestanden, zoals een mevrouw die hier illegaal was (uitgeprocedeerde kosovaren) en énkel voor 10 euro/uur wou poetsen, wat in die tijd 4 euro méér was per cheque (ze werkte dus bij iemand die dit wel betaalde). Ik heb dienstencheques gekocht.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 12:24   #119
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Als wat er in het artikel staat eerlijk is, dan vind ik dat verdiend. Iemand die de vuiligheid onder je gat komt opkuisen om er enkel nog wat verwijten bovenop te krijgen verdient niet om scheldwoorden te krijgen.

Maar ik ken het verhaal niet natuurlijk. Het kan zijn dat er andere feiten spelen.

Waarom niet? Ik ben immers ook een Vlaming... Jij en ik zijn het over zowat alles oneens, maar een onmens ben je niet. Dat weet ik ook wel.
Oud 21 mei 2009, 12:45   #120
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Om eventjes bij de feiten te blijven: artikel GVA, artikel Het Nieuwsblad, artikel De Standaard, artikel HLN.

En daarmee kunnen we het gespeculeer hier van forummers meteen naar de prullenmand verwijzen:
- er is sprake van herhaalde racistische uitlatingen waarvan verschillende getuigen zijn, niet in het minst de agenten die de vrouwen verhoorden na de klacht
- de directeur heeft wel degelijk proberen te bemiddelen, maar dat mocht niet baten
- de vrouw werkte eerst bij een bank, ging na haar ontslag als interim aan de slag in het rusthuis en heeft inmiddels ander werk... iemand die dus duidelijk gemotiveerd is om te werken in tegenstelling tot de speculaties van sommige zelfverklaarde niet-racisten hier
- het gaat hier niet over demente oudjes, maar over vrouwen van 66 en 70 jaar van wie je mag verwachten dat ze weten wat ze doen
- dat "ijsjes pikken" komt in enkel ter sprake in artikel uit de Telegraaf aan bod, en is enkel een smoes waarmee de vrouwen nu hun gedrag proberen goed te praten... heel geloofwaardig gezien de herhaaldelijke incidenten!

Kortom, dat hier sprake is van ordinair racisme is zo klaar als een klontje! Je kan je afvragen wat de motivatie van sommigen is om dat te blijven ontkennen...

Laatst gewijzigd door Edina : 21 mei 2009 om 12:47.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be