Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2009, 15:43   #161
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
ah, als u de islam bestudeert staat er in de koran "gij zult geen andere talen leren" of "gij zult hulp nodig hebben om te kunnen slagen"

u bestudeert het gedrag van immigranten hier wel.
Ik ben vijftalig en nee ik heb daar geen twintig jaar soepsiedie van Bertje Anciaux voor ontvangen. Wat is uw punt?

Waarom moeten moslims altijd langs onder en boven en opzij gepamperd worden? KUNNEN die dan écht niks zelf?

ik ken toevallig iemand die les geeft aan "nieuwkomers":

AZIATEN zitten te springen om Nederlands te leren, zijn ontzettend ijverig, missen géén les en oefenen thuis verder

MOSLIMS (en vooral de vrouwen) moge 2 ur buitenkom. ik wiel sprek met buurvrouw ikkenieluister ikke nie kan tel. dag ik niemeer kom, heb geld vast.

Beiden zijn immigranten. En neen, ik heb niet dezelfde kritiek op chinezen als op moslims in het algemeen, vermits hun cultuur gebaseerd is op het inch allah en het ontvangen van het yizyah geld van de dhimmies. Meer hebben ze nooit zelf geleerd. Vandaar hun aftakelende culturen in �*l de islamitische landen.

d�*t is het verschil jongen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 mei 2009 om 15:46.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 15:47   #162
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

oh, ga verder doormemmen met die kinderachtige discussies, ik heb er genoeg van

ja je hebt gelijk, ja je kent alles door en door van alle moslims en alle islamcultuur.

(heb ze in het vet gezet zodat je ze duidelijk kunt zien indien je dat wilt SDX)

een goede dag verder, en pas op voor de gevaarlijke en moorddadige islam

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 27 mei 2009 om 15:48.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 15:50   #163
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Gekwetst - beledigd

No worries - still luv ya!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 15:55   #164
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Kunnen we nu alsjeblieft stoppen met het gescheld, veralgemenen, verdraaien van woorden? En nee, ik ben niet geïnterreseerd in gezever van "Maar hij si begonnen". Dit is nog erger dan een kleuterklas, ronduit zielig. Is het werkelijk onmogelijk om op een normale manier te debatteren over de problematiek rond de integratie van allochtonen (en in dit topic meer specifiek de moslims)?
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 17:45   #165
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het EUMC zelf definieert islamofobie eerder als discriminatie van moslims: "Uitingen van islamofobie variëren van verbale dreigingen tot fysieke agressie tegen mensen en hun eigendommen."
Hier moest ik aan denken toen ik dit las:
Taliban blamed for Lahore attack
Citaat:
Pakistan's government has blamed Taliban fighters for a bomb attack in Lahore which killed 23 people and left hundreds more injured.
Dat lijkt mij een typisch voorbeeld van fysieke agressie tegen mensen en hun eigendommen. En omdat het in Pakistan gebeurde kan je ervan uitgaan dat de slachtoffer Moslims zijn. De ernst van verbale dreigingen valt hierbij in het niets.
Volgens de definitie moeten de Taliban (als die het gedaan hebben) dus ernstig last hebben van islamofobie.
Deze definitie van islamofobie klopt dus niet. Hij zou moeten luiden:
"Uitingen van islamofobie kunnen alleen aangetroffen worden bij niet-Moslims en variëren van verbale dreigingen tot fysieke agressie tegen Moslim mensen en hun eigendommen."
Ben ik blij dat niet-Moslim zijn geen ras is net zomin als Moslim zijn. Anders zou dit een heel erge uitdrukking van racisme zijn.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 20:23   #166
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
onmacht? het kind weet niet waarover ze spreekt, ik moet hier hopen links opzoeken zodat ze een beetje informatie krijgt, maar het enige wat ze kan is mensen als leugenaar uitmaken, als halve pedofiel, als tweede Dutroux, als racist etc... zo'n mensen hoeven geen antwoorden, ik vrees dat ze het toch niet zal begrijpen.
Duidelijk onmacht. Je kan ook gewoon zeggen dat je ongelijk hebt.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 20:26   #167
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
IK heb het over moslims die moslims uitmoorden en waarvan het aantal slachtoffer een honderdvoud is van de slachtoffers die Israel maakt uit zelfverdediging.

IK heb het over HONDERDDUIZENDEN islamitische slachtoffers, gemaakt door islamitische jihad strijders.

Jij papegaait gewoon wat na: Shabra en Shakila.. bla bla.. 150 slachtoffers, als het er al zoveel waren. (filmpje nooit gezien van het slachtoffer dat van zijn lijkberrie viel en er terug opkroop? spoken kunnen ze daar ook al).

INFORMEER JE zeg ik.
Aan de ene kant spreek je over allochtonen in België, en om aan te geven hoe slecht ze wel zijn ga je aan de andere kant praten over moslims in Libanon. Je gaat ze vergelijken met personen in oorlog. Zie nu zelf, heel geloofwaardig is dat niet.
Oud 27 mei 2009, 20:29   #168
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Jij hebt zo'n fantastisch opmerkingsvermogen - kan jij me misschien de logica hiervan uitleggen?
Snap jij dat niet?

Maar ja, voor jou is een ziekenhuismilieu 1 ziekenhuis.
Oud 27 mei 2009, 20:31   #169
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sywen, denk je echt dat moslims op stemrecht zaten te wachten?
Ik ging met folders de markt op, de meesten wilden die folders niet hebben, vrouwen snauwden me toe dat hun man wel beslist of ze mochten stemmen, en alvorens daarover beslist werd moest een of andere buitenlandse mullah toestemming geven want stemmen is volgens nogal wat moslims niet haram of toegestaan, het woord van Allah staat voor alle door mens gemaakte wetten.
Ah ja natuurlijk. Dat van die mullah heb ik nog nooit gehoord, noch over het haram zijn van stemmen. Waar ben jij in contact gekomen met die mensen? En wie zijn dat?
Oud 27 mei 2009, 20:43   #170
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Snap jij dat niet?

Maar ja, voor jou is een ziekenhuismilieu 1 ziekenhuis.
tsjah - als we dan toch bezig zijn - en gij kunt uit dat hele ziekenhuismilieu niet 1 naam van 1 ziekenhuis geven - als wat je beweert waar is - zie ik niet in waarom dat voor jou zo'n probleem zou zijn - om je credibilaty wat op te schroeven, je geloofwaardigheid - 1 naam, adres, plaats van 1 ziekenhuis uit dat hele ziekenhuismilieu waar jij werkt of gewerkt hebt - teveel gevraagd - te moeilijk - of toch nog om een andere reden¿
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 20:52   #171
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan de ene kant spreek je over allochtonen in België, en om aan te geven hoe slecht ze wel zijn ga je aan de andere kant praten over moslims in Libanon. Je gaat ze vergelijken met personen in oorlog. Zie nu zelf, heel geloofwaardig is dat niet.
tiens, ik antwoorde op volgend zinnetje van Almaci:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meryem almaci
Neen, ik verwacht niet meteen een nieuw Auschwitz, wel een permanente rechtvaardigingsgrond voor discriminatie en vernederingen, en grotere acceptatie van militair geweld tegen moslims zoals in Palestina, Irak of Libanon.
waarover had jij het?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 mei 2009, 20:53   #172
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ja natuurlijk. Dat van die mullah heb ik nog nooit gehoord, noch over het haram zijn van stemmen. Waar ben jij in contact gekomen met die mensen? En wie zijn dat?
lees eens wat meer posts van Alice, dan heb je het antwoord meteen. Niet alles moet voor jou voorgekauwd worden, toch?

Oud 27 mei 2009, 20:55   #173
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
in de landen waar islam en politiek nauw verbonden zijn hebben de mensen ook recht om te stemmen, en wetten voor te stellen
het resultaat is gekend: het zijn feodale autocratieen, zonder vrije meningsuiting, in zichzelf gekeerd , waar het grootste deel van de bevolking een armtierig bestaan leidt zonder enige hoop op verbetering
ze hebben er ook het recht om te kiezen wie hen regeert, dat is ook democratie
En in Congo hebben de Belgische politiekers ook een chaos van gemaakt. Dus dan is het toch duidelijk dat de Belgen het verdienen om gediscrimineerd en gewelddadig behandeld te worden. Ik ben gewoon jouw logica aan het volgen.

Oud 27 mei 2009, 20:58   #174
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
mensen met een leerstoornis kunnen daar niet aan doen en moeten extra begeleiding krijgen.

mensen die expliciet weigeren om thuis hun kinderen in de officiele onderwijstaal verder op te voeden of tenminste te laten oefenen hoeven voor mijn part NIET op mijn kosten extra begeleid worden.
Ik ben er zeer grote voorstander van dat ze apart onderwijs krijgen tot ze de taal voldoende onder de knie hebben. OP HUN KOSTEN. NIET OP DE MIJNE.
Spreek jij thuis ABN? Zo niet, dan moet jij daar een boete voor krijgen. Massa's mensen doen hun best om de taal te leren. Ik ken er enorm veel die alleen naar de winkel willen gaan, zodat ze wel Nederlands MOETEN spreken. En dan zit daar een winkelverkoopster die de persoon weer aankijkt van: seg, kunde nu nog geen nederlands? Het accent zal nooit zoals dat van u of mij worden, maar als ze zich verstaanbaar kunnen maken, wat is dan het probleem?
Oud 27 mei 2009, 21:01   #175
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik ben vijftalig en nee ik heb daar geen twintig jaar soepsiedie van Bertje Anciaux voor ontvangen. Wat is uw punt?

Waarom moeten moslims altijd langs onder en boven en opzij gepamperd worden? KUNNEN die dan écht niks zelf?

ik ken toevallig iemand die les geeft aan "nieuwkomers":

AZIATEN zitten te springen om Nederlands te leren, zijn ontzettend ijverig, missen géén les en oefenen thuis verder

MOSLIMS (en vooral de vrouwen) moge 2 ur buitenkom. ik wiel sprek met buurvrouw ikkenieluister ikke nie kan tel. dag ik niemeer kom, heb geld vast.

Beiden zijn immigranten. En neen, ik heb niet dezelfde kritiek op chinezen als op moslims in het algemeen, vermits hun cultuur gebaseerd is op het inch allah en het ontvangen van het yizyah geld van de dhimmies. Meer hebben ze nooit zelf geleerd. Vandaar hun aftakelende culturen in �*l de islamitische landen.

d�*t is het verschil jongen!
Aziaten zijn ook moslims. En in welke wereld leef jij, dat moslims slechts twee uur buiten mogen? Die clichés worden in leven gehouden door mensen zoals jij, niet door hen.

En misschien komen ze niet graag naar de les omdat de lesgever principieel die mensen niet respecteert, en de mensen met een hoofddoek discrimineert? (zoals in de posts hier)
Oud 27 mei 2009, 21:07   #176
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aziaten zijn ook moslims. En in welke wereld leef jij, dat moslims slechts twee uur buiten mogen? Die clichés worden in leven gehouden door mensen zoals jij, niet door hen.

En misschien komen ze niet graag naar de les omdat de lesgever principieel die mensen niet respecteert, en de mensen met een hoofddoek discrimineert? (zoals in de posts hier)
Met aziaten bedoel ik chinezen, en gelukkig zijn er daar buiten de Oeigoeren niet al te veel moslims te vinden.

de clichés worden dan toch maar netjes gebruikt om als excuus te dienen om aan de verplichte inburgeringscursus te ontsnappen. Ga daar wat zagen.
en o jawel hoor, ze mogen daar in djellaba, in slaapkleed, en met kopvod te voorschijn komen, zelfs met een indianenpluim op hun hoofd of een boeddhistische oranje pij. Ze leren daar enkel Nederlands, maar de moslimmadammen moeten eerst nog leren tellen met rietjes! want Allah is hen vergeten naar school te laten gaan. Zielig hoor !

Oud 27 mei 2009, 21:09   #177
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Ik vind het een deprimerende zaak om hier te zijn. Ik kom dagelijks in contact met Vlaamse mensen, die zich uitermate vriendelijk opstellen, en waarbij ik nog nooit enig probleem heb gehad om mee samen te werken.
En nu, sinds de kleine week dat ik hier ben, lees ik over mensen die vinden dat ik het land verziek, dat ik mijn plichten niet nakom, dat ik als moslim maar 2 uur naar buiten mag komen, enzovoort. Zoveel meningen, gewoon gebaseerd op clichés. De meesten hebben geen enkele moslim in hun kennissenkring, maar zijn wel zeker dat ze allemaal ongemotiveerde profiteurs zijn.

Dat verandert mijn mening eigenlijk ook wel. En logisch. Als er elke dag weer wordt geleuterd over mij, leugens worden verteld, en als ik op deze manier wordt gestigmatiseerd, dan heb ik inderdaad ook maar weinig zin om mij nog meer in te gaan zetten om de maatschappij een betere plaats te maken.
Oud 27 mei 2009, 21:10   #178
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het een deprimerende zaak om hier te zijn. Ik kom dagelijks in contact met Vlaamse mensen, die zich uitermate vriendelijk opstellen, en waarbij ik nog nooit enig probleem heb gehad om mee samen te werken.
En nu, sinds de kleine week dat ik hier ben, lees ik over mensen die vinden dat ik het land verziek, dat ik mijn plichten niet nakom, dat ik als moslim maar 2 uur naar buiten mag komen, enzovoort. Zoveel meningen, gewoon gebaseerd op clichés. De meesten hebben geen enkele moslim in hun kennissenkring, maar zijn wel zeker dat ze allemaal ongemotiveerde profiteurs zijn.

Dat verandert mijn mening eigenlijk ook wel. En logisch. Als er elke dag weer wordt geleuterd over mij, leugens worden verteld, en als ik op deze manier wordt gestigmatiseerd, dan heb ik inderdaad ook maar weinig zin om mij nog meer in te gaan zetten om de maatschappij een betere plaats te maken.
beetje last van MPS? te weinig aandacht? volg jij verplichte inburgeringscursussen?

Oud 27 mei 2009, 21:12   #179
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Met aziaten bedoel ik chinezen, en gelukkig zijn er daar buiten de Oeigoeren niet al te veel moslims te vinden.

de clichés worden dan toch maar netjes gebruikt om als excuus te dienen om aan de verplichte inburgeringscursus te ontsnappen. Ga daar wat zagen.
en o jawel hoor, ze mogen daar in djellaba, in slaapkleed, en met kopvod te voorschijn komen, zelfs met een indianenpluim op hun hoofd of een boeddhistische oranje pij. Ze leren daar enkel Nederlands, maar de moslimmadammen moeten eerst nog leren tellen met rietjes! want Allah is hen vergeten naar school te laten gaan. Zielig hoor !
Eerlijk waar, denk jij dat mensen gemotiveerd zijn om les te volgen als de één of andere intolerante persoon, die daarbovenop nog eens op hen neerkijkt, voor de klas staat? Een mens zou voor minder. Ik ken enkele van de lesgevers, en dat zijn allemaal supertoffe en enorm vriendelijke mensen. Ik snap niet wat jij daar tussen doet.
Als iemand bij mij komt, voor vrijstelling van die lessen, dan kregen ze tot nu toe een preek van minstens een half uur. Nu begrijp ik hen beter.
Oud 27 mei 2009, 21:13   #180
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
beetje last van MPS? te weinig aandacht? volg jij verplichte inburgeringscursussen?
MPS?

Ooit eens gedacht om zelf wat medische bijscholing te krijgen?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be