Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2009, 22:24   #161
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Ik hoorde Veli Yüksel - zelfverklaarde progressieve Vlaamse moslim - zeggen dat hij voorstander is van het islamitisch apartheidszwemmen. Anders kunnen sommige moslima's niet buiten komen.

Geen kat die de vraag stelde wie de deur barricadeert van die moslima's, en waarom.
Het is niet de bedoeling dat journalisten van de rode staatszender de integratie in vraag gaan stellen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 22:27   #162
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door favoriet Bekijk bericht
Daarom heeft hij zich ook niet laten vangen...
Citaat:
En wie bepaalde dat thema?
En met welke bedoeling?
Je begrijpt toch dat Annemans altijd zou gepakt worden...
(zelfs nu met geen antwoord te geven )...
wat is het nu ?
hebben ze hem gepakt of niet ?

Laatst gewijzigd door jogo : 27 mei 2009 om 22:28.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 22:32   #163
favoriet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
wat is het nu ?
hebben ze hem gepakt of niet ?
Hij werd gepakt maar heeft zich niet laten vangen...
favoriet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 22:34   #164
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij werd gepakt maar heeft zich niet laten vangen...
dus hij kon het niet omzeilen
Oud 27 mei 2009, 22:35   #165
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit Bekijk bericht
Al degenen die hier geen omschrijving van vlaming kunnen verdragen, zou ik het volgende willen vragen: als je een niet-blanke tegenkomt in vlaanderen, zul je toch denken dat deze persoon (al dan niet gedeeltelijk) een niet-vlaamse of niet-europese afkomst heeft?

(dit houdt dus geen waarde-oordeel in, dit zeg ik nog eens extra erbij, al is dit waarschijnlijk verloren moeite)
Nee, die gedachte zou niet bij me opkomen. Waarschijnlijk omdat het me geen lor interesseert. En ja, het feit dat die gedacht bij jou wel opkomt, houdt wel degelijk een waarde-oordeel in.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 22:35   #166
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Raar toch hé? voor de bepaling van "vlaming" hebben ze geen criteria, maar om Marokkanen en Turkse "belgen" van hun culturele eigenschappen te voorzien moeten de VLAMINGEN dan weer geld blijven ophoesten, d�*n weten ze ineens wel weer wat de criteria zijn?

Filosoof zal wel kunnen uitleggen waarom ze in die gevallen wel ineens weten wat de criteria zijn.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 22:37   #167
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat is volgens jou een vlaming, duidelijke vraag toch?
Simpel: iedereen die in Vlaanderen woont en zich Vlaming voelt. Hoe hij of zij dat laatste invult, is persoonlijk en kan dus variëren van persoon tot persoon.
Oud 27 mei 2009, 22:41   #168
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Je merkt hier heel duidelijk hoe erg de etnische identiteit van ons volk onder druk komt te staan. Het gaat gewoon razendsnel. Over een paar eeuwen zijn we mogelijk allemaal mulatten. Ik vind dat erg.
Ik niet. Het zou een hoop aan zonnebank-kosten besparen.
Oud 27 mei 2009, 22:41   #169
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Stel jij gaat je permanent vestigen bij een andere gemeenschap. Als je je aanpast dan kan je inderdaad perfect deel uitmaken van hun gemeenschap als gast, niet als één van hen.

Persoonlijk ben ik grote tegenstander van al dat migreren. Straks wordt het overal op onze aarde een mengelmoes van allerlei rassen, volkeren, culturen, godsdiensten, waar niemand zich echt nog thuis kan voelen.

Iedereen poept met mekaar! Zwart wit rood geel bruin blauw (dat zijn brusselaars zonder haar op hune kop met aids)
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 22:41   #170
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jij denkt dat je je identitieit of afkomst kunt kiezen.
Identiteit kan je kiezen, afkomst natuurlijk niet.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 22:44   #171
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Raar toch hé? voor de bepaling van "vlaming" hebben ze geen criteria, maar om Marokkanen en Turkse "belgen" van hun culturele eigenschappen te voorzien moeten de VLAMINGEN dan weer geld blijven ophoesten, d�*n weten ze ineens wel weer wat de criteria zijn?

---------------

Trouwens: ook opgevallen dat Keulen eindelijk toegaf dat het speciale programma "allochtonen-first" om aan een job te geraken GEEN ENKELE JOB HEEFT OPGEBRACHT? de eerste zes weken mochten er dus geen oude belgen worden aangeworven, die rassiestische smeerlappen zouden wel eens de job van een marokkaan of turk kunnen afpakken vonden ze. Wat bleek? die eerste zes weken waren gewoon tijdverlies want er kwamen géén geschikte werkwillige marokkanen of turken op af? Ze geraakten niet ingevuld, de jobs! want ze verstonden geen nederlands of hadden geen stielkennis (ha nee, spijbelkennis vast wel).
Vergelijk het met Amerika: een amerikaan is een mengeling van allochtonen die zich achter de amerikaanse vlag scharen voor het amerikaanse doel.

Idemdito: de vlaming wordt een mengeling van allochtonen die zich achter de vlaamse vlag gaan scharen voor het vlaamse doel.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 22:54   #172
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik niet. Het zou een hoop aan zonnebank-kosten besparen.
In elk geval Raf, uw bijdrage tot de mulatisering van ons ras zal 0 zijn.

Nu welke vlaming heeft eigenlijk een stamboom waar nooit een Franse, Engelse, Duitse, Spaanse, Nederlandse bezetter eens zijn zaad geschonken heeft aan een vlaamse deerne...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 22:55   #173
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
In elk geval Raf, uw bijdrage tot de mulatisering van ons ras zal 0 zijn.
Waarom?
Oud 27 mei 2009, 23:02   #174
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
U bent een akelig figuur. Ik vind jouw hele redenering rond volksidentiteit grof omdat je er sowieso individuele mensen mee stigmatiseert. Je verkondigt een ziekelijke theorie maar spreekt in de naam van God schande over zij die deze theorie in praktijk omzetten.
Die God van jou, dat is die Grote Oude Blanke Man, niet?
Niet dat ik het eens ben met de definities van Her Max maar velen lezen hier enkel maar wat ze willen lezen. Hij heeft duidelijk gezegd dat elk volk gelijkwaardig is en dan zijn er nog pipo's die er totaal iets anders van maken gelijk:"Max vindt Vlamingen superieur". Gij komt mij eerder racistisch over want als iemand wilt impliceren (of het terecht of onterecht is laat ik terzijde) dat uw vrouw een Afrikaanse is doet gij net alsof we haar voor het rot van de straat hebben uitgescholden, kijkt gij dan neer op Afrikanen ofzo dat ge da zo een grove belediging vindt?

Er bestaan zelfs studierichtingen over volkeren gelijk "antropologie" en dan zijn er hier die het bestaan van volkeren gaan ontkennen.

Dat er zoiets bestaat als "de Vlamingen" is een feit alleen zijn de grenzen ervan voor discussie vatbaar. Net zoals iemand die 2 meter van lengte is groot wordt bevonden en iemand die 1.80 meter is door de ene wel groot wordt bevonden en door de andere niet. Niemand kan zeggen vanaf welke lengte ge "groot" zijt maar wilt dat dan zeggen dat grote mensen niet bestaan omdat niemand kan zeggen vanaf wanneer ge "groot" zijt? Niemand kan zeggen vanaf wanneer men Vlaming is, wilt dit dan zeggen dat Vlamingen niet bestaan? Maw is het een hele flauwe vraag van die pipo van Terzake aangezien hierop geen zinnig antwoord bestaat.

Voor vele mensen is het moeilijk te snappen dat men gehelen in groepen kan verdelen ZONDER dat men een waarde-oordeel uitspreekt over 1 van die groepen. Laat mij raden, verzamelingenleer vinden jullie ook racistisch?
Oud 27 mei 2009, 23:03   #175
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Waarom?
Dolletjes...

srr, da was gemeen van mij, excuses...
Oud 27 mei 2009, 23:16   #176
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Vergelijk het met Amerika: een amerikaan is een mengeling van allochtonen die zich achter de amerikaanse vlag scharen voor het amerikaanse doel.

Idemdito: de vlaming wordt een mengeling van allochtonen die zich achter de vlaamse vlag gaan scharen voor het vlaamse doel.
ho? de vlaming moet nog geboren worden?

Hoe noemt U trouwens de "native Americans"? ook een mengeling van inwijkelingen die zonder te vragen het gebied kwamen overspoelen? (het verschil is dan wel dat die inwijkelingen beschaving MEEBRACHTEN en dat in europa de beschaving wordt leeggezogen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 23:19   #177
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Filosoof zal wel kunnen uitleggen waarom ze in die gevallen wel ineens weten wat de criteria zijn.
precies niet hé?

wacht even, we gaan het vlaams criterium even toepassen dat ze hierboven hebben gegeven:

een marokkaan is iemand die in marokko woont..... en zich Marokkaan voelt.....

tiens tiens.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 23:31   #178
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Niet dat ik het eens ben met de definities van Her Max maar velen lezen hier enkel maar wat ze willen lezen. Hij heeft duidelijk gezegd dat elk volk gelijkwaardig is en dan zijn er nog pipo's die er totaal iets anders van maken gelijk:"Max vindt Vlamingen superieur".
eh, je hebt een vreemde manier van interpreteren. Ik heb mijn posts nog eens nagelezen en ik vind nergens terug dat ik Max verwijt dat hij Vlamingen superieur zou vinden. Ik verwijt hem dat hij Vlaming-zijn exclusief en onlosmakelijk verbindt met blank-zijn. Dát heb je toch kunnen lezen?

Citaat:
Gij komt mij eerder racistisch over want als iemand wilt impliceren (of het terecht of onterecht is laat ik terzijde) dat uw vrouw een Afrikaanse is doet gij net alsof we haar voor het rot van de straat hebben uitgescholden, kijkt gij dan neer op Afrikanen ofzo dat ge da zo een grove belediging vindt?
Nou breekt mijn klomp. Niemand 'impliceert dat mijn vrouw Afrikaanse is', ik ZEG ZELF DAT ZE EEN ANDERE HUIDSKLEUR HEEFT. Tjonge jonge...

Citaat:
Er bestaan zelfs studierichtingen over volkeren gelijk "antropologie" en dan zijn er hier die het bestaan van volkeren gaan ontkennen.
Wederom, nergens lees ik hier een ontkenning van het bestaan van volkeren.

Citaat:
Dat er zoiets bestaat als "de Vlamingen" is een feit alleen zijn de grenzen ervan voor discussie vatbaar.
Klopt volledig. Maar in Mad Max' wereld zijn de criteria voor Vlaming-zijn niét voor discussie vatbaar (mocht je je de moeite getroosten zijn posts nog eens te (her)lezen). Een Vlaming kan volgens Herr Max enkel blank zijn. Daar ga ik niet mee akkoord. Waarom niet? Omdat mijn vrouw niet blank is en mijn kinderen dat dus ook niet zullen zijn en die dus volgens Max's goddelijke theorie nooit Vlaming kunnen zijn. Excuseert u mij als ik dit een tikkeltje racistisch vind, laat staan ferm klote.

Citaat:
Voor vele mensen is het moeilijk te snappen dat men gehelen in groepen kan verdelen ZONDER dat men een waarde-oordeel uitspreekt over 1 van die groepen. Laat mij raden, verzamelingenleer vinden jullie ook racistisch?
Het is een ietsie-pietsie complexer dan dat. Het gaat erover dat je als lid van een bepaalde groep geen deel zou mogen uitmaken van een bepaald geheel. Kan perfect. Maar niet als 'huidskleur' de groep is en 'Vlaanderen' het geheel.
Voil�*. Zo racistisch ben ik nu ook weer niet, vind je niet?
Oud 27 mei 2009, 23:49   #179
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
eh, je hebt een vreemde manier van interpreteren. Ik heb mijn posts nog eens nagelezen en ik vind nergens terug dat ik Max verwijt dat hij Vlamingen superieur zou vinden. Ik verwijt hem dat hij Vlaming-zijn exclusief en onlosmakelijk verbindt met blank-zijn. Dát heb je toch kunnen lezen?

Nou breekt mijn klomp. Niemand 'impliceert dat mijn vrouw Afrikaanse is', ik ZEG ZELF DAT ZE EEN ANDERE HUIDSKLEUR HEEFT. Tjonge jonge...

Wederom, nergens lees ik hier een ontkenning van het bestaan van volkeren.

Klopt volledig. Maar in Mad Max' wereld zijn de criteria voor Vlaming-zijn niét voor discussie vatbaar (mocht je je de moeite getroosten zijn posts nog eens te (her)lezen). Een Vlaming kan volgens Herr Max enkel blank zijn. Daar ga ik niet mee akkoord. Waarom niet? Omdat mijn vrouw niet blank is en mijn kinderen dat dus ook niet zullen zijn en die dus volgens Max's goddelijke theorie nooit Vlaming kunnen zijn. Excuseert u mij als ik dit een tikkeltje racistisch vind, laat staan ferm klote.

Het is een ietsie-pietsie complexer dan dat. Het gaat erover dat je als lid van een bepaalde groep geen deel zou mogen uitmaken van een bepaald geheel. Kan perfect. Maar niet als 'huidskleur' de groep is en 'Vlaanderen' het geheel.
Voil�*. Zo racistisch ben ik nu ook weer niet, vind je niet?
Excuses, mijn repliek was grotendeels algemeen bedoeld.
Naar mijn mening (voor wat die waard is) is uw vrouw perfect een Vlaming en hoeft een Vlaming niet perse blank te zijn. Voor Max moet dat blijkbaar wel maar is dat daarom zo beledigend? Als iemand vindt dat echte Vlamingen elke dag biefstuk frit eten en elk weekend gaat vaandelzwaaien en diegene die dat niet doen geen Vlamingen zijn, gaat iemand dan zich beledigd voelen hierdoor?

Idd. wel pretentieus dat hij zijn voorwaarden als de waarheid verkoopt maar aan zijn voorwaarden zie ik niks racistisch aangezien hij nergens stelt dat Vlamingen superieur zijn.
Oud 28 mei 2009, 00:07   #180
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik viel bijna van mijn stoel toen ik zonet in Ter Zake hoorde dat Annemans niet kon antwoorden op een basisvraag voor een nationalistisch partij. Wie of wat is een Vlaming ?

Het is nochtans heel simpel. Een Vlaming is iemand die een Vlaamse vader en moeder heeft, die bijgevolg blank is, die Nederlands spreekt, die hier onze Vlaamse normen en waarden volgt en die dan ook als dusdanig als Vlaming aanvaardt wordt in onze volksgemeenschap. Het etnische aspect speelt een grote rol bij het bepalen of iemand Vlaming is of niet. Daarna spelen culturele en religieuze en taal-aspecten ook een rol. Een rasecht Vlaams meisje die in een boerka over straat loopt of een Vlaming die zich uitdost als traditionele jood, die zal uiteraard niet als Vlaming erkend worden. Stel een Duits koppel komt hier wonen, de nakomelingen kunnen zullen snel tot de Vlaams volkgemeenschap worden gerekend. Echter hoe verder van Vlaanderen, hoe minder evident dat is. Een Congolese familie zal na vijf generaties nog steeds niet als Vlamingen beschouwd worden, gewoon omdat hun etnische kenmerken te ver afwijken van de Vlaamse, vnl de huidskleur. Pas op, die mensen zijn daarvoor niet minderwaardig, het gaat echter gewoon om de vraag wie we tot het eigen volk rekenen. Dat bepaald de volksgemeenschap eigenlijk voor een groot stuk.
Ik heb 2 Vlaamse ouders, ik ben blank, mijn voorouders (in mannelijke lijn) kunnen tot 1360 getraceerd worden in Vlaanderen (meer bepaald Kortrijk en omgeving), heb een zeer Vlaams klinkende familienaam, maar ik ben niet katholiek. Ben ik dan nog wel een Vlaming? Btw, het katholicisme is ook maar een joodse (niet Vlaamse!) sekte die in de 4de eeuw een goede marketing hadden (mensen geloofden toen nog in sprookjes en wonderverhalen) en wat geluk dat ze dank zij de Romeinse (ook niet Vlaamse!) keizer staatsgodsdienst is geworden.

Zijn agnosten / atheïsten plots geen Vlaming meer, omdat ze geen aanhanger zijn van een succesvolle joods/romeinse sekte?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be