Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2009, 20:28   #21
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Geen reactie op :
- de PS heeft altijd alle hervormingen tegengehouden
- de PS heeft jarenlang het jeugdsanctierecht tegengehouden

De PS is niet centrum-rechts.
Hoe heeft de PS deze tegengehouden, kan je dit iets concreter stellen?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 20:32   #22
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat doet hij door vrijspraak te vonissen in een zaak waar er geen enkele twijfel over de schuldvraag was.

www.standaard.be

Geniale zet!
Als het OM niet in beroep gaat, dan wordt dit rechtspraak....
Beeld je even de gevolgen in.
Een duidelijk signaal aan de politici om wakker te schieten en voor middelen en infrastructuur te zorgen zodat straffen daadwerkelijk uitgevoerd kunnen worden.
En een uppercut aan het links-laks gedoogbeleid !
Rechteloosheid wordt de norm. Hoe lang nog eer wij hier in Chicago-toestanden belanden?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 20:33   #23
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Hoe heeft de PS deze tegengehouden, kan je dit iets concreter stellen?
Door het boycotten van wetsvoorstellen ivm het jeugdsanctierecht, bij vb.
Ook herinner ik mij dat de PS alles deed om extra budgettaire middelen gevraagd door Verwilghen te koeioneren. Toen Laurette dan zelf aan zet was als Minister van justitie vroeg ze zelf extra middelen en kreeg ze (gedeeltelijk) lik op stuk van diegenen die zelf altijd al had dwars gelegen.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 20:38   #24
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Door het boycotten van wetsvoorstellen ivm het jeugdsanctierecht, bij vb.
Ook herinner ik mij dat de PS alles deed om extra budgettaire middelen gevraagd door Verwilghen te koeioneren. Toen Laurette dan zelf aan zet was als Minister van justitie vroeg ze zelf extra middelen en kreeg ze (gedeeltelijk) lik op stuk van diegenen die zelf altijd al had dwars gelegen.
Zijn dit politici of kleuters?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 28 mei 2009, 20:56   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn dit politici of kleuters?
Dat is een stoute vraag.

Het beleid dat Walenland wil voeren, dat hebben wij niet te bekritizeren of te ridikularizeren door het kleuterachtig te noemen.

Maar dat wij ons eigen beleid niet zouden mogen trachten waar te maken ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 20:57   #26
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is een stoute vraag.

Het beleid dat Walenland wil voeren, dat hebben wij niet te bekritizeren of te ridikularizeren door het kleuterachtig te noemen.

Maar dat wij ons eigen beleid niet zouden mogen trachten waar te maken ...
Met alle respect Schoofzak, maar het is aan beide kanten van de taalgrens absurditeit ten top.
Oud 28 mei 2009, 21:12   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met alle respect Schoofzak, maar het is aan beide kanten van de taalgrens absurditeit ten top.
Dat ontken ik niet.
Maar ik heb niet het recht, noch de goesting, om de buren te bekritiseren.
Zo heb ik ook liefst dat zij zich niet met mijn zaken bemoeien.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 28 mei 2009 om 21:12.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 21:17   #28
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ha wat een moedig man, die rechter.

Waarschijnlijk ook het laatste wat we van hem zullen horen. Die kan zijn verdere carrière wel op zijn buik schrijven.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 21:20   #29
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Dat verdient volgens sommigen dan het etiket 'links'...
Ach, als je ziet wie die "sommigen" zijn, hoeft dat toch niet te verwonderen? Die "sommigen" zitten hopeloos verstrikt in hun eigen waandenkbeelden. Daar helpt geen lievemoederen meer aan.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 21:57   #30
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wilt gij wel eens opmerken dat diene gast dus al elf veroordelingen had, de laatste dateert nog van dit jaar .... en dat die dus niet in 't gevang zat toen hij die autoruit insloeg en die gsm pikte.
Wat zit gij dan te bazelen over gevangen vrijlaten ??
Als men gevangenen zou vrijlaten die al een ruim deel van hun straf voorbeeldig hebben uitgezeten, als men al eens een gratiemaatregel zou treffen zoals dat tot onder Boudewijn de gewoonte was, dan was er plaats voor dit soort onverbeterlijke klootzakskes. Dat is wat ik bedoel.

Citaat:
Hoeveel zitter er eigenlijk in 't gevang, omdat ze individueel verbruikten, of omdat ze op zeer kleine schaal dielden ?
Veroordeeld of in voorarrest? In voorarrest nogal wat, al heb ik geen recente cijfers. Ik zal ze bij gelegenheid eens opzoeken.

Citaat:
Voor mij is het simpel: en simplistisch uitgedrukt: iedere pedofiel moet in 't gevang; en als 't gevang zou volzitten, en er komt toch nog een pedofiel bij, dan moet er een gevang bijgebouwd worden.
Ja, da's zeer simplistisch natuurlijk. Als ik het wat complexer mag maken: pedofielen horen niet in het gevang. Wél mensen die anderen verkrachten horen daar. Maar dat is bij pedofielen lang niet altijd het geval.

De gevangenis is in oorsprong een 'correctionele' instelling, bedoeld om het gedrag van de mensen te corrigeren. Maar dat doen ze in hun huidige context absoluut niet. Ik ben daar dus geen voorstander van.
Er zijn zeker mensen die je moet tegenhouden of ze doen allerlei stommiteiten waarmee ze zichzelf en/of anderen schade berokkenen. Daar moet de samenleving zich tegen beschermen, waarschijnlijk permanent en systematisch. Maar dat zijn er niet zo heel veel, zeker geen 10.000.

We weten dat een groot deel van de gevangenen in voorarrest zit. Die zijn in theorie onschuldig. Dat hoort natuurlijk niet. België werd daar ook al voor veroordeeld. Voorarrest dient om mensen vast te houden als het onderzoek dat noodzakelijk maakt, als men voor vluchtgevaar vreest of als men recidive vermoedt. In alle andere gevallen hoort men de mensen vrij te laten en hen zo snel mogelijk voor de rechtbank te brengen. Als men dat zou doen, was er veel plaats in de gevangenissen en vooral de arresthuizen.

Citaat:
Omgekeerd gezegd: als 't gevang vol zit, moet ge niet pedofielen beginnen vrijspreken.
Als je het hebt over verkrachters, dan ben ik het met je eens. Maar omschrijf ze dan als wat ze zijn. Het maakt daarbij niet uit of ze een kind verkracht hebben, een volwassen vrouw of een man.

Citaat:
En nu nog een wedervraagske: wat is de korrekte maatschappelijke reaktie ten overstaan van iemand zoals waarvan sprake in de openingspost: een onverbeterlijke dief, die na elf veroordelingen nog steeds doorgaat, en in dit geval iemand op kosten jaagt (nieuwe autoruit, nieuwe gsm en de miserie die ermee gepaard gaat ... doet dat maar eens zonder verlof te vragen en met uw pree van vb. een arbeider aan de gemeente)
Ik zou uitzoeken waarom die man onverbeterlijk blijkt. Daar zou ik iets mee doen. En wat de slachtoffers betreft zou ik opteren voor herstelrecht: de man verplichten de toegebrachte schade te herstellen. Dat kan op allerlei manieren - gemeenschapsdienst met een enkelband of zo - en daar heeft het slachtoffer ook iets aan: hij krijgt de aangerichte schade terugbetaald en eventueel een morele schadevergoeding er bovenop.

Het idee van 'straffen' en 'wraak' staat me niet aan. Dat helpt noch de slachtoffers, noch de daders en dus al helemaal niet de samenleving. En het doelloos oplsuiten van andere mensen in kleine hokjes vind ik inhumaan. We zouden daar vanaf moeten. Tout court.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 28 mei 2009 om 21:59.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 22:08   #31
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
links? CD&V links? Open VLD links? MR links? CdH? Zelfs PS en SP.a kan je nauwelijks links noemen. De huidige regering is centrum-rechts. Er is niets links op te merken.

Een deel van de problemen komt voort uit de overbevolking in de gevangenissen. Die overbevolking is vooral ontstaan na Dutroux: gevangenen moeten een veel groter deel van hun straf uitzitten en de gebruikelijke gratiemaatregelen die voordien regelmatig getroffen werden, zijn gestopt. Daardoor zitten de gevangenissen propvol.

Als men al eens een gratiemaatregel zou toepassen, wat gevangenen vrijlaten die een groot deel van hun straf voorbeeldig hebben uitgezeten en een aantal straffen ivm drugs zou afschaffen, dan was er plaats zat in de gevangenissen.

Verder is het beleid verantwoordelijk voor een non-beleid: door de neoliberale politiek van belastingvermindering en afbouw van de staat, zijn een aantal cruciale departementen zoals Justitie en Financiën bewust verwaarloosd.
Het enige wat daar tegenop gewassen is, is een links beleid dat zwaar investeert in Financiën, fraudebestrijding en in Justitie: modernisering en democratisering. Maar dat wil men ter rechterzijde natuurlijk helemaal niet. Daar is het credo: gewoon wat gevangenissen bijbouwen tot die ook overvol zitten.
En dan de hele boel 'privatiseren'.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 22:44   #32
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Zoals in de VS waar het aantal gevangenen eind jaren '70 zo'n 250.000 bedroeg en vandaag rond de 2,5 miljoen schommelt. En grof geld verdiend wordt op kap van die gevangenen.

Oud 28 mei 2009, 23:05   #33
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Zoals in de VS waar het aantal gevangenen eind jaren '70 zo'n 250.000 bedroeg en vandaag rond de 2,5 miljoen schommelt. En grof geld verdiend wordt op kap van die gevangenen.
Wat is het probleem met gevangenissen die winstgevend zijn?

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 28 mei 2009 om 23:05.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 23:07   #34
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoiets, ja.

Alleen spijtig dat de politiediensten en de rechtspraak nog niet geprivatiseerd zijn.

Wellicht zat iederéén dan al achter slot en grendel.

Op straat zou het alleszins erg veilig zijn.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 23:12   #35
born2bewild
Banneling

Standaard

ik ben bij dat het binnenkort verkiezingen zijn

en hopelijk daarna snel opnieuw
(en dat het goed zeer mag doen)

Laatst gewijzigd door born2bewild : 28 mei 2009 om 23:18.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 23:16   #36
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor wie dergelijke onzin publiceert, heeft discussie niet veel zin.
we merken het.

niet veel anders te doen anders?
Oud 28 mei 2009, 23:17   #37
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Wat is het probleem met gevangenissen die winstgevend zijn?
De motivatie om mensen op te sluiten en opgesloten te houden heeft dan niets meer te maken met 'correctie', bescherming van de samenleving of boete maar gebeurt uit oogmerk van winstmaximalisatie.
Je garandeert op die manier corruptie

Citaat:
At worst, Hillary Transue thought she might get a stern lecture when she appeared before a judge for building a spoof MySpace page mocking the assistant principal at her high school in Wilkes-Barre, Pa. She was a stellar student who had never been in trouble, and the page stated clearly at the bottom that it was just a joke.
Instead, the judge sentenced her to three months at a juvenile detention center on a charge of harassment.

She was handcuffed and taken away as her stunned parents stood by.

“I felt like I had been thrown into some surreal sort of nightmare,” said Hillary, 17, who was sentenced in 2007. “All I wanted to know was how this could be fair and why the judge would do such a thing.”

The answers became a bit clearer on Thursday as the judge, Mark A. Ciavarella Jr., and a colleague, Michael T. Conahan, appeared in federal court in Scranton, Pa., to plead guilty to wire fraud and income tax fraud for taking more than $2.6 million in kickbacks to send teenagers to two privately run youth detention centers run by PA Child Care and a sister company, Western PA Child Care.
http://www.nytimes.com/2009/02/13/us...pagewanted=all

Het is maar één van de meest schrijnende voorbeelden.

Oud 28 mei 2009, 23:18   #38
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
blablablaabla enzovoort enzovoort
Daar helpt geen lievemoederen meer aan.
waarom doe je het dan?
Oud 28 mei 2009, 23:18   #39
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
we merken het.

niet veel anders te doen anders?
Wachten tot mijn computer de beelden gerenderd heeft. En wachten tot PhotoShop klaar is. En de gazetten lezen op het net.

Oud 28 mei 2009, 23:20   #40
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
ik heb verbanning altijd een mooie oplossing gevonden.
met wat meeval binnenkort groepslanceringen in de ruimte

Laatst gewijzigd door born2bewild : 28 mei 2009 om 23:22.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be