![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe heeft de PS deze tegengehouden, kan je dit iets concreter stellen?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook herinner ik mij dat de PS alles deed om extra budgettaire middelen gevraagd door Verwilghen te koeioneren. Toen Laurette dan zelf aan zet was als Minister van justitie vroeg ze zelf extra middelen en kreeg ze (gedeeltelijk) lik op stuk van diegenen die zelf altijd al had dwars gelegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een stoute vraag.
Het beleid dat Walenland wil voeren, dat hebben wij niet te bekritizeren of te ridikularizeren door het kleuterachtig te noemen. Maar dat wij ons eigen beleid niet zouden mogen trachten waar te maken ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Met alle respect Schoofzak, maar het is aan beide kanten van de taalgrens absurditeit ten top.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik heb niet het recht, noch de goesting, om de buren te bekritiseren. Zo heb ik ook liefst dat zij zich niet met mijn zaken bemoeien.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 28 mei 2009 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ha wat een moedig man, die rechter.
Waarschijnlijk ook het laatste wat we van hem zullen horen. Die kan zijn verdere carrière wel op zijn buik schrijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, als je ziet wie die "sommigen" zijn, hoeft dat toch niet te verwonderen? Die "sommigen" zitten hopeloos verstrikt in hun eigen waandenkbeelden. Daar helpt geen lievemoederen meer aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De gevangenis is in oorsprong een 'correctionele' instelling, bedoeld om het gedrag van de mensen te corrigeren. Maar dat doen ze in hun huidige context absoluut niet. Ik ben daar dus geen voorstander van. Er zijn zeker mensen die je moet tegenhouden of ze doen allerlei stommiteiten waarmee ze zichzelf en/of anderen schade berokkenen. Daar moet de samenleving zich tegen beschermen, waarschijnlijk permanent en systematisch. Maar dat zijn er niet zo heel veel, zeker geen 10.000. We weten dat een groot deel van de gevangenen in voorarrest zit. Die zijn in theorie onschuldig. Dat hoort natuurlijk niet. België werd daar ook al voor veroordeeld. Voorarrest dient om mensen vast te houden als het onderzoek dat noodzakelijk maakt, als men voor vluchtgevaar vreest of als men recidive vermoedt. In alle andere gevallen hoort men de mensen vrij te laten en hen zo snel mogelijk voor de rechtbank te brengen. Als men dat zou doen, was er veel plaats in de gevangenissen en vooral de arresthuizen. Citaat:
Citaat:
Het idee van 'straffen' en 'wraak' staat me niet aan. Dat helpt noch de slachtoffers, noch de daders en dus al helemaal niet de samenleving. En het doelloos oplsuiten van andere mensen in kleine hokjes vind ik inhumaan. We zouden daar vanaf moeten. Tout court.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 28 mei 2009 om 21:59. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoals in de VS waar het aantal gevangenen eind jaren '70 zo'n 250.000 bedroeg en vandaag rond de 2,5 miljoen schommelt. En grof geld verdiend wordt op kap van die gevangenen.
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Wat is het probleem met gevangenissen die winstgevend zijn?
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 28 mei 2009 om 23:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen spijtig dat de politiediensten en de rechtspraak nog niet geprivatiseerd zijn. Wellicht zat iederéén dan al achter slot en grendel. Op straat zou het alleszins erg veilig zijn.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() ik ben bij dat het binnenkort verkiezingen zijn
en hopelijk daarna snel opnieuw (en dat het goed zeer mag doen) Laatst gewijzigd door born2bewild : 28 mei 2009 om 23:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je garandeert op die manier corruptie Citaat:
Het is maar één van de meest schrijnende voorbeelden.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wachten tot mijn computer de beelden gerenderd heeft. En wachten tot PhotoShop klaar is. En de gazetten lezen op het net.
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() ik heb verbanning altijd een mooie oplossing gevonden.
met wat meeval binnenkort groepslanceringen in de ruimte Laatst gewijzigd door born2bewild : 28 mei 2009 om 23:22. |
![]() |
![]() |