![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1181 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1182 |
|
Banneling
|
U begrijpt het nog altijd niet. U kunt eenvoudigweg toch niet zeggen: wij waren goed fout in het Indonesische Banda, ten tijde van de VOC en Holland Hoi ,maar jullie ook in Belgisch Congo ook. Het ene misdrijf praat het andere toch niet goed. Of wel?
Laatst gewijzigd door system : 30 mei 2009 om 18:22. |
|
|
|
|
|
#1183 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad. Maar je kunt een ander niet verwijten wat jouzelf ook te verwijten is. Anders ben je een hypocriet.
|
|
|
|
|
|
#1184 |
|
Banneling
|
Akkoord, maar u Nederlanders komt altijd opzetten met 'discriminatie' hier en 'racisme' daar, maar u Nederlanders, bent een historisch exponent van deze begrippen. Een schoolvoorbeeld, met uw VOC en uw WIC.
Laatst gewijzigd door system : 30 mei 2009 om 18:25. |
|
|
|
|
|
#1185 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Op het Westen na, is de hele wereld nog racistisch. Vijftig jaar geleden, was iedereen nog racistisch. Je gaat toch niet huidige generaties de schuld geven voor wat vroegere generaties hebben gedaan?
|
|
|
|
|
|
#1186 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wanneer u over België praat, doet u niets anders. |
|
|
|
|
|
|
#1187 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1188 | |
|
Banneling
|
Citaat:
U moet beter de Belgische politiek volgen vooraleer u zich hiermee komt bemoeien als buitenstaander. Laatst gewijzigd door system : 30 mei 2009 om 18:57. |
|
|
|
|
|
|
#1189 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dus wie ben jij om de Nederlanders hier het recht te ontzeggen om mee te praten? Je wekt de indruk dat je het liefst een forum wilt rein van Ollanders. Dat er in Nederland ook dingen mis gaan betekent niet dat wij geen commentaar mogen geven. Als ik bijvoorbeeld de grote Belgische staatsschuld een probleem noem, dan begin jij al snel te mekkeren over de Nederlandse staatschuld. Maar dat doet er totaal niet toe. Al was de Nederlandse staatschuld tien keer zo groot als de Belgische. Ik vind dat ALLE landen hun schuld moeten terugbrengen om zo niet toekomstige generaties te belasten. Dit roep ik op Nederlandse fora net zo hard als het over de Nederlandse staatschuld gaat. Ik praat hier mee uit interesse en uit nieuwsgierigheid. Over de Nederlandse problemen heb ik het ook graag. Zelfkritiek is immers een grote deugd. Maar moet dat werkelijk in elk topic waar ik ook enige kritiek heb op Belgie? Voor elk onderwerp is een tijd en een plaats. |
|
|
|
|
|
|
#1190 |
|
Minister-President
|
Ok, we worden niet gediscrimineerd, verklaar dit begrip, waar komt het in België voor: Pariteit (tip, federaal)
|
|
|
|
|
|
#1191 |
|
Banneling
|
U hoeft mij geen tips te geven . In Het Nederlandstalig gedeelte van het federale België wordt (lees: in contact met de overheid) er Nederlands gesproken. Meer valt er niet over te zeggen.
|
|
|
|
|
|
#1192 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1193 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik leef niet in Libanon. Ik leef hier. U niet. Ik weet hoe het hier in mekaar zit. U niet. Laatst gewijzigd door system : 30 mei 2009 om 19:54. |
|
|
|
|
|
|
#1194 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Over de Nederlandse staatsschuld hebben moet ge geen hoge boom opzetten. Die is minstens eve hoog als de Belgische. En let wel: wij hebben geen aardgas. En indien u daar nu zo 'gemoedelijk' over doet, dan is dit waarschijnlijk omdat u niet anders kunt. Immers, het is gebleken dat u een evengrote staatsschuld heeft als wij. Maar nogmaals, wij hebben geen aardgas. Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 30 mei 2009 om 20:24. |
||
|
|
|
|
|
#1195 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1196 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wilt u in het vervolg ook vermelden hoe hoog de Nederlandse staatsschuld is? Kwestie van een juist beeld te krijgen. U 'quote ' blijkbaar alleen wat het minst kan schaden. Niet erg correct zeg ik dan maar. Maar goed, zand erover. Laatst gewijzigd door system : 30 mei 2009 om 20:30. |
|
|
|
|
|
|
#1197 |
|
Banneling
|
Inderdaad. Verlegen zijn ze niet vlug. En toch, ze zouden het wel degelijk moeten zijn (behalve de 'Generaliteitslanden' natuurlijk'. Die geven we het voordeel van de twijfel) . Of om het anders te zeggen: Hollanders waren in die tijd onmedogenloze ondrukkers. Punt uit. Of wat we in Limburg zeggen: 'slegte minse'.
Laatst gewijzigd door system : 30 mei 2009 om 20:57. |
|
|
|
|
|
#1198 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|