Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2009, 18:16   #1181
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dus de Hollanders hebben de mentaliteit van hun handen in de onschuld te wassen ?
Denk maar niet dat jouw voorouders onschuldiger zijn dan de mijne.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 18:20   #1182
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Denk maar niet dat jouw voorouders onschuldiger zijn dan de mijne.
U begrijpt het nog altijd niet. U kunt eenvoudigweg toch niet zeggen: wij waren goed fout in het Indonesische Banda, ten tijde van de VOC en Holland Hoi ,maar jullie ook in Belgisch Congo ook. Het ene misdrijf praat het andere toch niet goed. Of wel?

Laatst gewijzigd door system : 30 mei 2009 om 18:22.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 18:22   #1183
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U begrijpt het nog altijd niet. U kunt eenvoudigweg toch niet zeggen: wij waren goed fout in het Indonesische Banda, maar jullie ook in Belgisch Congo ook. Het ene misdrijf praat het andere toch niet goed. Of wel?
Inderdaad. Maar je kunt een ander niet verwijten wat jouzelf ook te verwijten is. Anders ben je een hypocriet.
Oud 30 mei 2009, 18:25   #1184
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Maar je kunt een ander niet verwijten wat jouzelf ook te verwijten is. Anders ben je een hypocriet.
Akkoord, maar u Nederlanders komt altijd opzetten met 'discriminatie' hier en 'racisme' daar, maar u Nederlanders, bent een historisch exponent van deze begrippen. Een schoolvoorbeeld, met uw VOC en uw WIC.

Laatst gewijzigd door system : 30 mei 2009 om 18:25.
Oud 30 mei 2009, 18:27   #1185
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Akkoord, maar u Nederlanders komt altijd opzetten met 'discriminatie' hier en 'racisme' daar, maar u Nederlanders, bent een historisch exponent van deze begrippen. Een schoolvoorbeeld, met uw VOC en uw WIC.
Op het Westen na, is de hele wereld nog racistisch. Vijftig jaar geleden, was iedereen nog racistisch. Je gaat toch niet huidige generaties de schuld geven voor wat vroegere generaties hebben gedaan?
Oud 30 mei 2009, 18:28   #1186
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Op het Westen na, is de hele wereld nog racistisch. Vijftig jaar geleden, was iedereen nog racistisch. Je gaat toch niet huidige generaties de schuld geven voor wat vroegere generaties hebben gedaan?

Wanneer u over België praat, doet u niets anders.
Oud 30 mei 2009, 18:34   #1187
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[/color]
Wanneer u over België praat, doet u niets anders.
In België worden Nederlandstaligen nog steeds gediscrimineerd. Dat is het verschil.
Oud 30 mei 2009, 18:42   #1188
system
Banneling

Standaard

Citaat:
In België worden Nederlandstaligen nog steeds gediscrimineerd. Dat is het verschil.
In België worden Nederlandstaligen niet gediscrimineerd. En minister Marino Keulen zal wel zorgen dat er niet wordt gediscrimineerd.

U moet beter de Belgische politiek volgen vooraleer u zich hiermee komt bemoeien als buitenstaander.

Laatst gewijzigd door system : 30 mei 2009 om 18:57.
Oud 30 mei 2009, 19:15   #1189
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar in werkelijkheid ben ik u in de minste mate enige uitleg verschuldigd. U bent een Nederlander. Ik kom mij ook niet bemoeien met de perikelen van Balkenende met Wilders of Rutten met zijn uitspraken over de Holocaust. Dat zijn mijn zaken niet. Welnu, u heeft zich evenmin te bemoeien -als Nederlander- met onze taalproblematiek in België. Zorg maar dat alles goed verloopt in uw land. Dat zal het beste zijn.
U bemoeit zich mischien niet met de discussies op Nederlandse fora. Maar ik verzeker je dat er veel Vlamingen zijn die dat wel doen. Het Vlaamse internet is een beetje een dorre woestijn. Daarom zoeken vele Vlamingen hun vertier op het Nederlandse internet. Daar praten ze dan mee over politiek, computers, karpervissen, etc. Vele grote Nederlandse sites zien in hun logs 10-20% Belgische IP-adressen.

Dus wie ben jij om de Nederlanders hier het recht te ontzeggen om mee te praten? Je wekt de indruk dat je het liefst een forum wilt rein van Ollanders. Dat er in Nederland ook dingen mis gaan betekent niet dat wij geen commentaar mogen geven.

Als ik bijvoorbeeld de grote Belgische staatsschuld een probleem noem, dan begin jij al snel te mekkeren over de Nederlandse staatschuld. Maar dat doet er totaal niet toe. Al was de Nederlandse staatschuld tien keer zo groot als de Belgische. Ik vind dat ALLE landen hun schuld moeten terugbrengen om zo niet toekomstige generaties te belasten. Dit roep ik op Nederlandse fora net zo hard als het over de Nederlandse staatschuld gaat.

Ik praat hier mee uit interesse en uit nieuwsgierigheid. Over de Nederlandse problemen heb ik het ook graag. Zelfkritiek is immers een grote deugd. Maar moet dat werkelijk in elk topic waar ik ook enige kritiek heb op Belgie? Voor elk onderwerp is een tijd en een plaats.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 19:18   #1190
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
In België worden Nederlandstaligen niet gediscrimineerd. En minister Marino Keulen zal wel zorgen dat er niet wordt gediscrimineerd.

U moet beter de Belgische politiek volgen vooraleer u zich hiermee komt bemoeien als buitenstaander.
Ok, we worden niet gediscrimineerd, verklaar dit begrip, waar komt het in België voor: Pariteit (tip, federaal)
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 19:32   #1191
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ok, we worden niet gediscrimineerd, verklaar dit begrip, waar komt het in België voor: Pariteit (tip, federaal)
U hoeft mij geen tips te geven . In Het Nederlandstalig gedeelte van het federale België wordt (lees: in contact met de overheid) er Nederlands gesproken. Meer valt er niet over te zeggen.
Oud 30 mei 2009, 19:43   #1192
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hoeft mij geen tips te geven . In Het Nederlandstalig gedeelte van het federale België wordt (lees: in contact met de overheid) er Nederlands gesproken. Meer valt er niet over te zeggen.
Op dezelfde wijze als er in Libanon vrijheid van godsdienst is.
Oud 30 mei 2009, 19:53   #1193
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Op dezelfde wijze als er in Libanon vrijheid van godsdienst is.

Ik leef niet in Libanon. Ik leef hier. U niet. Ik weet hoe het hier in mekaar zit. U niet.

Laatst gewijzigd door system : 30 mei 2009 om 19:54.
Oud 30 mei 2009, 20:09   #1194
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
U bemoeit zich mischien niet met de discussies op Nederlandse fora. Maar ik verzeker je dat er veel Vlamingen zijn die dat wel doen. Het Vlaamse internet is een beetje een dorre woestijn. Daarom zoeken vele Vlamingen hun vertier op het Nederlandse internet. Daar praten ze dan mee over politiek, computers, karpervissen, etc. Vele grote Nederlandse sites zien in hun logs 10-20% Belgische IP-adressen.

Dus wie ben jij om de Nederlanders hier het recht te ontzeggen om mee te praten? Je wekt de indruk dat je het liefst een forum wilt rein van Ollanders. Dat er in Nederland ook dingen mis gaan betekent niet dat wij geen commentaar mogen geven.

Als ik bijvoorbeeld de grote Belgische staatsschuld een probleem noem, dan begin jij al snel te mekkeren over de Nederlandse staatschuld. Maar dat doet er totaal niet toe. Al was de Nederlandse staatschuld tien keer zo groot als de Belgische. Ik vind dat ALLE landen hun schuld moeten terugbrengen om zo niet toekomstige generaties te belasten. Dit roep ik op Nederlandse fora net zo hard als het over de Nederlandse staatschuld gaat.

Ik praat hier mee uit interesse en uit nieuwsgierigheid. Over de Nederlandse problemen heb ik het ook graag. Zelfkritiek is immers een grote deugd. Maar moet dat werkelijk in elk topic waar ik ook enige kritiek heb op Belgie? Voor elk onderwerp is een tijd en een plaats.
Of het Vlaamse internet een dorre woestijn is, is alweer zo'n pretentieuse uitspraak van onze Noorderburen. Maar zo kennen we hen wel. Zo zijn ze altijd geweest. Bij hen is het altijd beter. Vergeet het! Waarom bent u dan hier op dit forum indien alles beter is op het Nederlandse internet???

Over de Nederlandse staatsschuld hebben moet ge geen hoge boom opzetten. Die is minstens eve hoog als de Belgische. En let wel: wij hebben geen aardgas. En indien u daar nu zo 'gemoedelijk' over doet, dan is dit waarschijnlijk omdat u niet anders kunt. Immers, het is gebleken dat u een evengrote staatsschuld heeft als wij. Maar nogmaals, wij hebben geen aardgas.

Citaat:
24-04-2009

De Nederlandse staatsschuld is vorig jaar opgelopen tot 346 miljard euro. Dat is een toename van 87 miljard euro. Deze toename is met name te wijten aan de economische neergang en de forse miljardensteun aan de bankensector
Bescheidenheid zou u sieren. Maar dat is vaak niet aan Nederlanders besteed... Het zou anders wel gepast zijn.

Laatst gewijzigd door system : 30 mei 2009 om 20:24.
Oud 30 mei 2009, 20:21   #1195
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of het Vlaamse internet een dorre woestijn is, is alweer zo'n pretentieuse uitspraak van onze Noorderburen. Maar zo kennen we hen wel. Zo zijn ze altijd geweest. Bij hen is het altijd beter. Vergeet het! Waarom bent u dan hier op dit forum indien alles beter is op het Nederlandse internet???
Dit forum en enkele Vlaamse krantensites zijn dan ook de enige plekken op het Belgische internet die ik bezoek. Het Vlaamse aanbod qua websites is nou niet echt...overweldigend. Veel Vlaamse internetters zitten meer op Nederlandse sites dan Belgische/Vlaamse. Zo geven Vlamingen meer uit bij Nederlandse webshops dan bij Belgische.

Citaat:
Over de Nederlandse staatsschuld moet ge geen hoge boom opzetten. Die is minstens eve hoog als de Belgische. En let wel: wij hebben geen aardgas.
Nu mis je toch wel totaal mijn punt, maar goed.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 20:27   #1196
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Dit forum en enkele Vlaamse krantensites zijn dan ook de enige plekken op het Belgische internet die ik bezoek. Het Vlaamse aanbod qua websites is nou niet echt...overweldigend. Veel Vlaamse internetters zitten meer op Nederlandse sites dan Belgische/Vlaamse. Zo geven Vlamingen meer uit bij Nederlandse webshops dan bij Belgische.

Nu mis je toch wel totaal mijn punt, maar goed.

Wilt u in het vervolg ook vermelden hoe hoog de Nederlandse staatsschuld is?

Kwestie van een juist beeld te krijgen. U 'quote ' blijkbaar alleen wat het minst kan schaden. Niet erg correct zeg ik dan maar. Maar goed, zand erover.

Laatst gewijzigd door system : 30 mei 2009 om 20:30.
Oud 30 mei 2009, 20:51   #1197
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dus de Hollanders hebben de mentaliteit van hun handen in de onschuld te wassen ?
Inderdaad. Verlegen zijn ze niet vlug. En toch, ze zouden het wel degelijk moeten zijn (behalve de 'Generaliteitslanden' natuurlijk'. Die geven we het voordeel van de twijfel) . Of om het anders te zeggen: Hollanders waren in die tijd onmedogenloze ondrukkers. Punt uit. Of wat we in Limburg zeggen: 'slegte minse'.

Laatst gewijzigd door system : 30 mei 2009 om 20:57.
Oud 30 mei 2009, 21:08   #1198
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Inderdaad. Verlegen zijn ze niet vlug. En toch, ze zouden het wel degelijk moeten zijn (behalve de 'Generaliteitslanden' natuurlijk'. Die geven we het voordeel van de twijfel) . Of om het anders te zeggen: Hollanders waren in die tijd onmedogenloze ondrukkers. Punt uit. Of wat we in Limburg zeggen: 'slegte minse'.
"Onmedogenloos"? Dit is ook de eerste maal dat ik u erop betrap sympathie te vertonen voor de Hollanders. Vooral als het gaat om "ondrukkers".
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 21:10   #1199
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
"Onmedogenloos"? Dit is ook de eerste maal dat ik u erop betrap sympathie te vertonen voor de Hollanders. Vooral als het gaat om "ondrukkers".

Hoezo sympathie? Volgens mij zit u onder de invloed van de psylocybe.
Oud 30 mei 2009, 21:17   #1200
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo sympathie? Volgens mij zit u onder de invloed van de psylocybe.
Meedogenloos betekent zonder medelijden. Jij schrijft dat wij onmeedogenloos waren, ofwel juist medelijden hadden. Een Haagse 'Ollander' kent zijn Nederlands dan jij.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 30 mei 2009 om 21:20.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be