Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2009, 19:49   #181
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Over het algemeen is het toch wel zo dat alles wat naar islam ruikt meteen wordt gediaboliseerd, terwijl wie eenzelfde kritiek op het jodendom zou uiteen meteen voor nazi versleten wordt. Hier spelen heel duidelijke geopolitieke & economische belangen, wat jij als Marxist ook wel zal inzien.
Het lijkt me behoorlijk moeilijk een kritiek op het Jodendom te uiten die vergelijkbaar is met bestaande kritiek op de Islam. Dat veel diep religieuze Joden hun kinderen indoctrineren is misschien het enige wat nog met de Islam valt te vergelijken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 19:59   #182
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Daarom staat het tussen aanhalingstekens. Ze voelen zich enorm bevrijd, hoewel ze zich uiterst conformistisch gedragen. Ik denk dat we daar wel een gelijklopende analyse hebben.
Conformisme is bevrijdend.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 1 juni 2009 om 19:59.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 20:06   #183
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Jozef Bekijk bericht
Gegroet iedereen.

Twintig jaar oud, student geschiedenis aan de Kul en wonende te Leuven.
Wees welgekomen.

Citaat:
Aangezien politiek mij zeer hard interesseert lijkt het mij een verrijking om actief te participeren in conversaties betreffende onderwerpen die mij aangaan. Je leert immers het meeste uit discussies met andersgezinden, op voorwaarde dat deze natuurlijk op een serieuze manier doorgaan.
'k Hoor het al, gij hebt nog niet veel ervaring met politieke fora.

Da's nikske, gij zult hier rap een paar illusies armer worden.
Citaat:
Ik heb vooreerst een vraag: wat is 'flooden' eigenlijk?
Overspoelen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 1 juni 2009 om 20:07.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 20:15   #184
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Jozef Bekijk bericht
Ik heb vooreerst een vraag: wat is 'flooden' eigenlijk?
Waterboarden op z'n forums ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 20:21   #185
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het lijkt me behoorlijk moeilijk een kritiek op het Jodendom te uiten die vergelijkbaar is met bestaande kritiek op de Islam. Dat veel diep religieuze Joden hun kinderen indoctrineren is misschien het enige wat nog met de Islam valt te vergelijken.
Jij bent dan ook de officiële spreekbuis van neo-Amerikanisme & Zionisme op dit forum.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:03   #186
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je vertrekt van kritiek, dan ga je natuurlijk focussen op de tegenstellingen.

Als je de overeenkomsten bekijkt, dan lijken de 3 grote mono-theïstische godsdiensten heel sterk op mekaar, met verschillen die in menselijke accenten liggen.
Oud 2 juni 2009, 21:07   #187
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Als je vertrekt van kritiek, dan ga je natuurlijk focussen op de tegenstellingen.

Als je de overeenkomsten bekijkt, dan lijken de 3 grote mono-theïstische godsdiensten heel sterk op mekaar, met verschillen die in menselijke accenten liggen.
Dit vind ik wel een leuke reactie, want het bulkt van de naïviteit. Islam is al sinds het ontstaan ervan - m.u.v. de 20e en 21e eeuw, met de opkomst van nationalisme - een politieke kaderideologie geweest. Politiek en religie overlapten altijd. Het is dan ook een religie met veel regels en is missionair. Het christendom is missionair, maar heeft weinig regels. Daarom is het redelijk compatibel met secularisme. Het Jodendom heeft veel regels, maar is niet missionair. Het is geheel compatibel met secularisme. Islam is hoegenaamd niet compatibel met secularisme, m.u.v. sommige mystieke stromingen ervan die de opleggende verzen van de Koran naast zich neerleggen.
Oud 2 juni 2009, 21:25   #188
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit vind ik wel een leuke reactie, want het bulkt van de naïviteit. Islam is al sinds het ontstaan ervan - m.u.v. de 20e en 21e eeuw, met de opkomst van nationalisme - een politieke kaderideologie geweest. Politiek en religie overlapten altijd. Het is dan ook een religie met veel regels en is missionair. Het christendom is missionair, maar heeft weinig regels. Daarom is het redelijk compatibel met secularisme. Het Jodendom heeft veel regels, maar is niet missionair. Het is geheel compatibel met secularisme. Islam is hoegenaamd niet compatibel met secularisme, m.u.v. sommige mystieke stromingen ervan die de opleggende verzen van de Koran naast zich neerleggen.
Het christendom is politiek al van in 't oud testament. Een deel van 't oud testament is niet minder en niet meer dan het 'ge-update' wetboek van die tijd. Het nieuw testament is een politiek verhaal. De kerstening is een politiek-economisch-militair verhaal. De Kerk en haar macht is een politiek-economisch-militair verhaal. Jezus was oneindig veel liever dan Mohamed, maar zijn volgelingen hebben die achterstand netjes ingehaald. Tot en met de onwil om de verspreiding van aids effectief te bestrijden in een samenwerking van de rede.

Het is een feit dat de accenten van de figuur Mohamed anders, en vooral gewelddadiger liggen, dan die van Jezus. Ook de Koran is een politiek-militair-economisch verhaal.

Als je dat naar 't hoofd van priester, paster en paus smijt. Dan zeggen die iets in de aard van: Ja maar, dat heeft niks met God en zijn Goedheid te maken. Hetzelfde toegepast op de Islam nivelleert de verschillen tot wat ik reeds aanhaalde ...

MENSELIJKE ACCENTEN.

De politieke verschillen tussen ons Westerlingen en Islamieten, of we nu gelovig zijn of atheïst, die zijn niet makkelijk te overbruggen. Dat is waar. Maar moeilijk kan ook.
Oud 2 juni 2009, 21:49   #189
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Jodendom is wel missionair. Nooit van onze heldin de Kahina gehoord misschien?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 2 juni 2009, 21:53   #190
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Jodendom is wel missionair. Nooit van onze heldin de Kahina gehoord misschien?
Die ene die tegen de Arabische invasie van Barbarije vocht?
Oud 2 juni 2009, 21:57   #191
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die ene die tegen de Arabische invasie van Barbarije vocht?
Barbarije?!

De Kahina was een koningin die tegen de invasie van Tamazgha door de Arabische legers vocht. Zij was tamazight (vrouwelijk van amazigh), maar van Joodse religie. Veel Imazighen (meervoud van amazigh) hadden zich immers tot het Jodendom bekeerd, anderen praktiseerden nog steeds hun eigen heidense religie.

Vandaar dat de Kahina ook geen ongecontesteerde figuur is in puristische kringen, omdat zij een semitische, volksvreemde religie invoerde.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 2 juni 2009 om 21:57.
Oud 2 juni 2009, 22:01   #192
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Barbarije?!
Het gebied van de Berbers.
Citaat:
De Kahina was een koningin die tegen de invasie van Tamazgha door de Arabische legers vocht. Zij was tamazight (vrouwelijk van amazigh), maar van Joodse religie. Veel Imazighen (meervoud van amazigh) hadden zich immers tot het Jodendom bekeerd, anderen praktiseerden nog steeds hun eigen heidense religie.

Vandaar dat de Kahina ook geen ongecontesteerde figuur is in puristische kringen, omdat zij een semitische, volksvreemde religie invoerde.
Tja, misschien heb je in dit geval gelijk. Wel vreemd. Het Jodendom is nooit echt happig geweest op nieuwkomers in de religie. Etnocentrisme is tot op de dag van vandaag in orthodoxe stromingen van het Jodendom nog belangrijk.
Oud 2 juni 2009, 22:03   #193
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gebied van de Berbers.
Man, man, man... De Imazighen! Ik noem jou toch ook geen keeskop.

Citaat:
Tja, misschien heb je in dit geval gelijk. Wel vreemd. Het Jodendom is nooit echt happig geweest op nieuwkomers in de religie. Etnocentrisme is tot op de dag van vandaag in orthodoxe stromingen van het Jodendom nog belangrijk.
Wel dat was ooit anders. In Le Monde Diplomatique was er een recentie over een boek dat ging over het Joods missionarisme in de eerste en de tweede eeuw, in concurrentie met het christendom. Wacht, ik zal je de referentie eens gaan halen...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 4 juni 2009, 15:23   #194
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
zo te zien is die nassima het hier al lang afgebold.

Blijkbaar meent ze dat ze reeds voldoende punten vergaard heeft door ons hier tot de islam op te roepen.

helpt vast om niet in de hel te geraken... misschien. Maar of ze al voldoende punten heeft om op de eerste rij te mogen kijken als haar man zijn 72 hoeries van 's morgens tot 's avonds ligt te bevredigen, dag na dag na dag, dat betwijfel ik.
Ik denk niet dat het een slim idee is om moslim meisje van jongere leeftijd hier op dit forum toetelaten (zelfs ook niet-moslimmeisjes), het gehalte verderf zit hier te hoog op de lat !
Oud 4 juni 2009, 15:39   #195
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Ik denk niet dat het een slim idee is om moslim meisje van jongere leeftijd hier op dit forum toetelaten (zelfs ook niet-moslimmeisjes), het gehalte verderf zit hier te hoog op de lat !
Dan is dit forum een weerspiegeling van de "real world"?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 16:27   #196
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht

jongere leeftijd en alreeds moeder van drie? nog niet rijp om een politiek forum te bezoeken maar wel om te kweken ?

heb je het nijvere kind stillekes achter onze rug een pmmetje gestuurd met alle dreigingen van de duivels der hel in of zo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 4 juni 2009 om 16:34.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 16:28   #197
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
jongere leeftijd en alreeds moeder van drie? nog niet rijp om een politiek forum te bezoeken maar wel om te kweken ?
Dat is zo raar toch niet...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 16:35   #198
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat is zo raar toch niet...
nee natuurlijk niet. Zij dient ten slotte enkel als baar-moeder en de opvoeding ligt bij de vader zeker, dus hoeft ons mama zich daar niks van aan te trekken, laat staan dat ze zich een eigen mening zou kunnen vormen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 17:39   #199
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dan is dit forum een weerspiegeling van de "real world"?
Toch niet van "my world"...
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2010, 14:02   #200
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nassima Bekijk bericht
salam aleykoum, broeders en zusters

Ik ben een zuster van 25 jaar, woon in België ( Asse )

Mijn ouders zijn Marokkaan.
Ik heb 3 schattige kinderen. Ihsane, Zakaria en Amine. Ik ben een trotse mama.

Mijn hobby's zijn : Sporten, Anasheed beluisteren, boek lezen van De Dood , Het Graf en Wat erna gebeurt ...
Het paradijs, Verhaal over Profeet Mohammed (vzmh)

Ik wil graag incha'allah meer over Islam leren kennen en incha'allah zal mijn vraag beantwoord van jullie
en incha'allah zal ik jullie de vraag beantwoord ,
Mocht het zijn dat ik fout over Islam , verbeter het mij incha'allah

Moge Allah Soebhana Wa Ta3ala ons beschermen tegen het kwade,
Moge Allah Soebhana Wa Ta3ala ons goede leiden ,
Moge Allah Soebhana Wa Ta3ala ons vergemakkelijk geven,
Allahoe Amien hijab

Dit was een korte voorstelling van mij .... nu ga ik eens gaan rondneuzen op het forum ....
Shalom!

Laatst gewijzigd door bgf324 : 28 maart 2010 om 14:02.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be