![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Europees Commissaris
|
![]() 'k Heb ene dag in mijn leven gestempeld. Diene die mij die stempel moest geven keek op mij neer alsof ik een stront was. Gelukkig had ik onmiddellijk weer werk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar heel veel doppen puur uit egoïsme. Dikwijls zelfs van generatie op generatie. Ganse gezinnen soms. Idd we moeten ze jennen. We moeten zorgen dat het irritant is. Tenslotte door het loonsbeslag dat ze op ons leggen...expres...jennen ze ons ook. Ze lachen werkende mensen die hun dop betalen zelfs uit.
![]() |
![]() |
#403 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Groningen waar ze verplicht zijn te gaan werken als ze doppen zijn er wel inmiddels 60% minder doppers.
Puur omdat het irritant is.
![]() |
#404 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Interessant trouwens om te merken hoe je inhakt op de armsten en grootste slachtoffers van de economische crisis, maar met geen woord rept over de échte profiteurs, zij die de crisis veroorzaakt hebben. Typische houding van lafbekken: buigen voor wie boven hen staat, stampen op wie onder hen staat. De zwaksten eerst aanvallen ... Ook een interessante attitude.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 18 juni 2009 om 23:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat er velen profiteren moet je ze gerust laten. Nog minder interessante attitude Citaat:
En één probleem tegelijk oplossen. Deze draad gaat over doppers.
![]() |
![]() |
#406 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En lafbekken zijn degenen die doen alsof ze het niet zien.
![]() |
#407 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doppers mogen zich ook gewoon laten uitschrijven.
Dan zijn ze zo vrij als een vogel. Niemand verplicht ze dan te gaan werken. Maar nee...onze centen moet je hebben hé!
![]() |
#408 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken zelfs iemand die hier dopt en in Italie woont. Begin Italie.
Vroeger kwam ze 2 keer per maand naar hier om te doppen. Nu moet ze zelfs niet meer komen. Adresje hier links of rechts gefoefeld. Woont wel in Italie. Uiteraard daar zijn het ook sukkelaars die de dop nodig hebben. Waarschijnlijk gebeurt dat nog veel meer dan u wel denkt zelfs. Mochten ze alle dagen in de rij gaan staan, zou dat ook niet meer kunnen.
![]() |
#409 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gezien? Van voor de crisis hé.
![]() |
#410 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Morgen als ik eindelijk eens geslapen heb. Ik denk dat ik dit forum nog ga leuk vinden.
![]() |
![]() |
#411 |
Gouverneur
|
![]()
![]() |
#412 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Benieuwd of ze reeds een nieuwe maffioos aan de haak geslagen heeft tenandere.
![]() |
![]() |
#413 |
Minister
|
![]() Wil je er effe bij zeggen welke kleur de leeghangers in Brussel moet voorstellen ?
Of die in de Walen ? Als je u niet inschrijft als werkzoekende heb je hier ook recht op niets van sociale zekerheid. Enkel als je invalide bent heb je een excuus om niet te moeten gaan werken en krijg je een vergoeding. Waarmee we weer tot het punt komen dat arbeid gewoon pure dwang is. Voor materialistische freaks is werken natuurlijk een orgasme. Maar ik heb al dat materialisme niet nodig om aan penisverlenging te doen, ik krijg mijn orgasmes van nature wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je blijft in je 'analyse' (da's een erg groot woord voor wat je hier publiceert) hangen in het beschimpen van de zwakkeren in de samenleving. Ja, het is zeker waar, er zijn profiteurs, ook bij de lagere klasse. Zo herinner ik me de rij werklozen - waar ik toen tussen zat als jonge snaak begin jaren '80 - de melding dat we uitzonderlijk op een zaterdag moesten komen stempelen. De man achter mij zei luidop 'ja, maar dat gaat niet want dan moet ik werken'. Zonder enige vorm van ironie en ook niet bedoeld voor de grap. Maar als je de profiteurs ziet als een probleem, waarom begin je dan met de kleine profiteurs die voor kleine bedragen frauderen en dat doen om hun hoofd boven water te houden? Waarom begin je niet met de grote fraude, met zij die honderduizenden of miljoenen euro's achterover drukken? Die Europese subsidies binnenrijven omdat ze hun suikerfabriek in de Vlaanders sluiten en diezelfde fabriek heropbouwen in Tsjechië? Of met tapijtenboer De Clerck? Of die grootaandeelhouders, de managers van de banken? Met adelijke grootgrondbezitters die gaan lopen met het grootste deel van de Europese landbouwsubsidie? Citaat:
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 19 juni 2009 om 10:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
Minister
|
![]() Op de ACV heb ik er al zien toekomen in cabrio, 4x4, netjes gekleed....die een stapeltje van ongeveer 10 dopkaarten ineens meepakken, die ook ter plekke hun kaartje nog invullen en het in de brievenbus doppen(wat dus niet kan want je moet elke dag je dopkaart bijhouden). Mensen met helemaal geen marginale look.
Maar een allochtoon met versleten sletsen die rijdt op een kapotte fiets of een man met te lange baard die een blikje bier zuipt in het openbaar...oh oh oh zelle de profiteurkes zijn daar |
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het basisinkomen wordt overigens niet gefinanciert uit arbeid, aangezien de belasting op arbeid verschoven wordt naar belasting op verbruik. De grootverbruikers van onze natuurlijke rijkdommen zullen via sociale BTW de andere burgers schadeloosstellen voor het gebruik van ieders individueel aandeel in de nv.Aarde.
Place one hundred men on an island from which there is no escape, and whether you make one of these men the absolute owner of the other ninety-nine, or the absolute owner of the soil of the island, will make no difference either to him or to them In the one case, as the other, the one will be the absolute master of the ninety-nine--his power extending even to life and death, for simply to refuse them permission to live upon the island would be to force them into the sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een paar bedenkingen: - Wat men de 'belasting op arbeid' noemt is eigenlijk uitgesteld loon dat niet direct naar de werknemer gaat maar naar de staat die dat collectief beheert in functie van de sociale zekerheid. Het is de helft van ons loon dat dient voor onze werkloosheid, ziekteverzekering, pensioen, enz. Historisch gezien is de zgn belasting op arbeid' ons niet-uitgekeerd loon dat de werknemer toekomt, niet de werkgever. Als men die 'belasting' afschaft, profiteert de werkgever daar van. De werknemer ziet zijn loon gehalveerd en zal bovendien zijn sociale zekerheid op een andere manier moeten financieren: zelf een private ziekteverzekering, privé-pensioensparen, ... Mensen met een bescheiden inkomen uit arbeid verliezen hier dus twee keer. - BTW is een bijzonder asociale belasting omdat ze lineair is. Arme mensen betalen verhoudingsgewijs meer. Als je de btw optrekt, dan leiden vooral mensen met een bescheiden inkomen daaronder. Rijke mensen merken daar natuurlijk niets van, ze zullen dus blijven consumeren zoals ze dat gewend zijn. Arme mensen zullen zich nog meer moeten ontzeggen. Mensen met een bescheiden inkomen verliezen hier dus voor de derde keer. - Het door Vivant voorgestelde basisinkomen vervangt alle andere vervangingsinkomens: werkloosheidsuitkering, leefloon, kindergeld, pensioen, ziekteverzekering, ... Maar het door Vivant voorgestelde bedrag ligt lager dan de werkloosheidsuitkering, lager dan het leefloon of wat ziekteverzekering uitkeert en dus lager dan het bestaansminimum. Een werkloosheidsuitkering is afhankelijk van de grote van het gezin, het aantal gepresteerde werkdagen, enz. Hier wordt iedereen gelijkgeschakeld waardoor sommigen natuurlijk zullen verliezen. Ook hier verliezen werknemers dus bij, voor de vierde keer. - Het basisinkomen is - in tegenstelling tot de werkloosheidsuitkering - geen recht dat bevochten is, maar een gunst die toegkent wordt. In tegenstelling tot rechten, kunnen gunsten onmiddellijk teruggedraaid worden. Of het bedrag kan willekeurig verlaagd worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 19 juni 2009 om 12:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En dat gij niet doorhebt dat uw invulling van wat een academische studie is een teken aan de wand is en perfect kaderet in het groter geheel dat "academische verloedering" heet, is niet verwonderlijk Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
![]() |
![]() |