![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Neen, het zijn beide tradities (uit welliswaar 2 verschillende godsdiensten). Het principe is echter hetzelfde. Beide kunnen niet zelf beslissen of ze er dan wel of niet voor kiezen. En dat was de essentie van onze discussie! "Dan heeft u niet goed gelezen wat die bronnen zeiden. Besneden snikkels beschermen namelijk helemaal niet tegen infecties, maar verlagen mogelijk de kans dat men bepaalde infecties oploopt. Da's nogal een verschil. Wat u zegt is net ziets doms als beweren dat airbags autobestuurders tegen letsel beschermen, terwijl airbags enkel de kans op letsel verkleinen." Idd, de kans op infecties is in het algemeen is kleiner. Dus is het toch een vorm van bescherming? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ps.: je eigen quotes worden er hoe langer hoe leuker op als je het vertikt om de quote tags te gebruiken. Maar dat is dan voor je eigen rekening.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 juni 2009 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik onthou me verder van predicaten als 'dom', 'kort door de bocht', 'naief' etc. Het zou toch eens beledigend kunnen overkomen, en dat willen we uiteraard niet. PS, ik dacht dat u me ging negeren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
hoofddoeken worden steeds meer onderdrukkend (meer afgesloten, valt tot over de schouders enz), er is dus duidelijk een (negatieve) evolutie waarneembaar. daarmee dat het aangewezen is om die zever onmiddellijk stop te zetten door het verbod in een wet te gieten. jij, als jonge man of vrouw, zou moeten op straat komen om ervoor te zorgen dat moslimvrouwen zoiets NIET zouden moeten dragen!!! en de zot die hier komt beweren dat zo'n AFSCHUWELIJK kostuum niet discriminerend is of volledig uit eigen keuze gedragen wordt, is compleet geschift!!!! en weetje witte roos, om een goeie discussie te hebben, moet je proberen dezelfde logica blijven te hanteren, kwestie van niet ongeloofwaardig over te komen. heb hier posts van jou gelezen en de reacties van mensen daarop en constant draai jij mee, in de richting van de wind, enkel en alleen om je slag toch maar thuis te halen. pathetisch..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit ging over Frankrijk. Als ik vroeger iets niet lustte, kon mijn vader ook altijd zo uithalen met "en weet ge wel hoeveel kinderen er honger lijden"? Nooit heb ik begrepen wat het hongerprobleem in de wereld te maken had met het feit dat ik geen asperges lust. Filo heeft er ook zo'n beetje van denk ik. "Geen boerka's meer in Frankrijk" Antwoord van Filo : en in zuidamerika dragen ze een poncho.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 juni 2009 om 15:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
en voor je begint met het is verplicht in de islam, denk dan even het volgende: ze zijn niet verplicht om de islam te volgen, dat is hun keuze (godsdienstvrijheid, 1 van de mensenrechten) dus is het hun keuze om een boerka te dragen. als ze geen boerka willen dragen is het hun keuze om de islam dan niet te volgen. zo simpel is het
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 19 juni 2009 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De boerka was de standaard klederdracht in Afghanistan en had niks met islam te maken meiske (of was het jongen? ben het vergeten). Deze tent-dracht had zeker en vast een bepaalde functie als je als vrouw bovenop een kameel zat en door de zanderige vlakten dagen aan een stuk voorthotste. Door het kanten kijkgaatje geraakten de ogen niet vol met zand en de rest van de stof bood bescherming tegen de blakke zon. En nu gij met uw koranvers waaruit volgens uw interpretatie en context blijkt dat moslims hier in belgie een burka moeten dragen! We zullen er weer op kunnen wachten tot sint juttemis zeker? (en dan mekkeren ze weer dat ze zoo gediskriemienieerd worden mensen... maar als ge iets vraagt om uit te voeren ... hé?) allez! hop hop!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een godsdienst die het afhakken van de voeten als voorwaarde heeft, kan echt niet rekening op de vrijheid van godsdienst denk ik. Afhakken van penisvellen wordt dan weer wel toegestaan. Afbinden van voetjes lijkt me ook de wereld uitgeholpen (gelukkig, of we zaten hier nu met chinese restaurants met vrouwen met kleine voetjes). het bedekken van het aangezicht in het openbare leven is hier nog altijd verboden Sywen. Binnen in huis mag je drie burka's boven mekaar aantrekken hoor, niks aan het handje, maar op straat moet je je gezicht laten zien).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Banneling
|
![]() Onzin natuurlijk. Van eigen keuze kan je niet spreken na levenslange hersenspoeling, intimidatie en druk door de eigen clan. Geen enkele vrouw met gezond verstand brengt haar dag in een boerka door. Dat doe je enkel als je onder druk staat of aan een geestelijk mankement lijdt.
De dag dat jouw dochter zich in een boerka camoufleert sleur je haar naar de dichtst wonende psychiater. |
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Staatssecretaris
|
![]() Of je geen schaamte kent het lijden van tallozen te gebruiken om punten te winnen in een forum.
Persoonlijk heb ik een aantal keren met Duitsers hard gediscusieerd over het verleden van Duitsland. Je kan dus begrijpen dat een rioolniveau mij niet meer interesseert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#433 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Blijf maar rond de pot draaien Circle'tje. Het principe is hetzelfde en daar ging het hem om! "ps.: je eigen quotes worden er hoe langer hoe leuker op als je het vertikt om de quote tags te gebruiken. Maar dat is dan voor je eigen rekening" So be it ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
Schepen
|
![]() moesten moslims nu eens EINDELIJK willen inzien dat niet alles godsdienst gerelateerd is, dan zouden we EINDELIJK eens de discussie op inhoudelijk niveau kunnen voeren, een niveau waarop echte oplossingen zouden kunnen gevonden worden; dat is echter een brug te ver voor de moslims. het moet zijn dat zij geen baat hebben bij wezenlijke oplossingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Enkel wanneer u posts een hooggehalte aan frustratie bevaten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
We hadden het over boerka's. Met hoofddoeken heb ik totaal geen probleem. "jij, als jonge man of vrouw, zou moeten op straat komen om ervoor te zorgen dat moslimvrouwen zoiets NIET zouden moeten dragen!!!" Ik moet niets. Maar als u zich geroepen voelt, go ahead! "en weetje witte roos, om een goeie discussie te hebben, moet je proberen dezelfde logica blijven te hanteren, kwestie van niet ongeloofwaardig over te komen. heb hier posts van jou gelezen en de reacties van mensen daarop en constant draai jij mee, in de richting van de wind, enkel en alleen om je slag toch maar thuis te halen. pathetisch....." Hebt u niets meer te leren mss? Ik sta altijd open voor nieuwe kennis. U blijkbaar niet... . En wat u van mij vind kan me werkelijk gestolen worden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat heeft uw reactie trouwens te maken met het feit dat dat filmpje goedkope (naar alle wrs Christelijke) propaganda is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() U wijkt weeral eens verder af...
Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 19 juni 2009 om 18:00. |
![]() |
![]() |