Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2009, 13:37   #121
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
oooo maar het is Sywen die er die Syrier bijhaalde met zijn toespraak in het Europese parlement.

Bij de les blijven hé jongen.
korte memorie? dat was een antwoord op u die er "kerken in moslimlanden bijhaalde"

http://forum.politics.be/showthread....15#post3329315

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 13:40   #122
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Om even de Vlaamse schoolmeester erbij te halen "Als Sywen door het raam springt, ga je dan ook door het raam springen?"

Hier is het een esthetische draad.
Hoort dus thuis in K&K.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 13:41   #123
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in dat geval hoeven de moskeeën er niet zo megagroots met reuzekoepels en reuzehoge minaretten uit te zien, zodat ze zelfs de skyline bepalen. Het belangrijkste is dat mensen hun geloof kunnen belijden... nietwaar?
Dat zei ik toch?
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 13:50   #124
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Als u toch zo zeker bent van uw zaak, dan kan u mij daar vast wel enkele bronnen over geven .
Uiteraard kan ik dat. Kijkt u maar eens:
Tariq Ramadan wil van Moslims geen ‘nieuwe Nederlanders' maken, maar islamitische missionarissen - alles heel goed lezen Wit Roosje

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...gde_islam.html <-- even op alle linkjes daar klikken en wederom alles heel goed lezen

Hier nog wat meer:
Citaat:
Het was te verwachten. Tariq Ramadan, de veelgeprezen gematigde knuffelmoslim, die door de Gaykrant als een enge islammeneer uit de kast werd getrokken, ontkent dubieuze uitspraken gedaan te hebben over homoos en vrouwen. De citaten kloppen niet. Zo zou hij nooit geroepen hebben dat "vrouwen op straat hun blik naar het beton moeten richten" of dat de homoseksualiteit "een storing, een verkeerd functioneren en een onevenwichtigheid" is. Deze teksten debiteert meneer Ramadan op cassettebandjes bestemd voor de bebaarde achterban, die door tekstwetenschappers van de Gaykrant eens haarfijn geanalyseerd zijn. Er is volgens Ramadan geknipt en geplakt, en die flikkers van GK zouden stevig gerukt hebben met verband en context van zijn uitspraken. Bladiebla. Het gebruikelijke verweer van een Man in Moeilijkheden. Daarom komt de Gaykrant nu met keiharde transcripties van de Tariq Tapes, waaruit blijkt dat Ramadan driewerf uit zijn nek lult.

Tariq Ramadan spreekt alweer met gespleten tong
Enzovoorts enzovoorts enzovoorts.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 14:25   #125
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Uiteraard kan ik dat. Kijkt u maar eens:
Tariq Ramadan wil van Moslims geen ‘nieuwe Nederlanders' maken, maar islamitische missionarissen - alles heel goed lezen Wit Roosje

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...gde_islam.html <-- even op alle linkjes daar klikken en wederom alles heel goed lezen

Hier nog wat meer:

Enzovoorts enzovoorts enzovoorts.
Wat 'Tariq Ramadan' verkondigt weet ik al lang. Daar vroeg ik trouwens ook niet naar. Ik vroeg om bronnen te geven over meerdere imams/predikers die zogezegd tegenstrijdige preken geven (gelovigen/ongelovigen).

Ik wacht vol spanning .

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 21 juni 2009 om 14:25.
Oud 21 juni 2009, 14:34   #126
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat 'Tariq Ramadan' verkondigt weet ik al lang. Daar vroeg ik trouwens ook niet naar. Ik vroeg om bronnen te geven over meerdere imams/predikers die zogezegd tegenstrijdige preken geven (gelovigen/ongelovigen).

Ik wacht vol spanning .
gij weet niet wie Tariq Ramadan is hé?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 14:40   #127
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
gij weet niet wie Tariq Ramadan is hé?
Toch wel, het is 1 van de bekendste Europese moslims. Ik geloof dat hij de Zwitserse nationaliteit heeft, maar daar ben ik niet zeker van. Ik weet wel dat hij van Egyptische komaf is.

Hij is tevens voor een vlotte integratie van moslims in het Westen, zonder het verloochenen van hun religie. Vervolgens zouden volgens hem ook alle moslims zich moeten houden aan de wetgeving van het land waarin ze verblijven.

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 21 juni 2009 om 14:40.
Oud 21 juni 2009, 14:44   #128
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch wel, het is 1 van de bekendste Europese moslims. Ik geloof dat hij de Zwitserse nationaliteit heeft, maar daar ben ik niet zeker van. Ik weet wel dat hij van Egyptische komaf is.

Hij is tevens voor een vlotte integratie van moslims in het Westen, zonder het verloochenen van hun religie. Vervolgens zouden volgens hem ook alle moslims zich moeten houden aan de wetgeving van het land waarin ze verblijven.
Citaat:
Het was te verwachten. Tariq Ramadan, de veelgeprezen gematigde knuffelmoslim, die door de Gaykrant als een enge islammeneer uit de kast werd getrokken, ontkent dubieuze uitspraken gedaan te hebben over homoos en vrouwen. De citaten kloppen niet. Zo zou hij nooit geroepen hebben dat "vrouwen op straat hun blik naar het beton moeten richten" of dat de homoseksualiteit "een storing, een verkeerd functioneren en een onevenwichtigheid" is. Deze teksten debiteert meneer Ramadan op cassettebandjes bestemd voor de bebaarde achterban, die door tekstwetenschappers van de Gaykrant eens haarfijn geanalyseerd zijn. Er is volgens Ramadan geknipt en geplakt, en die flikkers van GK zouden stevig gerukt hebben met verband en context van zijn uitspraken. Bladiebla. Het gebruikelijke verweer van een Man in Moeilijkheden. Daarom komt de Gaykrant nu met keiharde transcripties van de Tariq Tapes, waaruit blijkt dat Ramadan driewerf uit zijn nek lult.
Oud 21 juni 2009, 14:46   #129
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Dat bewijst nog altijd niet dat andere 'imams/predikers' met een gespleten tong spreken zoals u verkondigt.

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 21 juni 2009 om 14:48.
Oud 21 juni 2009, 14:49   #130
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat bewijst nog altijd niet dat andere 'imams/predikers' met een gespleten tong spreken zoals u beweert.
T. Ramadan heeft gezegd: ‘Je moet je manier van spreken afstemmen op het oor dat naar je luistert.’
Taqyah-talk dus, de plicht van elke moslim. En het helpt : de Witte Rooskes lopen er met hun ogen open in.
Oud 21 juni 2009, 14:51   #131
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
T. Ramadan heeft gezegd: ‘Je moet je manier van spreken afstemmen op het oor dat naar je luistert.’
Taqyah-talk dus, de plicht van elke moslim. En het helpt : de Witte Rooskes lopen er met hun ogen open in.
Dus volgens u zijn alle moslims 'bedriegers' en 'leugenaars'?
Oud 21 juni 2009, 14:56   #132
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus volgens u zijn alle moslims 'bedriegers' en 'leugenaars'?
1. Je hoeft geen woorden in mijn mond te leggen. Dat is achterbaks en kinderlijk.

2. Wat vindt je van T. Ramadan's weigering om het stenigen van vrouwen onvoorwaardelijk te veroordelen? (Dat deed hij in een TV-debat met Sarkozy).In plaats daarvan vroeg hij om een opschorting van steniging.

Islam, religion of peace, nietwaar Wit Rozeke?
Oud 21 juni 2009, 15:03   #133
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar vroeg u helemaal niet specifiek naar, en dat weet u. Hoe dan ook, als u weet wie Tariq Ramadan is, weet u dus ook dat die man over hetzelfde onderwerp 2 verschillende versies heeft: 1 versie bestemd voor de kafir (waaronder de witteroosjes, sywens et al), en 1 versie voor de volgelingen van de islam.

Citaat:
Ik wacht vol spanning .
Voorbeeldje van Aboutaleb, thans burgermeester van Rotterdam, toen wethouder in Amsterdam:
Citaat:
"Van de islam moet Ewout Jansen dood." De man die dat zei is niet alleen tolk voor de As Soenna-moskee, en geen willekeurige bezoeker, zoals wethouder Aboutaleb beweerde. Hij is zelfs een voormalig bestuurslid.

(...)

Nu blijkt dat Aboutaleb zelfs bereid was om de Amsterdammers voor te liegen over de ware gang van zaken. Liever dan de waarheid te spreken nam hij het op voor een man die moord rechtvaardigt met de islam. Wethouders hebben wel eens voor minder hun boeltje bij elkaar moeten pakken.

bron
Lees ook de laatste alinea eens waarin over Aboutaleb staat:
Citaat:
Maar wat ik me wel afvraag is het volgende: een man die liever zijn burgers voorliegt dan een doodwenser te laten vallen... een man die niet begrijpt dat de democratie geen legitimatie uit de Koran nodig heeft... een man die ons belastinggeld wil delen met de moordenaars van Hezbollah... Wat doet zo een man in vredesnaam in het hart van onze democratie?
En die vent is dus burgermeester van Rotterdam geworden...

Meer over deze man, nu wat recenter. Naar aanleiding van de zaak dat de Marokkaanse regering namenlijsten heeft verspreid van door Marokko goedgekeurde Marokkaanse/islamitische namen gaarnu uw aandacht voor het volgende:
Citaat:
Ahmed Aboutaleb (PvdA) zal de namenlijst van de Marokaanse regering 'verbranden' als hij hem aantreft op het Rotterdamse stadhuis. Met deze boude uitspraak verzekerde de burgemeester donderdag de gemeenteraad dat de omstreden lijst met voornamen niet gebruikt wordt door de Rotterdamse ambtenaren.

De Marokkaanse regering verspreidt onder Nederlandse gemeenten een lijst met namen die ouders met de Marokkaanse nationaliteit hun kinderen moeten geven. Doen zij dit niet, kunnen ze in problemen komen als ze naar Marokko reizen. Een woordvoerder van Aboutaleb laat weten dat de burgemeester met zijn opmerkelijk uitspraak duidelijk wilde maken dat ouders hun kind in Rotterdam iedere naam kunnen geven.

De woordvoerder voegde hieraan toe dat ouders met een Marokkaanse nationaliteit wel gewezen worden op het bestaan van de lijst als zij hun kind aan komen geven.

bron
Enerzijds in de gemeenteraad wel zeggen die namenlijst te zullen 'verbranden', maar anderzijds dan wel weer Marokkanen op die lijst wijzen, waardoor die namenlijst alsnog gefaciliteerd wordt. Lijkt me duidelijk verder.
Oud 21 juni 2009, 15:13   #134
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
1. Je hoeft geen woorden in mijn mond te leggen. Dat is achterbaks en kinderlijk.

2. Wat vindt je van T. Ramadan's weigering om het stenigen van vrouwen onvoorwaardelijk te veroordelen? (Dat deed hij in een TV-debat met Sarkozy).In plaats daarvan vroeg hij om een opschorting van steniging.

Islam, religion of peace, nietwaar Wit Rozeke?
Als u op mijn vraag antwoord, zal ik op de uwe antwoorden.

Dus, nogmaals: "zijn alle moslims bedriegers en leugenaars volgens u?"
Oud 21 juni 2009, 15:16   #135
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Als u op mijn vraag antwoord, zal ik op de uwe antwoorden.

Dus, nogmaals: "zijn alle moslims bedriegers en leugenaars volgens u?"
Ik kan daar moeilijk op antwoord, mits ik niet voor alle moslims individueel kan nagaan of ze al dan niet taqiya plegen in een gegeven situatie. Dat is een onbegonnen klus met meer dan 1 miljard moslims.
Oud 21 juni 2009, 15:18   #136
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Daar vroeg u helemaal niet specifiek naar, en dat weet u. Hoe dan ook, als u weet wie Tariq Ramadan is, weet u dus ook dat die man over hetzelfde onderwerp 2 verschillende versies heeft: 1 versie bestemd voor de kafir (waaronder de witteroosjes, sywens et al), en 1 versie voor de volgelingen van de islam.

Voorbeeldje van Aboutaleb, thans burgermeester van Rotterdam, toen wethouder in Amsterdam:

Lees ook de laatste alinea eens waarin over Aboutaleb staat:
En die vent is dus burgermeester van Rotterdam geworden...

Meer over deze man, nu wat recenter. Naar aanleiding van de zaak dat de Marokkaanse regering namenlijsten heeft verspreid van door Marokko goedgekeurde Marokkaanse/islamitische namen gaarnu uw aandacht voor het volgende:
Enerzijds in de gemeenteraad wel zeggen die namenlijst te zullen 'verbranden', maar anderzijds dan wel weer Marokkanen op die lijst wijzen, waardoor die namenlijst alsnog gefaciliteerd wordt. Lijkt me duidelijk verder.
Welke politici zouden niet liegen om er voordeel uit te halen? Ik ken namelijk ook vele niet-islamitische politici die maar al te graag een 'leugentje om bestwil' doen. Dit betekent nog niet dat elke moslim het als zijn plicht ziet om leugens te verkondigen, integendeel.
Oud 21 juni 2009, 15:21   #137
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik kan daar moeilijk op antwoord, mits ik niet voor alle moslims individueel kan nagaan of ze al dan niet taqiya plegen in een gegeven situatie. Dat is een onbegonnen klus met meer dan 1 miljard moslims.
We kunnen dus veronderstellen dat het 'achterlijk' is om te denken dat het wel zo zou zijn?

"2. Wat vindt je van T. Ramadan's weigering om het stenigen van vrouwen onvoorwaardelijk te veroordelen? (Dat deed hij in een TV-debat met Sarkozy).In plaats daarvan vroeg hij om een opschorting van steniging."

Hij zou het sowieso moeten veroordelen en aanklagen, maar dat is mijn mening.
Oud 21 juni 2009, 15:31   #138
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
We kunnen dus veronderstellen dat het 'achterlijk' is om te denken dat het wel zo zou zijn?
In tegendeel zou ik zo zeggen, wetende dat taqiya een ingeburgerd concept is in de islamwereld, en zelfs een plicht, is de gezondste attitude er een van scepticisme. Geen geslijm dus, ook niet uit politieke correctheid.

Citaat:
"2. Wat vindt je van T. Ramadan's weigering om het stenigen van vrouwen onvoorwaardelijk te veroordelen? (Dat deed hij in een TV-debat met Sarkozy).In plaats daarvan vroeg hij om een opschorting van steniging."

Hij zou het sowieso moeten veroordelen en aanklagen, maar dat is mijn mening.
Je bent het dus niet eens met die moslimbroeder. Vind je het kunnen dat iemand met zo'n mening eigenlijk een leerstoel kan hebben aan de unief waar hij aangesteld werd juist omwille van zijn zogenaamde gematigdheid ...die enkel in zijn taqiyapraatjes te horen is.
Oud 21 juni 2009, 15:49   #139
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke politici zouden niet liegen om er voordeel uit te halen?
Eerlijke politici, waarvan er helaas maar al te weinig zijn. Los daarvan werd Aboutaleb hier zelf helemaal niet beter van.

Citaat:
Ik ken namelijk ook vele niet-islamitische politici die maar al te graag een 'leugentje om bestwil' doen. Dit betekent nog niet dat elke moslim het als zijn plicht ziet om leugens te verkondigen, integendeel.
Het gaat in dit geval om de aard van de leugen: Liever liegen dan een geloofsbroeder af te vallen.

Dat is precies wat er zowel met taqqiya als met umma wordt bedoeld.
Oud 21 juni 2009, 15:53   #140
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat bewijst nog altijd niet dat andere 'imams/predikers' met een gespleten tong spreken zoals u verkondigt.
Taqiyya is inderdaad iets wat niet door alle moslims toegepast wordt. Het is eigenlijk een sji'itisch begrip, al hebben de soennieten iets wat erop lijkt. Als het ergens goed voor kan zijn, zou het niet zinvoller zijn, niet te veel te speculeren over de bedoelingen van die moefti en even te checken wat voor iemand hij is? En aangezien dat wellicht moeilijk is (anders had hier al wel iemand iets meer over hem verteld), kunnen we misschien effe afwachten wat voor resultaat zijn uitspraak heeft.

De koran laat soennieten weinig ruimte voor interpretatie (sji'ieten miv alevieten wel), maar de behandeling van christenen is wel een van de punten waarover meningsverschillen tussen gelovige moslims min of meer voorgeprogrammeerd zijn.

Persoonlijk heb ik in Mohammedanië eens een lezing in het Frans bijgewoond, georganiseerd door de Franse ambassade, van een Arabier die in Frankrijk leefde. Onderwerp: de tolerantie die christenen in de Arabische landen door de eeuwen heen genoten (naast extreme intolerantie is daar ook soms vrij grote tolerantie geweest, de lezing behandelde alleen het laatste). Die man had daar een boek over geschreven. Op een gegeven moment bekritiseerde een van de aanwezigen het feit dat de man daarover in het Frans geschreven had en zijn lezing in het Frans gaf ipv in het Arabisch.

Hij antwoordde: we moeten de ongelovigen met hun eigen wapenen bestrijden, en de Franse taal is één van de wapenen die Allah ons gegeven heeft om hen op hun eigen terrein, in hun eigen land te verslaan. Deze ene zin sprak hij in het Arabisch, zodat van de aanwezige Fransen niemand iets merkte. Vervolgens zei hij in het Frans dat hij nu eenmaal in Frankrijk leefde en daar zijn weg beter wist, iets in die zin.

Maar die moefti? 't Zal mij een zorg wezen!
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be