Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2009, 22:21   #61
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht

Kon je geen betere foto vinden, waar het haar nog ietsje beter lag, het meisje nog iets onschuldiger keek enz......

Dan zou ik je geloven hoor, echt waar.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 22:41   #62
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Niet in de media die jij frequenteert wellicht. Wel in de media die ik regelmatig raadpleeg en ze waren bijzonder veel bekeken. Maar dat kan jij helemaal niet beoordelen omdat je zomaar wat uit je nek kletst.

Yeah, zoals CNN, BBC en dat soort websites. En natuurlijk, als het gaat over dode Palestijnse kindjes, dan kan het moeilijk anders of ze zijn getruceerd. Want Israël heeft nog nooit ook maar één Palestijns kind gedood...
Zever, die foto's van jou kwamen helemaal niet van de CNN of de BBC. Ze gingen mss over dezelfde locaties en timing waar de gevechten zich afspeelden, maar die foto's kwamen niet van die 2 websites.

Citaat:
Ik haat Israël niet. Ik heb er een politieke opinie over. Die foto's waren derhalve geen uitdrukking van mijn haat maar een illustratie van mijn analyse. En een bewijs van het negationisme waar sommigen zich op dit forum systematisch aan bezondigen als het over Israël gaat.
Doe liever iets aan je eigen negationisme als het op Hamas (en ander Palestijns) geweld aankomt.

Citaat:
Zeker: censuur ivm meningen en visies die jou onwelgevallig zijn, vind je goed. censuur met betrekking tot visies en meningen die je deelt, vind je verwerpelijk.

Zo werkt dat bij mij niet. Ik ben tegen censuur, ook ivm meningen die ik niet deel.
Ik ben ook tegen censuur, hoor. Maar een beetje leedvermaak als jij je propaganda niet zomaar mag dumpen op elke mogelijke wijze kan geen kwaad
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 22:43   #63
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Opgevoerde show, met gemanipuleerd protest vanuit het buitenland.
Bekijk het clipje eens rustig waarin die jonge vrouw word neergeschoten en hoe ze dood bloedt. Het wordt bijzonder scherp gefilmd in het clipje.

Triestig trouwens, zo'n knappe jonge vrouw die word neergeschoten in een dictatoriaal land.

Laatst gewijzigd door Savatage : 25 juni 2009 om 22:44.
Oud 25 juni 2009, 22:51   #64
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Het is erg wat er nu in Iran gebeurt. Ik wil het niet minimaliseren ofzo. Maar het is spijtig dat wanneer dit in een land gebeurt waar geen olie zit, het westen doet alsof zen neus bloed.
Oud 25 juni 2009, 23:54   #65
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Het is erg wat er nu in Iran gebeurt. Ik wil het niet minimaliseren ofzo. Maar het is spijtig dat wanneer dit in een land gebeurt waar geen olie zit, het westen doet alsof zen neus bloed.
Dit heeft niets met olie te maken, het is gewoon een belangrijk politiek historische gebeurtenis punt.
Oud 25 juni 2009, 23:58   #66
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Dit heeft niets met olie te maken, het is gewoon een belangrijk politiek historische gebeurtenis punt.
Omdat het een strategisch land is, met olie.
Oud 26 juni 2009, 08:52   #67
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat het een strategisch land is, met olie.
In Bosnië Herzegovina is er geen olie.

Ik zeg niet dat de tussenkomsten van het Westen, verbaal en militair, veel hebben uitgehaald, maar ze hebben in ieder geval niet gedaan of hun neus bloedde.
Oud 26 juni 2009, 08:57   #68
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard Neda vermoord door militie Achmedinejad.

De jonge Neda Agha-Soltan is waarschijnlijk vermoord door een lid van de basijmilitie, een gewapende groep die trouw is aan president Mahmoud Ahmadinejad.
Dat heeft een jonge Iraanse arts verteld. De arts probeerde Neda nog tevergeefs te redden. Neda werd in Teheran vermoord tijdens een manifestatie tegen de herverkiezing van Ahmadinejad als Iraans president. Ze groeide na haar dood meteen uit tot symbool van het verzet.

Arash Hejazi die in het zuiden van Engeland studeert, verklaarde aan de BBC dat verschillende manifestanten de dader herkenden. Het zou een lid van de basijmilitie zijn.

Ook andere betrokkenen hadden al aangegeven dat een aanhanger van Ahmadinejad de moord op zijn geweten heeft.

bron : belga/jv

Oud 26 juni 2009, 09:10   #69
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Kon je geen betere foto vinden, waar het haar nog ietsje beter lag, het meisje nog iets onschuldiger keek enz......

Dan zou ik je geloven hoor, echt waar.
mja, het blijft een onschuldig slachtoffer

dat tuig hier op het forum van de situatie in Iran gebruik maakt had ik wel verwacht.
dat ze zo pervers hypocriet de moord op dit meisje zouden uitbuiten , is zelfs voor mij onverwacht.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 26 juni 2009 om 09:12.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 13:15   #70
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een Nederlandstalige Nieuwswebsite van Iraniërs over de moord op Neda Agha Soltan:

-- Nieuwswebsite over Iran in het Nederlands

.
Oud 26 juni 2009, 23:56   #71
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
In Bosnië Herzegovina is er geen olie.

Ik zeg niet dat de tussenkomsten van het Westen, verbaal en militair, veel hebben uitgehaald, maar ze hebben in ieder geval niet gedaan of hun neus bloedde.
Bosnië is ook belangrijk omdat het in Europa ligt. Ik heb het over Afrikaanse landen waar de bevolking vecht en betoogt voor vrijheid. Daar kijkt het westen enkel naar om als er grondstoffen in gevaar komen.
Oud 27 juni 2009, 00:06   #72
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht

dat tuig hier op het forum van de situatie in Iran gebruik maakt had ik wel verwacht.
dat ze zo pervers hypocriet de moord op dit meisje zouden uitbuiten , is zelfs voor mij onverwacht.
2
Oud 27 juni 2009, 00:12   #73
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Op momenten als deze is het altijd interessant te weten dat Obama ca. 500 miljoen dollar besteedt aan covert operations tegen Iran. Tot daar het plotse opborrelen van 'medeleven' en 'empathie'. Al zijn dat gegevens waar enkele oververtegenwoordigde posters zich geen bal van zullen aantrekken.

mvg,

Andy

Laatst gewijzigd door Andy : 27 juni 2009 om 00:24.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 10:01   #74
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht

Een moord op een onschuldig slachtoffer aankaarten <> een onschuldig slachtoffer uitbuiten.
Oud 27 juni 2009, 10:46   #75
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Dit gedicht komt van een Iraanse Esperantist:

Citaat:
Ŝia nomo estis Neda
Plene da vivo
Havis revojn
Estis Irananino
Voĉdonis
Sed ŝia voĉo estis rabita
Sur la stratoj priserĉis la perditan balotilon
Kaj hazarde kuglo estis ŝia respondo
...
Multaj aliaj simile al Neda nun tra Irano serĉas siajn kvotoj da vivo en teritorio kies nomo estas Irano

Neda Soltani
Ĉu la lasta rigardo de Neda al Irana ĉielo pli bonan tempon anoncas?
Ŝi estis 25 jara kaj plenviva
Revojn havis en sia kapo, amojn havis en sia koro
Estis ŝia kulpo demandi pri sia voĉo
Strange Neda signifas "Voĉo" ...
In Nederlands:
Haar naam was Neda
vol leven
vol hoop
Ze was Iranese
Ze stemde
Maar haar stem werd gestolen
Op straat zocht ze naar haar verloren stembiljet
Ze vond alleen een kogel.
...
Velen zoals Neda zoeken nu een stukje leven in die staat die Iran heet.
Kijkt ze nu in de hoogte naar een beter leven? Ze was 25 jaar, vol levenskracht. Haar hoofd vol dromen, haar hart vol liefde. Haar schuld was haar stem te zoeken. Cynisch, "Neda" betekent "stem".
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 11:50   #76
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
2
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 14:48   #77
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Duizend Neda's. Een visie vanuit Irak.
http://arabwomanblues.blogspot.com/2...and-nedas.html

Citaat:
Neda Agha Soltani is the name of the young woman assassinated with a bullet in her heart by the Iranian government Basij Militias. No family funeral was allowed for Neda.
Her family and fiancé were interviewed and the video of her ruthless murder has not ceased circulating across the globe...

All the media outlets have been talking about Neda. That is fine with me. But how come no media outlet has spoken of the thousands of Nedas in Iraq that have been brutally murdered by the Iraqi Shiite Militias trained, armed and funded by Iran ?

Hundreds of Iraqi women have suffered a worst fate than that of Neda, and only in total 3 articles and a couple of videos were circulated in their names. Not even.

Why ?

Are we the black sheep of the international community ? Or maybe we are just the children of Hagar, who Sarah, Abraham's first wife, banished away from the tribe...and Hagar was left wandering in a merciless desert for Water...searching for anything to quench her thirst...

Excuse me, but why is Neda more important ?

Is it because Iraq is a "fait accompli", a done deal that no one cares to talk about anymore ?

Not so. Not in my book. Never in my book.

The charade in Iran will calm down. Musavi has retreated. The protesters will eventually shut up. And everything will return to normal. Everything will return to the status quo.

Why is that ? Because America has every interest to keep the status quo intact in Iran despite the rhetoric to the contrary.

How come ? Because as I previously mentioned in one my latest posts, Obama has been having direct talks with Khameini - the "supreme guide".

Why is that so ? Because Iran is still needed in Iraq and sorely needed in Afghanistan.

What is it needed for ?

In Iraq : to finish off any form of resistance to the occupation as it has done in the past, to ensure the continuity of the American occupation, to root out "saddamists", to keep the lid on its militias until further notice, to activate them when needed, to ensure that the puppet government tows the American line and delivers the oil deals, to keep supporting the Kurds in their separatist/secessionist ambitions, to ensure that the partition plan will keep unfolding despite and in spite of the official claims to the contrary...

And lately, Iran has been calling Great Britain "the Great Satan" -- no longer America. All analysis confirm that Obama's criticisms of the Iranian clamp down is mitigated, weighed with caution...and with " balance"

Great Britain will play for a while the role of that "Great Satan", and while all eyes are turned to Iran, the real stuff will be happening in Iraq...

What real stuff ?

More ethnic/sectarian cleansing. The grounds are being prepared by the so called "Al-Qaeda" which has been allegedly targeting Shiites strongholds . Every other day, a few dozen die in some blast and in "predominantly Shiite" areas...

Everyone knows in Baghdad, forget the Green Zone - am talking of the Red Zone here, and everyone knows in the Red Zone, that Iran and America are behind Al-Qaeda in Iraq. And some would even say, it is Iran funding Al-Qaeda elements in Iraq. A permanent state of insecurity/instability. The carrot and the stick for the Americans - forcing them to reckon with Iran's actual sphere of influence and maneuvering in Iraq.

But Iran hardly needs to do that. The above is just a constant reminder...

It hardly needs to do that because ALL of the major players in the Iraqi puppet government of the American occupation are DUAL Iraqi Iranian nationals. And to give you just a few examples.

- Maliki himself is one and has 60 Iranian advisers in his cabinet.

- The ministry of Interior is run by Iranians and sectarian Shiites Iraqis whose main loyalties lie with Qum.

- The Ministries of Health and Education are run by pro Iranians.

- The Ministry of Finance is run by an Iranian - Solagh Jabr. He is the ex minister of Interior and he kept his men in place there. The ministry of Interior is STILL a torture dungeon in its basements.

- The Ministry of oil is run by an Iranian - Al-Sharistani.

- Each province has an Iranian consular section.

- Iranians have bought for a nominal fee, over 75% of all properties in the South, in particular in Nejaf, Kerbala and Basra.

- There are over 30'000 Iranians who visit Iraq daily for "religious rites" and "business."

- There are million of dollars invested in bilateral "construction" and trade agreements between the Iraqi puppet government and Iran.

- The militias that are the armed wing of the official parties like Dawa, Sadr and his Jaysh Al-Mahdi, SCII, Chalabi's men, Maghawer or Interior Ministry militias, are all trained, funded, and armed by Iran.

- The Iranian backed militias did the dirty work for the Americans and the Zionists by ethnically cleansing large parts of Iraq and by torturing Arab Sunnis whom the previous Bush administration called " the Sunni Terror Triangle", segregating neighborhoods and exiling thousands across the Iraqi borders.

- It is the Iranian backed Shiite militias who liquidated hundreds of Palestinians and drove them out of Iraq...

- Hundreds of cases of tortured prisoners, attest that their torturers were Iranians. And I cannot give names here.

- "High Net Worth" Iraqis prisoners in Iraqi prisons are interrogated and supervised by Iranians.

- Iranians have murdered Iraqi academics, scientists, doctors, and ex-army officers...

- Iranian prisons are full of Iraqis who have been sent there by the puppet government for interrogation and torture.

- Every other day in the Iraqi news, you hear of special Iranian forces caught with tons of ammunition engaging in "subversive" activities - their way of putting pressure on the puppet government to make sure that it does not deviate from the agreed upon line...

And I have so many more examples...

Hell, the writing was on the wall, when the Iranian Ambassador and the Shiite death squads, militias and parties were present at the lynching of President Saddam Hussein. What more fucking proof do you need ?

And you think America will forsake all of that great Iranian collaboration, for an Iranian Neda ? You must be joking.

The Iranians did for the Americans in Iraq, what the Americans could not do for themselves.

And the Iranians are needed to help the Americans in finishing off the Afghan Resistance, just as the Iranians helped them the first time round when the U.S invaded and occupied Afghanistan. And the Iranians are needed in Pakistan in the "war against terror". Exactly like it has helped the Americans in eliminating the Iraqi resistance either directly or through its proxies i.e its Shiite militias.

So what Neda are you talking about ?

The whole of Iraq has become a Neda with a bullet in her heart.
Zovele Neda's worden verzwegen. Waar is bv. de Neda onder de gedode Palestijnse burgers tijdens de recente invan van Israël in Gaza. Die bestaan niet. Daar wil de pers niet het medelijden stimuleren, maar eerder de indruk geven van een strijd tussen gelijken. Van Gaza mogen we de rookpluimen in de verte zien, niet de wrede werkelijkheid van onschuldige doden in close up. Waar zijn de Neda's, deelnemers aan bruiloften of begrafenissen die worden gebombardeerd. Die krijgen we niet te zien. Nochthans ook weer iets van deze week.

Neda tonen is goed. Neda's misbruiken is pervers. Dat is wat de pers en forumpapagaaien van die pers doen. Belieg ons niet aub.

Over democratie gesproken. Indië verbod deze week de communistische partij (machtig aan het worden in bepaalde regios). Je hoeft geen communist te zijn om het democratisch gehalte daarvan te betwijfelen. Die communisten worden nu 'terroristen' genoemd. Het lijkt alsof ze ertoe uitgenodigd worden. Geen nieuwswaarde voor de corporatieve pers. Nedaweek is bezig. Nieuws is van geen belang. Denken ze nu echt dat mensen blijvend zo achterlijk gehouden kunnen worden met die propaganda.

Onrecht maakt me soms lastig en triestig. Ik mis een vrije pers.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 juni 2009 om 14:51.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 14:58   #78
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Alles is georganiseerd door de CIA. Dat is de enige mogelijke verklaring dat deze mensen in opstand zouden komen. Hun leven was immers quasi perfect!

Ofja, dit soort redeneringen moeten bepaalde mensen toch denken. Ik snap dat niet.
En als de zaken kalmeren is dat ook de schuld van de CIA, het zijn immers zij die collaboreren met het Iraanse regime!
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 28 juni 2009 om 15:00.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 17:28   #79
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
...altijd interessant te weten dat Obama ca. 500 miljoen dollar besteedt aan covert operations tegen Iran. ...
Heeft hij jouw dat persoonlijk vertelt tijdens jullie telefoontje van vorige week, of kun je ook een geloofwaardige bron melden?
Oud 28 juni 2009, 17:29   #80
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bosnië is ook belangrijk omdat het in Europa ligt. Ik heb het over Afrikaanse landen waar de bevolking vecht en betoogt voor vrijheid. Daar kijkt het westen enkel naar om als er grondstoffen in gevaar komen.

Ja maar wat is het nu? Geografische ligging of olie?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be