Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2009, 20:59   #261
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Respect is niet af te dwingen, het moet verdiend worden.
Ach man, dit topic gaat over een mens die gestorven is, dus wilt ge alstublieft uw zever hier niet verkopen? Ge hebt hier plek genoeg op het forum waar ge u kunt uitleven, maar een minimum aan eerbied is in deze topics wel op z'n plaats. Ik heb u al eens aan de woorden van Karel Dillen herinnerd: aan het doodsbed van een mens is elke polemische beschouwing onbehoorlijk. Van die houding kunt gij nog veel leren.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 26 juni 2009 om 21:02.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:00   #262
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Nee zenne ... Ik ga zondag toch eens ne keer naar de kerk se ...

Mss ineens m'n kinderen deftig laten dopen en zo ... Kan ik ze inschrijven in de bijbelklas , dan leren ze tenminste nog wat nuttigs ...
...zoals wat een heilige lolly is en zo.
Oud 26 juni 2009, 21:03   #263
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Overal lees je nu dat Yasmine een sterke vrouw was, ik ga daar niet mee akkoord. Zelfmoord is een teken van zwakte, het is een eenmalige en zwakste manier op je problemen en verantwoordelijk te ontduiken ipv de moeilijkste maar sterke manier oplossingen te vinden en deze uit te voeren.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:05   #264
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Weet je... Ik heb niets tegen gelovigen, al vind ik het persoonlijk a waste of time and freedom, maar dat moeten ze zelf maar weten. Het is het belerend vingertje of de door religie geïnspireerde legers, lobby-groepen, terroristen, uitspraken (zoals de Paus over het condoom in een continent dat crepeert aan AIDS) en politici die daarin te ver gaan. Die storen me.

Waar ik opgroeide staat een hele mooie kerk. Als ik vrienden op bezoek had die het niveau van een cafe wat overstegen, liet ik hen steevast die prachtige kerk zien. Mijn familie is katholiek, ik niet. Om hen een plezier te doen ga ik mee naar een misviering nu en dan voor een overleden familielid. Als zij erin geloven dan wil ik wel even meedoen, maar geloof is er niet bij... misschien de hoop dat dierbare overledenen nu in een hemel zijn, maar geloof erin niet.

Tijd om dat geloof achterwege te laten en gewoon te stellen dat we niet weten waar dat gigantisch universum vandaan komt. We weten zelfs nog niet waar het eindigt op wat experimentele wiskunde na en dan moeten we nog aannemen dat er veel universa zijn.

Ik ga stoppen... ik word te serieus in K&K
Is niet verboden.
Oud 26 juni 2009, 21:06   #265
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ach man, dit topic gaat over een mens die gestorven is, dus wilt ge alstublieft uw zever hier niet verkopen? Ge hebt hier plek genoeg op het forum waar ge u kunt uitleven, maar een minimum aan eerbied is in deze topics wel op z'n plaats. Ik heb u al eens aan de woorden van Karel Dillen herinnerd: aan het doodsbed van een mens is elke polemische beschouwing onbehoorlijk. Van die houding kunt gij nog veel leren.
2

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:07   #266
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Je kan ergens gelijk hebben. Maar in een depressie (en dat is niet enkel een denkbeeld maar wel degelijk een fysieke aandoening in de hersenen veroorzaakt door slechte gevoelens) denk je gewoonweg niet op die manier.

Als ik jouw redenering doortrek dan is iedereen die zelfmoord pleegt een egoïst want bijna iedereen laat wel een kind, een ouder, een vriend(in), een kennis, een toffe collega, een toogkameraad, een tante, een nichtje, een kozijntje, en ga zo maar door... achter.

Ik vind eerlijk gezegd dat je verdomd lef moet hebben om de hand aan jezelf te slaan. Je moet dat maar kunnen. Velen doen het omdat ze uitzichtloos zijn en doen het dan nog vaak als een schreeuw voor hulp. De pilletjes-pakkers, de verhangers, ... vaak gevallen die ergens hopen dat het mislukt en dat ze eens ze de dood in ogen zagen en op hun bed in het ziekenhuis weer gaan herstellen ineens de vragen van hun naasten krijgen waarop het antwoord nooit ongevraagd uit de keel van die persoon kon komen. Omdat het te gênant was of omdat het niet in het gelukkige plaatje paste of omdat vele mensen nogal geneigd zijn om iemand die problemen heeft al snel als afval en een zaag te beschouwen. De andere gevallen (voor een trein gooien, vuurwapen tegen het hoofd of in de mond, ...) zijn wel echte death wishes.

Maar goed... ik begrijp dat je dat van dat 2-jarige dochtertje erg vindt en ik vind dat ook. Maar mensen met een depressie zijn niet in te schatten. En een zelfmoordpoging met de hoop dat die mislukt kan soms helaas eens te succesvol zijn ook.
Op zo'n moment zit je in een heel donkere tunnel. Je gedachten zijn niet meer helder; De simpelste dingen kan je niet meer onthouden. Zelfs heel gewone dingen vergeet je. Je vergeet rekeningen te betalen, vergeet de voordeur dicht te doen, vergeet je kind boterhammen mee te geven naar school, je vergeet zelf te eten,.... je functioneert niet meer. Echt alsof je in een pikdonkere tunnel zit en van niets meer weet. Je overlevingsdrang doet dan alles om het laatste beetje energie te gebruiken om nog net te overleven maar zelfs dat valt heel moeilijk. Alles is ineens zo erg zwart en somber, elke gevoel, elke gedachte is inktzwart. En je waarneming wordt steeds nauwer, je leven steeds kleiner. Dan lijkt ineens de dood niet meer zo erg. Het lijkt eigenlijk een troost. En terwijl je denkt aan de dood voel je een stukje bevrijding zonder dat je nog enig besef hebt wat dat zal doen voor nabestaanden. Zo ver kan je niet meer denken als je in die tunnel zit. Want dan lijkt immers alles maar dan ook alles zwart, alle leven lijkt dan hopeloos en zinloos.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:09   #267
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ach man, dit topic gaat over een mens die gestorven is, dus wilt ge alstublieft uw zever hier niet verkopen?
Toen de 2 forumhomo's en de atheïsten bewust mijn draden begonnen te verpesten heb ik u anders niet gehoord over "zever elders gaan verkopen". Selectieve verontwaardiging langs uw kant, vrees ik.

Citaat:
Ge hebt hier plek genoeg op het forum waar ge u kunt uitleven, maar een minimum aan eerbied is in deze topics wel op z'n plaats. Ik heb u al eens aan de woorden van Karel Dillen herinnerd: aan het doodsbed van een mens is elke polemische beschouwing onbehoorlijk. Van die houding kunt gij nog veel van leren.
Wij staan hier niet aan het doodsbed maar op een virtueel forum waar al de grootste smerigheid is gepost. Dagelijks wordt hier een stortkar aan vunzige beelden gepost en niemand zegt er iets op, uzelf doet ook maar mee met de rest. Welnu, ik zal hier zeer zeker het woord van God boven halen en ik zal zeer zeker niet zwijgen wanneer de lelijkheid, de achterbaksheid en de perversiteit van onze ontaarde samenleving doden eisen. Het is dan ook juist hier dat een goed woord op z'n plaats is, zoals Uh-Huh ook al inzag. Nemen wij alle geboden Gods, alle geestelijke raad van alle heiligen om zulke tragedies te vermijden! Zich nu wegsteken in het hypocriete "innige deelneming" zou lafheid zijn.

Tenslotte nog dit: de term 'stefbed' is hier fout. Een overlijden is inderdaad een sacraal iets maar in dit geval verlaagde de persoon zichzelf door zich op de meest absurde manier zélf van het leven te beroven in het midden van niets!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:10   #268
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Overal lees je nu dat Yasmine een sterke vrouw was, ik ga daar niet mee akkoord. Zelfmoord is een teken van zwakte, het is een eenmalige en zwakste manier op je problemen en verantwoordelijk te ontduiken ipv de moeilijkste maar sterke manier oplossingen te vinden en deze uit te voeren.
Als je in nesten zit en ik geef je een revolver. Durf je hem echt tegen je hoofd plaatsen en de trekker overhalen? Dat vergt mijn inziens erg veel moed. Het kan mislukken... misschien houden ze je dan 20 jaar in coma als een half uit mekaar gespat plantje of zo. Echt, durf jezelf de vraag stellen of je nu laf of juist sterk moet zijn om je eigen leven op eigen houtje te eindigen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 26 juni 2009, 21:13   #269
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Waarom heeft Uw god of die van Uh-Huh dat mens niet geholpen in haar doodsnood - in haar strijd - in haar wie weet jarenlange vechten tegen verdriet en pijn - waar was UW god toen die vrouw het niet meer zag zitten en die onomkeerbare beslissing moest nemen - waar was die god toen dat mens radeloos was dat ze de dood als een welkome verlossing zag uit dit leven ...Preuße?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:14   #270
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Op zo'n moment zit je in een heel donkere tunnel. Je gedachten zijn niet meer helder; De simpelste dingen kan je niet meer onthouden. Zelfs heel gewone dingen vergeet je. Je vergeet rekeningen te betalen, vergeet de voordeur dicht te doen, vergeet je kind boterhammen mee te geven naar school, je vergeet zelf te eten,.... je functioneert niet meer. Echt alsof je in een pikdonkere tunnel zit en van niets meer weet. Je overlevingsdrang doet dan alles om het laatste beetje energie te gebruiken om nog net te overleven maar zelfs dat valt heel moeilijk. Alles is ineens zo erg zwart en somber, elke gevoel, elke gedachte is inktzwart. En je waarneming wordt steeds nauwer, je leven steeds kleiner. Dan lijkt ineens de dood niet meer zo erg. Het lijkt eigenlijk een troost. En terwijl je denkt aan de dood voel je een stukje bevrijding zonder dat je nog enig besef hebt wat dat zal doen voor nabestaanden. Zo ver kan je niet meer denken als je in die tunnel zit. Want dan lijkt immers alles maar dan ook alles zwart, alle leven lijkt dan hopeloos en zinloos.
Heel mooi neergeschreven. Maar de overlevingsdrang van de mens is gigantisch. En velen kiezen gelukkig voor een manier die eerder kan mislukken dan lukken.

Maar je visie op een depressie is hoewel bondig, erg goed omschreven.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 26 juni 2009, 21:15   #271
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je in nesten zit en ik geef je een revolver. Durf je hem echt tegen je hoofd plaatsen en de trekker overhalen? Dat vergt mijn inziens erg veel moed. Het kan mislukken... misschien houden ze je dan 20 jaar in coma als een half uit mekaar gespat plantje of zo. Echt, durf jezelf de vraag stellen of je nu laf of juist sterk moet zijn om je eigen leven op eigen houtje te eindigen.
Laf vanwege de gemakkelijkste manier.
Oud 26 juni 2009, 21:17   #272
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Waarom heeft Uw god of die van Uh-Huh dat mens niet geholpen in haar doodsnood - in haar strijd - in haar wie weet jarenlange vechten tegen verdriet en pijn - waar was UW god toen die vrouw het niet meer zag zitten en die onomkeerbare beslissing moest nemen - waar was die god toen dat mens radeloos was dat ze de dood als een welkome verlossing zag uit dit leven ...Preuße?
Het antwoord komt van een Perl scriptje: "Omdat ze in zonde leefde."

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 26 juni 2009, 21:18   #273
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Laf vanwege de gemakkelijkste manier.
Ok, jij kent dus het concept van een zware depressie niet.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 26 juni 2009, 21:19   #274
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Salieri, vergeef hen hun middelmatigheid. Amen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:21   #275
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ok, jij kent dus het concept van een zware depressie niet.
Volgzns mij jij niet. Iemand die depressief is of het gewoon niet ziet zitten zal zelfmoord als de gemakkelijkste uitvlucht zien.
Oud 26 juni 2009, 21:22   #276
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ja, waarom denkt u? Zou dat misschien niet zijn omdat "Yasmine" een fanatieke zondaar was, die geen maat kende in de vleselijke lusten en de onkuisheid? Hoeveel keer heeft zij God niet verloochend? De ijver waarmee zij haar voorgeschreven rolletje vervulde van "lesbische zangeres" in de ijzingwekkend SLECHTE wereld van de "showbizz" en "de media" was gewoon stuitend te noemen. Helaas voor dit arme mens heeft ze blijkbaar te laat ingezien dat al haar "faam", al haar "bekendheid" hopeloos hol en waardeloos was.

Overigens moet ik er nog bijzeggen dat men afgesneden is van de liefde Gods in staat van doodzonde. Dat is ook de reden waarom het met zovele moderne kinderen fout loopt tijdens de adolescentie: ze gaan niet meer ter H. Communie en begaan nog doodzonde ook. De linkse elite juicht dit alleen maar toe in krant en op tv zodat alle besef van wat SLECHT en ZONDE is hun totaal vreemd geworden is. In staat van doodzonde kan men geen H. Sakramenten meer ontvangen en ontvangt men niet meer de genaden Gods.

Vergeten we hier ook niet dat elk leven steeds begint met het H. Sakrament des doopsels, waardoor niet alleen de erfzonde uitgewist wordt maar ook het licht der geloofs ontvangen wordt. Dit is essentieel om de genaden Gods te ontvangen via de Sakramenten.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).

Laatst gewijzigd door Preuße : 26 juni 2009 om 21:23.
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:26   #277
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, waarom denkt u? Zou dat misschien niet zijn omdat "Yasmine" een fanatieke zondaar was, die geen maat kende in de vleselijke lusten en de onkuisheid? Hoeveel keer heeft zou God niet verloochend? De ijver waarmee zij haar voorgeschreven rolletje vervulde van "lesbische zangeres" in de ijzingwekkend SLECHTE wereld van de "showbizz" en "de media" was gewoon stuitend te noemen. Helaas voor dit arme mens heeft ze blijkbaar te laat ingezien dat al haar "faam", al haar "bekendheid" hopeloos hol en waardeloos was.

Overigens moet ik er nog bijzeggen dat men afgesneden is van de liefde Gods in staat van doodzonde. Dat is ook de reden waarom het met zovele moderne kinderen fout loopt tijdens de adolescentie: ze gaan niet meer ter H. Communie en begaan nog doodzonde ook. De linkse elite juicht dit alleen maar toe in krant en op tv zodat alle besef van wat SLECHT en ZONDE is hun totaal vreemd geworden is. In staat van doodzonde kan men geen H. Sakramenten meer ontvangen en ontvangt men niet meer de genaden Gods.

Vergeten we hier ook niet dat elk leven steeds begint met het H. Sakrament des doopsels, waardoor niet alleen de erfzonde uitgewist wordt maar ook het licht der geloofs ontvangen wordt. Dit is essentieel om de genaden Gods te ontvangen via de Sakramenten.
Middelmatig, kleinburgerlijk godje dat jij aanbidt .. god = liefde, vergeving e.d. ... waar is dat gebleven - of wacht jij nog op Jezus die het NT gaat brengen en aan het kruis zal sterven ter vergeving van AL onze zonden?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:29   #278
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, waarom denkt u? Zou dat misschien niet zijn omdat "Yasmine" een fanatieke zondaar was, .
als jij en de bijbel gelijk hebben, wat natuurlijk onzin is, dan is god verantwoordelijk. god heeft yasmine gemaakt zoals ze is. waar haal jij dan het lef vandaan om gods schepping zo te veroordelen?

da's geen rijstpap voor u preusse
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:30   #279
doubled
Burgemeester

doubled's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, waarom denkt u? Zou dat misschien niet zijn omdat "Yasmine" een fanatieke zondaar was, die geen maat kende in de vleselijke lusten en de onkuisheid? Hoeveel keer heeft zij God niet verloochend? De ijver waarmee zij haar voorgeschreven rolletje vervulde van "lesbische zangeres" in de ijzingwekkend SLECHTE wereld van de "showbizz" en "de media" was gewoon stuitend te noemen. Helaas voor dit arme mens heeft ze blijkbaar te laat ingezien dat al haar "faam", al haar "bekendheid" hopeloos hol en waardeloos was.

mijne beste lieve jonge / meisje ...... dat concept van god dat jij naar voorschuift is zo dood en begraven dat het op een fosiel begint te lijken.
Wil je nog zo geloving zijn, ga dan het klooster in daar hebben ze er te weining.
Dan doe je nog iets goed.
doubled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:40   #280
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Preuße : als ze een goed katholiek was, dan had ze nu nog geleefd.

Uh-Huh : als ze een goede moslima was, dan had ze nu nog geleefd.

Ze zijn elkaar waard: allebei even gek en even bevooroordeeld.
Blijkbaar.

Beiden zijn zo dolgedraaid als een achterdeur. Geen wonder dat ze uiteindelijk in elkaars armen vallen.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 26 juni 2009 om 21:45.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be