Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2009, 12:54   #121
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Niks oerdom. Die renners zijn ongewapend maar weten dat ze zwaar gewond kunnen raken en in dit geval het met de dood kunnen bekopen. Jullie vinden dat een goede zaak en zijn alleen triest dat er niet meer doden gevallen zijn. Ik vind het enkel pathetisch dat sommigen vinden dat die renners de dood verdienen voor het pesten van een stier terwijl ze wel falikant tegen het executeren van een kindermoordenaar zouden zijn. Maar kom, ik geef het hier op maar ben tegen stieregevechten of dierenmishandeling van elke soort.
Ik ben het met je eens: ik heb ook geen medelijden met bandieten die tijdens het stelen neergeschoten worden, maar ik heb er ook geen plezier in. Net als bij die stratenlopenmannen denk ik er hetzelfde over: ze wisten met wat ze begonnen. Stelen dóe je niet! Hoewel stelen in mimjn ogen een veel zwaarder vergrijp is dan als een debiel voor de stieren uit te lopen. In het tweede geval viseer je geen mensen, in het eerste geval wel.
Oud 11 juli 2009, 13:11   #122
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Ik denk dat er meer beschaving te vinden is in deze schimmeldorpen dan in de steden.
Aangezien u al meermaals bewezen hebt dat denken niet aan u besteed is, zal ik deze uitspraak met een flinke korrel zout nemen.

Citaat:
Anderzijds is het toch raar dat steeds meer stedelingen hun vertrouwde stad verlaten voor een schimmeldorp.
Buiten een handjevol VB'ers die verhuizen naar een voornamelijk blanke gemeente omdat ze een afkeer hebben van personen met een andere huidskleur (Volledig uit niet-racistische overwegingen uiteraard.), blijft iedereen nog altijd op zijn eigen plek.

Citaat:
Laat me raden, schelden is een teken van beschaving voor een stadsmens?
De waarheid kwetst.

Citaat:
U bedoelt mensen die het horige bestaan opgegeven hebben voor een ander soor horige bestaan.

Zeer intellectueel.
Ik heb nergens beweerd dat het leven van een stedeling bestaat uit het rondhuppelen in straten van goud waar de melk en honing aan de bomen groeit.
Laat staan dat ik het werken in loondienst van een fabrieksarbeider hoger inschat dan het zwoegen van de landbouwer.

Wat ik bedoel is dat de mentaliteit van een stelletje reactionaire melancholici uit een afgelegen boerengat waar elke vorm van verandering en beschaving honderd jaar te laat doordringt, absoluut en zonder enige twijfel ondergeschikt is aan die van de moderne mens.

Citaat:
In ieder geval natuurlijker dan de uitstootgassen die in steden kan vinden.
Is de geur die vrijkomt bij verbranding van fossiele brandstoffen dan tegennatuurlijk?

Citaat:
Maar aangezien u neerkijkt op boerkes stel ik voor dat u dan ook geen gebruik maakt van hun producten.

Veel plezier met de kakkerlakken op je bord.
Aangezien u neerkijkt op stedelingen stel ik voor dat u dan ook geen gebruik maakt van hun producten.

Veel plezier tijdens het ploegen van uw veld zonder gebruik te maken van een tractor.

Ik hoop dat je genoeg verband in huis hebt om je bloedende handen te verzorgen.

Laatst gewijzigd door IronChef : 11 juli 2009 om 13:17.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 14:08   #123
IronChef
Minister-President

Standaard

Ik heb het altijd al zeer amusant gevonden dat boerekinkels het feit dat ze een paar koeien in hun schuur hebben staan, als ultiem argument beschouwen om hun bejaarde opvattingen goed te praten.
Oud 11 juli 2009, 14:12   #124
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Ik heb het altijd al zeer amusant gevonden dat boerekinkels het feit dat ze een paar koeien in hun schuur hebben staan, als ultiem argument beschouwen om hun bejaarde opvattingen goed te praten.
U heeft u dus weer kostelijk vermaakt vandaag.
Oud 11 juli 2009, 14:14   #125
IronChef
Minister-President

Standaard

Inderdaad.
Oud 11 juli 2009, 14:33   #126
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien u neerkijkt op stedelingen stel ik voor dat u dan ook geen gebruik maakt van hun producten.
Eens zien wie wat het langst gaat volhouden: boeren zonder tractoren of stedelingen zonder eten. Dat gaat pas amusant worden.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 14:55   #127
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Eens zien wie wat het langst gaat volhouden: boeren zonder tractoren of stedelingen zonder eten. Dat gaat pas amusant worden.
Ach, we sturen er gewoon een paar bataljons rel-allochtonen op af en nemen daarna de boel over.
Oud 11 juli 2009, 15:00   #128
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, we sturen er gewoon een paar bataljons rel-allochtonen op af en nemen daarna de boel over.
In de stad vlucht men misschien meteen de loft in bij het minste (allochtoon) geweld, maar niet zo op het platteland.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 15:22   #129
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
In de stad vlucht men misschien meteen de loft in bij het minste (allochtoon) geweld, maar niet zo op het platteland.
Wat de loftbewoners betreft hebt u meer dan waarschijnlijk gelijk.
De normale stadsbewoner heeft echter al heel wat meer geweld gezien dan de inwoner van een klein, rustig boerendorp.

Ik dacht dat het dagelijkse geweld juist één van de nadelen was van de grote boze stad?
Oud 11 juli 2009, 15:24   #130
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat de loftbewoners betreft hebt u meer dan waarschijnlijk gelijk.
De normale stadsbewoner heeft echter al heel wat meer geweld gezien dan de inwoner van een klein, rustig boerendorp.

Ik dacht dat het dagelijkse geweld juist één van de nadelen was van de grote boze stad?
Hangt van de regio af. Tussen de weiden gebeuren ook wel vreemde dingen hoor.
Oud 11 juli 2009, 15:25   #131
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien u al meermaals bewezen hebt dat denken niet aan u besteed is, zal ik deze uitspraak met een flinke korrel zout nemen.
Al niet-denkend is het bewezen dat de meer gegoede mensen (hoger diploma en goede job) eerder een huis op het platteland verkiezen boven wijken zoals in Borgerhout.

Citaat:
Buiten een handjevol VB'ers die verhuizen naar een voornamelijk blanke gemeente omdat ze een afkeer hebben van personen met een andere huidskleur (Volledig uit niet-racistische overwegingen uiteraard.), blijft iedereen nog altijd op zijn eigen plek.
http://www.maghrebmagazine.nl/2006/0...ht-naar-ronse/

U zegt?

Citaat:
De waarheid kwetst.
Dus u geeft me gelijk.

Citaat:
Ik heb nergens beweerd dat het leven van een stedeling bestaat uit het rondhuppelen in straten van goud waar de melk en honing aan de bomen groeit.
Laat staan dat ik het werken in loondienst van een fabrieksarbeider hoger inschat dan het zwoegen van de landbouwer.
U insinueerde het vrij duidelijk.

Citaat:
Wat ik bedoel is dat de mentaliteit van een stelletje reactionaire melancholici uit een afgelegen boerengat waar elke vorm van verandering en beschaving honderd jaar te laat doordringt, absoluut en zonder enige twijfel ondergeschikt is aan die van de moderne mens.
Ik denk dat je meer technologie vind in de boerebuiten dan in de steden zelf. In de steden is men blijkbaar zo vooruitstrevend dat een rijbewijs halen blijkbaar te technologisch is geworden, dezelfde rijbewijs die men in de boerebuiten zonder problemen haalt.

Maar ik stel wel de vraag wat u bedoelt met de moderne mens?

Bedoelt u de moderne mens die seks moet hebben via parenclubs en schipperkwartieren?
Bedoelt u de moderne mens die zijn buren niet meer kent en via de facebooken vriendschappen zoekt?
Bedoelt u de moderne mens die voll stres door het leven moet?

Dan liever geen modere mens.

Citaat:
Is de geur die vrijkomt bij verbranding van fossiele brandstoffen dan tegennatuurlijk?
U bedoelt chemisch veranderde brandstoffen? Ja.

Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 15:27   #132
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bedoelt chemisch veranderde brandstoffen? Ja.
Ik ben aan het bijleren, kan je ook brandstoffen niet chemisch veranderen?
Oud 11 juli 2009, 15:31   #133
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Ik ben aan het bijleren, kan je ook brandstoffen niet chemisch veranderen?
Diesel is een chemische aangepaste brandstof, ruwe olie niet.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 15:33   #134
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Diesel is een chemische aangepaste brandstof, ruwe olie niet.
Met ruwe olie kunt ge niet zo zot veel doen. Ik weet wel dat ge u niet-vergunde koterij op de buiten kunt insmeren met vuile olie van de tractor, omdat u houten planken niet zo snel zouden rotten.
Oud 11 juli 2009, 15:48   #135
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
In Spanje zijn er heel veel mensen die het willen laten afschaffen. Heb je ergens niet het idee dat vroeger in Ieper katten van de hoogste toren werden gesmeten omdat het heksen waren een link heeft naar de Islam die dat soortgelijke dingen nog gelooft? (...)
eh, ik hoop dat mijn vraag niemand skandaliseert, maar is het niet zo dat een kat zelfs van vrij grote hoogte een val zonder problemen overleeft?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 21:55   #136
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
eh, ik hoop dat mijn vraag niemand skandaliseert, maar is het niet zo dat een kat zelfs van vrij grote hoogte een val zonder problemen overleeft?
Soms, maar lang niet altijd. Meestal breken ze een aantal poten (of ribben, die zijn plooibaarder, de organen blijven ook niet altijd volledig intact), ik hoop dat mijn vertelsels ook niet geskandaliseerd worden.

Citaat:
Het is bekend dat in Europa tijdens de Middeleeuwen heel wat katten werden geofferd. De katten werden verbrand, doodgeknuppeld of eenvoudig naar beneden geworpen. Wilden de middeleeuwers daarmee de kat straffen als rustverstoorder, het kwaad afzweren, of was het gewoon een voortzetting van de rituele kattenoffers ...? Maar het staat historisch vast dat de Ieperse Kattenfeesten wortelen in een eeuwenoud gebruik.

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 11 juli 2009 om 21:56.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 23:44   #137
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
De boel overnemen ? En daarna ? Wie gaat de patatten planten ? En oogsten ? Wie gaat de koeien melken, en in biefstukken snijden ? Jij, of je relallochtonen ?
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 23:45   #138
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
De boel overnemen ? En daarna ? Wie gaat de patatten planten ? En oogsten ? Wie gaat de koeien melken, en in biefstukken snijden ? Jij, of je relallochtonen ?
Ik wil dat wel doen, tegen betaling uiteraard.
Per 1000 liter melk 1l javel houdt de melk vers zei een van de nokel van mijn ouders.

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 11 juli 2009 om 23:47.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 23:47   #139
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Hangt van de regio af. Tussen de weiden gebeuren ook wel vreemde dingen hoor.
Inderdaad. Vervelende vreemde pottenkijkers verdwijnen daar soms spoorloos, ze kunnen bvb hun leven eindigen als varkensvoeder. Opgevreten , verteerd en uitgescheten. Geen spoor meer...
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 23:49   #140
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Inderdaad. Vervelende vreemde pottenkijkers verdwijnen daar soms spoorloos, ze kunnen bvb hun leven eindigen als varkensvoeder. Opgevreten , verteerd en uitgescheten. Geen spoor meer...
De dijbenen, moet je eerst door een hakselaar halen. De tanden zeker NIET aan de varkens geven. Héél slecht voor die beesten, als je natuurlijk Filbeluik moet laten komen hebben ze je te stekken.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be