Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2009, 12:07   #221
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

[quote=Jantje;4229041][quote=Burry;4228993]Euh? Tja, je kan beweren dat dit waar is, maar dan is het zo dat Nederland geen economie heeft zonder de wereldeconomie en omgekeerd Vlaanderen onbestaande is zonder de inbreng van alle buitenlanden.
Citaat:

Dit klopt natuurlijk. Maar Holland en niet Nederland, probeert om te verhinderen dat de economische activiteiten zich buiten de Hollandse grenzen kunnen verplaatsen.
Waar niet Vlaanderen, maar de andere Nederlanderse provincies het grootste slachtoffer van zijn en waartegen de Nederlanders steeds meer en meer hun stem tegen verheffen

Ik schop helemaal niet om mij heen, ik zet enkel de feiten op een rijtje en krijg dan te horen dat ik een hollander hater ben.

Je moet trouwens wel het verschil behouden tussen Nederland, wat een land is en Holland wat slechts een provincie is.

En ik heb helemaal niets tegen Nederland of Nederlanders, ik woon en leef tussen de Nederlanders.

En wil men dat er ooit iets terecht komt van de Baarle-documenten, dan moet men eerst zorgen dat de ollanders hun plaats kennen binnen Groot-Nederland, anders zullen de Vlamingen NOOIT akkoord gaan met een samengaan van Vlaanderen en Nederland.

De Vlamingen gaan er echt niet mee akkoord gaan om de ene onderdrukker/uitbuiter te ruilen met een andere.
Jantje, ik nodig je graag uit om kennis te nemen van het document van Shadowke en mij, als je dit nog niet gedaan had. Volgende maand is het onderwerp van een conferentie. In dat document staat precies beschreven hoe wij de indeling van de Nederlands-Vlaamse statenbond zien. De gewesten zullen in deze statenbond gelijkwaardig zijn.

Laat de hereniging maar komen!
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 12:16   #222
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Laat me niet lachen. Nederland heeft een zeer diverse economie. Vlaanderen doet het de laatste jaren inderdaad beter qua havens en transport. Maar Vlaanderen zet daar dan ook vol op in, omdat het de enige troef is die Vlaanderen nog heeft. Om een voorbeeld te geven: Nike heeft z'n Europese hoofdkantoor in Nederland, maar z'n distributiecentrum in Vlaanderen. Nederland heeft vele multinationals van eigen bodem, en trekt ook nog eens veel Europese hoofdkantoren van buitenlandse multinationals aan.

Onlangs las ik nog in de lokale krant dat een provinciestadje als Breda het zelfs won van Antwerpen bij het aantrekken van Benelux-hoofdkantoren. Dit tot grote frustratie van Antwerpen. En ook qua nieuwe bedrijfjes doet Nederland het een stuk beter dan Vlaanderen. Sterker nog, Vlaanderen staat op de voorlaatste plaats in Europa wat nieuwe bedrijven betreft. Je arrogantie is dus totaal ongepast. De Vlaamse economie holt hard achteruit. Alleen dozen schuiven kunnen jullie goed.

Waarom is er dan afgezien van Brabant een netto geldstroom van de randstad naar de provincies? Holland betaald al eeuwenlang de rekeningen.

Het zijn de Zeeuwen met hun weerzin tegen ontpoldering die de uitdieping van de Schelde vertragen, niet de Hollanders. Het zijn de Limburgers die het felst tegen een heropening van de IJzeren Rijn zijn, niet de Hollanders.

Deze Brabander kiest toch echt voor z'n broeders boven de grote rivieren als het erop aankomt.
Dank je Spinoza voor deze steun aan Holland.
De Hollanderhaat van Vlamingen en andere Nederelandse provincies komt voort uit onwetendheid en kinnesinne.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 12:20   #223
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

[quote=Jantje;4229041][quote=Burry;4228993]Euh? Tja, je kan beweren dat dit waar is, maar dan is het zo dat Nederland geen economie heeft zonder de wereldeconomie en omgekeerd Vlaanderen onbestaande is zonder de inbreng van alle buitenlanden.
Citaat:

Dit klopt natuurlijk. Maar Holland en niet Nederland, probeert om te verhinderen dat de economische activiteiten zich buiten de Hollandse grenzen kunnen verplaatsen.
Waar niet Vlaanderen, maar de andere Nederlanderse provincies het grootste slachtoffer van zijn en waartegen de Nederlanders steeds meer en meer hun stem tegen verheffen

Ik schop helemaal niet om mij heen, ik zet enkel de feiten op een rijtje en krijg dan te horen dat ik een hollander hater ben.

Je moet trouwens wel het verschil behouden tussen Nederland, wat een land is en Holland wat slechts een provincie is.

En ik heb helemaal niets tegen Nederland of Nederlanders, ik woon en leef tussen de Nederlanders.

En wil men dat er ooit iets terecht komt van de Baarle-documenten, dan moet men eerst zorgen dat de ollanders hun plaats kennen binnen Groot-Nederland, anders zullen de Vlamingen NOOIT akkoord gaan met een samengaan van Vlaanderen en Nederland.

De Vlamingen gaan er echt niet mee akkoord gaan om de ene onderdrukker/uitbuiter te ruilen met een andere.
Je begint nu echt door te draven
De regering heeft 3 Limburgse ministers en toch maar blijven zeiken over Hollands imperialisme.

Laatst gewijzigd door JP Coen : 14 juli 2009 om 12:20.
Oud 14 juli 2009, 12:21   #224
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
pure intellectuele luiheid van de hier aanwezige Nederlanders. een inhoudelijke discussie kunnen ze niet aan. wegens gebrek aan argumentatie begint men maar te schofferen en maken ze zichzelf wijs dat dit enige vorm van respect zou afdwingen.

men wenst de discussiepartner niet op gelijke voet te behandelen. door hem als racist uit te maken wil je hem denigreren en degraderen. gewoon zielig om eerlijk te zijn.
als je achter je plan staat dan moet je in staat zijn om het inhoudelijk te verdedigen.

ik heb nog niet 1 steekhoudend agrument gezien wat Vlaanderen bij zo'n fusie te winnen heeft.

Laatst gewijzigd door 1207 : 14 juli 2009 om 12:22.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 12:26   #225
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
pure intellectuele luiheid van de hier aanwezige Nederlanders. een inhoudelijke discussie kunnen ze niet aan. wegens gebrek aan argumentatie begint men maar te schofferen en maken ze zichzelf wijs dat dit enige vorm van respect zou afdwingen.

men wenst de discussiepartner niet op gelijke voet te behandelen. door hem als racist uit te maken wil je hem denigreren en degraderen. gewoon zielig om eerlijk te zijn.
als je achter je plan staat dan moet je in staat zijn om het inhoudelijk te verdedigen.

ik heb nog niet 1 steekhoudend agrument gezien wat Vlaanderen bij zo'n fusie te winnen heeft.
Ik sta niet achter het plan en de meeste Nederlanders staan niet achter dit plan.
Wat moet Nederland met Vlaanderen ,dat al 180 jaar de kant van de Fransen heeft gekozen en Vlamingen die vol zijn gegoten met Hollanderhaat?
Wij gunnen de Belgen hun Belgie, met alles er op en er aan.
We hebben wel andere zorgen aan ons hoofd.

Laatst gewijzigd door JP Coen : 14 juli 2009 om 12:27.
Oud 14 juli 2009, 12:29   #226
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Waartegen gereageerd werd om te beginnen was de karikatuur die men maakte van Holland. Ja, er zijn Vlamingen die hebben bijgedragen aan de Hollandse Gouden Eeuw, maar dat waren niet de enige migranten. Ook Hugenoten, Sefardische en Ashkenazische Joden, en waarschijnlijk mis ik een hele hap, hebben hun bijdragen geleverd, en uiteraard had Holland zelf ook haar elite.
Het is ook erg simplistisch om die Vlaamse protestanten af te doen als 'volksverraders'.

Nee, men is hier niet kleinzerig tegenstanders in het Holland-haathoekje aan het duwen, dat is jullie verbeelding.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 14:09   #227
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat me niet lachen. Nederland heeft een zeer diverse economie. Vlaanderen doet het de laatste jaren inderdaad beter qua havens en transport. Maar Vlaanderen zet daar dan ook vol op in, omdat het de enige troef is die Vlaanderen nog heeft. Om een voorbeeld te geven: Nike heeft z'n Europese hoofdkantoor in Nederland, maar z'n distributiecentrum in Vlaanderen. Nederland heeft vele multinationals van eigen bodem, en trekt ook nog eens veel Europese hoofdkantoren van buitenlandse multinationals aan.
Vlaanderen heeft verschillende economische activiteiten, waarvan transport en overslag er één is, maar zeker niet de grootste.
Citaat:
Onlangs las ik nog in de lokale krant dat een provinciestadje als Breda het zelfs won van Antwerpen bij het aantrekken van Benelux-hoofdkantoren. Dit tot grote frustratie van Antwerpen. En ook qua nieuwe bedrijfjes doet Nederland het een stuk beter dan Vlaanderen.
Hiervoor ligt de oorzaak niet in Vlaanderen, maar bij België.

Citaat:
Sterker nog, Vlaanderen staat op de voorlaatste plaats in Europa wat nieuwe bedrijven betreft. Je arrogantie is dus totaal ongepast. De Vlaamse economie holt hard achteruit. Alleen dozen schuiven kunnen jullie goed.
Vlaanderen verliest inderdaad veel investeringen aan Nederland, maar dit komt door de Belgische belastingsdruk op loonkost.
Dat heeft dus niets te maken met Vlaanderen, alleen is Vlaanderen hier opnieuw het slachtoffer van zaken waar het niets kan aan doen, zolang het niet zelfstandig kan beslissen over alle belastingen en uitgaven die door Vlamingen en de bedrijven in Vlaanderen betaald worden.

Citaat:
Waarom is er dan afgezien van Brabant een netto geldstroom van de randstad naar de provincies? Holland betaald al eeuwenlang de rekeningen.
Juist de reden waarom Holland zo graag Vlaanderen in handen wil krijgen, om Vlaams geld te kunnen uitdelen en zelf niet meer te moeten delen.
Citaat:
Het zijn de Zeeuwen met hun weerzin tegen ontpoldering die de uitdieping van de Schelde vertragen, niet de Hollanders. .
Nee, het zijn hollanders die naar daar verhuist zijn, want de meeste autochtone Zeeuwen willen niets met holland te maken hebben en zijn zelfs economisch afhankelijk van de Vlaamse havens
Citaat:
Het zijn de Limburgers die het felst tegen een heropening van de IJzeren Rijn zijn, niet de Hollanders
Limburgers zijn niet slimmer, wij zitten daar ook mee opgezadeld, kijk maar naar Steven gratis.

Citaat:
Deze Brabander kiest toch echt voor z'n broeders boven de grote rivieren als het erop aankomt.
Dus opnieuw volksverraad, want die van boven de grote rivieren zijn veel minder broeder van de Nederlandse Brabander dan de Franstalige Brabander.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 14:26   #228
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist de reden waarom Holland zo graag Vlaanderen in handen wil krijgen, om Vlaams geld te kunnen uitdelen en zelf niet meer te moeten delen.
Geloof het of niet, maar de meeste Nederlanders(ook die in Holland) die een hereniging willen, doen dat vanwege misplaatste broederschapsgevoelens. Ik ken de Vlamingen beter dan de gemiddelde Nederlander, en probeer dan ook tegengas te geven. De Vlamingen zijn niet onze broeders, zelfs niet onze vrienden. Die tijd is voorbij.

Citaat:
Nee, het zijn hollanders die naar daar verhuist zijn, want de meeste autochtone Zeeuwen willen niets met holland te maken hebben en zijn zelfs economisch afhankelijk van de Vlaamse havens
Wat een hatelijke opmerking. Ik heb daar nog nooit iets van gemerkt. In Zeeuws-Vlaanderen zitten ze echt niet te wachten op de Antwerpse haven. Ze zijn er niet afhankelijk van, maar bang voor. De mensen daar zien ook wat er met Doel is gebeurd.

Citaat:
Limburgers zijn niet slimmer, wij zitten daar ook mee opgezadeld, kijk maar naar Steven gratis.
Wat een denigrerende opmerking. De IJzeren Rijn loopt door hun achtertuin. Alsof jij en ik het wel leuk zouden vinden als er plotseling weer goederentreinen langs zouden denderen.

Citaat:
Dus opnieuw volksverraad, want die van boven de grote rivieren zijn veel minder broeder van de Nederlandse Brabander dan de Franstalige Brabander.
Alle mensen beschouw ik als mijn broeders. Behalve die mensen die mij en Nederland vijandig gezind zijn, zoals veel Vlamingen.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 14 juli 2009 om 14:27.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 14:51   #229
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Spinoza;4229326]Geloof het of niet, maar de meeste Nederlanders(ook die in Holland) die een hereniging willen, doen dat vanwege misplaatste broederschapsgevoelens. Ik ken de Vlamingen beter dan de gemiddelde Nederlander, en probeer dan ook tegengas te geven. De Vlamingen zijn niet onze broeders, zelfs niet onze vrienden. Die tijd is voorbij. [quote]
De Vlamingen zijn NOOIT vrienden geweest met de Hollanders.
Daarvoor zijn er steeds te veel economische belangen in het spel geweest.

Citaat:
Wat een hatelijke opmerking. Ik heb daar nog nooit iets van gemerkt. In Zeeuws-Vlaanderen zitten ze echt niet te wachten op de Antwerpse haven. Ze zijn er niet afhankelijk van, maar bang voor. De mensen daar zien ook wat er met Doel is gebeurd.
Nee, ze zijn bang dat de voor Antwerpen bestemde schepen niet meer eerst een deel in hun havens moeten lossen voor ze naar Antwerpen kunnen doorvaren.

Citaat:
Wat een denigrerende opmerking. De IJzeren Rijn loopt door hun achtertuin. Alsof jij en ik het wel leuk zouden vinden als er plotseling weer goederentreinen langs zouden denderen.
Door mijn achtertuin denderen er dagelijks goederentreinen.
Maar weet dat deze treinen ook mijn levenstandaard betekenen, zij vervoeren immers net als vrachtwagens, vliegtuigen en de schepen de levensnoodzakelijke goederen van onze economie en rijden/varen/vliegen voor ons en niet voor de mooie ogen van Madonna.

Citaat:
Alle mensen beschouw ik als mijn broeders. Behalve die mensen die mij en Nederland vijandig gezind zijn, zoals veel Vlamingen.
Snap je nu waarom de Vlamingen tegen een hereniging met Nederland zijn.
Er komt niets anders uit de mond van een Hollander, dan Hup Holland, Holland eerst, Holland boven alles.
En daar zouden de Vlamingen dan vertrouwen in moeten hebben en in hun handen het bestuur over Vlaanderen leggen?
Het is eenvoudig eenvoudig de pest ruilen voor cholera.
Oud 14 juli 2009, 15:09   #230
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
De Vlamingen zijn NOOIT vrienden geweest met de Hollanders.
Daarvoor zijn er steeds te veel economische belangen in het spel geweest.
Ken jij de geschiedenis eigenlijk wel? Landen hebben eeuwenlang oorlogen gevoerd om economische redenen. Zelfs in Suriname en Indonesie worden de "Hollanders" niet zo gehaat als in Vlaanderen. Het is heel makkelijk om iets te vinden waardoor je boos kan worden. Denk je dat wij in Nederland geen grieven hebben over jullie Vlamingen?

Citaat:
Nee, ze zijn bang dat de voor Antwerpen bestemde schepen niet meer eerst een deel in hun havens moeten lossen voor ze naar Antwerpen kunnen doorvaren.
Ga eens met een aantal Zeeuwen praten. Dan zul je snel echt leren hoe ze erover denken.

Citaat:
Door mijn achtertuin denderen er dagelijks goederentreinen.
Maar weet dat deze treinen ook mijn levenstandaard betekenen, zij vervoeren immers net als vrachtwagens, vliegtuigen en de schepen de levensnoodzakelijke goederen van onze economie en rijden/varen/vliegen voor ons en niet voor de mooie ogen van Madonna.
Dat zal best. Maar van de IJzeren Rijn hebben wij geen voordeel. Alle economische lusten zijn voor Vlaanderen, maar de lasten zijn voor Nederland.

Citaat:
Snap je nu waarom de Vlamingen tegen een hereniging met Nederland zijn.
Er komt niets anders uit de mond van een Hollander, dan Hup Holland, Holland eerst, Holland boven alles.
En daar zouden de Vlamingen dan vertrouwen in moeten hebben en in hun handen het bestuur over Vlaanderen leggen?
Het is eenvoudig eenvoudig de pest ruilen voor cholera.
Ik snap waarom Vlamingen zoals jij tegen een hereniging zijn.
Oud 14 juli 2009, 15:44   #231
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ken jij de geschiedenis eigenlijk wel? Landen hebben eeuwenlang oorlogen gevoerd om economische redenen.
Alle oorlogen hebben een economische achtergrond, maar de oorlogen tussen Vlaanderen en Holland zijn steeds op een gemene achterbakse manier gevoerd geweest door Holland. En de schuld steeds in andere hun schoenen geschoven.

Citaat:
Zelfs in Suriname en Indonesie worden de "Hollanders" niet zo gehaat als in Vlaanderen. Het is heel makkelijk om iets te vinden waardoor je boos kan worden. Denk je dat wij in Nederland geen grieven hebben over jullie Vlamingen?
Ik ben zelf regelmatig in Suriname en Indonesië geweest. Ik ben zelfs op de Nederlandse Antillen geweest. Het eigenaardige is dat ze overal Hollanders scheef bekijken en haten.
Dat er in de EU zelfs grote dure hotels zijn, waar men op één en hetzelfde bord heeft staan dat dieren zijn toegelaten, maar Nederlanders ongewenst zijn en niet bediend worden.
Hollanders zijn nergens graag geziene gasten, vooral wegens hun gedrag tegenover andere en andere hun eigendommen. De Vlamingen hebben als buurvolk nu eenmaal de meeste last van hen, en daar zal dus wel de oorzaak van het verschil in haat te zoeken zijn.
Citaat:
Ga eens met een aantal Zeeuwen praten. Dan zul je snel echt leren hoe ze erover denken.
Ik ben actief in de bouw en scheepvaart en werk beroepshalve dus zeer vaak samen met Zeeuwen en Hollanders

Citaat:
Dat zal best. Maar van de IJzeren Rijn hebben wij geen voordeel. Alle economische lusten zijn voor Vlaanderen, maar de lasten zijn voor Nederland.
Wij hebben hier ook enkel de last van de hollanders die hier komen tanken, zuipen, het crapuul uithangen, de drugstoeristen door het hollandse gedoogbeleid, de overladen hollandse caravans, de tgv tussen Amsterdam en Parijs, de Zeeuwen die steeds via Vlaamse wegen rijden zonder taksen er op te betalen, moet ik verder gaan????

Citaat:
Ik snap waarom Vlamingen zoals jij tegen een hereniging zijn.
Ik heb niets tegen een hereniging, maar tegen de manier waarop Nederland het wil doen en hoe Nederland dan Groot-Nederland wil besturen.

Zelfs het huidige voorstel van de Baarle-groep is voor mij onbespreekbaar, enkel al door de manier waarop word voorgesteld om Vlaanderen als een minderheidsgroep te behandelen en het recht te geven op 2 politieke postjes.
Het wijst op uitbuiting en onderdrukking door de andere bestuursleden.

Ik heb dus iets tegen het huidige politieke Nederland en tegen het gedrag van zovele Nederlanders, met als miljoenen andere Europeanen.
Oud 14 juli 2009, 16:14   #232
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Klopt.
ALs je niet voor hun zijt dan ben je tegen hen.
Zelfde instelling als destijds de Nazi's hanteerden.

En niet alleen de Hollanders hoor, ook sommige vlamingen draven hier erg door.

Ik wacht op hun definitieve document.
Ik zal niet nalaten de onjuistheden en hiaten in de verf te zetten.
En ik zal niet de enige zijn.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 16:24   #233
bartek
Vreemdeling

bartek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Jantje, ik nodig je graag uit om kennis te nemen van het document van Shadowke en mij, als je dit nog niet gedaan had. Volgende maand is het onderwerp van een conferentie. In dat document staat precies beschreven hoe wij de indeling van de Nederlands-Vlaamse statenbond zien. De gewesten zullen in deze statenbond gelijkwaardig zijn.
Dat wil ik graag lezen Zit er ook een hereniging in van de beide Limburg'en
Oud 14 juli 2009, 16:27   #234
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartek Bekijk bericht
Dat wil ik graag lezen Zit er ook een hereniging in van de beide Limburg'en
tuurlijk bartek
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 16:31   #235
bartek
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik geef je er 3:
- Wat dacht je van respect voor de taal Of wil je beweren dat onze zuiderburen moeite doen om een beetje nederlands te willen leren? Onze Nederlandse vrienden hebben dit obstakel al niet.
- De aanhoudende geldstroom van Vlaanderen naar een bodemloze put in het zuiden die eindelijk zal stoppen . Of wil je beweren dat die er niet is? En kom niet af met vroeger want er is nooit een geldstroom van zuid naar noord gegaan, hoogstens wat Vlamingen die het vuile werk in Wallonië zijn gaan opknappen toen het daar beter ging.
- Vlaanderen en Nederland samen vormen een veel groter blok binnen Europa, we zullen samen meer te zeggen hebben dan wanneer we 2 kleine staatjes blijven.

Laatst gewijzigd door bartek : 14 juli 2009 om 16:36.
bartek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 16:34   #236
bartek
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
tuurlijk bartek
Thx Zit bij men favorieten, straks eens doornemen.
Oud 14 juli 2009, 18:07   #237
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Bij Vlamingen en Belgen gaat alles veel vlugger. De Nederlanders kunnen soms urenlang doorbomen over details.Zowel de ene als de andere manier heeft zijn voordelen en zijn nadelen.
Dat komt ervan als je Nederlandse vrouwen met Vlaamse mannen laat vergaderen.
Oud 14 juli 2009, 18:09   #238
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Dat komt ervan als je Nederlandse vrouwen met Vlaamse mannen laat vergaderen.
lol kodo
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 18:50   #239
Antilliaan
Vreemdeling

Antilliaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben zelfs op de Nederlandse Antillen geweest. Het eigenaardige is dat ze overal Hollanders scheef bekijken en haten.
Wat een onzin, Hollanders zijn onze vrienden! Ze zijn zeer sociaal, geven goede fooien en hebben veel humor.
Koningshuis is zeer populair op de Antillen, Koningin Juliana is voor veel Antillianen nog altijd de ''Moeder Des Vaderlands"
Ofwel U bent nog nooit op de Antillen geweest of U bent een dorpsgek?
Antilliaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 19:19   #240
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Alle oorlogen hebben een economische achtergrond, maar de oorlogen tussen Vlaanderen en Holland zijn steeds op een gemene achterbakse manier gevoerd geweest door Holland. En de schuld steeds in andere hun schoenen geschoven.
Het zou me verbazen als Hollanders tijdens een oorlog achterbakser zijn dan Vlamingen. Zoveel oorlogen zijn er trouwens niet geweest. Op 1830 na(dat zie ik persoonlijk niet als oorlog tussen Holland en Vlaanderen), moet je wel heel ver terug om iets te vinden.

Citaat:
Ik ben zelf regelmatig in Suriname en Indonesië geweest. Ik ben zelfs op de Nederlandse Antillen geweest. Het eigenaardige is dat ze overal Hollanders scheef bekijken en haten.
Dat er in de EU zelfs grote dure hotels zijn, waar men op één en hetzelfde bord heeft staan dat dieren zijn toegelaten, maar Nederlanders ongewenst zijn en niet bediend worden.
Hollanders zijn nergens graag geziene gasten, vooral wegens hun gedrag tegenover andere en andere hun eigendommen. De Vlamingen hebben als buurvolk nu eenmaal de meeste last van hen, en daar zal dus wel de oorzaak van het verschil in haat te zoeken zijn.
Ik ben al in aardig wat landen geweest, maar van wat jij hier beschrijft heb ik nog nooit iets gezien. Wat mij wel opvalt, is dat Vlamingen die negatief denken over Hollanders, aannemen dat de hele wereld dat ook doet.

Citaat:
Ik ben actief in de bouw en scheepvaart en werk beroepshalve dus zeer vaak samen met Zeeuwen en Hollanders
Tja, dat kun je niet echt een objectieve bron noemen. Die mensen zijn direct afhankelijk van de havens voor hun broodwinning. De gemiddelde Zeeuw ziet het niet zitten dat zijn provincie wordt verpest door de Antwerpse haven.

Ben je trouwens al vergeten hoeveel weerzin er in Nederland was tegen de Betuwelijn? Men kan dus moeilijk volhouden dat men de boel tegenwerkt om de Antwerpse haven te dwarsbomen. Zelfs voor de eigen Rotterdamse haven wilde men een dergelijke spoorlijn niet.

Citaat:
Wij hebben hier ook enkel de last van de hollanders die hier komen tanken, zuipen, het crapuul uithangen, de drugstoeristen door het hollandse gedoogbeleid, de overladen hollandse caravans, de tgv tussen Amsterdam en Parijs, de Zeeuwen die steeds via Vlaamse wegen rijden zonder taksen er op te betalen, moet ik verder gaan????
Enkel last? Bij elke tank- en zuipbeurt van een Nederlander vloeit er geld in de Belgische/Vlaamse schatkist. Van die drugstoeristen hebben wij in Nederland toch meer last dan jullie in Belgie. Doordat bezit van softdrugs in Belgie wel is toegestaan maar verkoop niet, komen ze allemaal naar hier. Zo wentelen jullie de problemen van jullie hypocriete drugsbeleid op ons af. Van de TGV tussen Amsterdam en Parijs hebben jullie ook voordeel. Antwerpen en Brussel zijn namelijk ook aangesloten. En je gaat mij niet wijsmaken dat die paar Zeeuwen, en de mensen die eenmaal per jaar op vakantie gaan met hun caravan, nou zoveel overlast veroorzaken. Kortom, je lult uit je nek, zoals ze in Holland zeggen.

Citaat:
Ik heb niets tegen een hereniging, maar tegen de manier waarop Nederland het wil doen en hoe Nederland dan Groot-Nederland wil besturen.
Nou breekt m'n klomp. Dus je bent wel voor een hereniging, onder bepaalde voorwaarden? Nederland heeft trouwens helemaal nog geen plannen over hoe een hereniging zal plaatsvinden. Dus ik ben zeer benieuwd naar hoe jij denkt dat Nederland het wil gaan doen.

Citaat:
Zelfs het huidige voorstel van de Baarle-groep is voor mij onbespreekbaar, enkel al door de manier waarop word voorgesteld om Vlaanderen als een minderheidsgroep te behandelen en het recht te geven op 2 politieke postjes.
Het wijst op uitbuiting en onderdrukking door de andere bestuursleden.
Tja, wat dit betreft verschillen we niet van mening. Ik ben sowieso tegen een hereniging. En ik heb de heren van de Baarlewerkgroep ook al meermaals op de ondeugdelijkheid van hun ideeen gewezen.

Citaat:
Ik heb dus iets tegen het huidige politieke Nederland en tegen het gedrag van zovele Nederlanders, met als miljoenen andere Europeanen.
Miljoenen Europeanen? Dat is nogal een uitspraak. Toch vreemd dat ik er zo weinig van merk. Neem je me het kwalijk als ik dit niet zomaar slik? Kun je iets van bewijs geven?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be