![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wat een hoop pilarenbijters en kwenen zitten hier toch man..
![]()
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie bepaalt welk deel van de Bijbel belangrijker is dan de andere? Juist, niemand! Iemand die zijn hele leven volgens Jezus' bergrede leeft is niet meer of minder een Christen dan iemand die bommen onder abortieklinieken legt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Minister-President
|
![]() De enige goede paus is een dode paus?
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In graftombes in het oude Egypte werden 2 mannen als gehuwden (met elkaar) afgebeeld. Sappho schreef over haar liefde voor vrouwen. Zelfs in de OT werd homoseksualiteit aangehaald. Want als het niet bestond, waarom was Leviticus er dan zo tegen? Zelfs koning David en Jezus hadden hun (mannelijke) lievelingen. Hoe komt het dan de Katholieke kerk duizenden holebi's hebben vermoord op de brandstapel, of de nazi's 50.000 holebi's hebben vergast in hun concentratiekampen? Tot de jaren 1990 rustte er een groot taboe op homoseksualiteit, dus kwamen er veel minder mensen er voor uit dat ze een respectvolle relatie met iemand van hetzelfde geslacht hadden. Door de verminderde invloed van die seniele idioten uit Vatikaanstad op de Verlichte en beschaafde samenleving is er gelukkig meer openheid over gekomen, en kunnen holebi's gewoon zichzelf zijn zonder risico te kopen om strafrechterlijk vervolgd te worden, of ontslagen te worden, of uit school gegooid te worden, of door hun "liefhebbende katholieke" ouders op straat gezet te worden. Jouw bewering is even idioot als de bewering van die dictator uit Iran die beweert dat er geen homo's in Iran zijn, maar er wel aan de lopende band laat op hangen (zelfs minderjarigen). Als jij het prototype van een "normale mens" bent, dan ben ik heel blij dat ik zeer abnormaal ben. 2) Jij vindt dus dat het verkrachten van kinderen even erg is als het hebben van een vrijwillige relatie gebaseerd op wederzijds respect tussen 2 volwassenen? Pleit je nu voor de legalisering van kindermisbruik (want 2 volwassenen die een relatie hebben kunnen het in de beschaafde wereld ook gewoon doen zonder er voor strafrechterlijk vervolgd te worden) of pleit u nu voor het strafbaar maken van een relatie tussen 2 volwassenen, zoals kinderverkrachting nu ook strafbaar is in de beschaafde wereld? Je constant verwijzing naar Yasmine is gewoon ziekelijk. Je bent gewoon een harteloze lijkenpikker die een pervers genoegen in schept in het ongeluk en zelfs de dood van een andere medemens. Maar ja, je hebt al eerder bewezen dat je een farizeeër bent en geen ware volgeling van Jezus. Er komt inderdaad meer zelfmoord voor bij holebi (en vooral bij holebi-jongeren) dan bij hetero-jongeren. Universitair onderzoek heeft aangetoond dat de belangrijkste redens het niet kunnen aanvaarden van zichzelf als holebi en/of de uitstoting omwille van de homoseksualiteit door de omgeving (ouders, familie, vrienden...) zijn. Het niet kunnen aanvaarden van zichzelf of van het eigen kind als holebi komt voort uit van een negatief beeld op homoseksualiteit, louter gebaseerd op vooroordelen, in stand gehouden en verspreidt door haatdragende instanties en personen als jij. *knip* Een aantal jaren geleden werden de collega's van een postbode veroordeeld omdat ze het slachtoffer zodanig hadden zitten treiteren tot hij uit pure wanhoop zelfmoord heeft gepleegd. Mensen die constant vooroordelen over holebi's zitten te verspreiden dragen dus een verpletterende morele verantwoordelijkheid bij de zelfmoord van holebi-jongeren. Deze jongeren en hun omgeving moeten juist gesteund worden in hun zelfaanvaarding, niet dieper de put in geduwd. Trouwens die holebi-jongeren die zelfmoord plegen omwille van het feit dat ze zichzelf niet kunnen aanvaarden hebben over het algemeen ook nog nooit seksueel contact gehad met iemand van hetzelfde geslacht. Ze hebben dus ook nog nooit "zonde" gedaan. Waarom moeten deze zondeloze jongeren dan sterven in jouw ogen? Want jij beschouwt zelfmoord toch als de straf van god voor de zonde van homoseksualiteit?
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
Dat was ook hetgene wat grotendeels gebeurde voor het Christendom. De Romeinen, die zo ver gevorderd waren vonden het normaal mensen voor de wilde dieren te gooien. De moraliteit in Europa en de VS is grotendeels gecreeërd en bepaald door de Christelijke geschriften.
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
Indien er Katholieken waren die dachten anderen te moeten uitmoorden is komt dit net omdat ze de Bijbel niet trouw zijn gebleven. Ik weet eigenlijk niet wat jouw frustratie is? ![]()
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() Er zijn Pausen die het goed gedaan hebben, en er zijn Pausen die het minder goed gedaan hebben. Men kan ook nooit van tevoren weten wat de uiteindlijke gevolgen van een keuze zullen zijn, men kan ze soms inschatten.
![]() |
#113 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jammer dat de gelovigen geen enkele invloed hebben op die keuze, de paus benoemt de kardinalen en de kardinalen benoemen de volgende paus. Pausen die het slechtste met de mensheid voor hebben zullen ook even sadistische kardinalen benoemen zodat na hem zijn duivels beleid kan verder gezet worden. De anti-homo-kruistocht van JP 2 is onder zijn opvolger nog erger geworden. Het Vatikaan stemde tegen een VN-resolutie die landen op riep om holebi's niet langer te vervolgen, folteren en executeren. Benedictus zal enkel nog andere homohaters die ook vinden dat holebi's de doodstraf moeten krijgen benoemen tot kardinaal, zodat zijn opvolger ook zeker een homohater is, enz... De enige mogelijkheid om uit die neerwaartse spiraal te komen is ofwel alle gelovigen inspraak te geven in de pauskeuze, ofwel tijdens bij de volgende bijeenkomst van kardinalen en de paus ze allemaal uit schakelen zodat er geen paus meer kan gekozen worden.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 14 juli 2009 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
|
![]() Neen, het is jij die de Bijbel niet kent, klaarblijkelijk. Of niet wilt kennen.
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
Wel dan gedraag je je veel barbaarser dan de Pausen die er een wat andere mening op nahouden over homoseksualiteit. Ik ben er trouwens van overtuigd dat ook de Pausen de homo's een warm hart toedragen, maar zij blijven daarnaast aan hun principen houden. Zij zouden nooit een bloedbad willen onder de homo's. De homobeweging hamert zo sterk op dat ene punt, het standpunt vd Kerk tov de homo's, maar er is nog zo veel meer naast homoseksualiteit op deze wereld. Ook heeft veel te maken met perceptie's. ![]()
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uit schakelen hoeft niet per se de dood te betekenen. Het kan evengoed een soort geweldloze staatsgreep zijn waarbij de functies van paus en kardinaal worden afgeschaft. Dat is heel wat vredelievender dan het verdedigen van de doodstraf voor holebi's (wat het Vatikaan dus deed in de VN). Deze topic gaat nu eenmaal over de pauselijke benoeming van een homohater. Ik wil gerust over de honger in de wereld praten in een andere topic.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 14 juli 2009 om 17:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geef maar een voorbeeld, de heilige inquisitie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Minister
|
![]() Christus heeft vooral afgerekend met de onwrikbare wetten van de Joden. Hij relativeert die, maakt er in plaats van wetten een leidraad van om goed te leven, maar veroordeelt niemand. Heel het N.T. staat bol van de verhalen waar hij de absurditeit van dergelijke regels aan de tand voelt (zie maar naar het verhaal van de overspelige vrouw), maar goed, blijkbaar zie jij alleen maar die paar obsure verzen die dan nog vrij vaag over homoseksualiteit gaan (t.t.z.: elke vertaling is weer net ietsje anders en velen stellen de link tussen de in de Bijbel gebruikte begrippen en homoseksualiteit in vraag).
|
![]() |
![]() |