![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Europees Commissaris
|
![]() Bartek, wij nodigen ook jou uit om toe te treden tot onze werkgroep "Hereniging der Nederlanden". Bedankt alvast voor het welwillend doornemen van ons document. Graag aanbevolen! En alvast welkom, bartek.
Laat je niet van de wijs brengen door ordinair gekrijs van in vorige eeuwen blijven stekende, narcistische "Hollanders" en "Vlamingen". Wij gaan voor de redelijkheid en voor het enige alternatief voor de Lage Landen in het technologische tijdperk. De wereldwijde ecologische en economische problemen waarmee wij thans worden geconfronteerd, vragen om een gezamenlijke, Nederlands-Vlaamse aanpak. De tijd van de knots waarmee men elkaar de hersens wil inslaan, is voorgoed en definitief voorbij. Wij horen graag van jou. |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De EU zijn met een half miljard inwoners en 27 lidstaten. jouw nieuw landje is en blijft globaal gezien een dwergstaat. wie dnekt ge dat meer invloed heeft? ik gok toch op dat machtsblok van een half miljard inwoners en een paar economische wereldmachten de problemen zijn globaal en kunnen enkel globaal aangepakt worden. jowu idee dat jouw nieuwe dwergstaat meer invloed zou kunnen uitoefenen is , om het zacht uit te drukken,één vd belachelijkste drogredenen die ik al heb zien passeren Laatst gewijzigd door 1207 : 14 juli 2009 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Weet je hoe het in de wetenschap werkt? Daar probeer je een idee juist te ontkrachten. Alleen dan kan het aan kracht winnen. Maar van de voorstanders van een hereniging hoor je nooit minpunten. Die hoor je alleen over de pluspunten. In de wetenschappelijke literatuur zou je dan allang afgeschoten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
de eu is nu een geldverslindende praatbarak en daarom stemmen de gewone burgers voor anti-eu-partijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De EU heeft je zoveel welvaart gebracht en jij bent ziende blind. indien Landen zoals NEderland de boel niet zouden blokkeren zou men eindelijk terug vooruit kunnen gaan. lokale politici liegen hun burgers voor. ik denk aan een Wilders die zelfs uit de EU wil stappen ![]() Laatst gewijzigd door 1207 : 14 juli 2009 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind dat wij Vlamingen nog erg beschaafd zijn als het op tolerantie aankomt met andere volkeren, alleen spijtig genoeg ook grillig en lichtgeraakt bij tijden.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 14 juli 2009 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
|
![]() Citaat:
blijven dromen allemaal want jullie zijn allemaal in de minderheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niettegenstaande het feit dat ik mij in mijn bericht wendde tot een andere deelnemer aan dit forum, wil ik uit beleefdheid wel een antwoord posten. De voorstanders van een staatkundige hereniging, tot ik wie ik mijzelf nadrukkelijk reken, zijn geen bevlogen idealisten of naïeve romantici die onrealistische denkbeelden najagen en die slechts de pluspunten van een mogelijke hereniging opdreunen. De voorstanders van een staatkundige hereniging van Nederland en Vlaanderen zijn pragmatische, nuchtere analysten die de beste kwaliteiten van Nederland en Vlaanderen met elkaar willen combineren. Als u dit diskwalificeert als 'opdreunen van pluspunten', dan doet u uw en mijn land verschrikkelijk te kort. Verschillen, die er zeker zijn, zien zij reëel onder ogen en zij bestuderen en bespreken deze ook openlijk om deze kleiner te maken en zo mogelijk zelfs op te lossen. Uw en mijn geliefde Nederland en Vlaanderen staan aan het begin van het technologische tijdperk van de eenentwintigste eeuw, in een rusteloze, beangstigende en chaotische wereld met reusachtige ecologische en economische inspanningen, voor gigantische uitdagingen. Onze generatie heeft, na de politieke strubbelingen in België ("de Belgische Omwenteling van 2007") en de reële splitsing van dat land, de unieke mogelijkheid om Nederland en Vlaanderen te hervormen en aaneen te smeden tot een strategisch verbond teneinde gezamenlijk in deze veranderende wereld op te trekken en onze politieke en culturele belangen te verdedigen en veilig te stellen. Onze documenten getuigen van dit streven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Alleen jammer dat de plannen niet realistisch en niet afgestemd op de toekomst zijn. Laatst gewijzigd door Sidharta : 14 juli 2009 om 20:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jammer dat je dit niet wilt en kunt inzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Alles wijst er op de de natiestaten nog springlevend zijn en in dit tijdperk na het postmodernisme weer belangrijker gaan worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hun Europeese droom gaat niet verder dan Brussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zolang Vlaanderen een wingewest is en wil zijn van de Fransen of Frans- Belgie,is een samengaan met Nederland beslist niet aan de orde. Vlaanderen heeft nog nooit voor Nederland gekozen ,integendeel, ze hebben zich altijd tegen Nederland afgezet. Dus een fusie is nog ver weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- Sociale zekerheid; - Belastingstelsel; - Onderwijs; - Ruimtelijke Ordening en - Defensie. Voor deze en andere zaken wordt naar oplossingen gezocht. Op 23 augustus houdt de Baarle Werkgroep een bijeenkomst waar deze punten onder meer ter sprake worden gebracht. Zakelijk. Feitelijk. Wij zullen dus geen krijgshaftige liederen gaan zingen als "Merck toch hoe sterck" onder het zwaaien van allerhande leeuwenvlaggen, mocht men dat denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Europees Commissaris
|
![]() Bedankt voor het compliment, maar dat onze plannen niet realistisch en zelfs niet toekomstgericht zouden zijn, werp ik met kracht van de hand. Wij zijn juist erop gebrand Nederland en Vlaanderen voor te bereiden op de toekomst die ons wacht. Uiteraard zijn onze plannen niet 'af'. Zij zijn voortdurend een bron van aandacht en behoeven dagelijks aanpassing. Ook strategen passen tijdens de aanval hun plannen aan, de zogenaamde 'tactische manoeuvres'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |