Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2009, 23:38   #101
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Wel, we hebben het dan ook over de Koning, en niemand minder dan de Koning!!

Waarom zou de Staat dit moeten doen met jouw zogenaamde "paleis", gij, een simpele burger zonder speciale functie. Man, weet waar je plaats is!
Kom dan niet zeveren alsof dat de staat zou de begunstigde zijn. In dat geval zou de staat onder de zelfde omstandigheden even begunstigt zijn bij ieder ander staatsburgen eender of het nu een eigendom zou betreffen van een straatkeerder of een van uwe koning.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 23:48   #102
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
De overheid heeft dat voorstel destijds blijkbaar aanvaard. De koning en diens familie zullen daar zeker niet slechter van geworden zijn, maar de staat wellicht evenmin. Zij verwierf een patrimonium, enkele toeristische trekpleisters en nogal wat gebouwen die ook een zekere waarde kennen.

Het zou me verbazen moest uw stulpje iets gelijkaardigs te bieden hebben aan de staat.
Het is duidelijk dat jij mijn stulpje niet kent. Vergeleken bij mijn stulpje is het jouwe waarschijnlijk niet veel meer dan een aan drie zijden open windscherm.

Natuurlijk betekent dit geen meerwaarde voor de staat maar slechts enkel en alleen een kost. Het bezit van iets betekend slechts een meerwaarde vanaf het ogenlik dat je het in volle eigendom hebt en zonder erfrecht. Wat hebt jij bvb. aan een stuk grond wat je moet vrij laten omdat het een substituten weg is naar een daarachter gelegen andere eigenaar. Je mag er voor betalen, hem onderhouden en hij is TOTAAL waardeloos omdat hij onverkoopbaar is.
Oud 15 juli 2009, 23:59   #103
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel goed gezegd maar och die mannen hier op dit forum willen gewoon de realiteit niet onder ogen zien. De Koning blameren dat het een lieve lust is, daar kikken zij op.
De koning kan mijn gat kussen. Als ze die morgen zouden bedanken voor zijn bewezen (diensten), dan zullen we eens zien of de staat nog eigenaar zal blijven van die zogezegde schenking. Schenking omdat het hun zo goed uit komt ja, voor niets anders. Maar ja, het land moet zo een stel onnozelere tellen he die in dat boerenbedrog in trappen, het zijn zij die dat stel uitzuigers op de been houden.
Oud 16 juli 2009, 00:16   #104
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Het is duidelijk dat jij mijn stulpje niet kent. Vergeleken bij mijn stulpje is het jouwe waarschijnlijk niet veel meer dan een aan drie zijden open windscherm.
Ik tracht mijn stulpje dan ook niet te verpatsen aan de staat.
Citaat:
Natuurlijk betekent dit geen meerwaarde voor de staat maar slechts enkel en alleen een kost. Het bezit van iets betekend slechts een meerwaarde vanaf het ogenlik dat je het in volle eigendom hebt en zonder erfrecht. Wat hebt jij bvb. aan een stuk grond wat je moet vrij laten omdat het een substituten weg is naar een daarachter gelegen andere eigenaar. Je mag er voor betalen, hem onderhouden en hij is TOTAAL waardeloos omdat hij onverkoopbaar is.
Iedere boekhouder gaat het grondig oneens zijn met je stelling. Ik kan zo geen schatting maken naar de opbrengst van die schenking voor de staat. Maar als je bedenkt dat bvb het paleis van Laken, dat van Brussel en het Belvédère vrij bekende symbolen zijn van ons land, dan kan je vermoeden dat de waardering ervan ook niet van de poes zal zijn. Tel daarbij alle representatieve voordelen op (het feit dat je een paleis hebt om mensen te ontvangen bvb), alsook de kunstcollecties die de Civiele Lijst bevat, en de staat mag redelijk tevreden zijn. (In de veronderstelling dat de staat die gebouwen niet wenst te laten renderen door ze te verkopen, maar door ze te benutten.) Uiteindelijk zijn dat allemaal activa die met de jaren in waarde toenemen. Zeggen dat al dat geld is weggesmeten, wanneer dat geld voor het overgrote deel gaat naar personeelskosten en onderhoudskosten is dan ook veel te kort door de bocht.
Je vergelijking met een lap grond die ik bezit maar waarvan ik niet alle rechten heb gaat dan ook niet (of nauwelijks) op. Ik kan als individu van die lap grond geen symbool maken, daar diplomaten of andere hoogwaardigheidsbekleders ontvangen, geen toeristen mee aantrekken,... Dat kan de overheid met haar Civiele Lijst uiteraard wel.

Maar het staat je uiteraard vrij te ageren tegen die schenking. Als je dat wenst te doen, doe dat dan aub op een volwassen manier.
Oud 16 juli 2009, 00:22   #105
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Andy, wat is de waarde van de discounted cashflow van de koninklijke stichting versus de belgische staat. Dus wat is de som van alle transferts van de laatste 20 jaar, of van de volgende 20 jaar ?

Wat is de meerwaarde voor onze economie van het koningshuis . Dus hoeveel miljard brengt dat op ??? En graag een beetje getallen, niet zeggen dat het moeilijk is, as het moeilijk is, is het meestal 0
Ik weet het niet. Ik heb de cijfers hier niet liggen en heb ze ook nog niet gezien. Moest ik ze kennen, dan zou ik ze uiteraard geven. Ik dacht wel dat ze ooit geschat werden (onder het motto 'wat is de merknaam België waard'). (Zie verder ook mijn bovenstaande post aan Garry.)

Maar als je ervan overtuigd bent dat de staat daar stevig haar broek aan scheurt, en dat het onderhouden van die Civiele Lijst een vorm van wanbeleid inhoudt, mag je me natuurlijk altijd helpen met zo'n waardering.
Oud 16 juli 2009, 01:02   #106
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik tracht mijn stulpje dan ook niet te verpatsen aan de staat.

Iedere boekhouder gaat het grondig oneens zijn met je stelling. Ik kan zo geen schatting maken naar de opbrengst van die schenking voor de staat. Maar als je bedenkt dat bvb het paleis van Laken, dat van Brussel en het Belvédère vrij bekende symbolen zijn van ons land, dan kan je vermoeden dat de waardering ervan ook niet van de poes zal zijn. Tel daarbij alle representatieve voordelen op (het feit dat je een paleis hebt om mensen te ontvangen bvb), alsook de kunstcollecties die de Civiele Lijst bevat, en de staat mag redelijk tevreden zijn. (In de veronderstelling dat de staat die gebouwen niet wenst te laten renderen door ze te verkopen, maar door ze te benutten.) Uiteindelijk zijn dat allemaal activa die met de jaren in waarde toenemen. Zeggen dat al dat geld is weggesmeten, wanneer dat geld voor het overgrote deel gaat naar personeelskosten en onderhoudskosten is dan ook veel te kort door de bocht.
Je vergelijking met een lap grond die ik bezit maar waarvan ik niet alle rechten heb gaat dan ook niet (of nauwelijks) op. Ik kan als individu van die lap grond geen symbool maken, daar diplomaten of andere hoogwaardigheidsbekleders ontvangen, geen toeristen mee aantrekken,... Dat kan de overheid met haar Civiele Lijst uiteraard wel.

Maar het staat je uiteraard vrij te ageren tegen die schenking. Als je dat wenst te doen, doe dat dan aub op een volwassen manier.
Ga nu niet de schenking gaan vergelijken met Neuschwanstein, Linderhof of Herrenchiemsee he. Dat zijn gebouwen die jaarlijks rijkelijk hun bijdrage leveren. Toch niet die kotjes die wij hier hebben en die bovendien quasi nooit toegankelijk zijn voor het publiek.

Van volwassen gesproken. Dat kan tellen, maar ik kan ook tellen, en ik ben gehuwd met een leerkracht boekhouding met jaren lange ervaring in de praktijk, en die kan ook tellen, en ik kan u garanderen dat die er net zo over denkt als ik. Dus, wat uw boekhoudertheorie betreft is het te hopen dat die een aardig stukje kan zwemmen want die valt serieus in 't water.

http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/ge...neuschwanstein
http://images.google.be/images?hl=nl...title&resnum=4
http://www.geocities.com/Paris/LeftBank/4080/herren.htm
Oud 16 juli 2009, 02:14   #107
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet het niet. Ik heb de cijfers hier niet liggen en heb ze ook nog niet gezien. Moest ik ze kennen, dan zou ik ze uiteraard geven. Ik dacht wel dat ze ooit geschat werden (onder het motto 'wat is de merknaam België waard'). (Zie verder ook mijn bovenstaande post aan Garry.)

Maar als je ervan overtuigd bent dat de staat daar stevig haar broek aan scheurt, en dat het onderhouden van die Civiele Lijst een vorm van wanbeleid inhoudt, mag je me natuurlijk altijd helpen met zo'n waardering.
Zozo, de koninklijke schenking krijgt momenteel haar budget qua inkomsten uit de goederen én onderhoud al niet meer voor elkaar wat evenwicht in de financiën betreft...

En wat dacht U dat er dan gaat gebeuren...

Misschien moet U maar eens gaan lezen welke koehandel er zo'n honderd jaar geleden werd opgezet door Leopold II wat betreft de koninklijke eigendommen en hun onderhoud ten laste van de belgische staat ,plus er nog een flinke smak geld bovenop voor leopold II zelf en het feit dat de belgische staat alle verdere kosten op zich nam om de projecten te bekostigen die hijzelf had lopen destijds,inclusief de grondige renovatiewerken aan het paleis van laken...

Dit alles in ruil voor een kolonie die momenteel al bijna 50 jaar géén belgisch staatsbezit meer blijkt te zijn....

Laatst gewijzigd door Svennies : 16 juli 2009 om 02:14.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 02:51   #108
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier zijn we België, niet Zwitserland.
Waarom zou dit democratische staathoofdloze systeem niet in België werken?

Graag argumenten, geen koekendozensentimentaliteit.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 02:56   #109
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Man, realiseer je eens: we hebben het over de Koning! Niet over een simpele burger. Die heeft daar recht op vanuit Zijn functie.

Wat ik wilde zeggen: Hij moest dit niet betalen, maar deed dit uit vrije wil!

Ik vraag me af hoevelen dit zouden doen.
Is Albert van Saksen-Coburg en zijn familie waardevoller dan de rest van de inwoners van België? Zijn ze een soort van Ubermenschen?

Alle mensen zijn gelijkwaardig, zie de universele verklaring van de rechten van de mens. Beweren dat Albert van Saksen-Coburg méér is dan gelijk welk andere mens is een schending van de mensenrechten.

Zijn functie is waardeloos en biedt geen enkele meerwaarde. Het is ondemocratisch en een schending van elk internationaal verdrag dat discriminatie op basis van afkomst en geboorte verbiedt.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 03:58   #110
dot1x
Vreemdeling

dot1x's schermafbeelding

Standaard Albert Van Sexen Cho-coburg

voor mijn part mogen die nietsnutten in 'hun' kasteel blijven wonen.. onder volgende voorwaarden:
1) Het kasteel wordt verkocht aan de Disney Company zodat dit een extensie kan worden van EuroDisney.
2) Albert Van Sexen Cho-coburg wordt aan het werk gezet als strontraper achter den trein van Eurodisney Parijs naar 't Kasteelke in Bru.
3) Pola gaat de WCs int kasteel kuisen - aan minumloon - .
4) Fabi haar hoeden worden gebruikt door Albertoo voor het rapen van stront
5) De achterlijke kinderen van ons goddelijke paar worden de main attraction van Eurodisney - Brussels site.. Stand up comedy... hiervoor hoeven ze nixt te doen... gewoon zichzelf zijn staat garant voor de beste humor.
6) de rest van de parasieten gaan in de kottekes zitten voor ticketverkoop en gaan rond met drank en versnaperingen.. helaas zullen ze wel moeten begeleid worden door een persoon die kan tellen en lezen...
dot1x is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 07:36   #111
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar naar gelijk welke winkel je gaat, je steunt eenzelfde economisch systeem dat nagenoeg dezelfde eigenaars en aandeelhouders vaak veel meer verrijkt dan dat ze ervoor moeten 'werken'. Net zoals je uiteindelijk voor dezelfde dotatie betaalt, ongeacht welke loonarbeid je kiest te verrichten.
Kom kom, dat is wel een heel makkelijke veralgemening he. Effe alle winkels en ondernemers op 1 hoopje gooien. Feit is dat ik kan kiezen om naar de supermarkt te gaan, naar de lokale boer, of zelf te kweken. Die keuze heb ik met het onverkozen en discriminerende koningshuis niet.

Citaat:
Ik bedoel maar: zolang je de spelregels (hier het erfrecht (?), alsook de geldigheid van zo'n overeenkomst) niet aanpast of niet onder vuur neemt, heeft fulmineren tegen die dotaties weinig zin.
Wie mijn berichtjes leest, weet dat ik het erfrecht en de monarchie afschiet waar mogelijk.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 18:45   #112
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zozo, de koninklijke schenking krijgt momenteel haar budget qua inkomsten uit de goederen én onderhoud al niet meer voor elkaar wat evenwicht in de financiën betreft...

En wat dacht U dat er dan gaat gebeuren...

Misschien moet U maar eens gaan lezen welke koehandel er zo'n honderd jaar geleden werd opgezet door Leopold II wat betreft de koninklijke eigendommen en hun onderhoud ten laste van de belgische staat ,plus er nog een flinke smak geld bovenop voor leopold II zelf en het feit dat de belgische staat alle verdere kosten op zich nam om de projecten te bekostigen die hijzelf had lopen destijds,inclusief de grondige renovatiewerken aan het paleis van laken...

Dit alles in ruil voor een kolonie die momenteel al bijna 50 jaar géén belgisch staatsbezit meer blijkt te zijn....
Inderdaad, weg geschonken door wie? Door zijn zoontje Boudewijntje die daar eigenlijk geen moer meer over te zeggen had toch? Gezien het zogezegd geschonken was aan de Belgische staat. Daarom ook dat ik zeg, "We zullen eens zien als het ooit zo ver komt dat de koning moet opkrassen, of die schenking van hun koterijen dan nog aan de staat zal toebehoren". Vergeet het maar.

Laatst gewijzigd door Garry : 16 juli 2009 om 18:47.
Oud 16 juli 2009, 18:49   #113
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Koning Bodewijn was wel de achterachterneef van Leopold II hé
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 18:51   #114
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
als iedere belg gelijk is, waarom mag ik niet slapen in Laken in dat kasteeltje ?
Om dezelfde reden dat u uw huis niet openstelt voor jan en alleman.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 20:04   #115
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Koning Bodewijn was wel de achterachterneef van Leopold II hé
Juist ja maar blijft zo dat hij niets weg te schenken had.

Laatst gewijzigd door Garry : 16 juli 2009 om 20:04.
Oud 16 juli 2009, 21:47   #116
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Kom kom, dat is wel een heel makkelijke veralgemening he. Effe alle winkels en ondernemers op 1 hoopje gooien. Feit is dat ik kan kiezen om naar de supermarkt te gaan, naar de lokale boer, of zelf te kweken. Die keuze heb ik met het onverkozen en discriminerende koningshuis niet.
Stel dat u electronica wil kopen. Dan heeft u geen enkele garantie dat de grondstoffen voor uw electronica op een ethisch verantwoorde manier werden gedolven, geraffineerd en verwerkt. Of u nu naar een supermarkt gaat of naar een speciaalzaak, dat maakt geen bal uit. Gelijk naar welke winkel je gaat, je ondersteunt dat systeem van uitbuiting en 'vrijhandel'.

Voor voedsel heb je inderdaad iets meer keuze, aangezien je eventueel zelf je groenten kan telen of bij een plaatselijke (bio-?)boer terecht kan.
Citaat:
Wie mijn berichtjes leest, weet dat ik het erfrecht en de monarchie afschiet waar mogelijk.
Daar kan ik alleen maar respect voor hebben.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be