![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#361 | |
|
Minister
|
Citaat:
De discussie gaat over hoe Belgen ,Nederlanders behandelen en u schakelt snel over op een ander onderwerp, zoals gewoonlijk als het moeilijk wordt.. |
|
|
|
|
|
|
#362 | |
|
Minister
|
Citaat:
Wees er blij mee. We hebben de Duitsers hier al een keer gehad en ook de Fransen. Daarom zijn de Nederlanders erg Amerikaans gezind .Van onze buurlanden moeten wij het niet hebben. Laatst gewijzigd door Sidharta : 24 juli 2009 om 10:10. |
|
|
|
|
|
|
#363 |
|
Banneling
|
Neen, met mijn antwoord wilde ik u wijzen op het feit, dat, wanneer u zegt dat Belgen Nederlanders slecht zouden behandelen (in de zin de ze zich onbeleefd zouden opstellen tov de Nederlanders), dat u dan maar net in het zelfde bedje ziek bent. Tenminste, indien men verschillende artikels mag geloven. Dat is wat ik bedoelde.
|
|
|
|
|
|
#364 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
wie zet nu de toon? laat me toe erbij te vermelden dat ik dit niet nog een 3e keer ga oprakelen. Laatst gewijzigd door 1207 : 24 juli 2009 om 10:16. |
|
|
|
|
|
|
#365 |
|
Minister-President
|
Kan jij eigenlijk wel begrijpend lezen? Juist als ze het niet zouden ontkennen - en hun hollanderhaat dus zouden erkennen - zouden ze toegeven dat ze psychisch niet in orde zijn. Tenminste, ik vind dat je psychisch niet in orde bent, als je een blinde en onberedeneerde haat koesterd tegen een ander volk. Jou verdenk ik tot nu toe niet van hollanderhaat. Dat je dat ontkent is dus geen teken van psychische mankementen.
|
|
|
|
|
|
#366 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 24 juli 2009 om 10:29. |
|
|
|
|
|
|
#367 |
|
Europees Commissaris
|
Heren van het goede leven,
Wilt u allen over uw 'haat' jegens elkaar spreken, dan is het misschien verstandig daarover een draad te openen. Mij lijkt het echter veel beter om te bekijken wat wij aan onze slechte gewoonten kunnen en, naar hier blijkt, moeten doen. Door een muur af te breken, bouwt men een uitzicht op. |
|
|
|
|
|
#368 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik zie trouwens nog altijd geen 'bewijzen' van onbetamelijk gedrag van de Nederlanders alhier. Ik ben heel benieuwd naar een bloemlezing daarover, zoals ik die eerder over iemand anders heb geplaatst.
|
|
|
|
|
|
#369 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Jij vindt het blijkbaar ook perfect aanvaardbaar om je gesprekspartners psychisch gestoord te noemen. Voor jou is dit perfect betamelijk gedrag. het ontbreekt jou aan inlevingsvermogen om in te zien dat Vlamingen dit soort woord- en taalgebruik een klein beetje anders interpreteren. |
|
|
|
|
|
|
#370 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#371 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#372 |
|
Minister-President
|
Als mensen dat oprecht zo ervaren na jarenlange praktijkervaring, dan mag dat gezegd worden zonder te worden beschuldigd van onbetamelijk gedrag. Mij zul je bijvoorbeeld echt niet zien stijgeren als men Nederlanders bot en luidruchtig noemt.
|
|
|
|
|
|
#373 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
prettig te weten dat u zo over mij denkt. |
|||
|
|
|
|
|
#374 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
In dat geval kunnen de Nederlanders nog wat van die Amerikanen leren als het om klantvriendelijkheid en openbare hoffelijkheid gaat...
|
|
|
|
|
|
#375 |
|
Minister-President
|
Wat dacht je van een Van Brempt die op de Vlaamse TV Nederlanders gierig noemt, terwijl ze een paar dagen later bij Pauw en Witteman verklaard dat Nederlanders natuurlijk niet gierig zijn. Als ze gewoon achter haar woorden was blijven staan, dan had ik op z'n minst nog respect kunnen hebben voor haar eerlijkheid.
|
|
|
|
|
|
#376 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Het behoort in Belgie tot de goede toon om zich laatdunkend over Nederlanders uit te laten, zoals het in Nederland ook heel stoer is om Duitsers te schofferen. Ik zie dat als een uitlaatklep voor een latente minderwaarheidscomplex, een angst om door de "grote buur" overvleugeld te worden.
|
|
|
|
|
|
#377 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 24 juli 2009 om 10:56. |
|
|
|
|
|
|
#378 | |
|
|
Citaat:
Komt bij dat Duitsland zeg 65 jaar geleden honderdduizenden Nederlanders heeft vermoord, dus dat enige scepsis, angst, tegenreactie op zijn minst verklaarbaarder is dan de relatie tussen de Nederlanden onderling. |
|
|
|
|
|
|
#379 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#380 |
|
Europees Commissaris
|
NL betekent in Duitsland "Nur Links" (Alleen links) en heeft betrekking op de inmiddels zo vanzelfsprekende en vervelende gewoonte van Nederlanders om op de autosnelweg zo lang en zo vaak mogelijk links te blijven rijden.
|
|
|
|