Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2009, 10:03   #361
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik haal een artikel aan dat mijn stelling voor een stuk bevestigt. Namelijk dat Nederlanders op gezette tijden zelf onbeleefd zijn.

De discussie gaat over hoe Belgen ,Nederlanders behandelen en u schakelt snel over op een ander onderwerp, zoals gewoonlijk als het moeilijk wordt..
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 10:05   #362
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rotterdammer Bekijk bericht
Zonder aan nestbevuiling te willen doen, maar eerlijk is eerlijk: Nederlanders gedragen zich in het publieke leven als ploerterige hufters. Van klantvriendelijkheid heeft men in Nederland nooit gehoord. Belgen -Walen en Vlamingen- zijn dan veel correcter- . Toch kan ik mij middels veel zelf meegemaakte incidenten in Belgie niet van de indruk onttrekken, dat wanneer menig Vlaming tegenover een Hollander komt te staan, de temperatuur onmiddelijk tot het ver onder het vriespunt zinkt en dat onmiddelijk bot en afwijzend gereageerd mag worden, ongeacht het feit of die Nederlander het goed of slecht meent. Ja, Vlamingen haten Hollanders als de pest en voor mij mogen ze.
U wordt al een echte Duitser.
Wees er blij mee.

We hebben de Duitsers hier al een keer gehad en ook de Fransen.
Daarom zijn de Nederlanders erg Amerikaans gezind .Van onze buurlanden moeten wij het niet hebben.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 24 juli 2009 om 10:10.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 10:12   #363
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
De discussie gaat over hoe Belgen ,Nederlanders behandelen en u schakelt snel over op een ander onderwerp, zoals gewoonlijk als het moeilijk wordt..
Neen, met mijn antwoord wilde ik u wijzen op het feit, dat, wanneer u zegt dat Belgen Nederlanders slecht zouden behandelen (in de zin de ze zich onbeleefd zouden opstellen tov de Nederlanders), dat u dan maar net in het zelfde bedje ziek bent. Tenminste, indien men verschillende artikels mag geloven. Dat is wat ik bedoelde.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 10:12   #364
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Dat Vlamingen hun hollanderhaat ontkennen is een standaard reactie. Begrijpelijk ook, want anders zouden ze moeten toegeven dat ze psychisch niet in orde zijn.
ik ontken hollanderhaat dus zeg jij vlakaf dat ik psychisch gestoord ben.
wie zet nu de toon?

laat me toe erbij te vermelden dat ik dit niet nog een 3e keer ga oprakelen.

Laatst gewijzigd door 1207 : 24 juli 2009 om 10:16.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 10:20   #365
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ik ontken hollanderhaat dus zeg jij vlakaf dat ik psychisch gestoord ben.
wie zet nu de toon?

laat me toe erbij te vermelden dat ik dit niet nog een 3e keer ga oprakelen.
Kan jij eigenlijk wel begrijpend lezen? Juist als ze het niet zouden ontkennen - en hun hollanderhaat dus zouden erkennen - zouden ze toegeven dat ze psychisch niet in orde zijn. Tenminste, ik vind dat je psychisch niet in orde bent, als je een blinde en onberedeneerde haat koesterd tegen een ander volk. Jou verdenk ik tot nu toe niet van hollanderhaat. Dat je dat ontkent is dus geen teken van psychische mankementen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 10:28   #366
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan jij eigenlijk wel begrijpend lezen? Juist als ze het niet zouden ontkennen - en hun hollanderhaat dus zouden erkennen - zouden ze toegeven dat ze psychisch niet in orde zijn. Tenminste, ik vind dat je psychisch niet in orde bent, als je een blinde en onberedeneerde haat koesterd tegen een ander volk. Jou verdenk ik tot nu toe niet van hollanderhaat. Dat je dat ontkent is dus geen teken van psychische mankementen.
Ik denk toch dat u terug de ware betekenis van de woorden moet gaan opzoeken. En zeker voor wat het woordje 'haat' betreft. En dan zult u merken dat er een onderscheid -bijvoorbeeld- bestaat tussen 'haat' en 'wrevel'.En nog zo van die dingen.

Laatst gewijzigd door system : 24 juli 2009 om 10:29.
Oud 24 juli 2009, 10:34   #367
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Heren van het goede leven,

Wilt u allen over uw 'haat' jegens elkaar spreken, dan is het misschien verstandig daarover een draad te openen.

Mij lijkt het echter veel beter om te bekijken wat wij aan onze slechte gewoonten kunnen en, naar hier blijkt, moeten doen. Door een muur af te breken, bouwt men een uitzicht op.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 10:34   #368
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Ik zie trouwens nog altijd geen 'bewijzen' van onbetamelijk gedrag van de Nederlanders alhier. Ik ben heel benieuwd naar een bloemlezing daarover, zoals ik die eerder over iemand anders heb geplaatst.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 10:39   #369
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ik zie trouwens nog altijd geen 'bewijzen' van onbetamelijk gedrag van de Nederlanders alhier.
omdat jij dat simpelweg zo niet aanvoelt. voor jij betekenen woorden als racist iets totaal anders als voor de vlamingen hier. Logisch dat jij dit niet zult aanvaarden als "bewijs".
Jij vindt het blijkbaar ook perfect aanvaardbaar om je gesprekspartners psychisch gestoord te noemen. Voor jou is dit perfect betamelijk gedrag.

het ontbreekt jou aan inlevingsvermogen om in te zien dat Vlamingen dit soort woord- en taalgebruik een klein beetje anders interpreteren.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 10:43   #370
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, met mijn antwoord wilde ik u wijzen op het feit, dat, wanneer u zegt dat Belgen Nederlanders slecht zouden behandelen (in de zin de ze zich onbeleefd zouden opstellen tov de Nederlanders), dat u dan maar net in het zelfde bedje ziek bent. Tenminste, indien men verschillende artikels mag geloven. Dat is wat ik bedoelde.
Ik kan me toch niet herinneren dat Nederlandse politici ooit minachtende uitspraken hebben gedaan over Belgen, zoals jullie politici dat wel regelmatig over Nederlanders doen.
Oud 24 juli 2009, 10:46   #371
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan me toch niet herinneren dat Nederlandse politici ooit minachtende uitspraken hebben gedaan over Belgen, zoals jullie politici dat wel regelmatig over Nederlanders doen.
Voorbeeld?
Oud 24 juli 2009, 10:50   #372
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jij vindt het blijkbaar ook perfect aanvaardbaar om je gesprekspartners psychisch gestoord te noemen. Voor jou is dit perfect betamelijk gedrag.
Als mensen dat oprecht zo ervaren na jarenlange praktijkervaring, dan mag dat gezegd worden zonder te worden beschuldigd van onbetamelijk gedrag. Mij zul je bijvoorbeeld echt niet zien stijgeren als men Nederlanders bot en luidruchtig noemt.
Oud 24 juli 2009, 10:50   #373
Hollander

Standaard

Citaat:
voor jij betekenen woorden als racist iets totaal anders als voor de vlamingen hier.
Dat hoort u mij niet zeggen. U oordeelt hier trouwens ongefundeerd over wat iets voor mij betekent.

Citaat:
Dat hoort u mij niet zeggen. U weet trouwens ook niet wat voor mij perfect betamelijk gedrag is. Wederom een ongefundeerd oordeel over wat ik vind.

Citaat:
het ontbreekt jou aan inlevingsvermogen om in te zien dat Vlamingen dit soort woord- en taalgebruik een klein beetje anders interpreteren.
Dank u dat het aan mijn inlevingsvermogen ontbreekt. Iemand anders noemt elders iemand een racist, en u gooit dat op m�*jn inlevingsvermogen?

prettig te weten dat u zo over mij denkt.
Oud 24 juli 2009, 10:51   #374
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

De Rotterdammer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
U wordt al een echte Duitser.
Wees er blij mee.

We hebben de Duitsers hier al een keer gehad en ook de Fransen.
Daarom zijn de Nederlanders erg Amerikaans gezind .Van onze buurlanden moeten wij het niet hebben.
In dat geval kunnen de Nederlanders nog wat van die Amerikanen leren als het om klantvriendelijkheid en openbare hoffelijkheid gaat...
De Rotterdammer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 10:54   #375
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Voorbeeld?
Wat dacht je van een Van Brempt die op de Vlaamse TV Nederlanders gierig noemt, terwijl ze een paar dagen later bij Pauw en Witteman verklaard dat Nederlanders natuurlijk niet gierig zijn. Als ze gewoon achter haar woorden was blijven staan, dan had ik op z'n minst nog respect kunnen hebben voor haar eerlijkheid.
Oud 24 juli 2009, 10:54   #376
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Het behoort in Belgie tot de goede toon om zich laatdunkend over Nederlanders uit te laten, zoals het in Nederland ook heel stoer is om Duitsers te schofferen. Ik zie dat als een uitlaatklep voor een latente minderwaarheidscomplex, een angst om door de "grote buur" overvleugeld te worden.
Oud 24 juli 2009, 10:55   #377
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Wat dacht je van een Van Brempt die op de Vlaamse TV Nederlanders gierig noemt, terwijl ze een paar dagen later bij Pauw en Witteman verklaard dat Nederlanders natuurlijk niet gierig zijn. Als ze gewoon achter haar woorden was blijven staan, dan had ik op z'n minst nog respect kunnen hebben voor haar eerlijkheid.
Eigenlijk grappig, dat hier in Duitsland Nederlanders helemaal niet als gierig gezien worden, wel als softdrugsverslaafden en bezitters van sleurhutten, die elke zomer de Autobahnen vullen.

Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 24 juli 2009 om 10:56.
Oud 24 juli 2009, 10:58   #378
Hollander

Standaard

Citaat:
Het behoort in Belgie tot de goede toon om zich laatdunkend over Nederlanders uit te laten, zoals het in Nederland ook heel stoer is om Duitsers te schofferen. Ik zie dat als een uitlaatklep voor een latente minderwaarheidscomplex, een angst om door de "grote buur" overvleugeld te worden.
Dat klopt wel, maar in Nederland is de houding t.a.v. Duitsland behoorlijk veranderd de laatste 10 jaar.

Komt bij dat Duitsland zeg 65 jaar geleden honderdduizenden Nederlanders heeft vermoord, dus dat enige scepsis, angst, tegenreactie op zijn minst verklaarbaarder is dan de relatie tussen de Nederlanden onderling.
Oud 24 juli 2009, 11:00   #379
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het verschil is wel dat de moffenhaat toch echt wel aan het wegebben is. Twintig jaar geleden konden Duitsers nog standaard rekenen op een kras op hun auto. Maar die tijd is wel voorbij. Zelfs de voetbalrivaliteit is niet meer wat die geweest is. Toen Nederland het afgelopen WK werd uitgeschakeld, bleek uit een enquete dat de meeste Nederlanders hoopten dat Duitsland zou winnen. Mijn moeder kan zich nog herinneren dat in haar jeugd de Duitsers door de straten marcheerden, en haar Joodse vriendjes en vriendinnetjes wegvoerden. In Belgie is er niemand meer in leven die zich 1830 kan herinneren. Zelfs in Suriname en Indonesie word je als Nederlander beter behandeld dan in Belgie, terwijl die landen toch hebben gezucht onder eeuwen van Nederlandse slavernij en kolonialisme.
Oud 24 juli 2009, 11:09   #380
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk grappig, dat hier in Duitsland Nederlanders helemaal niet als gierig gezien worden, wel als softdrugsverslaafden en bezitters van sleurhutten, die elke zomer de Autobahnen vullen.
NL betekent in Duitsland "Nur Links" (Alleen links) en heeft betrekking op de inmiddels zo vanzelfsprekende en vervelende gewoonte van Nederlanders om op de autosnelweg zo lang en zo vaak mogelijk links te blijven rijden.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be