Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2009, 12:04   #1
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard Weeral nieuwe inperking van onze rechtstaat tgv islam

http://hln.be/hln/nl/957/Belgie/arti...troleren.dhtml

Ongelofelijk hoe men steeds meer en meer regeltjes en richtlijnen uitvaardigt om de moslims niet op de zere tenen te trappen, te ontzien en te pamperen.

Terwijl wij nog dachten dat het verboden was om gemaskerd en onherkenbaar over straat te lopen, instrueert men nu al de politie om gemaskerde vrouwen ongemoeid te laten.

Na het zwembad apart te openen voor moslimvrouwen, hallal in de scholen door ieders strot te duwen,
zijn we aan de volgende stap gekomen waarmee men onze rechtstaat en manier van leven stuk voor stuk neerhaalt om maar zeker geen last met moslims te hebben.
Veroorzaken die van hun eigen al genoeg overlast, dat men verdere confrontaties uit de weg wil gaan?

Waar gaan we naartoe?

instead of korans and imams
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 12:09   #2
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
http://hln.be/hln/nl/957/Belgie/arti...troleren.dhtml

Ongelofelijk hoe men steeds meer en meer regeltjes en richtlijnen uitvaardigt om de moslims niet op de zere tenen te trappen, te ontzien en te pamperen.

Terwijl wij nog dachten dat het verboden was om gemaskerd en onherkenbaar over straat te lopen, instrueert men nu al de politie om gemaskerde vrouwen ongemoeid te laten.

Na het zwembad apart te openen voor moslimvrouwen, hallal in de scholen door ieders strot te duwen,
zijn we aan de volgende stap gekomen waarmee men onze rechtstaat en manier van leven stuk voor stuk neerhaalt om maar zeker geen last met moslims te hebben.
Veroorzaken die van hun eigen al genoeg overlast, dat men verdere confrontaties uit de weg wil gaan?

Waar gaan we naartoe?
Ik stel voor dat de politie een klacht indient voor discriminatie op basis van gender.
Want niet wat iemand draagt bepaald of je wel of niet taken kunt uitvoeren maar de wet, dit is dus discriminatie.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 12:37   #3
Mass13
Partijlid

Mass13's schermafbeelding

Standaard

Ik heb in ieder geval nog niet veel burka's gezien in België, als ik eerlijk ben nog geen enkele, denk ook niet dat er veel vraag is vanuit de islamitische gemeenschap voor burka's.

Pak eens de échte problemen aan, merde! Huisvesting, sociale achterstand, studies, werkgelegenheid, dé crisis, bezigheidstherapieën tegenwoordig, daar is er wel tijd voor net zoals voor het verbod op die hoofddoek...
Oud 1 augustus 2009, 12:47   #4
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Dit is toch weer iets totaal onbegrijpbaar, het begint hopeloos te worden.

http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...ka.html#faqtop
Plaatsen met een boerkaverbod.
In een aantal Belgische gemeenten, waaronder Antwerpen en Gent, bestaat al een boerkaverbod. In Frankrijk is het dragen van alle soorten hoofddoeken - dus ook de boerka - verboden op scholen en in andere overheidsgebouwen.
Zorg is voor een algemene regel!
Is een boerkaverbod juridisch haalbaar.
Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie laat momenteel onderzoeken wat de gevolgen zijn van het verbieden van de boerka. De resultaten worden in januari verwacht.

Eerder liet ze weten dat een algeheel verbod op boerka's juridisch niet haalbaar is, omdat zo'n verbod tegen één religieuze groepering is gericht, wat discriminatie is. De Grondwet bepaalt dat er in Nederland vrijheid van godsdienst is, ook als het gaat om uitingen daarvan.

De boerka is afkomstig uit Afghanistan en bepaalde streken van Pakistan zodoende is het in de eerste plaats een cultureel gebruik. Wanneer gaat men is leren dat de algemene wet op openbare orde en veiligheid prioritair is op religieuze en culturele gebruiken. Als we zo voortboeren hebben wij geen samenleving meer.
Oud 1 augustus 2009, 12:52   #5
Pist*on
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mass13 Bekijk bericht
Ik heb in ieder geval nog niet veel burka's gezien in België, als ik eerlijk ben nog geen enkele, denk ook niet dat er veel vraag is vanuit de islamitische gemeenschap voor burka's.

Pak eens de échte problemen aan, merde! Huisvesting, sociale achterstand, studies, werkgelegenheid, dé crisis, bezigheidstherapieën tegenwoordig, daar is er wel tijd voor net zoals voor het verbod op die hoofddoek...

Het gaat om het principe.
Het is voor niets nodig om nog maar eens plat op de buik te gaan.

Trouwens uw argumentatie -die stelt dat er niet veel boerkadraagsters zijn- toont juist aan hoe erg het is.
Voor 100 boerkavrouwtjes vindt men het al nodig om zich aan te passen.
Wat als ze met 1000 gaan zijn?

Oud 1 augustus 2009, 13:04   #6
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als er niet veel aandacht is bij de islamitische gemeenschap dan zie ik ook geen probleem om daar een wet over te maken, dat kost toch niets.
En waarom altijd of/of dat is toch voor niets nodig. Waarom niet en een boerka verbod en zorgen voor sociale huisvesting, werkgelegenheid etc.
Oud 1 augustus 2009, 13:53   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dan komt U niet al te veel in grote steden in België, of kijkt U vrij selectief.

Citaat:
Pak eens de échte problemen aan, merde!
Ben ik volledig mee akkoord. Maar ik weet dat het heel interessant word om als crimineel in boerka rond te lopen nu.
Citaat:
Huisvesting,,
België heeft in vergelijking met de buurlanden geen huisvestingsprobleem. Er word alleen teveel over gezeken omdat sommigen vinden dat het te duur is.

Citaat:
sociale achterstand,
In veel gevallen is dat onwil.
Citaat:
studies,
Genoeg mogelijkheden om te studeren binnen dit landje. Universiteit kan zelfs gratis, als je geen diploma verwacht.
Citaat:
werkgelegenheid
Wie wil werken vindt werk.
Citaat:
, dé crisis
Dat lost zichzelf wel op, we willen niet dat politici hier te hard aan sleutelen.

Citaat:
bezigheidstherapieën tegenwoordig, daar is er wel tijd voor net zoals voor het verbod op die hoofddoek...
Regeltjes om te doen alsof ze hard aan werk zijn.. tof, maar niet wat we nodig hebben.
Oud 1 augustus 2009, 13:58   #8
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Als er niet veel aandacht is bij de islamitische gemeenschap dan zie ik ook geen probleem om daar een wet over te maken, dat kost toch niets.
En waarom altijd of/of dat is toch voor niets nodig. Waarom niet en een boerka verbod en zorgen voor sociale huisvesting, werkgelegenheid etc.
INderdaad en/en, ik haal gewoon aan waar de prioriteiten liggen...
Oud 1 augustus 2009, 14:05   #9
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dan komt U niet al te veel in grote steden in België, of kijkt U vrij selectief.

Ben ik volledig mee akkoord. Maar ik weet dat het heel interessant word om als crimineel in boerka rond te lopen nu.

België heeft in vergelijking met de buurlanden geen huisvestingsprobleem. Er word alleen teveel over gezeken omdat sommigen vinden dat het te duur is.

In veel gevallen is dat onwil.

Genoeg mogelijkheden om te studeren binnen dit landje. Universiteit kan zelfs gratis, als je geen diploma verwacht.

Wie wil werken vindt werk.

Dat lost zichzelf wel op, we willen niet dat politici hier te hard aan sleutelen.

Regeltjes om te doen alsof ze hard aan werk zijn.. tof, maar niet wat we nodig hebben.
Ik woon in Gent, kom wekelijks in BXL en A'pen, wat die huisvesting betreft (en al de rest van je punten trouwens), volgens mij ben jij degene die niet genoeg rondkijkt in grote steden.
Ik had persoonlijk zelf een 50-tal sollicitaties achter de rug iets meer dan een jaar geleden, voor de crisis dus, in de IT-sector waar men toen 3000 man nodig had. (en neen dit ligt niet aan mijn competenties want ik los tegenwoordig de shit op voor de belangerijskte spelers op de Belgische markt)
Studeren gratis in België? Heb jij kinderen?
Maar Belgïë is in vergelijking met de buurlanden inderdaad nog vrij OK, wil niet zeggen dat ze zich moeten bezighouden met futiliteiten, er zijn wijken in grootsteden die er bijliggen als vuilbakken, al mijn vorige punten zijn dus wel degelijk relevant.
Oud 1 augustus 2009, 14:11   #10
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik stel voor dat de politie een klacht indient voor discriminatie op basis van gender.
Want niet wat iemand draagt bepaald of je wel of niet taken kunt uitvoeren maar de wet, dit is dus discriminatie.
Jij mag ook niet door een man gefouileerd worden, of die nu politieagent of privébewaker is.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 14:14   #11
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Jij mag ook niet door een man gefouileerd worden, of die nu politieagent of privébewaker is.
Dit was ook mijn eerste gedacht bij het lezen van die boulevardkrant, heb dit hier niet willen vermelden, want nu komt de woordspeling
Oud 1 augustus 2009, 14:16   #12
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is voor niets nodig om nog maar eens plat op de buik te gaan.

Trouwens uw argumentatie -die stelt dat er niet veel boerkadraagsters zijn- toont juist aan hoe erg het is.Voor 100 boerkavrouwtjes vindt men het al nodig om zich aan te passen.
Wat als ze met 1000 gaan zijn?
Dus als er maar één was zou dat in jouw ogen aantonen dat 't nog véél erger is?
Citaat:
't Principe van Marokkaantje-pesten dus?

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 augustus 2009 om 14:17.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 14:55   #13
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dit is dus dan echt een mentaliteit waar je vanaf moet stappen, in iedere aandachtswijk lopen jongeren coachen, straathoekwerkers, buurtregisseurs, pleinanimatoren en zijn er jeugd en kinderwerkingen die zich zowat uitsluitend richten op kinderen van allochtone origine! Zelf als ouders ook eens wat doen, minder in vzw rondhangen, jezelf meer bezig houden met je kinderen zou heel veel helpen!
Huisvesting, Kom hier even kijken, het overgrote deel van de bewoners zijn allochtonen! Dat is trouwens in de totale sociale huisvesting zo!
Werkgelegenheid, Zorg dat je kinderen op zijn minst hun school afmaken en leer voldoende Vlaams om te kunnen communiceren, geef zelf het goede voorbeeld als ouder en hang niet in een uitkering omdat dit makkelijk is!
Solliciteren, een opleiding volgen, een vak leren helpt ook!
Studies, Welke zijn voor allochtonen niet toegankelijk?
Niet zeveren he Mass, in die achterstand zit een groot aandeel van allochtonen zelf! Doe daar eerst eens wat aan voor je komt vertellen dat "anderen" nog meer moeten, de overheid doet meer dan genoeg!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 15:24   #14
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Vraag me af wat het gevolg is als wij "inboorlingen" morgen ook collectief onze vrouwelijke levensgezellen gemaskerd op straat sturen.

Misschien interessant idee voor een manifestatie - iedereen gemaskerd.
Oud 1 augustus 2009, 15:29   #15
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
In artikel is sprake over controle van de identiteit, wat iets anders dan foliëren.
De identiteit van Alice mag wel degelijk gecontroleerd worden door een agent.

Ik beschouw de nota nummer x in rijtje van politiekcorrecte dwaasheden die niet-moslims en moslims tegen elkaar opzetten.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 15:34   #16
Pist*on
Schepen

Standaard

Citaat:

niet waar.
Een veiligheidsfouille mag door eender welk geslacht uitgevoerd worden. Het zijn gerechtelijke fouilles, die iets diepgaander zijn, die door een persoon van hetzelfde geslacht moeten worden uitgevoerd.

Grote denker!

Laatst gewijzigd door Pist*on : 1 augustus 2009 om 15:37.
Oud 1 augustus 2009, 15:37   #17
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... in iedere aandachtswijk lopen jongeren coachen, straathoekwerkers, buurtregisseurs, pleinanimatoren en zijn er jeugd en kinderwerkingen die zich zowat uitsluitend richten op kinderen van allochtone origine!
De witte hulpverleningsindustrie. Als je manager bent kun je daar leuk verdienen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 15:39   #18
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Werkgelegenheid, Zorg dat je kinderen op zijn minst hun school afmaken en leer voldoende Vlaams om te kunnen communiceren
Vlaams is geen taal.

Ik hoor iemand al roepen op het Forum van Lesoir dat de kindertjes meer Waals moeten leren.
Oud 1 augustus 2009, 15:42   #19
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet waar.
Een veiligheidsfouille mag door eender welk geslacht uitgevoerd worden. Het zijn gerechtelijke fouilles, die iets diepgaander zijn, die door een persoon van hetzelfde geslacht moeten worden uitgevoerd.

Grote denker!
Klopt als een bus.
Oud 1 augustus 2009, 15:48   #20
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...en hang niet in een uitkering omdat dit makkelijk is!
Je hangt dus wel in een uitkering omdat het makkelijk is. (en extra lucratief in combinatie met zwart werk). Een bonus krijgen is ook makkelijk. Een extra betaald mandaat toegeworpen krijgen is ook gemakkelijk. Bij wanpresteren het bedrijf verlaten met een gouden parachute...alweer gemakkelijk.

Het zoeken naar gemakkelijke manieren om je inkomsten te vergroten lijkt me een redelijk universeel gegeven.
Gelukkig voor hen die het doen worden we vooralsnog bestuurd door naieve geesten (waar jij gezien jouw posts een volwaardige exponent van bent) die hopen op een bevolking met een nobele inborst, en verdient het land dus niet beter dan te worden leeggestolen aan de onderkant en aan de bovenkant. Groot gelijk.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be