Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat is de staat van uw dromen?
Groot Limburg 3 4,62%
Groot Brabant 4 6,15%
Groot Vlaanderen 7 10,77%
Groot Holland 3 4,62%
Groot Nederland 25 38,46%
Groot Belgie 6 9,23%
anders ,namelijk 17 26,15%
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2009, 17:35   #1601
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U hebt last van het Belgicistisch Stockholmsyndroom.
hij heeft zijn pilleke nog ni gehad vandaag hé.
dat is duidelijk over de hele lijn.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2009, 17:36   #1602
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U hebt last van het Belgicistisch Stockholmsyndroom.
Ik zeg gewoon wat is op basis van de feiten.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2009, 17:37   #1603
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik zeg gewoon wat is op basis van de feiten.
179 jaar, dat noemde u ééuwen. Of hoe we uw objectiviteit maar au sérieux moeten nemen.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 4 augustus 2009 om 17:38.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2009, 17:40   #1604
system
Banneling

Standaard

Citaat:
179 jaar, dat noemde u ééuwen. Of hoe we uw objectiviteit maar au sérieux moeten nemen.
Neen neen. Ik spreek hier over de scheiding vanaf de 80-jarige oorlog. En deze brak uit in 1568. Dus tel maar zelf uit hoeveel eeuwen dat deze scheiding heeft geduurd. Ik zal het zelf doen: de scheiding bedroeg welgeteld 441 jaren. Dus meer dan 4 eeuwen, zelfs indien we de onzalige periode onder Onwijze Willem er van aftrekken.

Laatst gewijzigd door system : 4 augustus 2009 om 17:45.
Oud 4 augustus 2009, 17:44   #1605
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen neen. Ik spreek hier over de scheiding vanaf de 80-jarige oorlog. En deze brak uit in 1568. Dus tel maar zelf uit hoeveel eeuwen dat dit zijn.
Wat hypocriet. Uw geliefd Limburg hoort pas sinds 1815 bij de Nederlanden, daarvoor maakte het deel uit van de Duitse Confederatie. Tel maar uit de eeuwen.

Hoeveel artificiële scheidingen er zijn geweest, doet er niet toe. Via immigratie, literatuur, en internederlands contact is de cultuur tot op de dag van vandaag overeind gebleven.
Oud 4 augustus 2009, 17:45   #1606
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gestolen? Hoe komt u daar nu bij? Voor zover ik weet waren de Nederlanden onder Spaans bestuur. En uw vriend Willem de Zwijger was als landsheer over de Nederlanden aangesteld door Filips, de koning van Spanje. Hij beheerde dus in naam van Spanje de goederen van Spanje, te weten, de Noordelijke en de Zuidelijke Nederlanden. Het is omdat de Spanjaarden er met de grove borstel door gingen inzake onverdraagzaamheid tegenover de protestanten dat de opstand uitbrak.En ook Willem was het daarmee eens in het begin. Immers Willem van Oranje werd als kind opgevoed en onderwezen aan het hof in katholiek leer. Hij was dus van opvoeding een katholiek.

Dus niets gestolen. Het omgekeerde ja. Strikt genomen stal Willem van Oranje de Noordelijke Nederlanden van de Koning van Spanje. Zou het zo niet zijn?
Ik vraag me echt af of ge ooit wel geschiedenisles op school gevolgd hebt. Volgs mij hebt gij gebrost in die tijd.
BTW brossen = spijbelen. (voor Nederlanders)
Oud 4 augustus 2009, 17:45   #1607
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat hypocriet. Uw geliefd Limburg hoort pas sinds 1815 bij de Nederlanden, daarvoor maakte het deel uit van de Duitse Confederatie. Tel maar uit de eeuwen.

Hoeveel artificiële scheidingen er zijn geweest, doet er niet toe. Via immigratie, literatuur, en internederlands contact is de cultuur tot op de dag van vandaag overeind gebleven.
Ik spreek hier over de scheiding tussen Noord en Zuid. Dat weet u maar al te best. En die duurde meer dan 4 eeuwen. Ofte: verschillende eeuwen. Zoals ik zei.

Laatst gewijzigd door system : 4 augustus 2009 om 17:47.
Oud 4 augustus 2009, 17:48   #1608
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Ik vraag me echt af of ge ooit wel geschiedenisles op school gevolgd hebt. Volgs mij hebt gij gebrost in die tijd.
BTW brossen = spijbelen. (voor Nederlanders)
Wel, vanaf vandaag, wanneer u alleen in uw badkamer staat en in de spiegel kijkt, zou u dat elke morgen tegen uzelf moeten zeggen.

Laatst gewijzigd door system : 4 augustus 2009 om 17:51.
Oud 4 augustus 2009, 17:50   #1609
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik spreek hier over de scheiding tussen Noord en Zuid. Dat weet u maar al te best. En die duurde meer dan 4 eeuwen. Ofte: verschillende eeuwen. Zoals ik zei.
Wat een nonsens. Oost-West-Noord-Zuid, maakt allemaal niets uit. Noord -en Zuid-Duitsland zijn ook bij elkaar terwijl Polen niet bij Duitsland hoort. Als u taal dus helemaal wilt wegcijferen, wees dan consequent en pleit voor een afscheiding van Limburg van België.
Oud 4 augustus 2009, 17:52   #1610
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een nonsens. Oost-West-Noord-Zuid, maakt allemaal niets uit. Noord -en Zuid-Duitsland zijn ook bij elkaar terwijl Polen niet bij Duitsland hoort. Als u taal dus helemaal wilt wegcijferen, wees dan consequent en pleit voor een afscheiding van Limburg van België.
U gaat toch niet ontkennen dat de Noordelijke Nederlanden vanaf de 80-jarige oorlog meer dan 400 jaar gescheiden zijn geworden van het Zuiden. Of wel? Als u dat mordicus blijft ontkennen, dan moet u bijlessen gaan volgen in uw 'hollandse-vaderlandse geschiedenis'. En stante pede nog wel.

Laatst gewijzigd door system : 4 augustus 2009 om 17:54.
Oud 4 augustus 2009, 17:54   #1611
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U gaat toch niet ontkennen dat de Noordelijke Nederlanden vanaf de 80-jarige oorlog meer dan 400 jaar gescheiden zijn geworden van het Zuiden. Of wel?Als u dat mordicus blijft ontkennen, dan moet u bijlessen geen volgen in uw 'hollandse-vaderlandse geschiedenis'. En stante pede zelfs.
Het hangt er uiteindelijk maar helemaal van af hoe je ''gescheiden'' wilt opvatten. Er stond echt geen ijzeren gordijn hoor.
Oud 4 augustus 2009, 17:57   #1612
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het hangt er uiteindelijk maar helemaal van af hoe je ''gescheiden'' wilt opvatten. Er stond echt geen ijzeren gordijn hoor.
Dat zijn zo van die antwoorden die er geen zijn. U zegt nu iets om maar wat te zeggen en om u uit de slag te trekken.

Iedere historicus zal zonder enige aarzeling bevestigen dat de 80-jarige oorlog het begin was van een eeuwenlange scheiding tussen de Noordelijke- en de Zuidelijke Nederlanden. Zelfs een matige laatstejaars scholier weet dit.
Oud 4 augustus 2009, 18:13   #1613
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn zo van die antwoorden die er geen zijn. U zegt nu iets om maar wat te zeggen en om u uit de slag te trekken.

Iedere historicus zal zonder enige aarzeling bevestigen dat de 80-jarige oorlog het begin was van een eeuwenlange scheiding tussen de Noordelijke- en de Zuidelijke Nederlanden. Zelfs een matige laatstejaars scholier weet dit.
Dit lieg je en dat weet je.
Oud 4 augustus 2009, 18:18   #1614
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit lieg je en dat weet je.
Waarom worden die Nederlanders altijd onhebbelijk in zo'n discussies? U kunt toch ook zeggen: neen, dat is onjuist want die en die geschiedkundige zegt in deze bewoordingen dat dit niet waar is wat u stelt omdat ... enz.

Goed, zegt u dat dan en dan ken ik deze historicus ook. En dan zien we wel of wat deze persoon zegt juist is of niet.

Laatst gewijzigd door system : 4 augustus 2009 om 18:18.
Oud 4 augustus 2009, 18:21   #1615
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom worden die Nederlanders altijd onhebbelijk in zo'n discussies? U kunt toch ook zeggen: neen, dat is onjuist want die en die geschiedkundige zegt in deze bewoordingen dat dit niet waar is wat u stelt omdat ... enz.

Goed, zegt u dat dan en dan ken ik deze historicus ook. En dan zien we wel of wat deze persoon zegt juist is of niet.
H. van Gelre is meer thuis daarin en heeft u daar meermaals op gewezen. Ik ga het niet nog een keer herhalen omdat u het ''heel toevallig'' vergeten bent. Als u met een bron aankomt, blijkt dat achteraf ook altijd de grootste onzin te zijn, selectief en met voorbedachte rade van het internet geplukt.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 4 augustus 2009 om 18:22.
Oud 4 augustus 2009, 18:26   #1616
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

ik heb ter ere van bovenstaande mijn handtekening even aangepast
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2009, 18:27   #1617
system
Banneling

Standaard

Citaat:
H. van Gelre is meer thuis daarin en heeft u daar meermaals op gewezen. Ik ga het niet nog een keer herhalen omdat u het ''heel toevallig'' vergeten bent. Als u met een bron aankomt, blijkt dat achteraf ook altijd de grootste onzin te zijn, selectief en met voorbedachte rade van het internet geplukt.
Dat is weeral wat wij hier noemen een 'flutantwoord' of ,anders gezegd, weereens helemaal geen antwoord. Ik verwacht van u een duidelijk en historisch onderlegd antwoord. En als u dat niet kunt geven, dan spreekt u zonder kennis van zaken. En dan bent u aan het zaniken. En dan doet u er best aan hierover te zwijgen. Want eigenlijk zegt u niets relevants.

Laatst gewijzigd door system : 4 augustus 2009 om 18:28.
Oud 4 augustus 2009, 18:28   #1618
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is weeral een 'flutantwoord' of ,anders gezegd, weereens helemaal geen antwoord. Ik verwacht van u een duidelijk en historisch onderlegd antwoord. En als u dat niet kunt geven, dan spreekt u zonder kennis van zaken. En dan bent u aan het zaniken. En dan doet u er best aan hierover te zwijgen. Want eigenlijk zegt u niets relevants.
Neen, ik weiger u een duidelijk historisch antwoord te geven. Dat is iets anders. Want wanneer ik dit antwoord geef, zwijgt u en begint u in een andere draad precies op dezelfde manier en doet u weerom of uw neus bloedt.
Oud 4 augustus 2009, 18:30   #1619
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik weiger u een duidelijk historisch antwoord te geven. Dat is iets anders. Want wanneer ik dit antwoord geef, zwijgt u en begint u in een andere draad precies op dezelfde manier en doet u weerom of uw neus bloedt.
U draait gewoon rond de pot. Volgens mij kunt u gewoon geen antwoord geven. Want warempel, moest u het kunnen, u zou het al lang gegeven hebben. Zeker weten.

Laatst gewijzigd door system : 4 augustus 2009 om 18:30.
Oud 4 augustus 2009, 18:31   #1620
Shadowke

Standaard

Citaat:
U draait gewoon rond de pot. Volgens mij kunt u gewoon geen antwoord geven. Want warempel, moest u het kunnen, u zou het al lang gegeven hebben. Zeker weten.
*kuch*
wie draait er hier echt rond de pot?
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be