![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Denemarken ook 3 jaar, en daar krijgt de vader ook langdurig verlof bij een geboorte. (ipv de Belgische 4 dagen of zo) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() neem het niet te letterlijk,maar zie het bv in de context na aanwerving zoals zwangere vrouwen bv
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 'k zou eens willen zien wat er gebeurt als vrouwen niet meer gaan werken. de economie valt plat op z'n gat. je zal het als potentiële werkgever ineens een pak moeilijker krijgen om personeel te vinden. Overigens: zwangerschapsverlof duurt geen "paar jaar". heb je trouwens al eens stil gestaan bij de maatschappelijke implicaties van hetgeen je verkondigt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ik moet nog eerst mijn geweten zien te verkopen.
Als mijn geweten dan nog weg geraakt, ga ik in de politiek.
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Ik lees hier veel argumenten om de werkgevers te verbannen en onze economie te nationaliseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer gaan zij eens voor werkgelegenheid zorgen. Toch minstens de veel duurdere eigen producten kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat zou je doen als je vriendin interim zou werken en dan na een paar maanden moet opzouten omdat de persoon die zij vervangt terugkomt uit zwangerschapsverlof? Bij het niet verlengen van een interimcontract hoeft trouwens niemand een smoesje te bedenken, aangezien er geen contract verbroken wordt. Het blijft wel sneu, natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
En het is inderdaad vervelend om een jonge dame aan te werven, op te leiden en verantwoordelijkheid beginnen te geven, om dan een half jaar later vast te stellen dat ze zwanger is van haar eerste kind. Kun je in de tussentijd weeral iemand nieuw zoeken. En als je pecht hebt, wordt ze nog een tweede en derde keer zwanger. En kinderen hebben betekent vroeger naar huis moeten gaan omdat de jongste ziek is, of niet kunnen komen werken omdat de oudste zijn tanden uitgebokst zijn enz. Voor werkgevers zijn dit heel vervelende periodes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil gerust een contract voorleggen waarin U gevraagd word niet zwanger te zijn in de tijd die U contractueel besteed aan het bedrijf. Citaat:
Het zwangerschaps/baby-probleempje is maar bijzaak uiteindelijk. maar het is gewoon een standpunt van me. En ik ga me niet aanpassen omdat een paar geitenwollen sokken, of wat zakkenvullers me willen verplichten. (een reden geen eigen zaak te starten met personeel.) Citaat:
Citaat:
In mijn ogen heeft die baby voorrang, het is een keuze gemaakt door de moeder (en de vader), en die keuze heeft zo zijn gevolgen. 1 van die gevolgen is dat ik niet de man wil zijn die een vrouw van haar kind wegtrekt. Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als oplossing voor de economische crisis werden eind jaren 30 de vrouwen aangemoedigd zich op het huishouden te concentreren. Kwestie van de arbeid te herverdelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom denkt U dat ik dus geen vrouwen in hun vruchtbare leeftijd zou aanwerven.