![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() werknemers zijn machines die op elk moment vervangen kunnen worden?
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goeie werknemers niet nee.
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() en goeie werkgevers spelen hier ook een rol in
![]() |
#85 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Omdat het duidelijk is dat het werderzijds vertrouwen is beschaamd door een toch vrij groffe leugen. En als een vrouw die keuze kan maken, moet ze maar eens in haar eigen boezem kijken, is dat loon dan die keuze waard? Citaat:
Citaat:
Ik ben er kurkdroog in hoor.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 12 augustus 2009 om 20:02. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, ik heb wellicht in mijn vorige berichten iets te kwistig gestrooid met woorden als 'meeste'. Excuses daarvoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope, waar ik nu werk is de sfeer gewoon moerassig. Maar het loon is ok.
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De tijd dat een vrouw thuis is met moederschapsverlof, wordt toch niet betaald door de werkgever. Akkoord, een interim in de plaats is niet zo productief, maar als een andere werkgever enkele maanden wegvalt wegens ziekte, zit je met dezelfde kost. Ik zou dus maar eens natrekken wie er hierop de minste kans maakt, zodat je je eisen voor de eventuele werknemer kan bijstellen. Wat de kost is voor de werkgever omdat iemand kinderen heeft, begrijp ik helemaal niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zoals Steve M aanhaalt, en wat ik dus ook zie op de werkvloer, vrouwen (en tegenwoordig ook mannen) met babies/kinderen zijn tegenwoordig vlugger en vlugger geneigd om een sociaal verletje te nemen, om een snipperdag te vragen, of gewoon te laat te komen. Hoe kan je als werkgever daar nu staat op gaan? Vooral in een kleinere zaak is dat vlug miserie. U als werkgever neemt job X aan, in de wetenschap dat je werknemers dat aankunnen binnen tijd Y: zoveel uren werk begroot, die prijs. En dan begint het.
![]() |
![]() |
#91 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in een maatschappij waar vrouwen met kinderen niet mogen werken, kan het wel eens zijn dat er niet veel andere keuze op zit dan van dat kind "af" te raken. Citaat:
schandalig. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het waar ik werk en werkte zelden zien gebeuren. Het is niet omdat je kinderen hebt dat je daarom je werk niet meer naar behoren kan doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) verkrachting 2) falend anti conceptie middel 3) pure ongezoeten domheid. En al de rest zijn excuses. Citaat:
Citaat:
pure genetische pech, ziekte of ongeval. Citaat:
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de werkgever er niet akkoord mee is, heb ik een C4 vast. Goed bewijs hoop ik.
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Waar ik werkte werd sciaal verlof niet voor meer dan een halve dag toegestaan: de tijd nodig om iemand te hospitalizeren of een kind bij familie onder te brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar ik onthoud dat je behalve moeders dus ook geen vaders zal aanvaarden als werknemer. Citaat:
Misschien beter enkel robots/machines inschakelen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Minister-President
|
![]() ola,de angstcultuur
![]() |
#99 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heb je ooit al een loodgieter/robot gezien die zonder directe menselijke controle de job kan doen?.
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is geen angstcultuur, althans niet voor mij, ik ben zeker dat ik snel een andere baan zal hebben na ontslag. (laatste keer, 15 minuten)
Maar ik heb ondertussen geleerd dat het gras aan de andere kant van omheining groener lijkt, maar even dor is.