![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Banneling
|
![]() Ik heb vooral gelezen dat je blijkbaar stelde dat dit niet nuttig is. Daarom vroeg ik je dit expliciet. Misschien kan je ook eens expliciet antwoorden of je het nuttig vindt?
Citaat:
Over welke taktiek heb je het? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Gouverneur
|
![]() Uw "bijdragen" zijn waardeloos.
Hij heeft wel degelijk gelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou eens willen weten hoeveel van die "niet-verslaafden" het zuipen/drinken kunnen laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#145 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
P.S. Cannabis is niet gezonder, maar minder schadelijk dan roken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke agenda dan wel?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Gouverneur
|
![]() Klopt evenmin. Roken van hennep-producten als cannabis en hasj is wel degelijk schadelijker dan dezelfde hoeveelheid gewone tabak roken. Ondermeer op vlak van ontwikkeling van kankers maar ook de schade die in de hersenen wordt aangericht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() Daarvan kan je ongetwijfeld een bron/studie geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wel als een paal boven water staat, is dat kannabis een heel negatieve invloed heeft op je seksuele prestasies.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Staatssecretaris
|
![]() Hebt ge zo weinig respect voor uzelf dat ge eist dat vreemde mensen u dicteren wat ge wel en niet moogt doen met uw eigen lichaam????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#154 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik vroeg ook hoe ge iets gaat bestuderen waarvan er geen cijfers zijn. En nee, een studie die aantoont dat in Frankrijk meer wijn gedronken wordt dan in Denemarken bewijst niet s. . Citaat:
. Citaat:
Net zoals ik betwijfelde dat het nut zou hebben aan te tonen hoeveel doden er vallen door het gebruik. Zelfs nu nog proberen rokers en producenten het aantal tabaksdoden te minimaliseren. Laatst gewijzigd door Bobke : 14 augustus 2009 om 20:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() daar gaan we weer verder met het argument 'prestaties' en nu deze weer. Neen hoor, nog nooit niks van gemerkt, integendeel Als die prestaties moeten slaan op wat de partner ervan vindt dan komt het neer op een beschrijving ; een traag op gang komend stoomtreintje, duurt langer, meermaals, afgewisselend en gecombineerd met meer tedere momenten 't Hangt er dus ook van af wat die partner 't liefste heeft natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is er een verklaring waarom drugs die algemeen ( ik vul nog even aan met : sinds lange tijd in deze contreien veelvuldig gebruikt onder de kerktoren en inmiddels verworden zijn tot big bussiness ) ingeburgerd zijn toevallig ook legaal zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() Ik ken er toch minstens éne die na 20 jaar véél drinken totaal gestopt is . Maar meerdere jeugdvrienden zijn reeds jaren dood van heroïne. Die zijn nooit gestopt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ken er ook wel een paar Die zware drinkers drinken nog steeds na herhaaldelijke pogingen tot stoppen via AA etc. en één van de heroïneverslaafden is op eigen houtje weten te stoppen. Beide kunnen dus. Eerlijkheidshalve moet ik er ook bijvertellen dat een aantal heroïneverslaafden ook al dood is wegens een overdosis. Meestal gaat dat zo... men sterft aan een overdosis of een vervuild iets en niet aan het spul zelve. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan je nu nog expliciet antwoorden of het nuttig is na te gaan wat de gevolgen/resultaten van een maatregel zijn? Citaat:
Ik heb er Portugal bijgesleurd : "In Portugal heeft men in 2001 gebruik van alle drugs gedecriminaliseerd met minder drugsgebruik, minder aids-besmettingen, en minder aan drugs gerelateerde doden tot gevolg. http://www.time.com/time/health/arti...893946,00.html" Het enige wat jij kan aanhalen als argumentatie is "8 jaar is niet voldoende om"... Je sluit liever je ogen voor feiten. Dit heb ik er ook bijgesleurd : "Tussen het laagste ooit cannabisgebruik in Europa, zo’n 7% van de bevolking in Portugal, tot zo’n 30% in het VK zit een factor 4.11 Niemand weet waardoor dat komt. Niemand weet welke de determinanten van die gebruikscijfers zijn, dan wel of die te beïnvloeden zijn, en zo ja, door wat. Bij een gewoon probleem zouden dit soort vragen boven aan de lijst van onderzoeksverlangens staan, maar bij het cannabisverbod is dat niet het geval. Niemand wil weten waarom de Portugezen zo weinig en de Engelsen zo veel blowen. Niemand wil weten waarom de Nederlanders relatief weinig blowen-tussen de portugezen en engelsen in- ondanks ruim 30 jaar cannabiswinkels en ongehinderde toegang tot hasj en wiet." http://www.drugsbeleid.nl/nederlands...cohen_1207.htm Jouw argumentatie : "Als je eens wist hoeveel studies er aantoonden dat roken niet schadelijk was." "Maar ik zie geen argumenten in wat we nog niet weten. Dat is precies dezelfde tactiek die sigarettenfabrikanten ook jarenlang gebruikten." Terwijl dit helemaal niet gaat over schadelijkheid. Het gaat erover dat men niet wil weten wat de determinanten zijn. Uit hetzelfde artikel "Niemand wil weten waarom niet. Men wil dat niet weten omdat het voor de sacrale natuur van het cannabisverbod niet van belang is. In de cultuur van het cannabisverbod zit geen bühne voor het wetenschappelijk argument. Het politiek theater van het cannabisverbod wordt niet gemaakt voor een kritisch publiek. Een kwestie van geloof In het 17e eeuwse Italië werd het Katholieke geloof beschaamd door de berekeningen van Galileo Galilei over de banen van zon en maan, die daarmee een doodzonde beging. Galilei was geen ketter omdat hij wetenschap bedreef, maar omdat zijn ongewenste wetenschap een kern-dogma van de toenmalige religieuze en daarvan afgeleid wereldlijke macht bedreigde, namelijk het dogma dat de bijbel in zijn geheel op het woord gods, en dus de waarheid berust. Als dat kern-dogma zou worden aangetast door berekeningen die conflicteren met de Bijbeltekst zou niet alleen het geloof worden aangetast, maar het instituut Kerk zelf!" http://www.drugsbeleid.nl/nederlands...cohen_1207.htm Citaat:
En je denkt dat het verbod lukt? Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 15 augustus 2009 om 07:07. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel mensen, die als niet-verslaafden beschouwd worden, maar wel minstens wekelijks drinken of zuipen, kunnen dit laten? |
|
![]() |
![]() |