Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 augustus 2009, 01:57   #11401
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
U gaat er blijkbaar vanuit dat elk vliegveld op de hoogte was van de identiteit van de toekomstige terroristen, terwijl het ging om mensen die nog helemaal nergens schuldig aan waren. Bovendien was het luchtruim zo lek als een zeef , en nog steeds als het gaat om private jets e.d.

Dus waar wil je heen met dat filmpje ?

Toekomstige terroristen
slaap verder.........
War zei CIA chef tegen Bush: "WE ZIJN IN OORLOG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
is dat chinees ofwat ?

Citaat:
Pursuit of terrorists from bin Laden's network was the CIA's top priority."We are at war [with Al Qaeda]," wrote CIA Director George Tenet in an internal memo "I want no resources or people spared in this effort". In February 2001, shortly after Bush's inauguration, the CIA Director, speaking to the Senate Intelligence Committe, explicitly warned of further attacks by the terrorist organization."Osama bin Laden and his global network of lieutenants and associates remain the most immediate and serious threat to US national security". And "As the United States has strengthened security around government buildings and fixed military facilities, terrorists are seeking out 'softer' targets [to guarantee the greatest losses]"
En dat was nog maar het begin...

De rest citeer ik voor de -3keer niet meer opnieuw, in elk geval waren er 2 terroristen bij (doorgegeven en nog eens bevestigt door Mossad) waarvan ze wisten dat ze geleerd hadden vooral bochten te vliegen... ding dong ?
En die terroristen hadden al een aanslag op hun geweten of waren tenminste medeplichtig, ook niet gelezen zeker.
Voor mij stopt de discussie hier ik ben het beu alles opnieuw te herhalen.

Laatst gewijzigd door Micele : 30 augustus 2009 om 02:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 02:19   #11402
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat is gelul met kennis achteraf
U geeft het gelukkig zelf al aan , na 9/11
En waarom niet voor 9/11, doet dat ergens pijn ?

Ze waren in oorlog met Al Quadai, HALLO

52 terror-warnings op een half jaar voor 9/11....

Of waarom dient een luchtmacht anders als hun bevolking te beschermen ?
Dure bezigheidstherapie al die radars en vliegtuigen...
EXIT

Laatst gewijzigd door Micele : 30 augustus 2009 om 02:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 12:41   #11403
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.350
Standaard

Citaat:
NORAD’s MISSION AND INTERCEPT PROCEEDURES

North America is surrounded by an area called the Air Defense Identification Zone (ADIZ), which is jointly administered by the United States (US) and Canada. This area, which is almost exclusively over water, serves as a national defence boundary for air traffic, as a sort of "buffer zone". Any aircraft that wishes to fly in or through the boundary must file either a Defence Visual Flight Rules (DVFR) flight plan or an Instrument Flight Rules (IFR) flight plan before crossing the ADIZ. The pilot must have a transponder and a two-way radio while approaching and crossing the ADIZ. In the US, the Federal Aviation Authority (FAA) handles these requests; Transport Canada handles Canadian requests. Any aircraft flying in these zones without authorization may be identified as a threat and treated as enemy military aircraft.



The continguous US ADIZ is defined by Federal Aviation Regulation Part 99 section 43:


Quote:
Sec. 99.43
Continguous U.S. ADIZ.

The area bounded by a line from 43°15'N, 65°55'W; 44°21'N; 67°16'W; 43°10'N; 69°40'W; 41°05'N; 69°40'W; 40°32'N; 72°15'W; 39°55'N; 73°00'W; 39°38'N; 73°00'W; 39°36'N; 73°40'W; 37°00'N; 75°30'W; 36°10'N; 75°10'W; 35°10'N; 75°10'W; 32°00'N; 80°30'W; 30°30'N; 81°00'W; 26°40'N; 79°40'W; 25°00'N; 80°05'W; 24°25'N; 81°15'W; 24°20'N; 81°45'W; 24°30'N; 82°06'W; 24°41'N; 82°06'W; 24°43'N; 82°00'W; 25°00'N; 81°30'W; 25°10'N; 81°23'W; 25°35'N; 81°30'W; 26°15'N 82°20'W; 27°50'N; 83°05'W; 28°55'N; 83°30'W; 29°42'N; 84°00'W; 29°20'N; 85°00'W; 30°00'N; 87°10'W; 30°00'N; 88°30'W; 28°45'N; 88°55'W; 28°45'N; 90°00'W; 29°25'N; 94°00'W; 28°20'N; 96°00'W; 27°30'N; 97°00'W; 26°00'N; 97°00'W; 25°58'N; 97°07'W; westward along the U.S./Mexico border to 32°32'03"N, 117°07'25"W; 32°30'N; 117°25'W; 32°35'N; 118°30'W; 33°05'N; 119°45'W; 33°55'N; 120°40'W; 34°50'N; 121°10'W; 38°50'N; 124°00'W; 40°00'N; 124°35'W; 40°25'N; 124°40'W; 42°50'N; 124°50'W; 46°15'N; 124°30'W; 48°30'N; 125°00'W; 48°20'N; 128°00'W; 48°20'N; 132°00'W; 37°42'N; 130°40'W; 29°00'N; 124°00'W; 30°45'N; 120°50'W; 32°00'N; 118°24'W; 32°30'N; 117°20'W; 32°32'03"N; 117°07'25"W; eastward along the U.S./Mexico border to 25°58'N, 97°07'W; 26°00'N; 97°00'W; 26°00'N; 95°00'W; 26°30'N; 95°00'W; then via 26°30'N; parallel to 26°30'N; 84°00'W; 24°00'N; 83°00'W; then Via 24°00'N; parallel to 24°00'N; 79°25'W; 25°40'N; 79°25'W; 27°30'N; 78°50'W; 30°45'N; 74°00'W; 39°30'N; 63°45'W; 43°00'N; 65°48'W; to point of beginning.
The North American Aerospace Defense Command (NORAD) is responsible for the intercept of aircraft inside the ADIZ. However, as it is the FAA and Transport Canada that handle the ADIZ clearances, a request for intercept from one of these agencies precedes any action by NORAD against civilian aircraft. NORAD do not, and never have, directly monitored air traffic inside the ADIZ themselves.

NORAD areas of responsibility are divided into three regions – Alaska, Continental USA (CONUS), and Canada. Each region is further divided into Air Defense Sectors, with a number of fighter interceptor aircraft always on alert for rapid deployment.

At the height of the Cold War fighters were located at over 100 alert sites across the NORAD Continental United States Region, however after the fall of the Soviet Union there was not considered to be a significant threat, and the number of alert bases was slashed repeatedly. In February 1993 the Chairman of the Joint Chiefs of Staff recommended that the dedicated alert stations be entirely eliminated.
Over dat laatste is nog meer informatie beschikbaar indien gewenst.

Bovenstaande lijkt mij toch een erg belangrijk gegeven in deze discussie.

Laatst gewijzigd door atmosphere : 30 augustus 2009 om 12:44.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 14:08   #11404
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En waarom niet voor 9/11, doet dat ergens pijn ?

Ze waren in oorlog met Al Quadai, HALLO

52 terror-warnings op een half jaar voor 9/11....

Of waarom dient een luchtmacht anders als hun bevolking te beschermen ?
Dure bezigheidstherapie al die radars en vliegtuigen...
EXIT
Al Quaida was/is geen land met een luchtmacht, en de VS was nooit eerder met een aanval van binnenuit geconfronteerd. Het gaat vaak zo dat er eerst iets ernstigs moet gebeuren voordat er maatregelen worden genomen, denk bijvoorbeeld aan een gevaarlijke verkeersweg waar omwonenden al zo lang over klaagden en waarschuwden . Pas na het dodelijke ongeval word er iets aan gedaan.

52 warnings in het halve jaar voor 9/11 , en hoeveel waren het er in het halve jaar dat daar aan vooraf ging ? en van welke aard waren de waarschuwingen?
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 18:21   #11405
eti1777
Gouverneur
 
eti1777's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2006
Locatie: Selfish-land
Berichten: 1.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Over dat laatste is nog meer informatie beschikbaar indien gewenst.

Bovenstaande lijkt mij toch een erg belangrijk gegeven in deze discussie.
Citaat:
North America is surrounded by an area called the Air Defense Identification Zone (ADIZ), which is jointly administered by the United States (US) and Canada. This area, which is almost exclusively over water, serves as a national defence boundary for air traffic, as a sort of "buffer zone".
Dus ADIZ heeft eigenlijk niets te maken met binnenlandse vluchten, die blijkbaar de verantwoordelijkheid zijn van NORAD.

Citaat:
NORAD areas of responsibility are divided into three regions – Alaska, Continental USA (CONUS), and Canada. Each region is further divided into Air Defense Sectors, with a number of fighter interceptor aircraft always on alert for rapid deployment.
Of heb ik het mis?
eti1777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 18:53   #11406
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.350
Standaard

The hijackings on September 11 occurred within the North East Air Defense Sector (NEADS). The NEADS mission normally had four interceptor aircraft on duty at any given time – 2 at Otis Air National Guard Base (ANGB) in Massachusetts, and 2 at Langley Air Force Base (AFB), Virginia.

None of the aircraft hijacked on September 11 entered the ADIZ. Prior to September 11, there was no formal system in place for military intercepts of civilian aircraft outside the ADIZ. In the 10 years prior to September 2001 there was only one instance in which military aircraft were involved in an intercept of a civilian aircraft outside the ADIZ.

This was the intercept of Payne Stewart’s Learjet 35, registration N47BA, which lost cabin pressure and flew across several states before crashing on October 25, 1999. According to the National Transportation Safety Board (NTSB) report on the incident, communication with the aircraft was lost at 0933 EDT. The Jacksonville Air Radar Traffic Control Centre (ARTCC) directly requested an intercept from the USAF. A test pilot from the 40th Flight Test Squadron at Eglin Air Force Base, Florida, reached the Learjet at 0954 CDT – a full 81 minutes* after initial communication was lost.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 19:11   #11407
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
The hijackings on September 11 occurred within the North East Air Defense Sector (NEADS). The NEADS mission normally had four interceptor aircraft on duty at any given time – 2 at Otis Air National Guard Base (ANGB) in Massachusetts, and 2 at Langley Air Force Base (AFB), Virginia.

None of the aircraft hijacked on September 11 entered the ADIZ. Prior to September 11, there was no formal system in place for military intercepts of civilian aircraft outside the ADIZ. In the 10 years prior to September 2001 there was only one instance in which military aircraft were involved in an intercept of a civilian aircraft outside the ADIZ.

This was the intercept of Payne Stewart’s Learjet 35, registration N47BA, which lost cabin pressure and flew across several states before crashing on October 25, 1999. According to the National Transportation Safety Board (NTSB) report on the incident, communication with the aircraft was lost at 0933 EDT. The Jacksonville Air Radar Traffic Control Centre (ARTCC) directly requested an intercept from the USAF. A test pilot from the 40th Flight Test Squadron at Eglin Air Force Base, Florida, reached the Learjet at 0954 CDT – a full 81 minutes* after initial communication was lost.
Dit betrof een toestel dat buiten het wegvallen van de radiocommunicatie verder op zijn koers bleef mijn beste dank zij de automatische piloot.....

Iets wat we van géén van de vliegtuigen op 9/11 zelf kunnen zeggen....
Daar ging het wegvallen van de communicatie gepaard mét drastische koersveranderingen...

En mijn beste, na de dubbele inslag in de beide torens had men wél klaar wakker horen te zijn .......

Laatst gewijzigd door Svennies : 30 augustus 2009 om 19:11.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 22:15   #11408
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.450
Standaard

Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/U.S._mi...ber_11_attacks

The U.S. military response during the September 11, 2001 attacks was ineffective in preventing both World Trade Center Twin Towers and the Pentagon from being hit by hijacked airplanes. On the morning of September 11, four commercial airliners were hijacked. American Airlines Flight 11, departing from Boston, was flown into the North Tower of World Trade Center at 8:46 a.m. United Airlines Flight 175, also departing from Boston, was flown into the South Tower at 9:03. American Airlines Flight 77, departing from Washington, was flown into the Pentagon at 9:37. United Airlines Flight 93, departing from Newark, crashed near Shanksville, Pennsylvania at 10:03.

Standard emergency hijacking procedures dictate that the Federal Aviation Administration (FAA), upon becoming aware that a plane has been hijacked, must immediately notify North American Aerospace Defense Command (NORAD) who have fighters and pilots on alert ready to "scramble" and fly to the plane's location to assess the situation.

8:20: The Federal Aviation Administration's Boston Center flight controllers decide that Flight 11 has probably been hijacked.

8:20: American Airlines Flight 77, a Boeing 757 with 58 passengers and six crew members, departs from Washington Dulles International Airport in Fairfax and Loudoun Counties, Virginia, for Los Angeles. Five hijackers are aboard.

8:21 Flight 11's transponder signal is turned off, but the plane remains on radar screens as a blip without additional information. (Prior to the 9/11 Commission's report, news organizations reported this time as 8:13 or immediately thereafter.)

8:24 Flight 11 makes a 100-degree turn to the south heading toward New York City. A radio transmission comes from Flight 11: "We have some planes. Just stay quiet, and you'll be okay. We are returning to the airport." It is believed Atta mistakenly held a button directing his voice to radio rather than to the plane's cabin as he intended. A few seconds later, Atta's voice says, "nobody move. Everything will be OK. If you try to make any moves, you'll endanger yourself and the airplane. Just stay quiet." Air traffic controllers hear the transmission. En ?

8:25: Boston Center flight controllers alert other flight control centers regarding Flight 11. However, NORAD is not yet alerted.

8:34: A third transmission from Flight 11: "nobody move please. We are going back to the airport. Don't try to make any stupid moves." Boston Center contacts Otis Air National Guard Base at Cape Cod through the FAA's Cape Cod facility, on the hijacking of Flight 11.

8:37: Flight 175 confirms sighting of hijacked Flight 11 to flight controllers, 10 miles (16 km) to its south.

8:37:52: Boston Center control notifies NEADS (Northeast Air Defense Sector), the northeast sector of NORAD, of the hijacking of Flight 11, the first notification received by the military at any level that American 11 had been hijacked. The controller requests military help to intercept the jetliner.
In feite 18 min, of minstens 14 minuten verloren!

Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/U.S._mi...ber_11_attacks
Flight 11
...
An F-15 from the 102nd Fighter Wing flies a patrol mission over New York after September 11th At 8:14, the pilot of Flight 11 failed to respond to an instruction to ascend issued from Boston Center, the FAA's Air Traffic Control (ATC) center which controls the airspace. The pilot was, at that time, flying opposite Boston arrivals, and as Flight 11 began to pose an air hazard, air traffic controllers began to move the arrivals underneath him.[4] After 08:21 EDT, American Airlines flight 11 no longer contained transponder altitude information.

Negotiations between the Department of Defense and FAA during the 1970s resulted in FAA taking responsibility for tracking of aircraft and feeding of radar data directly into the Region Operation Control Centers (ROCC) in what was to become the Joint Surveillance System (JSS). By 1987, the 4 ROCCs relied mostly on data-feeds from the FAA JSS radars.[5] The USAF 84th Radar Evaluation Squadron data were obtained to capture the entire flight, from the initial radar contact with the RADES facilities to the final radar returns. [6] What FAA is able to track with the JSS, the Air Force is able to track.

At 8:21, the transponder signal was switched off and the plane (now visible only on primary radar) began to veer radically off course. "Tom Roberts: 'We had pretty much moved all the airplanes from Albany, New York to Syracuse, New York out of the way because that’s the track he was going on.'" [4][7] At 8:25, the controller heard what he believed was the voice of a hijacker. The Boston Center called the FAA Command Center at Herndon at 8:28 to report the hijacking. At 8:32, Herndon called FAA Headquarters in Washington. At 8:38, Boston Center contacted the NORAD Northeast Air Defense Sector (NEADS) in Rome, New York, bypassing the standard protocol of going through the chain of command. This was the first report of a hijacking that reached the U.S. military.[8]

Boston Center requested a military interception of Flight 11, and the two F-15 alert aircraft at Otis Air National Guard Base in Falmouth, Massachusetts were immediately ordered to battle stations.
NEADS personnel in the meantime, tried to pinpoint the location of Flight 11, but were were unable to. Boston Center controllers had no such troubles tracking Flight 11.[9]

From the late 1950s into the 1980s the Semi-Automatic Ground Environment (S.A.G.E.) Air Defense System become the nerve center of air defense.[10] It was an automated control system used by NORAD for collecting, tracking and intercepting enemy bomber aircraft and aircraft of malicious intent originating within the U.S. To offset increased speeds of jet aircraft, SAGE alert fighter notification was automated upon detection of deviation from filed flight plans. Flight plans were inserted into the SAGE Air Defense System computers and were matched with radar returns, continuously and automatically, to aid in identifying the spotted aircraft. In later versions, the system could automatically direct aircraft to an interception by sending commands directly to the aircraft's autopilot. Any aircraft entering or originating in the United States could be detected and tracked continuously.[11] The SAGE system sent information from geographically dispersed radars over telephone lines, and was continuously in operation for more than 25 years when the Air Force ended the SAGE program in 1983 with integration of better radars and digitial computers.[12] The late 1970s saw increased integration of FAA radars into Air Force use, as FAA are recognized as being of higher quality, as noted by General McKinley in 9/11 Commission hearings.[13][14][15][16]

Under the FAA’s Long Range Radar Replacement Program and the US Air Force Programme 968H the Joint Surveillance System (JSS) was developed as a successor to the SAGE system, with joint provision of sensors and data on the parts of the civil and military air authorities (Federal Aviation Administration and the US Air Force). On 9/11, the FAA's newest Air Route Surveillance Radar-4 (ARSR-4) data were merged with data from a co-located secondary beacon system and then transmitted to FAA’s en route air traffic control centers and Air Force Air Defense Sectors (NEADS/Rome, a JSS Region Operations Control Centre (ROCC). It is a rotating phased array system.[17] The military's version of the ARSR-4 is the AN/FPS-130, an all-solid-state, long-range surveillance radar providing three-dimensional target and weather data. It provides three-dimensional (range, azimuth and height) digital data on aircraft targets within a 254 n mile radius centred upon the radar at altitudes up to 100,000 ft. Separately controlled and programmable data ports are provided for the FAA Air Route Traffic Control Centres (ARTCC) and the US Air Force Sector Operations Control Centres (SOCC). These radars were developed jointly for the FAA and the USAF to replace earlier search and height-finder radars.[18] In short, with the above given radars there should have been no reason why NEADS/Rome could not track Flight 11. !!!!

Flight 175

At 8:41 at the New York en route center in Islip, Long Island, United Flight 175 enters controllers Dave Bottiglia and Curt Applegate's airspace, transponder code still on. Flight 175 veered off course at 8:42, turning towards New York, and its transponder code was changed twice at 8:47. Notably, Flight 175 nearly flew over the Gibbsboro, New Jersey Joint Surveillance Site, part of a Congressionally mandated joint FAA and Air Force program. Gibbsboro is slightly east of Philadelphia. As Bottiglia and other controllers searched the radar, looking for American 11, he suddenly notices that United Flight 175, which moments ago helped him locate American 11, also has disappeared. The flight controller at FAA Boston Center did not notice these warning signs until 8:51, when he tried unsuccessfully to contact the pilot. At 8:55 he told a manager at FAA New York Center that he thought Flight 175 had been hijacked; this manager then tried to contact regional managers but "was told that they were discussing hijacked aircraft... and refused to be disturbed.

Flight 77

Flight 77 took off from Dulles International Airport outside Washington shortly after 8 a.m.[43] The transponder of Flight 77 was switched off, effectively becoming an emergency, and the plane veered off course, at 8:54, as its primary radar track was lost.
The flight controller at the FAA Indianapolis Center assumed that some kind of electrical or mechanical failure had occurred and that the plane had crashed. Later, after hearing about the hijacked planes hitting the World Trade Center, Indianapolis Center suspected that Flight 77 may also have been hijacked, and shared this information with FAA Command Center at Herndon, who contacted FAA Headquarters in Washington at 9:25am. NEADS learned that the flight was lost at 9:34 during a NEADS-initiated conversation with the FAA Headquarters. "9:34:01 “Washington Center: Now let me tell you this. I – I’ll – we’ve been looking. We’re – also lost American 77 ... They lost contact with him. They lost everything. And they don’t have any idea where he is or what happened.” “Though they soon realized this was another hijacking and sent warnings up the F.A.A. chain, no one called the military; it was only by chance that NEADS’ Watson got the information in her call to Washington Center.” “[Major General Larry] Arnold and [Colonel] Marr approve scrambling the two planes at Langley, along with a third unarmed trainer ..” The Langley fighters were headed the wrong way – due east, straight out to sea into a military training airspace called Whiskey 386, rather than toward Washington because of confusion at Boston Center as to the whereabouts of Flight 11. The Langley fighters were first directed towards Baltimore into Whiskey 386.[44] According to the 9/11 commission, the Langley pilots were never briefed by anyone at their base about why they were being scrambled.

Flight 93

At 9:28, FAA Cleveland Center controller John Werth heard "sounds of possible screaming" coming from Flight 93 and noticed that the plane had descended 700 feet, transponder turned off. At the time, Werth knew that some passenger jets were missing and that one had hit a World Trade Center tower in New York. [45] At 9:32, he heard a voice saying "We have a bomb on board" and told his supervisor who notified FAA Headquarters. At 9:36, FAA Cleveland called FAA Command Center at Herndon to ask whether the military had been notified - FAA Command Center told Cleveland that "FAA personnel well above them in the chain of command had to make the decision to seek military assistance and were working on the issue". At 9:49, the decision about whether to call the military had still not been made, and nobody did call them until 10:07, four minutes after Flight 93 hit the ground. "Within three or four minutes, probably, of when it happened, I asked if the military was advised yet. Had anybody called the military?" Werth says. "They said, 'don't worry. That's been taken care of,' which I think to them, meant they had called the command center in Washington."[8][46]

NORAD timeline

On the day of the attacks, General Richard Myers and Ralph Eberhart, NORAD commanding officers, reported that no fighters were scrambled until after 9:37. Reports of fighters circling over Manhattan at 9:25 revealed this claim to be untrue.

On September 18, 2001, NORAD published a timeline of the events of the September 11, including when they were contacted by the FAA. This page has been removed, but a copy can be found at archive.org. [51] However, in 2004, the 9/11 Commission, after listening to tapes of communications, found that this timeline was incorrect.[8]

The NORAD timeline served as the official account of the military response for three years, and the false account was not commented on by anyone involved at either the FAA or in the military. Indeed, the same version of events was given in the book Air War over America, and given in testimony to the 9/11 Commission by NORAD's General Larry Arnold and Colonel Alan Scott in 2003.[52]

The Washington Post reported in its August 3, 2006 edition that:

"For more than two years after the attacks, officials with NORAD and the FAA provided inaccurate information about the response to the hijackings in testimony and media appearances... Some staff members and commissioners of the Sept. 11 panel concluded that the Pentagon's initial account of how it reacted to the 2001 terrorist attacks may have been part of a deliberate effort to mislead the commission and the public... Suspicion of wrongdoing ran so deep that the 10-member commission, in a secret meeting at the end of its tenure in summer 2004, debated referring the matter to the Justice Department for criminal investigation. In the end, the panel agreed to a compromise, turning over the allegations to the inspectors general for the Defense and Transportation departments, who can make criminal referrals if they believe they are warranted".[53]


In their later book, Without Precedent, 9/11 Commission chairmen Thomas Kean and Lee Hamilton say that 9/11 conspiracy theories had grown primarily because of problems in the previous story about the planes:

"If the military had had the amount of time they said they had... and had scrambled their jets, it was hard to figure out how they had failed to shoot down at least one of the planes... In this way, the FAA's and NORAD's inaccurate reporting after 9/11 created the opportunity for people to construct a series of conspiracy theories that persist to this day."[52]


The reason for calling certain statements by FAA and NORAD officials false was that they disagreed with tapes received by the Commission from the FAA and NORAD. As Kean stated, "The tapes recordings... from the day were extremely important - they provided a real-time record of what was happening that enabled our staff to relive the day, instead of relying solely on people's memory or their hurried notes of what took place."[52]

While the NORAD timeline asserted that the FAA had notified NORAD much earlier than it actually did, the 9/11 Commission Report story of the military response places the blame firmly with the FAA for not contacting NORAD quickly enough.
NORAD claimed that they were notified of the hijacking of Flight 175 at 8:43, while the tapes show NORAD was not notified of the hijacking of this flight until after it hit the South Tower at 9:03. NORAD claimed that the fighters scrambled from Langley at 9:24 were in response to a 9:21 FAA report of the hijacking of Flight 77; NORAD never mentioned phantom Flight 11.

NORAD'sGeneral Larry Arnold and Colonel Alan Scott also testified that they were notified about the hijacking of Flight 93, and had fighters in position to shoot it down if necessary, and had received the order from Dick Cheney to do so, if necessary.
....... ]

Laatst gewijzigd door Micele : 30 augustus 2009 om 22:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 23:12   #11409
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.350
Standaard

Allemaal heel geweldig dit , maar wat is uw punt precies ?


Hoe moet ik hier een inside job van maken .
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 23:15   #11410
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dit betrof een toestel dat buiten het wegvallen van de radiocommunicatie verder op zijn koers bleef mijn beste dank zij de automatische piloot.....

Iets wat we van géén van de vliegtuigen op 9/11 zelf kunnen zeggen....
Daar ging het wegvallen van de communicatie gepaard mét drastische koersveranderingen...

En mijn beste, na de dubbele inslag in de beide torens had men wél klaar wakker horen te zijn .......

Tja , het had achteraf gezien allemaal beter gekunt .

Jammer overigens dat u niet in staat bent toe te geven dat u fout zat over het beton rond de cores van de towers .
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 23:17   #11411
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dit betrof een toestel dat buiten het wegvallen van de radiocommunicatie verder op zijn koers bleef mijn beste dank zij de automatische piloot.....

Iets wat we van géén van de vliegtuigen op 9/11 zelf kunnen zeggen....
Daar ging het wegvallen van de communicatie gepaard mét drastische koersveranderingen...
Het duurde op 9/11 dan ook veel minder lang dan 81 minuten .
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 23:35   #11412
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Al Quaida was/is geen land met een luchtmacht, en de VS was nooit eerder met een aanval van binnenuit geconfronteerd. Het gaat vaak zo dat er eerst iets ernstigs moet gebeuren voordat er maatregelen worden genomen, denk bijvoorbeeld aan een gevaarlijke verkeersweg waar omwonenden al zo lang over klaagden en waarschuwden . Pas na het dodelijke ongeval word er iets aan gedaan.
Begrijpt ge Duits ?

Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Terrora...e_der_al-Qaida

Die Terrorgruppe al-Qaida hat sich etwa seit 1991 – dem Zweiten Golfkrieg der Vereinigten Staaten gegen den Irak und der anschließenden Stationierung von US-Militär in Saudi-Arabien – auf den Kampf gegen „den Westen“ und seine Werte orientiert. Sie sehen die USA als den „großen Satan“, der den „kleinen Satan“ (den Staat Israel) decke, um die islamische Nation zu unterdrücken, zu spalten, ihre Reichtümer auszubeuten und sie an ihrer Einigung und Ausbreitung des Islam zu hindern. Sie sehen den Westen von „Ungläubigen“ und „Kreuzzüglern“ (Juden und Christen) beherrscht. Daraus leiten sie das Recht zum wahllosen Töten von Zivilisten und Bürgern verschiedenster Nationen ab, darunter auch Muslimen in den USA. Einige der Attentäter des 11. September 2001 (die sogenannte Hamburger Zelle), darunter ihr mutmaßlicher Anführer Mohammed Atta, lebten zuvor als Studenten in Hamburg. Dort wurden die Anschläge auf das WTC und das Pentagon angeblich geplant. Nach ihrer Einreise in die USA absolvierten sie dort eine verkürzte Pilotenausbildung. Sie waren dem FBI teilweise bis zu zwei Jahre vor den Anschlägen bekannt und wurden zeitweise überwacht.

Den Anschlägen vom 11. September 2001 gingen Anschläge der al-Qaida gegen US-amerikanische Ziele voraus: darunter ein Selbstmordanschlag auf das Kriegsschiff USS Cole (DDG-67) im Jemen (2000), Bombenattentate auf US-Botschaften in Kenia und Tansania (1998) sowie ein Sprengstoffanschlag in der Tiefgarage des WTC (1993)*.
CIA en FBI waren op de hoogte dat 4 terroristen in de USA waren waarvan 2 een vliegscholing gevolgd hebben, juist deze 2 waren hoogstgevaarlijk want ze waren medeplichtig in de aanslag op USS-Cole in Jemen 2000, dat zat nog fris in ´t geheugen..., de 2 namen heb ik in mijn vorige posts uitvoerlijk genoemd, het verband met USS-Cole staat er ook uitvoerig in.

Kunnen CIA en FBI niet 1 + 1 tellen en minstens die 2 namen (best 4 of meer) van die hoogstverdachte terroristen op een "zwarte lijst" zetten en deze te vergelijken met passagierslijsten ? (filtering) Niet dat het hier maar om 4 namen gaat ze kenden er zeker nog meer die tenminste verdacht waren. CIA of FBI staat toch voor iets intelligents, neen ?

Daarbij is gekaapte vliegtuigen gebruiken als zelfmoordwapen al in de beginjaren 70´s veiligheidsroutine bij terror-warnings; dus nog een reden te meer zulke preventieve maatregelen te laten treffen door de veiligheidsdiensten van de luchthavens. Of vindt CIA en FBI dat normaal dat gezochte terroristen juist in hun haatland-USA hun geld uitgeven voor een verkorte pilotenopleiding ?

Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/U.S._mi...acks#Aftermath

Planning for terrorist use of hijacked airplanes as missiles[77] had been routine since the early 1970’s as security measures for the Olympic Games. Military was a central part of the planning, and was to be used in the first instance as assistance to law enforcement. Military aircraft were to be used first to identify the aircraft, and second to assess the intent of those piloting the aircraft. Jamie Gorelick of the 9-11 Commission had been part of those security measures as Deputy Attorney General, and described the measures in Commission hearings.

[77] NORAD had drills of jets as weapons

By Steven Komarow and Tom Squitieri, USA TODAY
WASHINGTON — In the two years before the Sept. 11 attacks, the North American Aerospace Defense Command conducted exercises simulating what the White House says was unimaginable at the time: hijacked airliners used as weapons to crash into targets and cause mass casualties.
One of the imagined targets was the World Trade Center
.
In another exercise, jets performed a mock shootdown over the Atlantic Ocean of a jet supposedly laden with chemical poisons headed toward a target in the United States. In a third scenario, the target was the Pentagon — but that drill was not run after Defense officials said it was unrealistic, NORAD and Defense officials say.

NORAD, in a written statement, confirmed that such hijacking exercises occurred. It said the scenarios outlined were regional drills, not regularly scheduled continent-wide exercises.

"Numerous types of civilian and military aircraft were used as mock hijacked aircraft," the statement said. "These exercises tested track detection and identification; scramble and interception; hijack procedures; internal and external agency coordination and operational security and communications security procedures."
....
En NORAD had 2 jaar voor 9/11 nog serieus geoefend, in het onderscheppen/afschieten ? van gekaapte vliegtuigen die als zelfmoordwapen gebruikt worden om op de ... WTC-torens te crashen; er was maar een klein verschil ze werden zogezegd vanuit de oceaan verwacht (voor New-York toch), maar dat is eigenlijk bijkomstig, want ook die overzeese vliegtuigen kunnen pas in het binnenland echt gekaapt worden, met andere steden tot doel. (zo dom zijn terroristen ook niet )
Daarbij is het toch standaard procedure van FAA<>NORAD verdachte vliegtuigen altijd te onderscheppen (scramble), ook vliegtuigen met transponderuitval en (volledig) verloren radiocontact (ook noodfrequenties)...
.... want anders kunnen er luchtongevallen gebeuren...

btw. * (laatste zin vd D-link)
In 1993 was er trouwens wel een bomaanslag in de USA door al-Qaida in de kelder van de WTC torens...

En ik neem aan dat een filtering van passagiersnamen op een PC ook in 2001 geen probleem kon zijn, in 2009 had ik al een vb gegeven:
Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...assagier.dhtml

"Ik sta op een zwarte lijst", aldus Dupret aan de RTBF. Deze lijst werd opgesteld na de aanslagen van 11 september. De Amerikaanse autoriteiten eisen eerst een passagierslijst en pas daarna krijgt een vliegtuig de toestemming om over het Amerikaanse grondgebied te vliegen. (belga/sps)
28/08/09 19u09

Laatst gewijzigd door Micele : 30 augustus 2009 om 23:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 03:56   #11413
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde
 
Big Slick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 911
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
U gaat er blijkbaar vanuit dat elk vliegveld op de hoogte was van de identiteit van de toekomstige terroristen, terwijl het ging om mensen die nog helemaal nergens schuldig aan waren. Bovendien was het luchtruim zo lek als een zeef , en nog steeds als het gaat om private jets e.d.
Dus waar wil je heen met dat filmpje ?
Sukkelaar.
Informeer je toch eens over een thema , dat zou je behoeden van onnozele uitspraken te doen zoals hierboven.
4 van de kapers stonden geseind op de FBI wanted list.
3 anderen werden al sinds 1,5 jaar gevolgd door Able Danger.
Dus maw, het is juist volslagen onbegrijpelijk dat die pipo's niet gededicteert zijn door de veiligheidsdiensten voor ze op die vliegtuigen zijn geraakt.
Ik word zo moe van die halve zolen die hier maar wat in het rond lullen over zaken ivm 9/11 terwijl ze niet eens op de hoogte blijken te zijn van bepaalde elementaire zaken die iedereen weet die zich een beetje in de zaak heeft verdiept.
Weet je wat het is, het hele officiele verhaal over 9/11 is zo lachwekkend dat je al een complete moron moet zijn om het te geloven, en toch blijven hier en daar een paar parcifals en nog een paar andere randdebielen tegen beter weten in hardnekkig deze versie verdedigen.
Triestig.

Laatst gewijzigd door Big Slick : 31 augustus 2009 om 04:11.
Big Slick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 10:37   #11414
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En waarom niet voor 9/11, doet dat ergens pijn ?

Ze waren in oorlog met Al Quadai, HALLO

52 terror-warnings op een half jaar voor 9/11....

Of waarom dient een luchtmacht anders als hun bevolking te beschermen ?
Dure bezigheidstherapie al die radars en vliegtuigen...
EXIT
Hier in Belgie alvast wel...onze F-16's hebben meer gekost dan waar ze eigenlijk voor bedoeld zijn...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 10:41   #11415
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Tja , het had achteraf gezien allemaal beter gekunt .

Jammer overigens dat u niet in staat bent toe te geven dat u fout zat over het beton rond de cores van de towers .
Hij zal niets toegeven. Dat hij gelogen heeft over het bekend zijn van de serienr's van de vliegtuigen hoor je hem ook niet zeggen.
Och ja, ze zullen ver geraken door te blijven liegen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 10:45   #11416
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Begrijpt ge Duits ?



CIA en FBI waren op de hoogte dat 4 terroristen in de USA waren waarvan 2 een vliegscholing gevolgd hebben, juist deze 2 waren hoogstgevaarlijk want ze waren medeplichtig in de aanslag op USS-Cole in Jemen 2000, dat zat nog fris in ´t geheugen..., de 2 namen heb ik in mijn vorige posts uitvoerlijk genoemd, het verband met USS-Cole staat er ook uitvoerig in.

Kunnen CIA en FBI niet 1 + 1 tellen en minstens die 2 namen (best 4 of meer) van die hoogstverdachte terroristen op een "zwarte lijst" zetten en deze te vergelijken met passagierslijsten ? (filtering) Niet dat het hier maar om 4 namen gaat ze kenden er zeker nog meer die tenminste verdacht waren. CIA of FBI staat toch voor iets intelligents, neen ?

Daarbij is gekaapte vliegtuigen gebruiken als zelfmoordwapen al in de beginjaren 70´s veiligheidsroutine bij terror-warnings; dus nog een reden te meer zulke preventieve maatregelen te laten treffen door de veiligheidsdiensten van de luchthavens. Of vindt CIA en FBI dat normaal dat gezochte terroristen juist in hun haatland-USA hun geld uitgeven voor een verkorte pilotenopleiding ?



En NORAD had 2 jaar voor 9/11 nog serieus geoefend, in het onderscheppen/afschieten ? van gekaapte vliegtuigen die als zelfmoordwapen gebruikt worden om op de ... WTC-torens te crashen; er was maar een klein verschil ze werden zogezegd vanuit de oceaan verwacht (voor New-York toch), maar dat is eigenlijk bijkomstig, want ook die overzeese vliegtuigen kunnen pas in het binnenland echt gekaapt worden, met andere steden tot doel. (zo dom zijn terroristen ook niet )
Daarbij is het toch standaard procedure van FAA<>NORAD verdachte vliegtuigen altijd te onderscheppen (scramble), ook vliegtuigen met transponderuitval en (volledig) verloren radiocontact (ook noodfrequenties)...
.... want anders kunnen er luchtongevallen gebeuren...

btw. * (laatste zin vd D-link)
In 1993 was er trouwens wel een bomaanslag in de USA door al-Qaida in de kelder van de WTC torens...

En ik neem aan dat een filtering van passagiersnamen op een PC ook in 2001 geen probleem kon zijn, in 2009 had ik al een vb gegeven:
Wat is dat nu weer voor een belachelijke uitspraak? Zet men dan de deur open ofzo? Men kan een toestel kapen wanneer men wil. Denk je nu echt dat men zonder het weten van de bedoelingen van de kapers het toestel zomaar neerhalen? Flauwe zever is dat!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 10:49   #11417
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big Slick Bekijk bericht
Sukkelaar.
Informeer je toch eens over een thema , dat zou je behoeden van onnozele uitspraken te doen zoals hierboven.
4 van de kapers stonden geseind op de FBI wanted list.
3 anderen werden al sinds 1,5 jaar gevolgd door Able Danger.
Dus maw, het is juist volslagen onbegrijpelijk dat die pipo's niet gededicteert zijn door de veiligheidsdiensten voor ze op die vliegtuigen zijn geraakt.
Ik word zo moe van die halve zolen die hier maar wat in het rond lullen over zaken ivm 9/11 terwijl ze niet eens op de hoogte blijken te zijn van bepaalde elementaire zaken die iedereen weet die zich een beetje in de zaak heeft verdiept.
Weet je wat het is, het hele officiele verhaal over 9/11 is zo lachwekkend dat je al een complete moron moet zijn om het te geloven, en toch blijven hier en daar een paar parcifals en nog een paar andere randdebielen tegen beter weten in hardnekkig deze versie verdedigen.
Triestig.
En jij bent zulk randdebiel dat je het verschil blijkbaar niet kan lezen tussen het afbreken van 1 verhaal met argumenten en blijkbaar automatisch het officiele verhaal verdedigen.

Je hoeft het officiele verhaal niet te geloven om het inside job fabeltje niet te geloven zonder bewijzen.

Googelen en surfen naar wat truthers site's is niet verder verdiepen, dat is gewoon overnemen van wat een handvol groepje mensen verzinnen.

Jij begint ermee...awel ik zal ermee eindigen. Sukkelaar.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.

Laatst gewijzigd door illwill : 31 augustus 2009 om 10:49.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 11:07   #11418
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big Slick Bekijk bericht
Sukkelaar.
Informeer je toch eens over een thema , dat zou je behoeden van onnozele uitspraken te doen zoals hierboven.
4 van de kapers stonden geseind op de FBI wanted list.
3 anderen werden al sinds 1,5 jaar gevolgd door Able Danger.
Dus maw, het is juist volslagen onbegrijpelijk dat die pipo's niet gededicteert zijn door de veiligheidsdiensten voor ze op die vliegtuigen zijn geraakt.
Ik word zo moe van die halve zolen die hier maar wat in het rond lullen over zaken ivm 9/11 terwijl ze niet eens op de hoogte blijken te zijn van bepaalde elementaire zaken die iedereen weet die zich een beetje in de zaak heeft verdiept.
Weet je wat het is, het hele officiele verhaal over 9/11 is zo lachwekkend dat je al een complete moron moet zijn om het te geloven, en toch blijven hier en daar een paar parcifals en nog een paar andere randdebielen tegen beter weten in hardnekkig deze versie verdedigen.
Triestig.
Gij laat er geen gras over groeien...

En idd Able Danger komt er ook nog eens bij...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 12:30   #11419
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Gij laat er geen gras over groeien...

En idd Able Danger komt er ook nog eens bij...

Ach, Big Slick, die komt hier af en toe in een bezopen bui zijn groot gelijk van de daken schreeuwen.

Wat vooral opvalt bij hem is de lengte van zijn tenen en niet de uitmuntendheid van zijn argumenten.

Veel geblaat, weinig wol.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 17:08   #11420
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big Slick Bekijk bericht
Sukkelaar.
Informeer je toch eens over een thema , dat zou je behoeden van onnozele uitspraken te doen zoals hierboven.
4 van de kapers stonden geseind op de FBI wanted list.
3 anderen werden al sinds 1,5 jaar gevolgd door Able Danger.
Dus maw, het is juist volslagen onbegrijpelijk dat die pipo's niet gededicteert zijn door de veiligheidsdiensten voor ze op die vliegtuigen zijn geraakt.
Ik word zo moe van die halve zolen die hier maar wat in het rond lullen over zaken ivm 9/11 terwijl ze niet eens op de hoogte blijken te zijn van bepaalde elementaire zaken die iedereen weet die zich een beetje in de zaak heeft verdiept.
Weet je wat het is, het hele officiele verhaal over 9/11 is zo lachwekkend dat je al een complete moron moet zijn om het te geloven, en toch blijven hier en daar een paar parcifals en nog een paar andere randdebielen tegen beter weten in hardnekkig deze versie verdedigen.
Triestig.
Veel gefrustreerde retoriek, met weinig inhoud .

Dat er een onderzoek liep naar bepaalde verdachten is mij al zo lang bekend ( phoenix memo !), maar naar welke kaper liep al een arrestatie bevel ?




Waar komt het idee toch vandaan dat op binnenlandse vluchten streng gecontroleerd werd? het waren geen grensposten !
Men kon voor 9/11 zeer eenvoudig een binnenlandse vlucht pakken .
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be