Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2009, 16:37   #1
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard Kinderen als job?

Ik ben niet so thuis in dit thema, maar dit bericht dat ik vandaag toekreeg wil ik met dit forum delen. Ik weet niet goed wat er van te denken. Mij lijkt hier sprake van een onrechtvaardigheid, of heb ik iets niet goed verstaan. Ik had dit evengoed in 'samenleving' kunnen plaatsen, want ik veronderstel dat een 'autochtoon' in die situatie evengoed dit klaarkrijgt. Is hier echter geen sprake van misbruik van een systeem kan men zich afvragen. Is het mischien een manier waarop België poogt een dalend geboortecijfer tegen te gaan ('onbewust' mischien)?

Citaat:
Het verhaal gaat over de familie Bouziane en haar integratie in de Belgische gemeenschap.
Deze gebaarde heer, Imam te Brussel is na te hebben verklaard dat men zijn eigen vrouw mag slaan, voorlopig door België uitgewezen.
De stad heeft nochtans als sociale en islam-tolerante instelling de polygame gezinssituatie van Mijnheer Bouziane goedschiks aanvaard.
De stad accepteert zelfs dat zijn tweede vrouw hem vervoegt in België zonder haar een verblijfsvergunning uit te reiken.
Beter nog : aangezien al zijn kinderen in België geboren werden zijn zij echte Belgen en kunnen zij, zelfs zonder papieren, niet uitgewezen worden.
Het verhaal wordt beter :
Imam Bouziane heeft met ieder van zijn vrouwen 8 kinderen, dus 16 in totaal.
Zijn tweede vrouw is echter geen echte echtgenote, zij wordt door België als 'een alleenstaande ouder' beschouwd.
Zij geniet dus van een uitkering A.P.I . (allocation parent isolé) die 707,19 euro voor een ouder met 1 kind bedraagt, te vermeerderen met
176,80 euro per aanvullend kind = (+) 7 x 176,80 Eur. Ofwel een totaal van 1944.79 euro.
Voor haar 8 kinderen geniet zij ook elke maand 978,08 euro kinderbijslag.
2 van de kinderen zijn minder dan drie jaar dus geniet zij ook nog 'A.P.J.E' ( allocation pour jeune enfant).
Zijnde 161,66 euro x 2 = 323,32 euro.
Als alleenstaande ouder geniet zij ook nog van een woontoelage (Allocation d'aide au logement ) van 300 euro.
Het verhaal wordt nóg beter :
Met 8 kinderen heeft mevrouw Bouziane-2 absoluut geen tijd om te gaan werken, te meer daar Imam-lief niet kan dulden dat zijn moslimvrouw in de
nabijheid zou komen van andere verderfelijke westerse mannen.
Dus geniet zij ook van een R.M.I. ( leefloon ) zijnde 417,88 euro plus 167,15 euro/kind maakt in totaal 1755,08 euro.
Een leuk inkomen voor iemand die nooit belastingen betaalt, zeker als je bedenkt dat het gemiddeld pensioen in Belgie 1000 EUR is...
Onder de 8 kinderen zijn er vier schoolgaand, dit geeft recht op een recent gestemde tegemoetkoming voor aanvang schooljaar
van 257,61 euro X 4 = 1030,44 euro zijnde een maandelijks bedrag van 85,87 euro.
In totaal ontvangt Mevrouw Bouziane-2 dus 5296,14 euro per maand.
Netto.
Hoeveel verdien jij ?
En dit maakt het verhaal helemaal goed :
De heer en Mevrouw Bouziane-1: met hun 8 kinderen krijgen 978,08 euro gezinstoelagen iedere maand
+ 2 uitkeringen voor jonge kinderen 323,32 euro
+ uitkering huisvesting 300 euro
+ RMI voor gehuwd paar (626,82 euro) + 8 kinderen (1337,20 euro)! Zijnde 1964,02 euro
+ uitkering voor aanvang schooljaar 4 kinderen X 85,87 euro.
De Heer en Mevrouw Bouziane-1 ontvangen dus 3651,29 euro per maand.
HET POLYGAME MOSLIM-GEZIN BOUZIANE ONTVANGT DUS IN TOTAAL EEN BEDRAG VAN 8947,43 EURO PER MAAND!
Mediteer, revolteer, schreeuw het uit . . .
. . . .. .
Maar blijft zeker hard werken en betaal trouw je sociale bijdragen, en vooral ' WEES VERDRAAGZAAM ' !

Stuur dit bericht door aan alle belastingsbetalers - zijn ze nu Belg, Italiaan, Turk of wat dan ook - in dit land !

Want Bouziane, hij betaalt geen eurocent belastingen ! ! !
Verhaal zou gerapporteerd zijn door de verantwoordelijke regio Gent Lijst DeDecker

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 september 2009 om 16:42.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 16:43   #2
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Hoax, is hier al ettelijke keren gepost.

Eén van de vele voorbeelden.

Laatst gewijzigd door Firestone : 3 september 2009 om 16:49.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 16:46   #3
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Hoax, is hier al ettelijke keren gepost.
Inderdaad:
http://www.google.be/search?hl=nl&sa...cr%3DcountryBE

http://www.google.com/#hl=en&source=...a7f458acaa2672

Results 11 - 20 of about 374 for hoax bouziane. (0.28 seconds)

De afkortingen verwijzen naar Franse systemen (RMI, revenu minimum d'Insertion. APJE, allocation pour jeune enfant) etc. Gewoon een vertaling van een overbekende Franse hoax.
Het zou interessant zijn , de naam te kennen van de partijmilitant die hem doorstuurde...

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 september 2009 om 16:57.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 17:00   #4
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik ben niet so thuis in dit thema, maar dit bericht dat ik vandaag toekreeg wil ik met dit forum delen. Ik weet niet goed wat er van te denken. Mij lijkt hier sprake van een onrechtvaardigheid, of heb ik iets niet goed verstaan. Ik had dit evengoed in 'samenleving' kunnen plaatsen, want ik veronderstel dat een 'autochtoon' in die situatie evengoed dit klaarkrijgt. Is hier echter geen sprake van misbruik van een systeem kan men zich afvragen. Is het mischien een manier waarop België poogt een dalend geboortecijfer tegen te gaan ('onbewust' mischien)?

Verhaal zou gerapporteerd zijn door de verantwoordelijke regio Gent Lijst DeDecker
hier ook: http://www.depers.nl/binnenland/1903...je-liegen.html
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 17:11   #5
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Bedankt voor dat op te klaren. Ik heb juist een email met rechtzetting rondgestuurd.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 17:55   #6
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Hoax misschien maar helemaal niet onmogelijk. Kindergeld beter afschaffen en vervangingen door een aftrekbaar bedrag per kind via de belastingen. Zo zijn enkel zij die werken en dus belastingen betalen de begunstigde.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2009, 05:11   #7
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Kindergeld beter afschaffen en vervangingen door een aftrekbaar bedrag per kind via de belastingen. Zo zijn enkel zij die werken en dus belastingen betalen de begunstigde.
Aha, na degene zònder kinderen, nu ook nog een tweede categorie, de werklozen.

Je bent wel héél selectief in het toekennen van belastingsverminderingen, hé?
Oud 6 september 2009, 10:45   #8
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Hoax misschien maar helemaal niet onmogelijk. Kindergeld beter afschaffen en vervangingen door een aftrekbaar bedrag per kind via de belastingen. Zo zijn enkel zij die werken en dus belastingen betalen de begunstigde.
Dit is inderdaad de bedoeling van zo'n hoax.
Alhoewel onomstotelijk bewezen wordt dat dit volstaat met leugens blijft er wel iets hangen van "niet helemaal onmogelijk"

Mag ik je er ook op wijzen dat voor iedere belastingsaftrek geldt : Hoe hoger het inkomen, hoe hoger het voordeel.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be