Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2009, 18:16   #21
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Ik ben een burger die een uitstekende geschiedenis heb wat betreft naar contact met de overheid. Echter, mij verbieden om op een school religieuze symbolen te dragen gaat mij mijlen te ver en ik zal zo'n verbod eenvoudigweg aan mijn laars lappen. Ik doe er niemand kwaad me dus je bemoeit je maar ergens anders mee.
Het Gemeenschapsonderwijs heeft al sinds jaar en dag een duidelijk uitgedragen boodschap van Gelijke kansen en Gelijkwaardigheid.

Deze "politiek" tesamen met de demografie in de omgeving betekende dat de GO-scholen geleidelijk aan "concentratiescholen" werden

Het is en blijft on-aan-vaardbaar dat een groep leerlingen zich reeds op school als "niet-gelijkwaardig"(maar superieur?) wenst te beschouwen omdat ze moslim zijn.....

Dat ze dat dan maar eens proberen op andermans school en andermans kosten....

Het GO had geen keus,en ook enkele katholieke scholen ,niet bereid om de historie van 50 jaar en meer geleden nog eens te moeten herhalen,zijn al prevcentief opgetreden...

Het gaat al lang niet meer om meisjes met textiel op hun hoofdjes,maar wat daarachter staat,een maatschappijbeeld dat hier al lang niet meer thuishoort,dat achteruitstelling en onderdrukking bevordert...

dat ziet nu GANS het politieke spectrum in!

GO's zijn geen "moslimscholen",het zijn SCHOLEN!

gerechtelijke spelletjes zullen niet helpen...temeer daar reeds op talrijke andere scholen,en,internationaal bijvoorbeeld, in gans Frankrijk ,gelijkaardige reglementen gelden....

Laatst gewijzigd door kelt : 11 september 2009 om 18:19.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 18:23   #22
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Excuses, ik doelde op de overheid (of soortgelijke en verwante organen) als organisatie die zich moeit met wat ik draag op school.
Het is toch vanzelfsprekend dat de school op kledijgebied regelt wat kan en wat niet kan! Zou je je dochter ook in monokini naar school sturen omdat het warm is buiten? Misschien eens proberen in een islamland waar deze mensen vandaan komen ("ze zijn hier geboren" is geleuter , ze zijn hoe ze zich gedragen!)?
Waar halen die lieden het lef vandaan om in andersmans land met al die eisen af te komen, wetende dat ze in hun eigen land enkel hun mond mogen houden!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 18:28   #23
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het is zeer moedig, de top van het GO die ver weg zit.

De grote fout die de athenea maakten, was een verbod opleggen, zonder discussie, in plaats van de echte problemen (de sociale druk) aan te pakken.

Tot nu toe is er slechts in één derde van de GO-scholen een verbod. Twee derde van de scholen heeft geen verbod; en heeft geen problemen.

Heb je de directeur van het KTA in Kortrijk gehoord?
Heb jij de directrice van het Antwerpse atheneum gehoord? En discussiëren met moslims blijkt uit den boze, alleen hun zin krijgen en verder doen tot ze hun zin krijgen! Arrogante lastposten zijn het waar voldoende mee gediscussieerd is! Onze wetten en beslissingen aanvaarden of ophoepelen! Dat zou ik vele jaren geleden niet gezegd hebben, maar nu, na alles wat we over die bevolkingsgroep dagelijks te slikken krijgen denk ik dat des te meer!
Een Vlaams/Belgisch atheneum met 80% en meer moslims, dat is pas een grote fout, en het bewijs is alweer geleverd!

Laatst gewijzigd door andev : 11 september 2009 om 18:30.
Oud 11 september 2009, 18:32   #24
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het is toch vanzelfsprekend dat de school op kledijgebied regelt wat kan en wat niet kan! Zou je je dochter ook in monokini naar school sturen omdat het warm is buiten? Misschien eens proberen in een islamland waar deze mensen vandaan komen ("ze zijn hier geboren" is geleuter , ze zijn hoe ze zich gedragen!)?
Waar halen die lieden het lef vandaan om in andersmans land met al die eisen af te komen, wetende dat ze in hun eigen land enkel hun mond mogen houden!
Dus volgens u moeten we onszelf gaan spiegelen aan hun wetten en gebruiken? Waarom zouden we regels veranderen omdat er een kleine groep allochtonen zijn die de boel aan het verzieken zijn?
Oud 11 september 2009, 18:47   #25
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus volgens u moeten we onszelf gaan spiegelen aan hun wetten en gebruiken? Waarom zouden we regels veranderen omdat er een kleine groep allochtonen zijn die de boel aan het verzieken zijn?
Is het zo dat je wat ik schrijf gaat verdraaien? Wij moeten ons aan hen spiegelen, waar staat dat? Terug naar de middeleeuwen om die opdringerige bende ter wille te zijn? Dat staat er nergens, en dat weet je zelf wel, of anders kun je niet lezen?
Natuurlijk moeten we niet doen zoals de moslims, waar de koran voor eens en altijd de waarheid in pacht heeft en de pretentie heeft vanuit de middeleeuwen het leven van de 21st eeuw te regelen! Natuurlijk moeten we de spelregels aanpassen aan nieuwe problemen die zich voordoen op het ogenblik dat ze zich voordoen! Trouwens hoog tijd dat er nog één en ander aangepast wordt om ze goed te doen begrijpen dat "godsdienstvrijheid en democratie" niet enkel dienen om ze hun zin te geven en er hier een moslimland van te maken. Of dat nu in hun koran bevolen wordt of niet...
De islam een godsdienst... of een dictatoriale tirannie dat "godsdienst" als dekmantel en afschrikmiddel gebruikt??? De tirannen hebben altijd gelijk want het is "God" die het gezegd heeft, nietwaar...
Oud 11 september 2009, 18:50   #26
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het zo dat je wat ik schrijf gaat verdraaien? Wij moeten ons aan hen spiegelen, waar staat dat?
"Misschien eens proberen in een islamland waar deze mensen vandaan komen"

U vraagt, wij draaien. U probeert een vergelijking te trekken met landen in het M-O, niet ik.

Wat er daar gebeurt is mijn zaak niet maar de hunne.
Oud 11 september 2009, 18:51   #27
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, dat is niet vanzelfsprekend. De meeste scholen vermelden in het schoolreglement "verzorgde kledij".
Neen, ik stuur mijn dochter niet in bikini naar school, niet omdat de school dat verbied, maar omdat mijn dochter dit niet wil; en ik ook niet.

Als het in een Islamland zo slecht geregeld is, waarom wil je dan een gelijkaardige regeling dan in België invoeren?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 18:54   #28
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb jij de directrice van het Antwerpse atheneum gehoord? En discussiëren met moslims blijkt uit den boze, alleen hun zin krijgen en verder doen tot ze hun zin krijgen! Arrogante lastposten zijn het waar voldoende mee gediscussieerd is! Onze wetten en beslissingen aanvaarden of ophoepelen! Dat zou ik vele jaren geleden niet gezegd hebben, maar nu, na alles wat we over die bevolkingsgroep dagelijks te slikken krijgen denk ik dat des te meer!
Een Vlaams/Belgisch atheneum met 80% en meer moslims, dat is pas een grote fout, en het bewijs is alweer geleverd!
De grootste fout is dat het verbod werd opgelegd, zonder discussiëren.

Ik ga ook niet akkoord met het verbod van levensbeschouwelijke kentekens. Moet ik ook ophoepelen? Naar waar?

Wat is de oorzaak van concentratiescholen?

Je antwoordt niet op mijn vraag. Heb je de directeur van het KTA van Kortrijk gehoord?

Laatst gewijzigd door artisjok : 11 september 2009 om 18:56.
Oud 11 september 2009, 19:01   #29
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Hoe kom je op het idee dat het verbod er gekomen is zodner discussie? Er is over de jaren heen al vaak over de hoofddoekenproblematiek gepraat.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 19:02   #30
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat is niet vanzelfsprekend. De meeste scholen vermelden in het schoolreglement "verzorgde kledij".
Neen, ik stuur mijn dochter niet in bikini naar school, niet omdat de school dat verbied, maar omdat mijn dochter dit niet wil; en ik ook niet.

Als het in een Islamland zo slecht geregeld is, waarom wil je dan een gelijkaardige regeling dan in België invoeren?
En je bent weer de zaken aan het verdraaien!
In de Islamlanden is het inderdaad zeer slecht geregeld! Je Taliban-vriendjes zorgen zelfs dat de kledij voor meisjes in de school helemaal geen probleem is: ze mogen niet eens naar school! Je speelt uiteraard weer dezelfde komedie die ze allemaal opnieuw en opnieuw en opnieuw spelen: de hoofdoekjes zijn heel zeker verzorgde kledij, net zoals een uniform van een SS-er ook heel verzorgd kan zijn! Over wat er achter dat hoofddoekjesgedrag zit, daar zijn al teveel blz aan gewijd. Alles is gezegd en geschreven,dagelijks ondervonden, dus, zoals ik al zei: discussiëren met moslims is kompleet zinloos. Ze weten niet eens wat discussiëren is, ze verwarren dat met hoe dan ook steeds hun zin krijgen!
Beetje te begrijpen, want in hun landen moeten ze ook niet discussiëren, nietwaar! Het zal daar aan liggen... hier zien ze dat ze niet meteen de gevangenis ingekieperd worden, dus...leuteren en blijven leuteren. Zich van den domme houden denkende dat de anderen nog dommer zijn dan zij!
Oud 11 september 2009, 19:09   #31
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ga ook niet akkoord met het verbod van levensbeschouwelijke kentekens. Moet ik ook ophoepelen? Naar waar?

Wat is de oorzaak van concentratiescholen?

Je antwoordt niet op mijn vraag. Heb je de directeur van het KTA van Kortrijk gehoord?
Een school hoeft geen discussie te voeren ivm een regelment.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 19:14   #32
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
GO's zijn geen "moslimscholen",het zijn SCHOLEN!
Net zoals zeook geen katholiek , anglicaans , protestants , joods , of eeenderwelk geloofsgeloof school zijn !!

1) Een school dient omensen leren !!
2) Dat mener lessen overgeloofsgeloven geeft ok !!
3) Een eenvormig uniform op school , iedereen = gelijk !!

Maar .... mochtmen er nietzo'n opgeblazen zaak gemaakt hebben ,
DOOR IEDEREEN , dan wasgeen probleem ontstaan !!

Studeren , is een recht , maar ook plicht !!
Kledij = bijkomstig !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 19:17   #33
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ik heb hem gehoord...de man zal echt eens wat verder moeten denken en beseffen dat hij GEHOLPEN wordt met deze maatregel.Kortrijk is niet geisoleerd van dergelijke zaken,of hoogstens nog een paar jaar.
Het is niet de schuld van de raad van het GO dat nu een maatregel opgelegd wordt aan alle direkties,de raad van het GO anticipeert op een uitspraak voor de Raad van State ,een procedure die zij zelf niet aangespannen heeft.

de discussies zijn al LANG gedaan......sedert die ingeslagen ramen en deuren van alweer enkele dagen geleden...Het was een duidelijke f*ck You aan meer dan een decennium onverdroten inzet en tegemoetkomingen vanwege de scholen in kwestie...

Laatst gewijzigd door kelt : 11 september 2009 om 19:19.
Oud 11 september 2009, 19:19   #34
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En je bent weer de zaken aan het verdraaien!
In de Islamlanden is het inderdaad zeer slecht geregeld! Je Taliban-vriendjes zorgen zelfs dat de kledij voor meisjes in de school helemaal geen probleem is: ze mogen niet eens naar school! Je speelt uiteraard weer dezelfde komedie die ze allemaal opnieuw en opnieuw en opnieuw spelen: de hoofdoekjes zijn heel zeker verzorgde kledij, net zoals een uniform van een SS-er ook heel verzorgd kan zijn! Over wat er achter dat hoofddoekjesgedrag zit, daar zijn al teveel blz aan gewijd. Alles is gezegd en geschreven,dagelijks ondervonden, dus, zoals ik al zei: discussiëren met moslims is kompleet zinloos. Ze weten niet eens wat discussiëren is, ze verwarren dat met hoe dan ook steeds hun zin krijgen!
Beetje te begrijpen, want in hun landen moeten ze ook niet discussiëren, nietwaar! Het zal daar aan liggen... hier zien ze dat ze niet meteen de gevangenis ingekieperd worden, dus...leuteren en blijven leuteren. Zich van den domme houden denkende dat de anderen nog dommer zijn dan zij!
Kan je correct blijven in deze discussie a.u.b.
De taliban zijn niet mijn vriendjes, zoals jij beweert.
Ik heb de indruk dat je dan toch niet zo te vinden bent voor kledingsvoorschriften, opgelegd door een overheid.

Terug on topic. De discussie gaat immers over hier en nu.
Citaat:

Ik eis dus ook dat de school zich niet moeit met de kledij van mijn kinderen.
Oud 11 september 2009, 19:20   #35
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schwungman Bekijk bericht
Maar compleet onwerkbaar in een maatschappij met 11 miljoen individuen. Bovendien mogelijk de zwakste reden die ik ooit gehoord heb om religieuze symbolen te dragen ("omdat het niet mag").
Waarom niet werkbaar?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 19:22   #36
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Een school hoeft geen discussie te voeren ivm een regelment.
Natuurlijk wel. Zeker een school van het GO.
Informeer je op www.g-o.be
Oud 11 september 2009, 19:22   #37
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Een beetje te simpel samengevat...
Hoe zit het met het dragen van andere religieuze kledij en dergelijke in de moslimlanden, buiten het moslimgedoe zelf? Gevangenis, zweepslagen, enz? Zoals die vrouw onlangs die een broek droeg...
Waar verspillen we hier toch onze tijd mee? Niemand verplicht die mensen hier te komen leven! Aanpassen aan onze wetten en gewoontes of weg blijven, toch de vanzelfsprekendheid zelve??? Kindergeld, leefloon, sociale woning enz... daar hebben ze toch geen moeite mee, met het geld op te soeperen van de ongelovige honden...
De relevantie schittert met haar afwezigheid.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 19:26   #38
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit interviews blijkt dat er drie jaar lang gediscussieerd werd. De situatie verslechterde alleen maar.

Citaat:
Natuurlijk moet jij niet ophoepelen. Jij mag best misnoegd zijn. Net zoals Jean-Marie De Decker misnoegd mag zijn omdat hij geen 160 mag rijden en net zoals de 30% VB-stemmers in sommige Antwerpse randgemeenten misnoegd mogen zijn omdat er allochtonen in hun straat wonen, net zoals jij ook misnoegd mag zijn omdat cannabis illegaal is enz.

Het was niet erg slim om er een bevoegdheidskwestie van te maken voor de RvS. Op die manier hoopten de voorstanders van de hoofddoeken de twee scholen onder druk te zetten vanuit de overtuiging dat het GO nooit een algemeen verbod zou durven instellen. Ze hebben gegokt en verloren. Maar goed, dan kunnen ze nu ook nog naar Straatsburg en de VN. We zullen zien wat ze daar zeggen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 19:28   #39
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ja ik heb hem gehoord...de man zal echt eens wat verder moeten denken en beseffen dat hij GEHOLPEN wordt met deze maatregel.Kortrijk is niet geisoleerd van dergelijke zaken,of hoogstens nog een paar jaar.
Het is niet de schuld van de raad van het GO dat nu een maatregel opgelegd wordt aan alle direkties,de raad van het GO anticipeert op een uitspraak voor de Raad van State ,een procedure die zij zelf niet aangespannen heeft.

de discussies zijn al LANG gedaan......sedert die ingeslagen ramen en deuren van alweer enkele dagen geleden...Het was een duidelijke f*ck You aan meer dan een decennium onverdroten inzet en tegemoetkomingen vanwege de scholen in kwestie...
Jij kent Kortrijk niet, ik woon er.
Je weet niet hoe het GO er is, mijn kinderen lopen er school.

De raad van het GO neemt die beslissing nu om de athenea in Antwerpen uit de nood te helpen. Ten koste van de andere scholen. De raad zou wat verder moeten denken.

Een discussie in de athenea in Antwerpen is er nooit geweest, het verbod werd opgelegd zonder discussie.
Oud 11 september 2009, 19:34   #40
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij kent Kortrijk niet, ik woon er.
Je weet niet hoe het GO er is, mijn kinderen lopen er school.

De raad van het GO neemt die beslissing nu om de athenea in Antwerpen uit de nood te helpen. Ten koste van de andere scholen. De raad zou wat verder moeten denken.

Een discussie in de athenea in Antwerpen is er nooit geweest, het verbod werd opgelegd zonder discussie.
Als U Kortrijkzaan bent,dan woon ik niet zover fietsen van U vandaan hoor

Ik begrijp uit het Nieuws dat in verschillende andere Antwerpse scholen,(ook GO's),dit reglement al een tijd bestaat,maar deze twee athenea waren blijkbaar de laatste in Antwerpen waar de puntjes nog niet op de i zaten.Als dit algemeen verbod de twee betreffende Athenea helpt...welaan...zoveel te beter

De procedure voor de Raad van State was juist omtrent de vraag of het niet de directies van individuele scholen dan wel de raad van het GO moet zijn die dergelijke beslissingen moet nemen...

welnu...het GO doet genoegdoening nog voor de uitspraak....en heeft beslist

Laatst gewijzigd door kelt : 11 september 2009 om 19:37.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be