![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag begint de 64ste algemene vergadering van de Verenigde Naties. Gedurende een week komen er sprekers uit 180 landen aan het woord. Zelaya staat als één van de sprekers op de lijst. Het is niet duidelijk of hij zal (kunnen) komen. De passiviteit van de internationale gemeenschap ten aanzien van het militair regime in Honduras en de steun die sommige instanties al dan niet openlijk aan dit regime verstrekken zullen zeker thema van de toespraken van verschillende Latijns Amerikaanse landen.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 september 2009 om 15:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#243 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
97 % Rooms. Dat zal ooit wel eens geweest zijn, voordat de vele protestantse groepen daar met veel geld toekwamen in Centraal Amerika, 'contrainsurgentie' en dergelijke, weet je wel. Ondertussen heeft de Comisión Interamericana de Derechos Humanos (CIDH) (interamerikaanse mensenrechtenorganizatie) de schendingen van de mensenrechten in Honduras nogmaals aangeklaagd. Ze willen een commissie sturen naar Honduras om de repressie te onderzoeken. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 september 2009 om 00:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
|
![]() http://www.radioglobohonduras.com/ doet het weer.
De kennelijk geëmotioneerde spreker is, mede door de plaatselijke tongval maar ook door zijn omslachtige verteltrant, voor mij erg moeilijk te volgen. Ik hoop niet dat ik naar Zelaya zelf zat te proberen te luisteren ... Een poging om als president "even" de grondwet naar eigen hand te zetten lijkt mij zelfs in een iets meer democratisch ingericht land wat erg voortvarend; misschien is de man wat overmoedig geworden door 1 of 2 voorbeelden in andere Zuidamerikaanse landen. Edit: even later een dame aangehoord die duidelijker sprak, echter minstens zo geëmotioneerd; meer dan standaard propaganda-zinnen kon ik er niet uithalen. De daaropvolgende reclame voor wc-papier kon ik het best van alles verstaan hoewel ook daar fors veel spreektijd in ging zitten.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 24 september 2009 om 00:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Foto: straatbeeld Honduras na de staatsgreep. P.S. Bij mij is de website nog steeds monddood. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 september 2009 om 00:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar zou het water van de Braziliaanse ambassade in Tegucigalpa afgesloten zijn. De electriciteit is ook al een paar keer afgesloten geweest, en de telefoongespreken via 'GSM' vanuit de ambassade worden onderbroken. Aparaten om telefoonverkeer te onderbreken zouden geïnstaleerd zijn. De ambassade is ook omsingelt door het leger (gemaskerde individuen). Dit meldt journalist Savori vanuit Tegucigalpa.
Continu vliegt er ook een helicopter over de ambassade. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 september 2009 om 00:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
|
![]() Site blijft bij mij goed bereikbaar. Zojuist gebabbel over een "marcha de los perfumados", maar ik heb totaal geen kijk op gindse gebruiken.
Gevonden: http://www.honduraslaboral.org/leer.php/2000
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 24 september 2009 om 00:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://hablahonduras.com Ik vraag me dat af hoe het mogelijk is dat dit gebeurd in een land als Honduras, terwijl tijdens de Iraanse verkiezingen Iran het niet klaarspeelde het internet te censureren? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 september 2009 om 00:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier een website artikels en fotos over de staatsgreep die wel werkt. De site is niet specifiek over Honduras, maar dit deel wel.
http://www.movimientos.org/honduras.php Deze foto doet me aan de Iraanse verkiezingen denken. Was de media maar steeds zo 'grondig' als toen. Onderschrift foto "Zeg dat het geen staatsgreep was". Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 september 2009 om 00:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
|
![]() Alle 3 de websites krijg ik goed open; raar dat het jou niet lukt.
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik wordt doorgestuurd naar http://hablahonduras.com/<BR Jij ook? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 september 2009 om 00:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
|
![]() O; ben je dan momenteel niet in België?
![]() |
#257 |
|
![]() Ik krijg gewoon http://hablahonduras.com/ zonder omleiding naar Brazilië ofzo.
Mijn browser is Firefox en ik werk met Linux: SUSE 11.1.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 24 september 2009 om 01:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De VN schort tijdelijk haar samenwerking met het verkiezingscomitee in Honduras op. Een geschreven comunique van de VN: "(Ban) denkt niet dat in de huidige omstandigheden er condities zijn opdat er geloofwaardige verkiezingen plaats kunnen vinden die het land naar de vrede en de veiligheid brengen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |