![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Rijke en eerlijke zakenmensen bestaan niet en zullen er ook nooit komen. De media staan er vol van, elke week is er wel iets dat te maken heeft met veel geld. De vraag is HOE ze aan dat vermogen zijn gekomen. Kijk maar naar de banken. Ik ben niet jaloers omdat anderen meer dan ik hebben. En die veel geld hebben steunen elkaar door dik en dun. Als ik veel geld wil hebben dan moet ik anderen gaan bedriegen en bestelen en daar heb ik geen aanleg voor. |
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
Burgemeester
|
Dan is er nog de grote groep die door het juiste moment in tijd zeer vermogend worden. Dat heeft dan ook louter weinig te maken met kunde, meer met toeval.
De grote val aan de superrijken is dat ze een andere realiteit kunnen realiseren waardoor ze nooit naar beneden hoeven te komen om te zien hoe het er echt aan toe gaat. Politici hebben hetzelfde, elke keer ze op buitenlandse reis het zinnetje "ge merkt pas echt hoe erg het hier is als ge hier zijt" hoort zeggen, weet je weer hoelaat het is! |
|
|
|
|
|
#183 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#184 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dan kan ik enkel aan de Lotto denken farak Al de rest hun vermogen werd gewoon geërfd. Extreem gezien denk ik bijv. aan de vorstenhuizen... Laatst gewijzigd door Tejokus : 25 september 2009 om 19:36. |
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
De grootste 'veroorzakers' van het huidige begrotingsdeficit zijn de banken die massale overheidssteun kregen. Welke maatregelen stelt u met betrekking tot déze instanties voor?
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
Burgemeester
|
Banken moeten het geld terug betalen. Er moet een duidelijke scheiding komen tussen het risicokapitaal van een bank en het spaargeld van de mensen.
Laatst gewijzigd door farak : 25 september 2009 om 19:45. |
|
|
|
|
|
#188 |
|
Burgemeester
|
Ik denk dat veel geld tijdens de vele oorlogen, kruistochten ed is vergaard. Als je toevallig een dikke plak goud vindt of een diamant, dan ben je vertrokken. Dat geld van lang geleden stelt nu een fortuin voor en dat werd dan, inderdaad, meestal geërfd.
|
|
|
|
|
|
#189 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#190 | |||
|
Banneling
|
Doe dat zelf ook eerst even misschien; 't is maar een ideetje.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#191 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het lijkt mij sterk dat het gene dat ze op de marge zullen moeten opgeven hun brood aankopen zijn.
|
|
|
|
|
#192 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Hoe ze aan dat vermogen zijn gekomen? Er zullen er best zijn die dat door bedrog hebben verworven en ze zullen er nog ene pak meer zijn die dat door hard werk en wat geluk verworven hebben. Big deal... Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#193 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben nooit afgunstig op andermans rijkdom, in de wetenschap dat die (min of meer) eerlijk zijn verdiend. Maar zulke gigantische bedragen kunnen in één mensenleven nooit op een eerlijke manier verdiend worden.
|
|
|
#194 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En verder is het natuurlijk perfect mogelijk om veel geld eerlijk te verdienen. Een combinatie van geluk en ondernemerschap kan dat opbrengen.
|
|
|
|
|
#195 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De banken zijn trouwens niet de veroorzakers van dat deficit; de regeringen die besloten die banken financiëel te steunen hebben zelf die gaten geslagen. Besides, zoals de media al zo mooi wist aan te geven, kunnen ze vandaag al terug hun kosten recupereren door hun aandeel van de hand te doen. Maar soit, niet dat het er hier toe doet aangezien het offtopic is. |
|
|
|
|
|
|
#196 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ook voor jou: het is niet omdat jij die bedragen niet kan binnen rijven, dat anderen dat per se op een oneerlijke manier doen. |
|
|
|
|
|
|
#197 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mag ik?
|
|
|
|
|
#198 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#199 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je zegt het goed : "binnenrijven". Vier miljard oude Bef. in één mensenleven en op een eerlijke manier verdienen ??? Forget it.
|
|
|
#200 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je hebt natuurlijk wel wat credentials nodig: als het misgaat, ben je immers ook heel wat geld kwijt.
|
|
|