Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 september 2009, 22:26   #12221
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.372
Standaard

[quote]UA 175 : 08:46 transponder off (9´ na 1e notified 8:37) dan moesten de vliegroutes van andere Boeings al klaar liggen,

Ja , leg dat eens uit

Citaat:
en de scramble moest doorvliegen naar het binnenland en niet rondjes draaien te ver weg op Long Island, AA11 kwam van het binnenland !
New york city beschermen had erg hoge prioriteit , waarom zou je opeens het binnenland in gaan vliegen en new york onbeschermt achterlaten ? Er konden immers nog meer aanvallen komen .
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 22:36   #12222
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
Standaard

[quote=atmosphere;4356612]
Citaat:
UA 175 : 08:46 transponder off (9´ na 1e notified 8:37) dan moesten de vliegroutes van andere Boeings al klaar liggen,

Ja , leg dat eens uit



New york city beschermen had erg hoge prioriteit , waarom zou je opeens het binnenland in gaan vliegen en new york onbeschermt achterlaten ? Er konden immers nog meer aanvallen komen .


Aja, er konden immers meer aanvallen komen... Echt
hoeveel jachtvliegtuigen heeft de USA eigenlijk 2 of 4 ?

The USAF provides the critical capabilities of Global Vigilance, Global Reach, and Global Power,[4] with 5,573 manned aircraft in service (3,990 USAF; 1,213 Air National Guard; and 370 Air Force Reserve);[5] approximately 180 unmanned combat air vehicles, 2,130 air-launched cruise missiles,[6] and 450 intercontinental ballistic missiles. The USAF has 327,452 personnel on active duty, 115,299 in the Selected and Individual Ready Reserves, and 106,700 in the Air National Guard as of Sept. 2008. In addition, the Air Force employs 171,313 civilian personnel.[7]

Laatst gewijzigd door Micele : 26 september 2009 om 22:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 22:41   #12223
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Moet men wel op tijd de juiste informatie hebben , men schiet niet zo maar een passagiers vliegtuig uit de lucht .
O nee mijn beste, wat dacht je van dit destijds.....

http://aviation-safety.net/database/...?id=19880703-0


Citaat:
According to the US government, the crew mistakenly identified the Iranian Airbus A300 as an attacking F-14 Tomcat fighter. The Iranian government maintained that the Vincennes knowingly shot down the civilian aircraft. The event generated a great deal of controversy and criticism of the United States.
http://en.wikipedia.org/wiki/Iran_Air_Flight_655
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 22:50   #12224
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht


New york city beschermen had erg hoge prioriteit , waarom zou je opeens het binnenland in gaan vliegen en new york onbeschermt achterlaten ? Er konden immers nog meer aanvallen komen .
Straf,héél straf deze uitleg,waar vlogen volgens U de vliegtuigen zonder transponder rond,in het binnenland of boven de open zee....

En enig idee hoe snel die jachtvliegtuigen wel gaan,en de surface tot air missiles die beschikbaar zijn op elke luchtmachtbasis ,en waar vlucht 77 bij zijn terugkeer richting pentagon de area van verscheidene van deze basissen is overvlogen mét transponder off en zonder enig ingrijpen van militaire zijde uit....

U beweerd dat zij niet konden ingrijpen mijn beste,wij beweren dat zij niet mochten ingrijpen...

Waar dienden anders die stand down orders voor dacht U...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 22:57   #12225
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.372
Standaard

[quote=Micele;4356630]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht


Aja, er konden immers meer aanvallen komen... Echt
hoeveel jachtvliegtuigen heeft de USA eigenlijk 2 of 4 ?
Waren er meer boven New York op dat moment dan ?
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 23:11   #12226
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht

Waren er meer boven New York op dat moment dan ?
U kan de vraag bijgevolg ook anders stellen.....

Waarom waren het er maar twee....

En dan het secundaire dilemma als tweede vraagstelling, konden ze niet,of mochten ze niet.....

En wat mij betreft is het antwoord hierop ,ze mochten niet,sterker nog ze stuurden de bewuste vliegtuigen zélfs opzettelijk de verkeerde kant uit....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 23:23   #12227
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Waren er meer boven New York op dat moment dan ?
Neen ? Raar

Elke normale werkdag stijgen er tussen 8.30-9.00 minstens zo´n 4-tal F16 op in Kleine-Brogel... o.a. voor vlieg- en schiet-oefeningen te doen, bvb het schietterrein Helchteren ligt op ca. 10 km.
Op F16-basis Beauvechain ook, een 90 km van Kleine Brogel.
Op F16-basis Florennes ook, een 200 km van Kleine Brogel.

Dat zijn minstens een 12-tal F16 in het Belgische luchtruim die op enkele minuten over Brussel kunnen "ingrijpen" rond 9.00 hr bvb.

Waarom zouden er om 8h.45 geen jachtvleigtuigen al in de lucht zijn op 9/11 in het binnenland niet ver van Washington en New-York ?

Ik denk dat er redelijk veel meer jachtvliegtuigen/per basis kunnen opstijgen als die 4x3 -F16 in "Oost-Be".

Ik pik er maar eentje uit:
Andrews Air force Base ligt op 15 km van het Pentagon
http://en.wikipedia.org/wiki/Andrews_Air_Force_Base

Hier hun hoofdopdracht van hun Fighter Unit 113th Wing:

Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/113th_Wing
Mission
The 113th's primary mission is training of air combat and operational airlift crews for national defense. The 113th also provides a ready response force of fighters for the defense of the District of Columbia area 24/7. Members of the 113th also assist local and federal law enforcement agencies in combating drug trafficking in the District of Columbia on a case by case basis.
http://en.wikipedia.org/wiki/Washington,_D.C.

En hier staat hun opsporingsradar:
http://maps.google.be/maps?f=q&sourc...02736&t=h&z=19

Laatst gewijzigd door Micele : 26 september 2009 om 23:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 23:32   #12228
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Neen ?

Elke normale werkdag stijgen er rond 8.30-9.00 minstens zo´n 6-tal F16 op in Kleine-Brogel... voor vlieg- en schiet-oefeningen te doen, bvb het schietterrein Helchteren ligt op ca. 10 km.
Limburg heeft bvb 800.000 inwoners, Be 10,6 miljoen.

Waarom zouden er om 8h.45 geen jachtvleigtuigen al in de lucht zijn op 9/11 in het binnenland niet ver van Washington en New- York ?

Ik denk dat er redelijk veel meer vliegbassissen liggen als die ene in Kleine Brogel.

Ik pik er maar eentje uit:
Andrews Air force Base ligt op 15 km van het Pentagon
http://en.wikipedia.org/wiki/Andrews_Air_Force_Base

Hier hun hoofdopdracht van hun Fighter Unit 113th Wing:


http://en.wikipedia.org/wiki/Washington,_D.C.

En hier staat hun opsporingsradar:
http://maps.google.be/maps?f=q&sourc...02736&t=h&z=19
En die zouden dus volgens meneer Atmosphere met zijn allen liggen slapen hebben op de bewuste dag, tot en met de grondverdediging door middel van surface to air missiles toe...
En dit terwijl vlucht 77 er zo goed als rakelings passeerde nadat ze "zogezegd" terug op de radar werden waargenomen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 23:44   #12229
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En die zouden dus volgens meneer Atmosphere met zijn allen liggen slapen hebben op de bewuste dag, tot en met de grondverdediging door middel van surface to air missiles toe...
En dit terwijl vlucht 77 er zo goed als rakelings passeerde nadat ze "zogezegd" terug op de radar werden waargenomen....
Blijkbaar...

Ik heb mijn post nog wat realistischer aangepast, ik heb er onze 2 Waalse F16-basissen nog bijgenomen, die F16-piloten moeten ook aan hun opgelegde minstens 180 vlieguren/jaar komen...
Ongelooflijk dat zo´n klein landje minstens 12 F16 in de lucht heeft rond 9h00...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 00:06   #12230
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Blijkbaar...

Ik heb mijn post nog wat realistischer aangepast, ik heb er onze 2 Waalse F16-basissen nog bijgenomen, die F16-piloten moeten ook aan hun opgelegde minstens 180 vlieguren/jaar komen...
Ongelooflijk dat zo´n klein landje minstens 12 F16 in de lucht heeft rond 9h00...
ja inderdaad,hier gaat het over ons klein landje met zijn beperkt budget wat defensie betreft, en is het totaal ongeloofwaardig wat het VS defensiesysteem die bewuste dag heeft laten zien met een mega budget wat defensie betreft......

En nu eens benieuwd wat de heren zelfverklaarde scepticussen op dit forum hier weer gaan verzinnen om wat krom is recht te praten....

Ze negeren verdomme feiten omdat deze tegen hun wereldbeeld blijken in te gaan....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 01:17   #12231
Zeikstraal
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 augustus 2009
Berichten: 2.798
Standaard

Men kan de waarheid niet aan en het verdedigingsmechanisme treed in werking. niks meer, niks minder.
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 04:03   #12232
Zeikstraal
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 augustus 2009
Berichten: 2.798
Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=p8WxmkAYh0c
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 05:24   #12233
Zeikstraal
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 augustus 2009
Berichten: 2.798
Standaard

Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 10:15   #12234
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Akufen zal blij zijn dit te lezen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 10:56   #12235
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.372
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En die zouden dus volgens meneer Atmosphere met zijn allen liggen slapen hebben op de bewuste dag, tot en met de grondverdediging door middel van surface to air missiles toe...
En dit terwijl vlucht 77 er zo goed als rakelings passeerde nadat ze "zogezegd" terug op de radar werden waargenomen....
Al heb je 1800 jetfighters paraat staan , je moet wel de juiste informatie op tijd krijgen . Speculeren over die aantallen of vergelijkingen trekken met België lijkt mij zinloos
Jullie beweren waarschijnlijk dat men expres niet de juiste informatie op tijd kreeg.

de "stand-down order " welk bewijs is daarvoor ?

We spreken slechts over enkele minuten ! Er hoeft du smaar één vertraging op te treden. Er lag geen draaiboek klaar voor dit scenario.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 13:04   #12236
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Al heb je 1800 jetfighters paraat staan , je moet wel de juiste informatie op tijd krijgen.
Je blijft maar negeren en uitwijken, hopeloos.

Hoezo ? Als WTC1 door AA11 gecrasht wordt om 8h 46 -NEADS notified 8:37- en het scenario + draaiboek echt werkelijkheid wordt - waar de USAF al jaren voordien op getraind had -, namelijk dat terroristen een burgervliegtuig als brandbommissile gebruiken, moeten al die vliegbasissen van de Air National Guard nog wachten op juiste informatie ofwat ?

Is dit dan geen oorlogsverklaring ofwat ?

En als zo´n scenario -Red Alert- werkelijkheid wordt, is het toch de job van de ganse luchtverdediging in actie te schieten ?
En niet om 8h 46 maar om 8h 37 NEADS Notified!

Dus Hallo @ atmosphere ? Nog eens :
Airforcebasissen hebben betere radarmiddelen én opgeleid personeel én tijd én het is hun job, véél meer als de burger-FAA, om die vliegende brandbommen op te sporen !

Ze MOETEN eigen initiatief nemen, of sinds wanneer verschuilt het militaire apparaat zich achter "burgerregeltjes" na de WTC1-crash ?

Dus volgens jou moeten ze na de WTC1-crash nog altijd wachten op de "juiste informatie" ?

Jij zei toch zelf dat er nog meer zulke aanvallen konden volgen, wat idd niet meer als héél logisch is; en héél logisch is het ook dat het weer van een binnenlandse vlucht was, en idd 16 minuten later crashte de binnenlandse vlucht UA 175 op WTC2

Hier het voornaamste stuk van de getuigenis van de 2 Scramble-piloten van de - (te) ver afgelegen Otis AFB, opgestegen om 8h46 waren ze pas om 9h 02/crash WTC2 pas 71 miles of 8 min noordelijk van Manhattan - die aan hun opdracht overgelaten werden, en zelfs nadien na 2- binnenlandsevluchten-crashes terug gestuurd werden naar een oostelijke hoek van Long Island/Atlantische Oceaan , dat langwerpig eiland waar NY-Manhattan gans westelijk ligt - op een militair trainingsstuk van 150 miles rondjes moesten draaien de 2 crashes op WTC1-2, en dit van 9h 09tot 9h13 : (raar hé @ atmosphere ?)
Citaat:
http://911research.wtc7.net/cache/pl..._ithought.html

The real deal

On the morning of the 11th, Nasty was sitting in the Otis control office, its walls lined with pilot schedules and charts, working an "alert" shift for another pilot, who was scheduled for training that day.

While the unit always had two pilots on alert, much of the regular flying time was devoted to training high over the Atlantic.

At 8:40 a.m., all that was going to change.

An American Airlines flight out of Boston had apparently been hijacked, a colleague told Nasty.

There hadn't yet been an official call for a scramble, but the two pilots on alert duty hustled to a nearby room and donned flight gear.

As they walked across the airfield to their jets, which stood armed on alert, a horn sounded and the public address system blared their instructions: This was an official military scramble. They should report to their battle stations. According to the North American Aerospace Defense Command, or NORAD - which is responsible for U.S. and Canadian airspace - the scramble was ordered at 8:46 a.m.

Nasty had responded to only seven or eight scrambles since he joined the 102nd in the spring of 2000. Typically, they were false alarms - a Navy plane flying toward the coast that controllers couldn't contact; a Coast Guard boat that couldn't be identified.

But even in the earliest minutes, Nasty knew this was likely the real deal.

No sooner had he and Duff strapped into their jets than the green light went on, signaling them to depart as soon as possible.

The pilots guided the jets to the nearest runway on the Otis airfield. Soon the planes were booming over Sandwich. They were up even before the jets' radar kicked in.

Within moments, they were traveling at supersonic speeds. All the pilots knew was that they were to intercept one airliner that appeared headed toward New York City.

The plan was to find the airliner on the jets' radar, follow it, let the ground controllers know what was going on.

But it was already too late. By the time the jets had left Otis, Flight 11 had crashed into the World Trade Center. Eleven months later, Nasty doesn't even recall hearing that the first plane hit.

And by the time he heard a word about a second hijacked plane, United Airlines Flight 175, it had already smashed into the second tower before the horrified eyes of millions on TV.

That happened at 9:02 a.m., according to NORAD records. The two Otis F-15s were about 71 miles - or eight minutes - from Manhattan.

Visibility was extremely clear that morning, and Nasty could see the plume of black smoke pouring from the first tower.

With both buildings in flames, radar controllers watching the skies over Manhattan and military controllers based in Rome, N.Y., tried to make sense of what had happened, and coordinate military and rescue aircraft.

For a few minutes, the Otis jets were directed to a 150-mile chunk of air space off Long Island where the unit's pilots typically train.

"Neither the civilian controller or the military controller knew what they wanted us to do," Nasty recalls.

But within minutes, the pilots received orders to head to Manhattan for combat air patrol, which would become a routine mission for Otis pilots over the next several months.

The two pilots tried to identify the dozens of small aircraft suddenly flying over Manhattan. There were several police and rescue aircraft, but also media helicopters and a few curious small-plane pilots.

Nasty and Duff alternated. One would drive away those aircraft that didn't belong toward airspace over the ocean, while the other monitored Manhattan.

They refueled in midair just over the water.

While they usually flew at about 10,000 feet in those first few hours, the pilots sometimes had to get as low as 500 feet off the ground.

"I didn't dream of ever flying that low over any major cities," Nasty recalls, "especially that one."

Both pilots were together, near John F. Kennedy Airport, about 15 miles from the World Trade Center, when the first tower collapsed.

Later, Nasty was flying his F-15 about 5,000 feet above the second tower when it, too, folded into a torrent of dust and debris.


The threat of more
Unlike millions of Americans who watched the events live on television, the Otis pilots were basically unaware of what was happening elsewhere in the country.

It was only later that a controller mentioned in passing that there was a similar attack in Washington.

"He didn't elaborate, and we didn't really have time to think about it," Nasty said.

At one point, a civilian controller said that if another plane were hijacked it would have to be shot down. But that, Nasty says, was an off-the-cuff statement.

At no point were pilots instructed by the military to shoot down any airliners.

And any discussions now about shooting down airliners, he says, is conjecture. At the time of the first two hijackings, the military pilots couldn't be sure the commercial pilots weren't having electrical problems, for example. Besides, the only person who could have ordered them to be shot down was the president, and he was still at a public event when the second tower was hit.

"If we had shot down four airliners on Sept. 11, we wouldn't have been heroes," Nasty says. "You don't have the choice of outcomes. They're all bad."

"If we had intercepted American 11, we probably would have watched it crash," he says. "We didn't have the authority to (shoot it down). We didn't suspect they would use kamikaze tactics that morning," he says.

"We weren't ready for that type of an attack, to quickly shoot down one of our own airplanes."
Vliegroute van de binnenlandse vluchten AA 11 en UA 175:
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...1_path.svg.png
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...5_path.svg.png
Nog eens zie de ligging van Long Island op de kaart:
Citaat:
For a few minutes, the Otis jets were directed to a 150-mile chunk of air space off Long Island where the unit's pilots typically train
Tja, die scramble moest 4 minuten rondjes draaien aan de oostelijke kant van Long Island, Long Island is maar 118 miles lang, het was een militairy training airzone van 150-mile, vermoedelijk over weinig bevolkt gebied en vooral over de Atlantische Oceaan, kon het niet nog verder van Washington D.C ?

De Norad Stand-Down, maar zoiets lees je toch niet zeker ?:
Citaat:
Failures to Scramble

No plausible explanation has been provided for failing to scramble interceptors in a timely fashion from bases within easy range to protect the September 11th targets. Fighters that were dispatched were scrambled from distant bases. Early in the attack, when Flight 11 had turned directly south toward New York City, it was obvious that New York City and the World Trade Center, and Washington D.C. would be likely targets. Yet fighters were not scrambled from the bases near the targets. They were only scrambled from distant bases. Moreover there were no redundant or backup scrambles.

New York City
Flight 11 had been flying south toward New York City from about 8:30 AM. Yet no interceptors were scrambled from nearby Atlantic City, or La Guardia, or from Langley, Virginia. Numerous other bases were not ordered to scramble fighters.

Washington D.C.
No interceptors were scrambled from Andrews Air Force Base to protect the capital, at least not before the Pentagon was hit. Andrews Air Force Base had two squadrons of fighters on alert, and is only about 10 miles from the Pentagon


Failures to Intercept

Even though the interceptors were not dispatched from the most logical bases, the ones that were scrambled still had adequate time to reach their assigned planes. Why didn't they? Because they were only flying at a small fraction of their top speed. That is the conclusion implicit in NORAD's timeline.


Otis to the WTC
The first base to finally scramble interceptors was Otis in Falmouth, Massachusetts, at 8:52, about a half-hour after Flight 11 was taken over. This was already eight minutes after Flight 11 hit the North Tower, and just 9 minutes before Flight 175 hit the South Tower.

According to NORAD, at the time of the South Tower Impact the two F-15s from Otis were still 71 miles away. Otis is 153 miles east-northeast of the WTC. That means the F-15s were flying at: (153 miles - 71 miles)/(9:03 - 8:52) = 447 mph
That is around 23.8% of their top speed of 1875 mph.
At 9:11 the F-15s finally reached the World Trade Center. Their average speed for the trip was: 153/(9:11 - 8:52) = 483 mph
That is around 25.8% of their top speed.

Langley to the Pentagon
The F-16s from Langley reached the Pentagon at 9:49. It took them 19 minutes to reach Washington D.C. from Langley AFB, which is about 130 miles to the south. That means the F-16s were flying at: 130 miles/(9:49 - 9:30) = 410.5 mph
That is around 27.4% of their top speed of 1500 mph.

Andrews to the Pentagon
Andrews Air Force Base, located on the outskirts of the capital, is just over 10 miles from the Pentagon. One would have expected interceptors to be scrambled to protect the capital within a few minutes of the 8:15 loss of contact with Flight 11. Instead, no fighters from Andrews reached the Pentagon until 9:49, several minutes after the assault.

Failures to Redeploy
Fighters that were in the air when the attack started were not redeployed to intercept the deviating planes. When fighters scrambled to protect Manhattan arrived there too late, they were not redeployed to protect the capital even though they had plenty of time to reach it before the Pentagon was hit.

Long Island to Manhattan
Two F-15s flying off the coast of Long Island were not redeployed to Manhattan until after the second tower was hit. 3

WTC to the Pentagon
By the time the two F-15s from Otis reached Manhattan, the only jetliner still flying with its IFF transponder off had just made a 180-degree turn over southern Ohio and had been headed for Washington D.C. for 12 minutes. It was still 34 minutes before the Pentagon was hit. Had the fighters been sent to protect the capital, they could have traveled the approximately 300 miles in: 300 miles/1875 mph = 9.6 minutes
They even could have made it to the capital in time to protect the Pentagon if they had continued to fly at only 500 mph.

--------------------------------------------------------------------------------
References

1. Military Now Notified Immediately of Unusual Air Traffic Events, AP, 8/12/02 [cached]
2. Norad on Heightened Alert, 9/13/01 [cached]
3. 'I Thought It Was the Start of World War III', Cape Cod Times, 8/21/02 [cached]
Citaat:
Speculeren over die aantallen of vergelijkingen trekken met België lijkt mij zinloos
Lijkt jou

Citaat:
Jullie beweren waarschijnlijk dat men expres niet de juiste informatie op tijd kreeg.
Gij beweert waarschijnlijk dat iedereen zijn job probeerde te doen, maar dan ook bijna alles gewoon pech was... gaat zo naar den oorlog...

Citaat:
de "stand-down order " welk bewijs is daarvoor ?
Heeft men 100% sluitende bewijzen om iemand te veroordelen ?
De "Rechtsgang en Jury" zal wel uitmaken of de talrijke aanwijzingen voldoende zijn om "sommigen" volledig schuldig of deelschuldig te verklaren.

Citaat:
We spreken slechts over enkele minuten ! Er hoeft du smaar één vertraging op te treden. Er lag geen draaiboek klaar voor dit scenario
Uwe enkele minuten, niet onze...

Neen, neen, mijn wereldbeeld... Negatie van de vele aanwijzingen voor de zoveelste keer

En vergeet de 52 -soms zeer duidelijke- aanwijzingen niet die het "hoogste Government" kreeg in de 6 maanden vóór 9/11.

En nu ga ik mijn tijd hier niet meer verder aan verspillen

Laatst gewijzigd door Micele : 27 september 2009 om 13:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 13:49   #12237
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
EN NOGMAALS want blijkbaar kan geen enkele believer hierop antwoorden. Wat heeft een nieuw onderzoek voor nut terwijl je nu al niet naar het gerecht gaat met al de harde bewijzen die je al hebt?
Poging 5
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 13:50   #12238
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je blijft maar negeren en uitwijken, hopeloos.

Hoezo ? Als WTC1 door AA11 gecrasht wordt om 8h 46 -NEADS notified 8:37- en het scenario + draaiboek echt werkelijkheid wordt - waar de USAF al jaren voordien op getraind had -, namelijk dat terroristen een burgervliegtuig als brandbommissile gebruiken, moeten al die vliegbasissen van de Air National Guard nog wachten op juiste informatie ofwat ?
Als je de film 'united 93' had gezien zou je het (misschien) begrijpen.
Pas na 9u03 begonnen de puzzelstukjes in elkaar te vallen bij sommigen.t

En dan komt het erop aan de ware 'bandits' te gaan zoeken.
Reken even mee dat men niet wist hoeveel het er waren en wat de targets juist waren.
Tel daar dan nog bij dat men een aantal gewone vliegtuigen ook als als bandits aanzag en je komt een beetje in de buurt.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Is dit dan geen oorlogsverklaring ofwat ?
Een oorlogsverklaring?
Precies of men wist op 9/11 in de voormiddag wat men nu weet?

Laatst gewijzigd door parcifal : 27 september 2009 om 13:55.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 14:27   #12239
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Als je de film 'united 93' had gezien zou je het (misschien) begrijpen.
Pas na 9u03 begonnen de puzzelstukjes in elkaar te vallen bij sommigen.t
Dat neem ik gerust aan bij "sommigen", maar na de eerste crash om 8:46 WTC1, waar men de AA11 kort ervoor op radar getrackt heeft tot hij verdween, en dan het crashbericht onmiddelijk binnenkwam... is wel een kwartier voor 9h 03, om - nog eens - wat na te denken...

Citaat:
En dan komt het erop aan de ware 'bandits' te gaan zoeken.
Reken even mee dat men niet wist hoeveel het er waren en wat de targets juist waren.
Klopt, maar hoeveel vliegtuigen vlogen er na 8 h46 met transponder off, of enkel een raw video blip _ ? Die zijn toch duidelijk te onderscheiden omdat alle anderen direct aan hun blip, figuurlijk _ /²³²³* hun transponderdata: /²³²³* of secundaire data aangehangd hebben.

Citaat:
Tel daar dan nog bij dat men een aantal gewone vliegtuigen ook als als bandits aanzag en je komt een beetje in de buurt.
Idem, hoeveel vlogen die morgen transponder-off ?

Kijk zelfs met die 4 scramblers van de ver verwijderde Otis en Langley hadden ze de vliegtuigen kunnen onderscheppen, gewoon een kwestie van sneller vliegen... als ge toch wilt rekenen, het lijkt wel of die F15/F16 vlogen met 1/3 van hun topsnelheid, lijkt me zowat op een snelle ambulance auto die ipv 180 kmh te rijden op een lege snelweg aan 60 kmh kruipt...:
2e bron (eerste stond in vorige post)

Citaat:
http://www.slate.com/id/2060825/
How does NORAD explain its failure to intercept any of the hijacked airliners on 9/11?

Its commander, Gen. Ed Eberhart, pointed out in congressional testimony that the FAA has the primary responsibility for hijackings in U.S. airspace, that NORAD can only help respond once the FAA notifies it, and that on 9/11 the FAA delayed precious minutes before doing so. Eberhart has also said that while before 9/11, NORAD had practiced responding to a hijacked plane trying to slam into a target in the United States, the exercises assumed that the flight had originated overseas, giving intercepting jet fighters more time. More important, he also said that even if his aircraft had practiced the domestic scenario, it wouldn't have mattered. Why? "I really think that, for sure in the first two instances, and probably in the third, the time and distance would not have allowed us to get an airplane to the right place at the right time."

It's certainly true that the FAA didn't give the Air Force the speediest heads up: Newsday reported that the FAA delayed 29 minutes (!) before telling the military about the third (!) suspicious plane, the one that ultimately hit the Pentagon. And before 9/11, a domestic-hijacked-airliner-suicide attack was admittedly not the most probable of worries. But it's simply wrong to say that therefore, there probably wasn't anything NORAD could have done to change history.

According to NORAD's official 9/11 time line, the FAA notified NORAD at 8:40 a.m. Eastern time that there was something peculiar going on with American Flight 11. But NORAD didn't issue an order for fighters to scramble until 8:46 a.m., the time when American Flight 11 hit the first WTC tower. Six minutes later, at 8:52 a.m., two F-15 fighters responded to the order by launching from a base 153 miles from New York City. They still were not on the scene at 9:02 a.m. when the second airliner, United Flight 175, hit the second WTC tower. They wouldn't get there for another eight minutes, at 9:10 a.m. A NORAD senior officer, Major Gen. Larry Arnold, told NBC that when the fighters took off, they were flying straight to New York City. He also said that they were going "about 1.5 Mach, which is, you know, somewhere—11- or 1,200 miles an hour." But note that the F-15 fighters took 18 minutes to cover those 153 miles, which comes out to more like 510 mph. Yet, according to the Air Force, the F-15 has a top speed of 1,875 mph. So, you have to wonder, why were they flying at less than a third of what they're capable of?

According to NORAD, the FAA notified it at 9:24 a.m. that there was something suspicious with American Flight 77. Two F-16 fighters were immediately ordered launched, and they got airborne at 9:30 a.m. The New York Times reports that at first, they were headed to New York at "top speed" reaching "600 mph within two minutes," before vectoring toward Washington instead. These planes didn't arrive in the vicinity of the Pentagon until 9:49 a.m., 12 minutes after American Flight 77 hit it. (They then stayed in the skies above Washington to protect against the fourth errant airliner, United Flight 93, with orders to shoot it down if necessary, a command mooted by an apparent passenger insurrection that caused that plane to crash in a Pennsylvania field.) The F-16s covered the 130 miles of their journey in 19 minutes, which would be an average speed of about 410 mph. Now, that's artificially low because these fighters spent several minutes flying toward New York, but even allowing for this, you don't come up with anything like what the Air Force (which may know better than the New York Times) says is the plane's top speed of 1,500 mph.

So, again, why didn't NORAD feel the need for speed? It wasn't because of FAA regulations prohibiting supersonic flight over land in U.S. civil airspace. A NORAD spokesman told me that fighters violate that speed restriction "when circumstances warrant."

That is, in both cases where NORAD launched fighters, a closer look suggests that it's just false that there was nothing they could have done. For one thing, they could have flown faster.


But the flawed time/distance argument isn't NORAD's only excuse. Gen. Arnold told NBC that even if U.S. jets had intercepted the airliners, "No one would have known the intent of the hijackers. And without that, I don't think anyone would have been able to order them to shoot down that—that aircraft."

That may be true, but it's misleading. Arnold leaves out other tactics the jet fighters could've tried. According to a Boston Globe article, when intercepting aircraft, NORAD practices a graduated response. The approaching fighter doesn't immediately shoot down the bogey: It can first rock its wingtips to attract attention, or make a pass in front of the plane, or fire tracer rounds in its path. So even though on 9/11, the NORAD pilots working the first three airliners didn't have shootdown authority (they got it only after the Pentagon was hit), they would or should have been ready to try these other techniques, which might well have spooked or forced the hijackers into turning, which might have given the fighters a chance to force them out to sea. And even if the hijackers decided instead to fly right into a fighter in their way, wouldn't an airburst have killed fewer people than two collapsed flaming skyscrapers did?

After 9/11, NORAD said it adjusted to the new realities. In October, Gen. Eberhart told Congress that "now it takes about one minute" from the time that the FAA senses something is amiss before it notifies NORAD. And around the same time, a NORAD spokesofficer told the Associated Press that the military can now scramble fighters "within a matter of minutes to anywhere in the United States."

But lo and behold, earlier this month when 15-year-old student pilot Charles Bishop absconded with a Cessna and flew it into a Tampa skyscraper, NORAD didn't learn of it until it overheard FAA radio calls about the situation, and it wasn't able to launch its fighter jets until 15 minutes after Bishop had already crashed into the building. Those fighters didn't arrive on the scene until 45 minutes after Bishop took off.

Laatst gewijzigd door Micele : 27 september 2009 om 14:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 14:33   #12240
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat neem ik gerust aan bij "sommigen", maar na de eerste crash om 8:46 WTC1, waar men de AA11 kort ervoor op radar getrackt heeft tot hij verdween, en dan het crashbericht onmiddelijk binnenkwam... is wel een kwartier voor 9h 03, om - nog eens - wat na te denken...
Men wist oorspronkelijk helemaal niet dat AA11 in het WTC gecrashed was.
De eerste rapporten spraken van een sportvliegtuigje dat per ongeluk de WTC torens geraakt had.

Pas na 9.03 begonnen de luchtvaart-instanties te vermoeden dat dit teveel toeval was en dat het bijgevolg intentioneel was.

Zoals gewoonlijk maak je blijkbaar de fout dat je de toestand evalueert vanuit je huidige kennis,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Idem, hoeveel vlogen die morgen transponder-off ?
Waarom denk jij dat ze enkel bandits zochten die met transponder-off vlogen?

Laatst gewijzigd door parcifal : 27 september 2009 om 14:38.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be