![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Hou je van vogels? | |||
Ja! |
![]() ![]() ![]() |
28 | 84,85% |
Ja, maar enkel in de pan |
![]() ![]() ![]() |
4 | 12,12% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,03% |
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 27 september 2009 om 20:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Zie eerst dat er een merel in de buurt aanwezig is. Laat niet te ver van je deur (in de achtertuin, waar het rustig is) eten liggen. De merel zal dit opmerken. Als er geen merel aanwezig is, kan het een tijdje duren, maar het komt wel.
Laat het eten er altijd liggen, en als de merel vaker begint te komen maak jij jouw aanwezigheid kenbaar. Zie dat de merel ziet dat jij eten legt. Vanaf daar zal het intuitief verlopen. Het is zoals met vrouwen. Aantrekken is de grote klus, vanaf dan loopt alles intuitief. Deze periode is wel niet de goede periode, daar merels (alle vogels eigenlijk) een soort van Ramadan hebben waarbij ze zich heel afzijdig gedragen. Binnen een maandje zal dit veranderen. Zeker in de winter zal het vlot gaan. Toon gewoon jouw aanwezigheid en geef eten. Indien het beestje komt, kan het helpen om eten steeds dichter bij je deur te leggen. De merel zal niet op jou komen zitten, maar wel binnen bij jou komen, liedjes voor jou zingen, wormen voor jou brengen, in de buurt een nest maken, en uit je handen eten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() ben dol op vogels.
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Interessant
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Mitgard moet weer eens de nihilist uithangen.
Overigens ben ik van mening dat Mitgard moet vermageren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat ik graag doe? De merels doen fluiten.
Ik fluit een bepaald muziekstukje, en de vogels reageren met ook te beginnen fluiten. Is wel leuk.
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Weinig vogelliefhebbers op het forum blijkbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vreemd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het Kwikstaartje is een zangvogel die het grootste deel van zijn tijd op de grond doorbrengt, speurend naar insecten. Dit is een foto van het Witte Kwikstaartje (Motacilla alba), dat voorkomt in Europa, Azië en Noord-Afrika. Het beestje heeft zijn naam gekregen door het feit dat zijn staartje constant beweegt. Leuk beestje om te observeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() ![]() De kwartel is een wilde vogel die ook populair is als leg- of siervogel. Dit zijn zeer schuwe trekvogels die laag bij de grond wonen maar ook kunnen vliegen. Indien aangevallen, springt de kwartel omhoog en flappert ze rond. Op die manier wordt het roofdier in verwarring gebracht en de andere kwartels gewaarschuwd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik denk dat Vlaanderen heel wat vogelliefhebbers telt. Je mag daar zelfs de duivenmelkers bijrekenen, aangezien duiven ook volgels zijn. ![]()
![]() |
![]() |
#55 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() sorry, dit was de laatste. straks een serieuze post. van een vögel. er zijn mensen die in vögels geïnteresseerd zijn, dat moet kunnen vind ik. anderen zijn in sterren geïnteresseerd. maar die vliegen niet zoals vögels. en vögels zijn niet zo bijster slim, want vaak vliegen die gewoon te pletter tegen een venster. en dan ligt daar zo'n dode vögel op je terras. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Kauwen zijn zeker niet plebsarisch. Het zijn de grijze kardinalen van de Corvidae.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hierdoor ontstaat een kleine oase van groen waar, al zolang ik mij kan herinneren, een gigantische zwerm spreeuwen hun thuis heeft gemaakt. Rond deze tijd van het jaar zitten zij bij zonsondergang luid te kwetteren en vliegen zij gezamenlijk op om een rondje of twee te maken. Omdat zij met zovelen zijn ziet de lucht dan letterlijk zwart. Heb ik altijd al een machtig zicht gevonden.
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben een tamelijk een vogelliefhebber.
Dit wil niet zeggen dat ik ze niet graag op eet.
Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 27 september 2009 om 20:59. |
![]() |
![]() |