Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2009, 23:17   #41
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Geloof het maar niet. Zelfs al wordt uw klacht ontvangen, hoe gaat ge het bewijzen?
awel ... wat kom ik nu net te zeggen ?
En dan kom jij met de 'geest van de wet af'
niks geest dus
Men tilt daar zwaar aan maar zoals alles dient het wel natuurlijk aangetoond te worden... da's nogal wiedes

Citaat:
Dan moet uw dochter al onaangename testen ondergaan om die geslachtgemeenschap te bewijzen. Ik denk dat ge de band met uw dochter wel helemaal om zeep helpt indien zij seks had met haar meerderjarig vriendje met haar toestemming en gij haar dan opzadeld met die vervelende procedure enkel en alleen omdat gij het niet graag hebt.
Da's eerder een pleidooi om het als pa niet aan te klagen daarmee is het niet gezegd dat het niet zou kunnen door pa en/of een derde en dat het wel degelijk over een strafbaar ( en niet van de minste ) feit gaat

Citaat:
Elke dag/nacht wordt deze wet massaal met de voeten getreden, hoor.
Dát weet mijn bet-bet-overgrootmoeder ook wel...
En dat mét of zonder toestemming

Net zoals er dag/nacht door het rood gereden wordt, te snel gereden, diefstal gepleegd, noem maar op...

Citaat:
Ze is ook niet gemaakt om te verhinderen dat meerderjarigen seks zouden hebben met minderjarigen (tenzij ze echt wel heel erg jong is, 12 jaar bijv. en dan is dit nog best op te lossen buiten het gerecht) enkel om verkrachters gemakkelijker de bak in te kunnen draaien.
Dat is pas zever hé
Er is verkrachting en er is aanranding
En er zijn drie leeftijdscategorieën minderjarigheid: <14 , 14-15, >16

Als je uitgaat van een uitdrukkelijke njet van een persoon en/of de door de wet veronderstelde ( wegens niet bekwaam) njet van een minder dan 14-jarige dan is er steeds sprake van verkrachting en dan hoef je die andere kwalificaties dus niet.
Uiteraard blijft het aan te tonen dat het gebeurd is... da's nogal wiedes.

Laatst gewijzigd door praha : 7 oktober 2009 om 23:26.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 23:20   #42
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs al geven die uitdrukkelijk toe dat ze bij wijze van spreken iedere nacht van jetje geven dan zal er nog niks mee gedaan worden. Verkrachting is en blijft een klachtmisdrijf, een derde kan niet in iemand anders zijn plaats uitmaken of die verkracht is. Vergelijk het met stalking, ik kan ook niemand vervolgen omdat die mijn ma/pa constant lastig valt, zolang die persoon zelf er geen last van heeft.
Het ging niet over verkrachting
Het ging over aanranding

Maar weet ge wat ? Maak van Uw 15-jarige dochter een minder dan 14-jarige en penetratie en het is per definitie verkrachting of ze dat nu wou of niet.
Wie dat aanklaagt maakt niet uit alleen zal het aangetoond moeten worden dat er sprake was van penetratie
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 02:01   #43
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Leer het verschil tussen de letter van de wet en de geest van de wet. Nog nooit is er een koppel -16-jarigen vervolgd louter en alleen omdat ze seks met elkaar hebben gehad.

Trouwens als een derde daar mee afkomt belandt die klacht gewoon in de vuilnisbak (lees: wordt geseponeerd)
De letter stelt dat ge geen pedo zijt .
De geest evenmin .
De realiteit stelt het tegendendeel.
Volg therapie of ge wordt homo .
vlugger dan je denkt
Oud 8 oktober 2009, 02:34   #44
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Wat Terwingen wil is nog meer bewijs dat dit land moreel door en door verrot is. Vertel dit maar aan vader Lambrechts en Marshall in Limburg.
Laat Dutroux maar vrij nu en die witte mars is ook maar een show geweest dan.
En dan nog van ene die bij het CD&V hoort.
Die C staat wel voor Corrupt en niet meer voor Christelijk.
't Is maar da ge u nie vergist als ge ooit weer moet gaan stemmen.

Belgie is ziek, politiek, geestelijk moreel ziek.
Als Vlaanderen een hereniging met de Nederlanden wil en omgekeerd dan kunnen we in een henieuwd politieke samenwerking dergelijke figuren niet gebruiken.
Oud 8 oktober 2009, 06:47   #45
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Dat ge u niet moet moeien met het liefdes -en seksleven van een ander.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 06:47   #46
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
Er is bij ons op school ooit een pastoor komen seksuele voorlichting geven en die zie ook dat een kus vele intiemer is dan geslachtsgemeenschap. Misschien heeft die pastoor die wet gemaakt?
Een gemeende kus is intiemer dan een koud potje seks om het klaarkomen, maar over het algemeen beginnen mensen toch eerder te experimenteren met de minder invasieve bezigheden.
Oud 8 oktober 2009, 07:59   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw klacht zal geseponeerd worden, en ja, ik ken het strafrecht en weet hoe het daar aan toe gaat. Het gerecht heeft sowieso al een achterstand en dan gaan ze hun nog eens gaan bezighouden met ne ouderwetse pa die niet graag heeft dat zijn dochter haar goesting doet zekers?

Gij kent het strafrecht?
En gij durft verkrachting een klachtmisdrijf noemen?

En gij kent wellicht ook iets van elektrisiteit, omdat ge weet hoe ge het licht moet aan- en uitdoen zeker ??

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 08:27   #48
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Een gedrocht van een 'redenering'. Is dat eigenlijk 'legaal' dat dit aan jongeren zo wordt uitgelegd door leerkrachten op scholen?
Het was geen leerkracht, het was een gewone pastoor die seksuele voorlichting kwam geven
Oud 8 oktober 2009, 08:31   #49
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk zouden ze eens aan volwassenen die voor de eerste keer seks gehad hebben op jonge leeftijd eens moeten vragen of ze spijt hebben of niet...want op die manier kan je beter inschatten of iemand van 12,13,14 jaar eigenlijk wel oud genoeg is om die beslissing te nemen.

Als het tegen de wil is, of als het kind niet begrijpt wat er gebeurt dan is dat volgens mij wel degelijk verkrachting...
Oud 8 oktober 2009, 08:39   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk zouden ze eens aan volwassenen die voor de eerste keer seks gehad hebben op jonge leeftijd eens moeten vragen of ze spijt hebben of niet...want op die manier kan je beter inschatten of iemand van 12,13,14 jaar eigenlijk wel oud genoeg is om die beslissing te nemen.

Als het tegen de wil is, of als het kind niet begrijpt wat er gebeurt dan is dat volgens mij wel degelijk verkrachting...

Vraag dan tegelijk maar eens of ze spijt hebben dat ze getrouwd zijn ....

Neen, dit is geen 'argument', en de antwoorden zullen niet veel waard zijn ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 8 oktober 2009, 08:45   #51
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vraag dan tegelijk maar eens of ze spijt hebben dat ze getrouwd zijn ....

Neen, dit is geen 'argument', en de antwoorden zullen niet veel waard zijn ...
Waarom zullen de antwoorden niet veel waard zijn?
Oud 8 oktober 2009, 08:53   #52
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak Bekijk bericht
bron

Hoe kan dit? Spreekt het elkaar niet tegen?
Staan de flikken aan uw deur te kloppen misschien?
Oud 8 oktober 2009, 09:05   #53
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Ja dat heb je goed geraden. Ik open deze topic om te weten of ik strafbaar ben.
Oud 8 oktober 2009, 09:49   #54
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Snoeper!
Oud 8 oktober 2009, 10:44   #55
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee meid, niet kussen, doorzuigen.
Oud 8 oktober 2009, 12:42   #56
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gij kent het strafrecht?
En gij durft verkrachting een klachtmisdrijf noemen?

En gij kent wellicht ook iets van elektrisiteit, omdat ge weet hoe ge het licht moet aan- en uitdoen zeker ??
Ik heb strafrecht gevolgd aan de KULeuven en heb voor dat vak een onderscheiding behaald, dus zal ik het wel beter kennen dan de meeste hier.
Ik heb eveneens stage gedaan bij de politie dus ik weet hoe men met dit soort klachten omspringt. In totaal worden meer dan 70% van alle ontvangen klachten geseponeerd voor allerlei reden: van amper bewijs tot amper schade.

Lees misschien eens de voorbereidende werken van die wet, daar staat vaak waarom men een wet invoert, en het zal niet zijn omdat de wetgever vindt dat een 15-jarig meisje niet met hare 17-jarige vriend mag naar bed gaan. Trouwens volgens de cijfers hebben de meiskes voor het eerst seks rond hun 16 jaar (de helft ervoor dus), denk daarbij dat de meeste meisjes vrienjes hebben die ouder zijn dan zijzelf en denkt gij dan nog dat dit enkel met leeftijdsgenoten is?

Laatst gewijzigd door Rapture : 8 oktober 2009 om 12:43.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 12:44   #57
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome Bekijk bericht
De letter stelt dat ge geen pedo zijt .
De geest evenmin .
De realiteit stelt het tegendendeel.
Volg therapie of ge wordt homo .
vlugger dan je denkt
Weet gij wel wat een pedo is?
Wrs. niet.
Oud 8 oktober 2009, 12:47   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zullen de antwoorden niet veel waard zijn?
Onder meer, omdat ze zelfs spijt hebbende, hun hormonen destijds toch niet konden bemeesteren gelijk gij het zoudt willen; omdat ze destijds pubers waren en hun daden mede ingegeven waren door hun drang naar zelfstandigheid/opstandigheid ...

en zelfs al zoudt gij het strafbaar stellen, dan zal de huidige jeugd, net zoals de toenmalige jeugd er zich geen teelbal van aantrekken.

Onder meer omdat ik al gezegd heb in dit forum: het gaat niet om 'toestemming geven aan de minderjarige om seks te hebben', het gaat om 'de minderjarige te beschermen tegen anderen die misbruik maken van de argeloosheid van de minderjarige" (dus het gaat al evenmin om twee argeloze jongeren bij mekaar: twee van 15 die 'het' gevonden hebben en met mekaar geregeld eens goed van bil gaan .... dat is geen probleem van strafrecht of polisie ... alleen maar van henzelf en van hun opvoeders ...)

Oud 8 oktober 2009, 12:55   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb strafrecht gevolgd aan de KULeuven en heb voor dat vak een onderscheiding behaald, dus zal ik het wel beter kennen dan de meeste hier.
Ik heb eveneens stage gedaan bij de politie dus ik weet hoe men met dit soort klachten omspringt. In totaal worden meer dan 70% van alle ontvangen klachten geseponeerd voor allerlei reden: van amper bewijs tot amper schade.

Lees misschien eens de voorbereidende werken van die wet, daar staat vaak waarom men een wet invoert, en het zal niet zijn omdat de wetgever vindt dat een 15-jarig meisje niet met hare 17-jarige vriend mag naar bed gaan. Trouwens volgens de cijfers hebben de meiskes voor het eerst seks rond hun 16 jaar (de helft ervoor dus), denk daarbij dat de meeste meisjes vrienjes hebben die ouder zijn dan zijzelf en denkt gij dan nog dat dit enkel met leeftijdsgenoten is?
Zoek dan toch nog maar eens op wat een klachtmisdrijf is, want ge slaagt den bal ferm mis.
Stalking is wel een klachtmisdrijf, verkrachting niet.
Sistematische seponering maakt iets geen "klachtmisdrijf".

Zoek het op en kom je verontschuldigen.

Oud 8 oktober 2009, 12:58   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overigens ben ik van mening dat seks "mag" vanaf 14, 16 .. jaar mits bescherming tegen bepaalde mogelijke misbruiken, maar "moet" vanaf 19.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be