![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Totaal irrelevant dus. Eet maar "lekker" gefrituurde vis, maar probeer ons niet te overtuigen dat dat een cullinair hoogstandje is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Immers, u doet het voor alsof "de Belgen" een of andere verheven mensensoort zijn dat zich niet inlaat met bepaalde populaire programma's. Dat is schijnbaar voor de Nederlanders. Echter, van de programma's die vermeldde bestaan er gelijkaardige die "van eigen bodem" zijn. "De Belgen" kijken daar blijkbaar wel naar, anders maakten commerciële Vlaamse productiehuizen die niet. En al evenmin zouden ze uitgezonden worden door Vlaamse commerciële zenders. Ook onder "de Belgen" is daar blijkbaar een publiek voor. En neen, dergelijke programma's interesseren me niet echt, wat me evenwel niet blind maakt voor het feit dat een aantal van "de Belgen" daar wel hun tijd aan willen besteden. Leer eens leven met de werkelijkheid, in plaats van een ingebeelde wereld te koesteren die er helemaal niet is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VT4 moet niet onderdoen in gorigheid. "Troep" is niet exclusief gebonden aan een bepaald volk, maar in onze tijd grotendeels aan commerciële zenders. Mocht u satelliettv hebben, dan wist u dat zenders met gorigheid en troep in alle landen bestaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....43#post4429943 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#530 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gefrituurde vis is heel lekker en in meerdere landen behorend tot de traditionele volkskeuken. In Griekenland en Italië bijvoorbeeld. Landen met een stevige culinaire traditie.
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 8 november 2009 om 19:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Blijkbaar heb je een hekel aan Franstaligen. Persoonlijke voorkeuren zijn subjektief. Als Westvlaams "boerke" ligt de mentaliteit van de Luxemburgse "boerkes" mij beter dan deze van de grootsteedse Antwerpenaars en Brusselaars die zich soms verheven voelen boven de "boerkes". (de Waalse Luxemburgers zijn zowat de West-Vlamingen van Wallonië en zijn meer gericht op het Groot-Hertogdom Luxemburg dan op de rest van Wallonië). Emotioneel gezien kunnen Antwerpen en Brussel mij gestolen worden, want mentaal gezien liggen ze voor mij in het buitenland. Toch ga ik niet mijn veto stellen tegen Antwerpen en Brussel als lid van een gemeenschappelijke unie. Want als ik mijn veto stel tegen de voorkeuren van anderen, dan kunnen anderen ook hun veto stellen tegen mijn voorkeuren. Als ik niet mag samenleven in eenzelfde staatsverband als Luxemburgers, waarom zou ik dan moeten samenleven met Antwerpenaars en Brusselaars? Als een Vlaamse belgicist niet binnen een zelfde staatsverband mag samenleven met de Walen, waarom zou hij dan met de Nederlanders moeten samenleven? En als een flamigantische groot-nederlander niet binnen eenzelfde staatsverband mag samenleven met Nederlanders, waarom zou hij dan met Walen moeten samenleven? Als ieder lid van een vereniging zijn veto stelt tegen een ander lid dat hij niet mag, dan heb je geen vereniging meer. En als ieder huidig lid zijn veto stelt tegen een nieuw lid, dan verstart de vereniging omdat er geen nieuw bloed meer bijkomt. Citaat:
De pleitbezorgers van het individueel zelfbeschikkingsrecht die pleiten voor zelf gekozen gemeenschappen hebben in de praktijk meer gemeenschapszin dan individualisten die pleiten voor een aan alle inwoners opgelegde eenheidsstaat waar van de vorm, normen, waarden "toevallig" overeenkomen met de eigen voorkeuren, normen en waarden. Mijn voorstel aan de Baarle-werkgoep : vorm jullie gesloten selekt klubje van zelfvoldane welvarende regio's aan de Noordzee om tot een open klub van kleine demokratieën aan de Noordzee en omgeving (of die er banden mee hebben). Maak de toetredingsvoorwaarden objektief, zodat alle kleine demokratieën die eraan voldoen en van staatsverband willen veranderen kunnen toetreden. In principe zouden autonome eilanden zoals de Kanaal-, Shetland- en Faroer-eilanden moeten kunnen toetreden. Of de Nederlandse Antillen (al liggen die niet aan de Noordzee). Of Schotland of een Duitse deelstaat. Of het Groot-Hertogdom Luxemburg en Duitstalig België. En jawel, ook de Waalse provincies die dit willen en aan de voorwaarden voldoen. Of die dan wel of niet toetreden moet dan hun eigen vrije keuze zijn en de voorwaarden moeten voor alle geïnteresseerden dezelfde zijn, los van elke persoonlijke voorkeur. En jawel, dan moet je het ideaal van een eentalige jakobijnse staat opgeven, want eentaligheid en centralisme gaan niet samen met het Zwitserse bestuursmodel dat als voorbeeld geldt.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
|
![]() doomy, je ziet het denk ik een beetje te groot.
en ivm wallonie en luxemburg, die mogen aansluiten als ze het willen (staat bij de 10 standpunten) maar realistisch gezien is de kans klein dat dat gebeurt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen reden een staat meertalig te maken als er slechts één "inheemse" taalgroep woont. Migranten staan daar immers buiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Banneling
|
![]() Hangt er wel vanaf. Indien het vet regelmatig wordt ververst of de olie, is er niets aan de hand. Heeft men te doen met een gierige of onhygiënische visverkoper, dan heeft men het zeel om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U posts bereiken momenteel een absoluut dieptepunt... Wat zal het volgende zijn,het merk van dat gebruikte vet of die olie..... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 8 november 2009 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
|
![]() Citaat:
onder cultuur mogen ze hun eigen dialecten promoten door plaatsnamen in dialect, teksten in dialect op muren/aan standbeelden, ... Doomy, waarvoor ben je feitelijk? Laatst gewijzigd door Shadowke : 8 november 2009 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus erkent U hier gelijk dat wat betreft de franstaligen méér rechten hebben in dit land dan de nederlandstaligen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Streektaal - cultuurtaal. De ambtenarij hoort in de cultuurtaal te werken en niet in een of ander dialect. Daarom ook hebben we zoiets als "algemeen" Nederlands: voor eenieder duidelijk, werkbaar en begrijpelijk die behoort tot de Nederlandstaligen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 |
Minister-President
|
![]() Taal is in de Vlaamse jakobijnse natiestaat de bevoegdheid van de Vlaamse overheid. In Vlaanderen wordt de eenheidstaal centraal vastgelegd door de Vlaamse overheid. Gemeenten mogen hun plaatselijke streektaal geen streektaalstatuut geven.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
![]() |
![]() |