![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat het me zo zeggen dan zodat het duidelijker is, Brussel zal nooit grenzen aan Wallonie en zal nooit deel uitmaken van Wallonie. Beter zo Duisteren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
|
![]() De vraag hoe een en ander zal uitdraaien is alleen relevant voor futurologen en andere would-be cassandra's. Waar het mij om gaat is of en hoe de huidige politiek t.a.v. Brussel kan verbeterd worden. En daar ga je niet op in, vermoedelijk in de hoop dat je voorspelling een self-fulfilling prophecy wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#425 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
|
![]() Citaat:
Ik stel slechts vast dat steden steeds meer uitgroeien tot tamelijk omvangrijke regio's waarbij voormalige randgemeenten de facto het stedelijke hinterland gaan vormen. Ik stel slechts vast dat de verfransing van deze randgemeenten feitelijk een verbrusseling is, waardoor ook de taalverhoudingen van brussel geïmporteerd worden. Ik stel vast dat de geografisch meest nabije randgemeenten allemaal onder de eentalig-Nederlandse politiek van Vlaanderen vallen. Logisch dan ook dat er spanningen ontstaan tussen Franstalige suburbanisators en Vlaamse hinterlanders. Vervolgens ben ik tot de conclusie gekomen dat deze spanning alleen opgelost kan worden door of het tweetalige gebied uit te breiden of de randgemeenten in de zuidelijke helft eentalig Frans te maken en de randgemeenten in de noordelijke helft eentalig Nederlands. Uiteraard zijn andere voorstellen welkom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder moet er niets veranderen, Brussel blijft waar het is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geeft u ze maar, u wil de toestand veranderen, ik niet.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 11 november 2009 om 16:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is helemaal niet zo dat ik uw argumenten moet weerlegen of de toestand veranderd. Ik heb uw argumenten gewikt en gewogen en afgewezen, de toestand blijft dus zoals hij is. De Brusselse francophone en Waalse imperialistische wensdromen zijn allen maar goed voor zelfbedrog. En de Vlaamse lakeien kunnen daar ook niets aan veranderen. Brussel gaat nergens heen, het blijft mooi ingekapseld in Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeten steden altijd verder uitdijen? Dat is alleszins niet de visie van het Ruimtelijk Structuurplan Vlaanderen. Het RSV erkent Brussel als één van de kernsteden van de Vlaamse Ruit, maar dat wil niet zeggen dat de groei van steden mag leiden tot een steeds verder uitgesmeerde bebouwing. Het RSV streeft naar verdichting van de kernen, niet ruimtelijke uitbreiding.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 11 november 2009 om 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
|
![]() Citaat:
Het RSV is overigens niet van toepassing op Brussel en er is aan de federale overheid ook geen coördinerende bevoegdheid toegekend om de verschillende gewestplannen in geval van grensoverschrijdende kwesties tegen het licht te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |