![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedoel je dit:
Citaat:
Universele verklaring van de rechten van de mens Opgesteld in 1948 en ondertussen al onderhevig aan kritiek en ook al wat 'aanvullingen' heeft gehad - niet statisch dus. Die zijn overigens door geen enkel islamitisch paradijs ondertekend, want zij hebben er een eigen versie van!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarom is zijn uitspraak niet waar? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Neenee serieus.. Je hoeft dan toch geen christen of moslim te zijn om deze "gulden" regel te volgen? Een zekere natuurlijke moraal moet toch kunnen volstaan om op een gelijkaardige manier te handelen. Of zie ik dit verkeerd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, hier geplukt!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...en inderdaad, men hoeft geen Christen te zijn om die gulden regel te volgen, het is óók een humanistische gulden regel, maar Christenen volgen die regel wel...en nog een paar; van de andere wang aanbieden (vind ik persoonlijk dan weer heel wat minder) Islam kan die gulden regel natuurlijk ook volgen, maar daar is dan nog een boel sleutelwerk aan, mijn gedacht!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb het trouwens niet graag over een "regel", dit klinkt zo kinds. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat begreep ik wel.
![]() Citaat:
Citaat:
![]() De gulden stelling...middenweg...ik roep maar wat...?
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Waarom respect hebben voor leven als mensenlevens toch maar een hoop chemische reacties zijn? Waarom zorg dragen voor de planeet als ze toch onvermijdelijk zal worden vernietigd door de zon? Als je niet in het goddelijke gelooft is de verklaring voor je moraal niet echt makkelijk. Want waarop baseer je die natuurlijk moraal? Door gewoon logisch te redeneren kom je er meestal niet. In tegendeel, je loopt veel risico te vervallen in "immoreel" (vanuit het christelijk standpunt althans) gedrag. Je kan dan uit gaan van je innerlijke overtuiging, maar uiteindelijk is dat niet echt een krachtige verantwoording voor goed en kwaad, dat kan je zo weg redeneren. Die impulsen zijn gewoon het gevolg van zelfbehoud ontstaan door natuurlijke selectie. Ze dienen geen enkel doel buiten het voortbestaan van het menselijk ras dat op zich ook geen zin heeft, want het is er gewoon door toeval gekomen.
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zou niet graag hebben dat iemand mij of iemand die mij dierbaar is vermoordt, ik besef dat anderen mensen ook niet graag zouden hebben dat ze zelf of hun dierbaren zouden worden vermoord, dus ik ga zelf ook niet moorden. En ik hoop dat andere mensen dat inlevingsvermogen dat ik naar hen toe heb ook naar mij en mijn dierbaren toe heeft. Mijn inlevingsvermogen richt zich ook op de komende generaties. Vandaar zorg voor de planeet, zodat onze nakomelingen ook nog kunnen leven, al was het maar om tijd te winnen zodat ze de technologie kunnen ontwikkelen om zich te vestigen op andere planeten als de zon de Aarde onleefbaar maakt.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hij is een Christen:
![]() Ook hij is een Christen: ![]() Nog een Christen: ![]() Ik zou nog even kunnen doorgaan, maar mijn punt is wel duidelijk: nee, het Christendom heeft niet het monopolie op 'doe een ander niet aan waarvan je zelf niet wil dat het je aangedaan wordt'. Dat komt in zowat elke religie voor en is ook de rode draad in het leven van de meeste niet-confessionelen. Maar tenslotte is dat allemaal maar theorie en zowel gelovigen als niet-gelovigen zondigen geregeld tegen deze regel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Europees Commissaris
|
![]() Het werkt zelfs beter zonder god.
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
al-yaqeen en kwam dit tegen over de regel: Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goes to show dat er inderdaad nog erg veel aan 'gesleuteld' moet worden - zelfs aan het logisch denken en begrijpelijk lezen - blijkt dat ze zelfs dát nog niet onder de knie hebben!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 20 november 2009 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 20 november 2009 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |