![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zie hier in Limburg allen dennenbossen, aangeplant voor de mijnen. De oorspronkelijke bossen waren hier loofwouden. Die zult ge hier niet veel meer vinden. Geld geven aan de groenen om bos te kopen? Dar moet ge goed zot voor zijn. Als die eigenaar zijn mag daar niemand meer komen. Gedaan met dat zondagse gezondheidswandelingetje. Uitgezonderd voor die groenen zelf natuurlijk. Die moeten toezicht houden. Die krijgen een persoonlijk park op kosten van de gemeenschap. Neen die groenen zijn schuld dat er alsmaar minder bomen geplant worden. Als je nu een boom plant op eigen grond mag je die niet meer rooien tenzij je een vergunning vraagt. Dus kan je best geen meer zetten want als die te groot wordt en je gaat hinderen mag je daar nog niet meer aankomen. De Vlaamse meerderheid heeft dat beslist. Maar die Vlaamse meerderheid woont meestal in steden, en heeft meestal geen benul van het leven op de buiten. Als die in Antwerpen menen dat ze zelf mogen beslissen over hun eigen brug, dan wens ik dat wij ook zelf mogen beslissen over ons eigen groen. Willen ze bossen en groen, dan moeten ze dat maar zelf kopen, betalen en onderhouden. Laatst gewijzigd door pajoske : 20 november 2009 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kom uit een streek waar we zo nog wat loofbos / dennebos hebben oorspronkelijk wel bos, maar ook aangeplant, voor productie van klompen, manden, etc... ook om het land op natuurlijke wijze te ontwateren. Die bossen zijn er nog steeds, de meeste in prive bezit overigens, waar ze dienstdoen als weekendverblijf, ondertussen ook al veel permanente bewoning natuurlijk . maar je kan er toch nog min of meer in rondwandelen, en de konijnen, uilen , eekhoorns etc worden ook met rust gelaten. Is dat dan zo slecht dat prive bos ? zo lang ze heel den boel nie afslaan om er bouwgrond van te maken, vind ik dat eerlijk gezegd best in orde. Er staat dan toch nog iets van bomen. Anders zijn het doorgaans velden omzoomd door Canada populier, wat je moeilijk een bos kan noemen natuurlijk. (en die ook om de zoveel tijd worden gekapt om stekskes of appelsienbakskes van de te maken. ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Een voorbeeldje uit HBVL van enkele weken geleden.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#68 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee zo dom is dat niet,
Tegenwoordig moogt ge op sommige plaatsen ook zelf niet meer zetten wat ge wilt, Een boom planten in uw hof houd inderdaad in, dat er eene kan zagen dat de takken over zijnen hof hangen, of dat die licht wegpakt, als ge hem dan wilt omdoen moet ge een kapvergunning vragen, waarop dan weer nen andere kan gaan zagen dat ge die schonen boom gaat uitdoen. Sommige bossen zijn inderdaad beschermd gebied, op zich is dat goed, maar dan mogen alleen die gasten van de correcte groene beweging er nog in, iemand die daar in de buurt woont en er al jaren gaat wandelen wordt dan ook weer weggepest. Nee ge moet echt wel beseffen dat op den buiten "die groene mannen" zoals wij die wel ies noemen echt wel gelijk staan met de pest, of nog veel erger. versta ons niet verkeerd he, wij zien ook graag beestjes, en boompjes en veld en natuur, maar als nen boom in de weg staat , kappen we die om , en we zullen daar dan wel iets in de plaats zetten. Mijne maat zijnen hof , dat was nen bos, wel daar liepen wat kiekens in, en verder lieten die daar de natuur hun gang in gaan af en toe het bos eens uitkuisen, en al eens nen boom omdoen voor in de stoof. Het is trouwens nog altijd een bos. Als ze dat huis ooit verkopen, zal die nieuwe eigenaar het overigens niet in zijn hoofd moeten halen die bomen om te kappen. En terecht, trouwens het zou afbreuk doen aan dat huis. Maar als je zelf zinnens bent eentje aan te planten, bezint eer ge begint... dit allemaal dankzij de regelneverij die in ons landje welig tiert. Laatst gewijzigd door Herr Flick : 20 november 2009 om 16:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze eigenlijk niet zoveel inzitten met dat ene bos, maar dat ze de bedoeling hebben om wat kommunistische trekjes te propageren ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Gij zijt er zeker ook zo ene uit de stad die het beter weet, maar het verschil niet ziet tussen een stier en en koe?
Ooit wilde ik een boom laten rooien op mijn eigen grond waarvan de wortels gevaarlijk dicht bij de grondoppervlakte liepen. FF een mailtje naar de gemeente om dat mee te delen, (want met die groen pipo's weet je nooit...). Mailtje terug: ik moest daar een vergunning voor vragen en betalen, en dan zouden zij komen kijken of dat wel nodig was. Ik moest zelf bewijzen dat mijn woning schade opliep van die wortels anders moest die blijven staan. Als je dan weet dat ik vermeld had dat die boom (ong. een kleine meter doorsnede) slechts op enkel meters van die woning stond en welk soort dat het was stel je je je toch wel vragen. 1e Vergat men mij te vertellen dat je voor wilgensoorten geen vergunning hoeft te vragen. 2e het jaar later viel de boom van mijn buurman die even ver stond tijdens een storm op onze woning. Dat heeft me enkele duizenden euro gekost aan herstellingkosten. Wie is nu dom jij of ik? PS ter info ik heb hier thuis in de hof struiken, bomen en hagen geplant, speciaal voor vogels en andere wilde dieren. Ik ben dus niet anti-groen, maar wel anti-groenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je laatste zin: dat hoor je vaak, ook bij ons in de streek. En begrijpelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is normaal ook he, die mannen bekijken dat veel te enggeestig, mensen die op den buiten wonen, houden meestal wel van de natuur, (anders zouden ze er niet wonen he... )
|
![]() |
![]() |