![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Alsof cultuur en waarden ééndimensionaal en monochroom zijn. Een cultuur die ontkent dat hij vele facetten heeft, vervaalt. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het overige: nergens heb ik gesteld dat onze Europese cultuur eendimensionaal is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gij met uw idiotie altijd. Het gaat niet om Mekka maar om Zwitserse staatsburgers - vooral afkomstig uit ex-Joegoslavië - die gediscrimineerd worden. Omdat ze een andere godsdienst hebben. Het is een aanfluiting van het EVRM.
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, het gaat slechts over minaretten. Een een minaret is niet noodzakelijk om je islamitische godsdienst naar waarde te beleven en te belijden. Net zo min een kerktoren dat is voor mij als christen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nja het is een symbool hé. Historisch wellicht om praktische redenen om op te roepen tot het gebed of zoals bij ons klokken in te kunnen hangen om het begin van eucharistievieringen aan te kondigen. Het heet wellicht ook met status te maken. De mijne is langer dan die van u. Ik heb er meer. Persoonlijk heb ik er niet echt een probleem mee en ik verdedig dan ook het recht van moslims om die dingen te zetten (binnen redelijke normen aangepast aan de omgeving waar ze het zetten) net zoals ik ook het recht verdedig van christenen in overwegend islamitsiche landen om hetzelfde te doen (wat helaas veelal niet het geval is, wat protest van veel islamitische landen zoals Turkije uiteraard hypocriet zou maken.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik meen dat we beiden even veel recht hebben onze cultuur te beleven en ik zal me inspannen om jouw recht op dat vlak te verdedigen. Zoals ik dat altijd voor iedereen zou doen. Het eroderen van mensenrechten is een hellend vlak: je weet waar het begint maar niet waar het eindigt.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onjuist. Dit gaat niet om "Zwitserse staatsburgers", maar om minaretten. Trouwens, de meeste moslims in Zwitserland hebben de Zwitserse nationaliteit niet, maar zijn hoofdzakelijk Kosovaren en Bosniërs met een overeenkomstige identiteitskaart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al dan niet een minaret mogen bouwen, is op geen enkele wijze een "eroderen van mensenrechten". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Juist. Onze cultuur is al voldoende multidimensionaal. We hoeven de cultuur niet van islamitische woestijnvolkeren die, hoewel ze zich al generaties in die moderne tijd bevinden, gedragen alsof de tijd is blijven stilstaan en er alles aan doen om hun eendimensionale cultuur hier te transplanteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Astrid Essed moet genegeerd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Die worden helemaal niet gediscrmineerd. Ook de Zwitsersen 'de souche' krijgen geen minaretjes. Wat zit je dan te bazelen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sawma'a/midana of minara (minaret) is ontwikkeld binnen de islamitische cultuur en islamitische culturele geschiedenis, en het is volgens de islam aangeraden om de moskee herkenbaar en zoveel mogelijk zichtbaar te maken. Naast de koran en de hadith zijn er nog andere bronnen van wetgeving en jurenspentie. De minaret kwam op basis de zogenaamde maslaha mursala. Meer info (lees nr8) http://www.muhajabah.com/docstorage/dutton.htm En het is niet de zaak van Zwitsers om voor de moslims te bepalen wat al niet islamitisch is. ![]() Laatst gewijzigd door porpo : 1 december 2009 om 23:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad, als moslims graag hun eigen potje koken, moeten ze dat maar doen in een islamitisch land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ken de westerse geschiedenis te goed om hoog met de westerse cultuur op te lopen.
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En de moslims eisen gewoon hun recht en strijden tegen discriminatie, goed? Het zijn de Zwitsers die universele rechten van de mens, "seculier", "vrij", "democratisch" en "modern", schreeuwen, is dat duidelijk? Laatst gewijzigd door porpo : 1 december 2009 om 23:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |