Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2009, 23:51   #101
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Nooit.
Jawel
98% van moslims zijn Europeanen en Europeanen die tot de islam bekeren, wist je dat niet? Hallo!
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 23:51   #102
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ondanks alle fouten en gebreken acht ik onze westerse cultuur nog steeds vele malen superieurder aan die van bijvoorbeeld de islamitische volkeren van het Midden Oosten en Noord-Afrika. U hoeft maar een blik te werpen op het aantal Nobelprijswinnaars: in het Westen goed vertegenwoordigd; zo goed als onbestaande in de islamitische wereld. Alleen al dat element spreekt boekdelen.
Ge kunt de superioriteit van een gebied afmeten aan de prijzen die door mensen uit diezelfde regio aan elkaar worden uitgereikt. Wat dat betreft doen we het bijzonder goed, ja. Gij moogt uzelf ook een speekmedaille geven, ik zal dan vijf minuten onder de indruk zijn.

Ge kunt een cultuur ook afmeten aan hoe hij met verschillen omgaat, hoe hij zich openstelt voor invloeden, veranderingen en hoe de cultuur daarin evolueert.
Wat dat betreft kan je de slachtpartijen van 1870 tot vandaag die in naam van de westers nationalistische, religieuze superioriteitswaan zijn aangericht als het summum van onze cultuur zien: dat is het gene waar het westers superioriteitsdenken altijd toe geleid heeft: onvoorstelbare stapels lijken, compleet platgewalste steden en dorpen, uit elkaar gereten gemeenschappen en mensen en generaties vol psychisch gestoorde en zwaar getraumatiseerde halfdoden, compleet verhakkelde, uitgeroeide generaties. Dat is de belangrijkste verworvenheid van onze zo geroemde cultuur van de afgelopen 250 jaar.

Wij hebben andere volkeren en culturen de les niet te spellen. Temeer daar we vandaag op precies dezelfde weg bezig zijn.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 23:52   #103
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Nu heeft Europa wel geen been meer om op te staan als Moslimlanden vinden dat een kerktoren, kruisbeeld, klok of eigenlijk om het even welk symbool van een andere religie niet past in hun cultuur. Blijkbaar is de minaret datgene wat de moskee maakt, niet een of andere 'versiering'. In de praktijk komt het voor de moslims dus neer op een verbod op heilige plaatsen...slik.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 23:52   #104
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Jawel
98% van moslims zijn Europeanen en Europeanen die tot de islam bekeren, wist je dat niet? Hallo!
Niet liegen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 23:54   #105
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Je hebt erg goed je best gedaan op school - nu nog de Oosterse - vooral de islamitische - geschiedenis bestuderen.
Qua slachtpartijen, smeerlapperij, miljoenen lijken, uitegroeide volkeren en culturen en de onvoorstelbare barbaarsheid waarmee men hier te werk is gegaan, daar kan geen enkel ander volk en geen ankele andere cultuur aan tippen. We're on top of the world mama!

Oud 1 december 2009, 23:57   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Qua slachtpartijen, smeerlapperij, miljoenen lijken, uitegroeide volkeren en culturen en de onvoorstelbare barbaarsheid waarmee men hier te werk is gegaan, daar kan geen enkel ander volk en geen ankele andere cultuur aan tippen. We're on top of the world mama!
U bent overduidelijk een mooi voorbeeld van de linkse, cultuurloze Europeaan die slechts gebukt gaat onder een zwaar opgedreven schuldcomplex dat hem is aangepraat na de kolonisatietijd.

Neen, het Westen hoeft niet deemoedig het hoofd te buigen. Ja, wij hebben fouten gemaakt zoals alle beschavingen, volkeren, landen... over heel de wereld. Onze cultuur evenwel staat vele mijlen hoger dan sommige andere, en bijgevolg mogen we met fierheid en overtuiging de waarden ervan uitdragen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 23:58   #107
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Nu heeft Europa wel geen been meer om op te staan als Moslimlanden vinden dat een kerktoren, kruisbeeld, klok of eigenlijk om het even welk symbool van een andere religie niet past in hun cultuur. Blijkbaar is de minaret datgene wat de moskee maakt, niet een of andere 'versiering'. In de praktijk komt het voor de moslims dus neer op een verbod op heilige plaatsen...slik.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 23:58   #108
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij vergeet opzettelijk de miljoenen doden van zijn commie-helden Mao, Lening, Pol Pot, etc. en de hindoes die in Indië afgeslacht werden door zijn troeteltjes.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 23:59   #109
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eindelijk zijn we het eens.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 23:59   #110
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'Europa' hekelt in de eerste plaats helemaal niet wat u hierboven beschrijft. Wel de totale intolerantie in sommige moslimlanden waar iedere andere religie - zelfs binnenskamers - totaal verboden is.
Oud 2 december 2009, 00:01   #111
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu heeft Europa wel geen been meer om op te staan als Moslimlanden vinden dat een kerktoren, kruisbeeld, klok of eigenlijk om het even welk symbool van een andere religie niet past in hun cultuur.
Alsof die mogelijkheid er ooit was ... De meeste hebben ze afgebroken en van nieuwe is al helemaal geen sprake.
Verder is het niet zo dat drommen Vlaamsche christenen daar zitten te zeuren om die moslimlanden vol te planten met kapellekes.

Laatst gewijzigd door Cut de krap : 2 december 2009 om 00:01.
Oud 2 december 2009, 00:02   #112
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

En wat als een gemeente waar de moslims de meerderheid hebben vind dat pak varkensvlees niet mag verkocht worden?
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 00:05   #113
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat als een gemeente waar de moslims de meerderheid hebben vind dat pak varkensvlees niet mag verkocht worden?
Dan zal daar rap een eind aan komen via een referendum in Zwisterland.
Oud 2 december 2009, 00:06   #114
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sure daddy, maar ik doe niet mee aan je zelfculpabilisering, we hebben dat niveau echter ontstegen en willen dat zo houden - NIET opnieuw gaan invoeren - waar we blijkbaar hard mee bezig zijn - thx to sugar daddies like you!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 00:08   #115
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel
In gevangenissen blijkt het een trend te zijn om tot islam te bekeren - ik heb me altijd afgevraagd hoe dat kwam - misschien omdat de misdaden die ze begaan hadden op die manier gelegitimeerd worden?
Oud 2 december 2009, 00:10   #116
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U bent overduidelijk een mooi voorbeeld van de linkse, cultuurloze Europeaan die slechts gebukt gaat onder een zwaar opgedreven schuldcomplex dat hem is aangepraat na de kolonisatietijd.
Wat een onzin. het is vals om in een discussie uw tegenstander te beginnen psychologiseren omdat zijn argumenten u niet aanstaan. Wat ik opschrijf zijn feiten, geen psychische problemen waar ik mee zit. Ik heb dat bestudeert, ik heb de frontlinies gezien, ik heb de soldatenkerkhoven bezocht, ik heb de monumenten gezien de columbaria waar de botten van tienduizenden liggen opgestapeld.
Het gaat trouwens niet over 'schuld', dat is een katholiek denkkader dat me vreemd is. Het gaat wel om verantwoordelijkheid. In het Engels is dat duidelijker, het verschil tussen 'guilt' en 'responsibility'. Dat laatste impliceert 'the ability to respond'. 'Schuld' maakt machteloos, 'verantwoordelijkheid' geeft macht: Uit wat je geleerd hebt, conclusies trekken en die toepassen. En wat mij betreft zijn dat humanistische principes die redelijk tot uiting komen in het EVRM: ras, afkomst, religie, sekse, seksuele voorkeur en dat soort verschillen mogen nooit de basis vormen voor de overheid om onderdanen anders te behandelen of tegen elkaar op te zetten. Het mag geen grond zijn tot discriminatie.

Citaat:
bijgevolg mogen we met fierheid en overtuiging de waarden ervan uitdragen.
say no more:

Oud 2 december 2009, 00:12   #117
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Hij vergeet opzettelijk de miljoenen doden van zijn commie-helden Mao, Lening, Pol Pot, etc. en de hindoes die in Indië afgeslacht werden door zijn troeteltjes.
Nee, ik zeg alleen dat het westen andere culturen en volkeren niet de les moet spellen.

Oud 2 december 2009, 00:12   #118
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een onzin. het is vals om in een discussie uw tegenstander te beginnen psychologiseren omdat zijn argumenten u niet aanstaan. Wat ik opschrijf zijn feiten, geen psychische problemen waar ik mee zit. Ik heb dat bestudeert, ik heb de frontlinies gezien, ik heb de soldatenkerkhoven bezocht, ik heb de monumenten gezien de columbaria waar de botten van tienduizenden liggen opgestapeld.
Het gaat trouwens niet over 'schuld', dat is een katholiek denkkader dat me vreemd is. Het gaat wel om verantwoordelijkheid. In het Engels is dat duidelijker, het verschil tussen 'guilt' en 'responsibility'. Dat laatste impliceert 'the ability to respond'. 'Schuld' maakt machteloos, 'verantwoordelijkheid' geeft macht: Uit wat je geleerd hebt, conclusies trekken en die toepassen. En wat mij betreft zijn dat humanistische principes die redelijk tot uiting komen in het EVRM: ras, afkomst, religie, sekse, seksuele voorkeur en dat soort verschillen mogen nooit de basis vormen voor de overheid om onderdanen anders te behandelen of tegen elkaar op te zetten. Het mag geen grond zijn tot discriminatie.

say no more:

Nu nog wat lijken tonen van je commie-helden. Nog meer keus....
Of wat hedendaags materiaal : gestenigde vrouwen (of vallen die wandaden niet onder de schending van de EVRM omdat de daders verplicht onder de categorie van de verrijkers vallen?

Laatst gewijzigd door Cut de krap : 2 december 2009 om 00:16.
Oud 2 december 2009, 00:12   #119
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In islamitische landen mogen sowieso geen nieuwe kerken meer gebouwd worden, de kerken die er reeds zijn en vervallen of verwoest worden mogen niet heropgebouwd worden en kerktorens mogen sowieso nooit hoger zijn dan minaretten - als er al überhaupt een toren toegestaan is - dus veel veranderen zal er niet, daarginds - het probleem in die landen is echter niet de kerken of torens die er al dan niet zijn of mogen, maar de minderwaardige behandeling van andersgelovigen, of zelfs vervolging - volgens mij is dit nog niet aan de orde in Europa!
Oud 2 december 2009, 00:12   #120
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand ontkent de gebeurtenissen uit het verleden. Natuurlijk zijn er fouten gemaakt, daar iedere beschaving nu eenmaal door mensen gemaakt worden. En mensen zijn feilbaar.

Ondanks dit alles blijft onze westerse beschaving uitsteken over al de rest. Daarom ook kunt u mij, en met mij vele anderen, geen misplaatst schuldbesef aanpraten. Foto's erbij halen, zal trouwens daaraan niets veranderen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be