![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In Knok toch niet. Zeker niet in de winter, als de frigo-boksen in het binneland blijven.
De polies moet de wetten doen naleven. Toch in een demokrasie. In ekstremistische regimes, ter linker en ter rechter zijde, daar doet de polies haar eigen goesting, want daar zijn zij den baas.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Trouwens, begin al maar te janken. Het ziet ernaar uit dat die wet er voorlopig toch niet doorkomt. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Banneling
|
ja den schoof zijn dictatuur zal even moeten wijken
dankzij elio godbetert nog wel ge moet uw meerderen kenne schoof voor de rest schijnt ge me we ok maar hie zijt ge verkeerd sorry |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ewel hé,
mocht ik een zware roker zijn en graag zou roken in kaffees, maar die wet zou uitgesteld worden dank zij Elio Di Pupo uitgerekend, ewel, ik zou vrijwillig niet meer roken in kaffees. (poeh, één minuutje naar buiten gaan en babbelen met gelijkgestemden ... big deal )
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#27 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tja, ik krijg een wet die gaat over arbeidswetgeving...awel, dan is mijn vraag, wat als je geen werknemers hebt en dus zelf de zaak uitbaat. Dus heb jij een antwoord op mijn vraag? Wat met een sigarenclub? Je kan wel zeggen dat ik er niets van ken, dat ontken ik ook niet, maar zelf antwoord je niet op de vraag Ik heb het nergens gehad over het openen van een restaurant.
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een kaffee is een publieke handelszaak. Een sigarenklub is een feitelijke vereniging (tenzij ze vb. via vzw toch rechtspersoonlijkheid zou hebben) die volledig privé is en niet gericht op publiek handel drijven. (en om je gerust te stellen: mocht die sigarenklub bijeenkomen in een vergaderzaaltje van een sportkompleks ... dan gaan ze (daar althans) hun hobbie louter teoretisch moeten beoefenen) (en om je nog meer gerust te stellen: twee koppels die eens per week bij mekaar komen om te kaarten en een goei sigaar op te steken, zijn perfekt te vergelijken met die feitelijke vereniging van een sigarenklub) (en om mezelf gerust te stellen: een 'schijn' vzw-kaffee, vb. een klub die aan de ingang lidkaarten geeft, zelfs tegen betaling, maar voorts zonder verdere voorwaarden aan "iedereen", is een schijn-VZW. De verantwoordelijken zullen fiskaal, strafrechterlijk enz. behandeld worden als een handelszaak) en voorts nog: al die vormen die ik net opsomde, kunnen 'mensen in dienst nemen'. Vanaf dat ogenblik moeten ze voldoen aan alle voorwaarden daaromtrent. roken zal geregeld worden op twee vlakken: enerzijds in de arbeidswetgeving (waar nu horeka een uitzondering is) en anderzijds in de wetgeving die spreekt over 'roken in voor het publiek toegankelijke plaatsen'). Misschien later nog in de wegkode ... enz. (hoe het aan benzinestasions wettelijk geregeld is, weet ik niet ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 december 2009 om 11:33. |
|
|
|
|
|
|
#29 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat ik hieruit opmaak is dat gewoonweg alle privé clubs zullen verdwijnen omdat ze illegaal zijn? Kunnen in dienst nemen...ja dat "kan", ik kan met mijn auto ook harder rijden dan mag...is dat niet wat te gemakelijk?
Laatst gewijzigd door illwill : 4 december 2009 om 12:05. |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Parlementslid
|
klein vraagske aan onze beste Schoof
je moet mensen in nood helpen , dus ook als iemand aan je deur belt om je wc te kunnen gebruiken of om een glas water vraagt .............. dus stel datjij als anti rook pater bij mij aanbelt , ga je dan ook zagen dat ik in MIJN huis rook , je kan dat misschien ook nog doen verbieden !
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
ik toegeven aan mensen die die zo op rokers kappen en ALLE kroegen rookvrij willen ???? nog ni bekanst , nog niet voor den helft !!!!!!!!!!! Voor andere mensen direct !
|
|
|
|
#33 | |
|
Banneling
|
Citaat:
EINDELIJK IS HET ER TOCH DOOR !!!!!!!!!!!!!!!!! EN HET KAN ZELFS NOG VROEGER !!!!!!!!!!!!!!!!! Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 4 december 2009 om 14:11. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Sinds wanneer moet een VZW nu ook al verplicht haar leden tot vanalles verplichten? Je bent inderdaad overrijp voor een dictatuur lijkt me. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 4 december 2009 om 14:15. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
de werknemers in de horeca die zonodig moeten beschermd worden tegen wat sigarettenrook, dreigen er wel nadien hun job door te verliezen... Allez ja, beter werkloos dan ademloos, zeker? |
|
|
|
|
|
|
#37 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
(ziekenhuizen en bejaardenhuizen, vaakst die aan een kloosterorde hangen, zijn soms VZW's met honderden of duizenden werknemers ...) Ik peins dat ge het niet wilt verstaan hé.
||
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik wou het verschil aantonen tussen een "private klub" en een "handelszaak". Met de bedoeling om aan te tonen dat het niet voldoende is om als kaffeebaas een bordje voor je deur te hangen met "private klub", om een en ander aan wettelijke verplichtingen te kunnen omzeilen.
|
|
|
|
|
|
#40 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hou het nu bij café's. Ik heb een café zogezegd en maak er een privé zaak van zonder werknemers. Wat is dan het probleem als er binnen word gerookt?
|
|
|