Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2009, 19:46   #21
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zou het nodig zijn om lid te worden, om klacht te mogen indienen bij de polies ?

Bezorg me dat adres maar eens, daar in Knok.
Denkt ge dat de polies niets beter te doen heeft ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 20:00   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Denkt ge dat de polies niets beter te doen heeft ?
In Knok toch niet. Zeker niet in de winter, als de frigo-boksen in het binneland blijven.

De polies moet de wetten doen naleven.
Toch in een demokrasie.
In ekstremistische regimes, ter linker en ter rechter zijde, daar doet de polies haar eigen goesting, want daar zijn zij den baas.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 20:03   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan je antwoorden zien we dat we je juridisch niet gaan kunnen overtuigen.

Weet ge wat ?
Open een restaurant, met aan de voordeur een bordje "privé-zaak voor kulinaire genoegens met een tabaksausje; ingang beperkt tot leden; lidmaatschap 50 €, krijg je direkt een bon van drie maaltijden van 20 € bij".

't zal niet lang duren liliewillie.
Zegt dat de Schoof het gezegd heeft.
Zeg schoof, het gaat over een café.
Trouwens, begin al maar te janken.
Het ziet ernaar uit dat die wet er voorlopig toch niet doorkomt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 20:06   #24
born2bewild
Banneling

Standaard

ja den schoof zijn dictatuur zal even moeten wijken
dankzij elio godbetert nog wel

ge moet uw meerderen kenne schoof
voor de rest schijnt ge me we ok maar hie zijt ge verkeerd
sorry
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 20:33   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ewel hé,
mocht ik een zware roker zijn en graag zou roken in kaffees,

maar die wet zou uitgesteld worden dank zij Elio Di Pupo uitgerekend,

ewel, ik zou vrijwillig niet meer roken in kaffees.

(poeh, één minuutje naar buiten gaan en babbelen met gelijkgestemden ... big deal )

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 3 december 2009, 21:10   #26
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Middenstander om de hoek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Er is maar weinig verschil met nu, hoor. De Stasi had net zoals de Gestapo maar een zeer beperkte macht op zich. De kracht lag hem net in de uitgebreide netwerken van informanten en V-männer: mensen die, een beetje zoals jij nu, met veel plezier zichzelf aanboden om het eigenlijke werk voor hen te doen. Sommigen voor het geld of uit ideologische overwegingen, de meesten om zichzelf toch maar een beetje belangrijk te voelen.

On topic: ik vrees dat de cafébazin in kwestie juridisch geen poot heeft om op te staan. Jammer voor haar dus, want zelfs als de doorsnee burgerrat geen adres hebben om te kunnen doorgeven aan vadertje staat, zal de middenstander om de hoek de eerste zijn om de overheid in te lichten.
Dat is juist: een of andere jaloerse middenstander zal haar verklikken.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 10:58   #27
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan je antwoorden zien we dat we je juridisch niet gaan kunnen overtuigen.

Weet ge wat ?
Open een restaurant, met aan de voordeur een bordje "privé-zaak voor kulinaire genoegens met een tabaksausje; ingang beperkt tot leden; lidmaatschap 50 €, krijg je direkt een bon van drie maaltijden van 20 € bij".

't zal niet lang duren liliewillie.
Zegt dat de Schoof het gezegd heeft.
Ik stel vragen...

Tja, ik krijg een wet die gaat over arbeidswetgeving...awel, dan is mijn vraag, wat als je geen werknemers hebt en dus zelf de zaak uitbaat. Dus heb jij een antwoord op mijn vraag? Wat met een sigarenclub?
Je kan wel zeggen dat ik er niets van ken, dat ontken ik ook niet, maar zelf antwoord je niet op de vraag

Ik heb het nergens gehad over het openen van een restaurant.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 11:27   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik stel vragen...

Tja, ik krijg een wet die gaat over arbeidswetgeving...awel, dan is mijn vraag, wat als je geen werknemers hebt en dus zelf de zaak uitbaat. Dus heb jij een antwoord op mijn vraag? Wat met een sigarenclub?
Je kan wel zeggen dat ik er niets van ken, dat ontken ik ook niet, maar zelf antwoord je niet op de vraag

Ik heb het nergens gehad over het openen van een restaurant.
Kom kom, je bent intelligenter dan je je nu wil voordoen.

Een kaffee is een publieke handelszaak.

Een sigarenklub is een feitelijke vereniging (tenzij ze vb. via vzw toch rechtspersoonlijkheid zou hebben) die volledig privé is en niet gericht op publiek handel drijven.

(en om je gerust te stellen: mocht die sigarenklub bijeenkomen in een vergaderzaaltje van een sportkompleks ... dan gaan ze (daar althans) hun hobbie louter teoretisch moeten beoefenen)

(en om je nog meer gerust te stellen: twee koppels die eens per week bij mekaar komen om te kaarten en een goei sigaar op te steken, zijn perfekt te vergelijken met die feitelijke vereniging van een sigarenklub)

(en om mezelf gerust te stellen: een 'schijn' vzw-kaffee, vb. een klub die aan de ingang lidkaarten geeft, zelfs tegen betaling, maar voorts zonder verdere voorwaarden aan "iedereen", is een schijn-VZW. De verantwoordelijken zullen fiskaal, strafrechterlijk enz. behandeld worden als een handelszaak)

en voorts nog:
al die vormen die ik net opsomde, kunnen 'mensen in dienst nemen'. Vanaf dat ogenblik moeten ze voldoen aan alle voorwaarden daaromtrent.

roken zal geregeld worden op twee vlakken: enerzijds in de arbeidswetgeving (waar nu horeka een uitzondering is) en anderzijds in de wetgeving die spreekt over 'roken in voor het publiek toegankelijke plaatsen'). Misschien later nog in de wegkode ... enz. (hoe het aan benzinestasions wettelijk geregeld is, weet ik niet ...)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 december 2009 om 11:33.
Oud 4 december 2009, 12:03   #29
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kom kom, je bent intelligenter dan je je nu wil voordoen.

Een kaffee is een publieke handelszaak.

Een sigarenklub is een feitelijke vereniging (tenzij ze vb. via vzw toch rechtspersoonlijkheid zou hebben) die volledig privé is en niet gericht op publiek handel drijven.

(en om je gerust te stellen: mocht die sigarenklub bijeenkomen in een vergaderzaaltje van een sportkompleks ... dan gaan ze (daar althans) hun hobbie louter teoretisch moeten beoefenen)

(en om je nog meer gerust te stellen: twee koppels die eens per week bij mekaar komen om te kaarten en een goei sigaar op te steken, zijn perfekt te vergelijken met die feitelijke vereniging van een sigarenklub)

(en om mezelf gerust te stellen: een 'schijn' vzw-kaffee, vb. een klub die aan de ingang lidkaarten geeft, zelfs tegen betaling, maar voorts zonder verdere voorwaarden aan "iedereen", is een schijn-VZW. De verantwoordelijken zullen fiskaal, strafrechterlijk enz. behandeld worden als een handelszaak)

en voorts nog:
al die vormen die ik net opsomde, kunnen 'mensen in dienst nemen'. Vanaf dat ogenblik moeten ze voldoen aan alle voorwaarden daaromtrent.

roken zal geregeld worden op twee vlakken: enerzijds in de arbeidswetgeving (waar nu horeka een uitzondering is) en anderzijds in de wetgeving die spreekt over 'roken in voor het publiek toegankelijke plaatsen'). Misschien later nog in de wegkode ... enz. (hoe het aan benzinestasions wettelijk geregeld is, weet ik niet ...)
Nu weet ik het eigenlijk nog niet.

Wat ik hieruit opmaak is dat gewoonweg alle privé clubs zullen verdwijnen omdat ze illegaal zijn?

Kunnen in dienst nemen...ja dat "kan", ik kan met mijn auto ook harder rijden dan mag...is dat niet wat te gemakelijk?

Laatst gewijzigd door illwill : 4 december 2009 om 12:05.
Oud 4 december 2009, 12:29   #30
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

klein vraagske aan onze beste Schoof

je moet mensen in nood helpen , dus ook als iemand aan je deur belt om je wc te kunnen gebruiken of om een glas water vraagt .............. dus stel datjij als anti rook pater bij mij aanbelt , ga je dan ook zagen dat ik in MIJN huis rook , je kan dat misschien ook nog doen verbieden !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 13:24   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht

je moet mensen in nood helpen , dus ook als iemand aan je deur belt om je wc te kunnen gebruiken of om een glas water vraagt .............. dus stel datjij als anti rook pater bij mij aanbelt , ga je dan ook zagen dat ik in MIJN huis rook , je kan dat misschien ook nog doen verbieden !
Verbieden zal er wat over zijn misschien, stop gewoon met roken tot schoof weer buiten is.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 13:56   #32
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Verbieden zal er wat over zijn misschien, stop gewoon met roken tot schoof weer buiten is.

ik toegeven aan mensen die die zo op rokers kappen en ALLE kroegen rookvrij willen ???? nog ni bekanst , nog niet voor den helft !!!!!!!!!!!

Voor andere mensen direct !
Oud 4 december 2009, 14:09   #33
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie Bekijk bericht
Omdat 80% van haar klanten rokers zijn heeft Monica van volkscafé X in Knokke er niks beters op gevonden om een bordje met de tekst" privé rokersclub"op de deur te hangen.
Uiteraard mogen ook niet rokers nog binnen.
Wel dient elke klant een lidkaart te kopen van 5€.Daarvoor krijgt hij 3 bierbons.
Benieuwd hoe de overheid zal reageren.
De fractieleiders van de meerderheid in Kamer en Senaat hebben een akkoord over een algemeen rookverbod in biercafés vanaf 1 juli 2014. In eetcafés gaat het rookverbod vroeger in. Zo komt er een einde aan het gekibbel binnen de regering en is het doembeeld van een wisselmeerderheid afgewend.

EINDELIJK IS HET ER TOCH DOOR !!!!!!!!!!!!!!!!!
EN HET KAN ZELFS NOG VROEGER !!!!!!!!!!!!!!!!!

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 4 december 2009 om 14:11.
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 14:13   #34
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
De fractieleiders van de meerderheid in Kamer en Senaat hebben een akkoord over een algemeen rookverbod in biercafés vanaf 1 juli 2014. In eetcafés gaat het rookverbod vroeger in. Zo komt er een einde aan het gekibbel binnen de regering en is het doembeeld van een wisselmeerderheid afgewend.

nu nog een verbod op alchool houdende dranken in de kroegen , en de kroegen kunnen volledig verdwijnen !!!!!
Oud 4 december 2009, 14:13   #35
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een klub die aan de ingang lidkaarten geeft, zelfs tegen betaling, maar voorts zonder verdere voorwaarden aan "iedereen", is een schijn-VZW.
Niet spuwen en geen kauwgom onder tafel plakken. Verder een brochuurke over de filosofie van het café.

Sinds wanneer moet een VZW nu ook al verplicht haar leden tot vanalles verplichten? Je bent inderdaad overrijp voor een dictatuur lijkt me.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 4 december 2009 om 14:15.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 14:25   #36
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht

Toppunt van ironie...
de werknemers in de horeca die zonodig moeten beschermd worden tegen wat sigarettenrook, dreigen er wel nadien hun job door te verliezen...
Allez ja, beter werkloos dan ademloos, zeker?
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 15:02   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu weet ik het eigenlijk nog niet.

Wat ik hieruit opmaak is dat gewoonweg alle privé clubs zullen verdwijnen omdat ze illegaal zijn?
Maar helemaal niet.

Citaat:
Kunnen in dienst nemen...ja dat "kan", ik kan met mijn auto ook harder rijden dan mag...is dat niet wat te gemakelijk?
Al die "vormen" kunnen op perfekt legale wijze mensen in dienst nemen. Ze moeten dan natuurlijk wel voldoen aan de wettelijke voorwaarden als werkgever.
(ziekenhuizen en bejaardenhuizen, vaakst die aan een kloosterorde hangen, zijn soms VZW's met honderden of duizenden werknemers ...)

Ik peins dat ge het niet wilt verstaan hé.

Oud 4 december 2009, 15:06   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht

ik zou nog liever in mijn broek kakken ... dan roken te willen verbieden in privé woningen, tenzij in kamers waar minderjarigen langdurig kunnen vertoeven.

Oud 4 december 2009, 15:10   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Niet spuwen en geen kauwgom onder tafel plakken. Verder een brochuurke over de filosofie van het café.

Sinds wanneer moet een VZW nu ook al verplicht haar leden tot vanalles verplichten? Je bent inderdaad overrijp voor een dictatuur lijkt me.
kleine vergissing van mij:
ik wou het verschil aantonen tussen een "private klub" en een "handelszaak".
Met de bedoeling om aan te tonen dat het niet voldoende is om als kaffeebaas een bordje voor je deur te hangen met "private klub", om een en ander aan wettelijke verplichtingen te kunnen omzeilen.

Oud 4 december 2009, 15:12   #40
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar helemaal niet.

Al die "vormen" kunnen op perfekt legale wijze mensen in dienst nemen. Ze moeten dan natuurlijk wel voldoen aan de wettelijke voorwaarden als werkgever.
(ziekenhuizen en bejaardenhuizen, vaakst die aan een kloosterorde hangen, zijn soms VZW's met honderden of duizenden werknemers ...)

Ik peins dat ge het niet wilt verstaan hé.
Probleem is dat ik verward ben omdat je er andere vormen bijhaalt.

Hou het nu bij café's. Ik heb een café zogezegd en maak er een privé zaak van zonder werknemers. Wat is dan het probleem als er binnen word gerookt?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be