![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#901 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet je mij eens vertellen waarom je dan bij geslachtelijke voortplanting minder variatie zou krijgen als elke mutatie succesvol verondersteld wordt en kan gecombineerd worden door de uitwisseling van genen. Citaat:
Ik zal het nog even speciaal voor jou herhalen wat er in die post #500 stond : "Dát alles heeft natuurlijk niks met het soort statistiek te maken die zich bezighoudt met bv een gemiddelde lengte van de mens in kaart te brengen. Je verwart nog steeds statistiek als louter wiskundig hulpmiddel/methode voor verzamelen en bewerken van data die voorhanden zijn met een natuurwetmatigheid." Waar ik niet meer en minder mee wil zeggen dat je achteraf die lengtes van die bekjes wel statistisch kan gaan verwerken ( net gelijk de lengte van de mens ) maar dat er geen enkele reden zou zijn om dat als ( te volgen ) wetmatigheid naar voor te schuiven als je hier geen selectie verondersteld ... laat staan dan nog te gaan spreken in termen welke variatie in grootorde nu wel of niet realistisch aanneembaar zou zijn. Citaat:
![]() Als statistiek ( en bij uitbreiding de waarschijnlijkheidsleer ) ons één ding leert dan is het wel dat je dat niet zomaar kunt doen. Of beter... je kan dat _ als je absoluut wilt_ maar je gaat met zulke grote fouten zitten dat het totaal onzinnig is nog stellig te gaan spreken dat het er 8 zouden zijn. Komt er nog effe bij dat men de zaak nog volop aan 't ijken is en het blijkbaar niet zo netjes ( zelfde snelheid ) opgaat voor alle vertakkingen. Citaat:
Citaat:
fonne draait zich wer in duizend bochten .... Stuk voor stuk aub ! Het ging hier over het toepassen van een ( achteraf vastgestelde en opgestelde ) statistische wetmatigheid ( btw nog steeds een controversieel en vooral niet op het punt gestelde methode ) die jij tot in den treure wilt gaan gebruiken(misbruiken) om ergens aan te duiden dat er sinds 150 jaar geen nieuwe soorten zijn bijgekomen, dacht ik Niet alleen slaag je er niet in om blijkbaar te beseffen dat je geen zinnig getal kan plakken op het aantal diertjes dat er zouden bij moeten gekomen zijn of veranderd zijn maar je weet ook niet te duiden hoe men dat in de loop van die 150 jaar had moeten vaststellen. Om al voorzichtig een tweede stap te nemen : Ja, die verklaring is er onafgezien statische grootheden of enige definities Citaat:
daarboven ging het immers over het toepassen van statistiek ed Citaat:
Het vb handelde enkel over de grootte van dat bekje niks meer... hou je er dan ook aan. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#902 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onafgezien of de theorie nu waar of niet waar is, of ze begrip zelfs waard is... heeft fonne niet veel meer gedaan dan en opsomming van zaken die er maar weinig mee te maken hadden ... ik zwijg dan nog over de belabberde én vooral bevooroordeelde argumentatie. Maar kom... zeg eens eerlijk... geef me dan eens zo'n punt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#903 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat over de aanvankelijke criteria ... en dat weet ge goed genoeg. Als de relativiteitstheorie of eender welke andere daaraan ook zou moeten voldoen had ik dat graag van je gezien... maar er heerst een grote stilte Citaat:
![]() Wie zegt het Citaat:
Allez voor de zoveelste keer.... waarom zou de evolutietheorie volgens jou niet die mogelijkheid open laten ? Ik vermoed dat je ook hier weer geen zinnig antwoord kan op geven... [quote]Bv. je kan stellen dat 6000 jaar geleden het universum is geschapen met alles erop en eraan. Is dat waar? Je kan onmogelijk het tegendeel bewijzen zolang je niet terug in de tijd kunt gaan. Is dat een theorie? Nee, want ze is dus niet falsifiëerbaar.[quote] Totaal van de pot gerukt en foutief op de koop toe ook nog eens. Als de theorie enkel dat behlest zonder zich verder in te dekken ( je weet wel 'God' laat het uitschijnen dat het anders zou zijn ) dan is ze net wel falsifiëerbaar. Citaat:
Je zei zoiets at het nogal moeilijk te falsifiëren zou zijn ofzo... well ? ... Think again Je verwart blijkbaar het begrip falsifiëerbaarheid met het falsifiëren zelve. Citaat:
![]() Verder stelde het nikske voor... ipv aan te tonen dat ze niet representatief zouden zijn deed je immers net zowat het omgekeerde door telke male te stellen dat de gevonden fossielen per toeval diegenen waren die netjes bewaard zijn gebelven en nu dus worden teruggevonden. Citaat:
Waren het dan toch mijnwerkers ? |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#904 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is er alvast één... je hebt er uiteraard nog vele anderen. feedback of terugkoppeling wilt niet persé zeggen dat het systeem zich zou gedragen als een thermostaat ofzo.... zelfs totale 'willekeur' ( chaotisch gedrag ) is niet uitgesloten. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#905 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
one big conspiracy, niet ? Zoek de definiteie van geloof nog eens op.... kom dan terug met argumenten om me te overtuigen dat het spel niet klopt ( of de tot nu toe beste theorie zou zijn ) en dan zal je merken dat ik vrij makkelijk ketter. Citaat:
Als per definitie 'macro-evolutie' de som is van al die ontwikkelingen die je net in je eerste zin stelde dan zie ik het probleem niet... dan bestaat 'macro-evolutie' gewoonweg. Een heel ander verhaal wordt het of dat zich heeft afgespeeld volgens het geopperde mechanisme En nog een heel ander verhaal zou het worden als je in je eerste zin niet expliciet had gesteld dat het leven zich had ontwikkeld plaastgevonden en/of Citaat:
Citaat:
Jouw tweede optie is als vanillepudding zoeken in de kern van de aarde. Welke mogelijke reden zou je dan stellen die doet vermoeden dat het bij de mens anders zou verlopen zijn ? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#906 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ófwel leefden ze in een moerrasrijk gebied ofwel in een droog gebied ? In het eerste geval vind men dan fossielen die representatief zijn voor dat soort dieren die in moerrasrijke gebieden voorkwamen In het tweede geval zijn het uitwijkelingen die er toevallig in gesukkeld zijn. In beide gevallen zijn ze dus representatief wat betreft dat soort dier ... er kan enkel in de fout gegaan worden betreffende hun veronderstelde habitat. Toeval-op-toeval is hier geen argument... hoe klein de kans ook wordt. Dat verklaart enkel dat we nu niet over alle fossielen beschikken die we zouden wensen. Je moet kunnen aantonen dat enkel een select groepje ( van die soort ) de kans maakte zo bewaard te zijn gebleven. Kan je datte ? Koos de natuur uit bij het netjes bewaren van die dieren ? Citaat:
Als er geen aannemelijke reden is waarom het niet zo zou zijn kan je niet anders dan ervan uitgaan dat het wel zo is. En die is er niet... ONDANKS dat jij dat blijft beweren. Er bestaan uiteraard wel testen ed... maar ja al die paleontologen die hebben daar natuurlijk geen kaas van gegeten.... jij weet het immers beter ![]() Citaat:
Citaat:
Jij hebt dan over 'gaten', over onvoldoende het volledige beeld te kennen aan de hand van de fossielen die we hebben. En dáár heb je dan wel een punt... maar dat zijn niet de enige middelen die paleontologen ter beschikken hebben. Uiteraard heb ik dan weer zo mijn bedenkingen als uitgerekend jij dan afkomt met die evolutionaire klok om allerhande vermeende anomalies aan de kaan te gaan stellen terwijl die oa net is opgesteld en geijkt aan de hand van fossiele resten Citaat:
De 'steekproef' moet dat best zijn ( geen echte vereiste maar een soort garantie ). In het geval van twee schedels is daar uiteraard niet veel over te zeggen....doch je zal het wiskundig niet als steekproef kunnen benaderen Daarbij ... hebt gij nog nooit over andere verdelingen gehoord dan een Gauss-verdeling ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Evolutietheorie rept met geen woord over de snelheid van veranderingen. Citaat:
Lukt het je echt niet om zonder je veronderstelde Darwinisten-dogma te klappen ? Ik was nog diegene die veel belang hechtte aan beiden wat betreft het eenvoudige uitgangspunt van de evolutietheorie. Jij waart het echter die beiden als een soort fetisj bent gaan hanteren.... de minste herziening/rechtzetting/ongerijmdheid die de de conclusies uit de data van de realiteit ( alles wat we nu vaststellen en aan verleden sporen kunnen terugvinden ) nam jij als reden dat de evolutietheorie wel foutief moest zijn en dat paleontologen er wel een potje van maken. Dat terwijl die theorie daar niks over zegt en zowel die stamboom als die moleculaire klok opgesteld zijn aan de hand van de data. Zoals ik al zei... jij bent het blijkbaar die de realiteit steeds wilt inpassen aan eerder gemaakte vaststellingen. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#907 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ fonne
Nou... Ik steek er in ieder geval m'n tijd niet meer in. Tijd om de rollen om te draaien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#908 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het jammer dat je het zo interpreteert. Je polariseert op die manier de discussie en maakt een normale uitwisseling van gedachten onmogelijk. Of is het dat dat je wilt bereiken? ![]() Citaat:
Je probeert wel alles in het belachelijke te trekken, maar dat toont niet aan. Citaat:
Wees toch niet zo defensief aub. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#909 | ||||
|
![]() Citaat:
Wat heb ik daarmee te zien? Citaat:
Ik heb geen weet van artikels waar de theorie weerlegd wordt, enkel van artikels waar ze bevestigd wordt. Er zijn experimenten die duidelijk aantonen dat de basis wetenschappelijk correct is. Citaat:
Laat het ons (beleefd) bij het onderwerp houden. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Alboreto : 8 december 2009 om 07:20. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#910 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"We" wachten daar zeker niet op. Het is al vele jaren de wetenschappelijke consensus. Raadpleeg eens wat handboeken over biologie, genetica, embryologie, evolutietheorie. Ik bedoel natuurlijk ernstige handboeken, geschreven door geleerden die hun vak kennen. Niet het soort idiote "boeken" waar propagandisten eerst een collectie stropoppen verzinnen, en deze dan "weerleggen". Maar niet enkel "we" wachten niet op "een bewijs voor de wetenschappelijkheid van de macro-evolutie van de mens". Ook jij wacht daar niet op. Wat je probeert te doen is door semantische trukjes de aandacht afleiden van waar het in een wetenschappelijke discussie om zou moeten gaan. Hoe staat het met de evolutietheorie? Werd ze inmiddels gefalsifieerd? Of blijkt dat elke ontdekking in de relevante gebieden netjes in de theorie past? Wat ik uit jouw semantische onnozelheden afleid is dat de evolutietheorie vooralsnog stevig in haar schoenen staat. Mocht de evolutietheorie in de toekomst aangepast, grondig gewijzigd, of zelfs helemaal verworpen worden, dan zal dat niet aan de pseudowetenschappelijke zever van de creationisten liggen. Wel aan verder onderzoek door biologen en andere wetenschappers. Je weet wel, die mensen die door creationisten "Darwinisten" genoemd worden.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 8 december 2009 om 07:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#911 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Het ging over het feit dat de evolutietheorie heeft voorspeld dat er een versmolten chromosoom moest zijn bij de mens. Iets wat later bewezen werd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#912 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jij laat je tenminste niet omlaag sleuren. Chapeau. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#913 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben vooral benieuwd
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#914 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zeg eens, hoe veel medicijnen hebt gij ontwikkeld tegen kanker? Tegen AIDS? Tegen uw welvaartsziekten? Daar komen meer evolutionaire principes bij voor dan jij ook maar ooit zou kunnen vatten. Als je ziek wordt, laat je jezelf best creperen. Kwestie van principieel te blijven.
![]() |
![]() |
#915 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je creeert je stropop, en daarop borduur je verder. Nee. Je punt 1 was niet juist. Je reduceert alle mogelijke manieren tot puntmutaties, en gaat daar dan tegen argumenteren. Citaat:
Citaat:
Ga je op een volwassen manier discutiëren of verwacht je dat iedereen zich verlaagt tot dit nivo?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#916 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() JIJ beweerde: Citaat:
Daarop reageerde ik met: Citaat:
1. fonne stelt dat Evolutietheorie = survival of the fittest. 2. Firestone ontkent dat. 3. fonne beweert dat "Firestone impliceert dat "survival of the fittest" geen elementair onderdeel van de evolutietheorie" Merk de weinig subtiele verschuiving van "Evolutietheorie = survival of the fittest" naar ""survival of the fittest" geen elementair onderdeel van de evolutietheorie". Schoolvoorbeeld van een stropop.
![]() |
![]() |
#917 | |
|
![]() Citaat:
ID is een dead end. Wie kan me het mechanisme achter ID uitleggen? Welke voorspellende kracht schuilt er achter ID?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 8 december 2009 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#918 | |
|
![]() Citaat:
heeft een horloge overdraagbaar genetisch materiaal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#919 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tot dan heb jij de discussie verloren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#920 | |
|
![]() Citaat:
ID is gebaseerd op geloof, en of wel geloof je in ID of wel geloof je er niet in. Maar ik wil anderen ook niet opleggen wat ze moeten geloven, vandaar dat ik stelde dat de evolutietheorie het geloof niet uitsluit. Je kan perfect de evolutietheorie aanvaarden en nog steeds geloven dat God die evolutie in het leven heeft geroepen of er nu en dan aan bijstuurt. ID aanhangers kunnen dat nooit bewijzen, maar het tegendeel bewijzen is ook onmogelijk. (hoop dat dit wat duidelijk was ![]() |
|
![]() |
![]() |