![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die appartementen zijn natuurlijk niet van hem, die zijn van de overheid/gemeenschap, van ons dus.
Dus het is kwats te zeggen dat het paleis plaatsen ter beschikking stelt. Laatst gewijzigd door daiwa : 17 december 2009 om 21:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die plaatsen die "het paleis ter beschikking stelt" zijn betaald door de belastingbetaler.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoeveel volk zou hier kunnen overnachten?
![]() Zoals je vanuit de lucht kan zien is dat paleis eigenlijk dubbel zo groot: ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Staatssecretaris
|
![]() ²
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het VB zijn republikeinen dacht ik, die zijn dan links? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ach, ik ben niet voor of tegen de monarchie.
Ik vind het charmant op haar manier, en ik gun toch Philippe Albert en Mathilde de titel koning en koningin in de toekomst. Ik zie me toch niet prins of prinses direct uitdrukken, laat staan "sire" tegen onze koning. Voor mij hoeft het niet, maar ik zou het toch een rare twist vinden in den Belgique moest dat er niet meer zijn. Ik zing zelfs nog de Braboçon soms onder de douche ![]() http://www.youtube.com/watch?v=qIhFiGQpRSE
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die "asiel"zoekers zijn meestal geen asielzoekers maar economische vluchtelingen die er van uitgaan dat ze het hier beter zullen hebben dan in hun eigen land! Zo kunnen er zich miljoenen mensen gaan verplaatsen zonder echt te weten waar ze terecht komen en in welke omstandigheden en er van uitgaan dat een ander land ze zomaar moet opvangen en onderhouden! Kijk naar de uitzendingen op VTM ivm de Australische douane en andere diensten hoe die de binnenkomers aanpakken! Terwijl het hier nog erger dan een duivenhok is voor sukkelaars maar ook profiteurs allerhande! Zitten we nog niet vol? Is de staatskas nog niet leeg? Straks misschien, maar who cares? Kunnen wij straks hetzelfde doen als zij misschien? Er sukkelen dus Afrikanen tot hier, uit hun warme landen... om hier nu te zitten klagen dat ze het koud hebben op straat? Lieden die duizenden euro's hebben neergeteld om tot hier gebracht te worden? De kazernes in het Brusselse staan klaar maar blijven leeg. Dus: duizenden km kunnen afleggen tot hier "op eigen krachten" maar niet nog dertig erbij tot aan een verwarmde kazerne? Zou er een andere reden zijn? Ik kan wel iets bedenken... Laatst gewijzigd door andev : 18 december 2009 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herhaal:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de heilige uithangen met onze centen en ondertussen de autochtone belgen hun energietoevoer afsluiten omdat ze de hoge taksen en 21% btw er op niet meer kunnen betalen. Maandelijks zijn er namelijk meer dan 100 gezinnen in Vlaanderen die van elke energietoevoer worden afgesloten door de overheid. Maandelijks worden er meer dan 10 gezinnen uit hun woningen gezet omdat ze de hoge huurprijzen niet meer kunnen betalen. Maandelijks worden er meer dan 10 gezinnen hun inboedel verkocht omdat ze de hoge taksen en belastingen niet meer kunnen betalen. Maar even tonen dat ze menselijk zijn door enkele illegalen op te vangen,( op kosten van de belastingbetaler) zou dit alles goed moeten maken. Kom aan zeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Sinterklaas spelen met andermans geld, het maakt idd weinig indruk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Chapeau dat ze plaatsen ter beschikking stellen. Maar ik was wel teleurgesteld toen ik vernam dat het om appartementen in de Ardennen zou gaan waar telkens slechts één gezin zou kunnen verblijven.
Ik denk zelfs niet dat het gemiddelde bevriezende gezin per definitie op een eigen appartement met alle luxe zit te wachten. (Hoe worden die twee gezinnen overigens gekozen? ![]() Een warme plek om te slapen, een zaal desnoods, waar men veilig is. Een stevig ontbijt in de morgen en een warme tas choco of soep en sanitaire gelegenheid. Dat zou volgens mij voor de meesten al een zeer grote verbetering zijn. En op de plaats waar het nodig is dan natuurlijk, dat lijkt me Brussel. En niet de Ardennen. Tenzij er natuurlijk voor vervoer kan gezorgd worden. De Crem komt in die zin vandaag met een "meer aangepaste" oplossing: legerkazernes. Alleen blijkt daar vervoer en toezicht opnieuw het pijnpunt. En dat terwijl er zoveel werklozen zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben ik de enige die vindt dat Fabiola niet zo'n pijpmondje moet opzetten?
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Volgens mij is het gewoon om zijn eigen blazoen een beetje op te poetsen, ik vind alleen dat het niet gelukt is, ocharme twee appartementjes en dat voor iemand die ieder jaar veel sponseringsgeld krijgt om zelf te overleven, neen, den Bert laat zich van zijnen smalste kant zien.
|
![]() |
![]() |