![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik in bepaalde buurten in grootsteden om me heen kijk, zie ik de wereld 'evolueren' naar 'middeleeuwse, barbaarse achterlijkheid van religieuze zotten'!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei, dat moet toch eens vonken gaan geven? Survival of the fittest |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brazilië en China hebben de laatste jaren een spectaculaire toename gekend in hun onderlinge handel. Beiden zijn ze inderdaad geïntereseerd in Afrika. Maar vergeet niet dat voor een deel die continenten en landen zich broeders voelen. Allen hebben ze gemeenschappelijk een verleden van overheersing door een 'westen' dat zich maar geen nieuwe rol weet te geven behalve die van 'overheerser'. Het bewustzijn voor die nieuwe meer evenwaardige rol poog ik een beetje te stimuleren. Voordat je het weet wordt je dan als anti-westers gezien door degenen die de noodzakelijke veranderingen niet aankunnen. Uiteindelijk zullen de westerse 'imperialisten' de grootste anti-westersen blijken te zijn. Degenen die nu een extra oorlog toejuichen of niet de dubbele moraal van het westen in staat zijn te doorprikken zijn eigenlijk de echte 'anti-westersen'. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 december 2009 om 17:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Heb geen glazen bol,en waag me ook niet aan pronostieken. Ze komen toch nooit uit.Maar ik zou zeggen,er zijn hier véél mensen,met nog méér verbeelding door de ene dan door de andere. Ik ga er mijn hersenen niet mee pijnigen,dat laat ik an anderen over... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een complexe zaak- ik geloof niet dat er op deze draad eventjes een nieuw "rapport van de club van Rome" geschreven gaat worden of een herziene versie van "clash of civilisations"..
Maar ik wel melden dat ik gisteren in mijn brievenbus mijn bestelling aan UEA ontving nl een klein boekje door Chen Hao Su. Een verzameling poëzie over zijn wereldreizen in 2 talen Chinees en Esperanto ; titel "La Espera Vojo" (de reis van de hoop) Het is een visie op een wereld die aarzelend de weg zoekt naar vreedzame coëxistentie bvover de relatie van China met de USA : "ni volas amikiĝi kun usono. la du landoj estu frataj ja por unueco kaj en diverseco" (wij willen vriend worden met de usa. De twee landen zijn broeders en wel door eenheid en diversiteit) Dit is niet alleen de som van "China" en "USA" maar van de gehele mensheid, zoals deze op het ogenblik alle inspanningen doet om een totale oplossing uit te werken voor haar problemen in Kopenhagen.
Tempo toleras sed vero aperas Laatst gewijzigd door roger verhiest : 17 december 2009 om 17:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Akkoord.Ik geef toe dat ik weinig verwacht van de jaren die komen zullen. Ik sluit daarom niet uit dat het anders kan zijn. Ik hoop namelijk dat het anders zal zijn, maar helaas wordt elke hoop op een betere samenleving telkens opnieuw de grond ingeboord. Kun jij mij dat kwalijk nemen?
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 18 december 2009 om 02:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Radicaal pessimisme is de enige houding die zin heeft.
Optimisme is verdacht.
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() ook zoiets moois: omdat men de wereld ziet zoals ze is, is men pessimistisch. Liever vanuit de hoge toren blazen dat alles goedkomt, en dan uiteindelijk nul resultaat zien. We zijn dat al gewend.
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() In een wereld waar berichtgeving binnen de conferentie onmogelijk is, is dit hetgeen waar de wereld op zit te wachten: http://www.demorgen.be/dm/nl/5627/ko...op-diner.dhtml
Kinderachtigheid ten top. Maar zo is de wereld, nietwaar. Of is dat wat ze willen dat je denkt?
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() radicaal pessimisme leidt tot immobilisme. Je moet optimistisch zijn om te trachten iets te kunnen veranderen, en daartoe ook handelen. 1 dominosteen op zichzelf is niet genoeg, maar kan wel iets in gang zetten
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in een hoekje zitten kniezen is alvast géén goede aanpak, daar heeft u wel gelijk in.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor kniezers heb ik wel een aanbeveling. Het is onwaarschijnlijk dat alles slechter wordt. Als je dat denkt, vraag je dan af of je niet heel erg biased bent. (Hetzelfde geldt natuurlijk voor aartsoptimisten, maar daar ken ik er niet zoveel van.) Probeer op een rijtje te zetten wat je slecht vindt en wat goed. Als je dat heel simpele ding al hebt gedaan, heb je in ieder geval je eenzijdige patroon doorbroken. Een volgende stap zou kunnen zijn te overwegen om die goede dingen (wat jij goed vindt) te ondersteunen. Laat ik een voorbeeldje geven. Ik vind bvb minaretten fantastische bouwwerken. Lange slanke torens die eigenlijk vrij nutteloos zijn, maar juist door die nutteloze functie ons steeds doen realiseren dat vrij veel van wat we doen weinig nut heeft. Wat is het nut van dit berichtje? Maar we doen dingen, omdat je nooit weet of het misschien toch onvoorzien meer oplevert dan je had gedacht. Telkens als ik die torens zie, inspireert me dat om dingen te doen met als enige reden dat ik het leuk vind. Ik sluit me aan bij iedere groep die de minarettenbouw in ons land propageert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Van dat laatste zijn we gelukkig reeds genezen. Nu het eerste nog mss? |
|
![]() |
![]() |