Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2009, 23:23   #601
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Wie heeft er het land van de palestijnen ingepikt mijn beste, de nazi's of Uw zionistische vriendjes....
De Britten, en die hebben de Joden en Arabieren een verdelingsplan voorgesteld; wat de Arabieren weigerden.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 23:23   #602
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie heeft er het land van de palestijnen ingepikt mijn beste, de nazi's of Uw zionistische vriendjes....
In deze zin zitten al drie fouten.
1) Er heeft nooit een Palestijnse staat bestaan. De Joden hebben dus helemaal geen land ingepikt. Na de val van het Ottomaanse Rijk was het formeel van niemand en vervolgens Brits mandaatgebied.
2) Palestijnen in de huidige zin van het woord bestonden niet. Je doelt op de Arabische bevolking.
3) De term Zionist slaat op niks. Israel bestaat sinds 1948.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 23:25   #603
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
In deze zin zitten al drie fouten.
1) Er heeft nooit een Palestijnse staat bestaan. De Joden hebben dus helemaal geen land ingepikt. Na de val van het Ottomaanse Rijk was het formeel van niemand en vervolgens Brits mandaatgebied.
2) Palestijnen in de huidige zin van het woord bestonden niet. Je doelt op de Arabische bevolking.
3) De term Zionist slaat op niks. Israel bestaat sinds 1948.
Er heeft daarvoor ook nooit een joodse reguliere staat bestaan mijn beste....

U bent dus terug naar af.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 23:27   #604
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zal Nederland Belgique dan ook maar weer annexeren?
Oud 20 december 2009, 23:27   #605
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De Britten, en die hebben de Joden en Arabieren een verdelingsplan voorgesteld; wat de Arabieren weigerden.
De eerste verdeling dateert uit 1922. Het Britse mandaatgebied werd toen geplitst in Palestina en Trans-Jordanie. Trans-Jordanie werd alleen voor Arabieren wat in de praktijk ook gebeurde met etnische zuiveringen van Joden daar. Vervolgens kwamen plan peel uit 1936 en daarna het VN verdelingsplan uit 1947.
Oud 20 december 2009, 23:29   #606
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Dat ben ik niet. Ik zei namelijk dat het gebied na de val van het Ottomaanse Rijk formeel van niemand was.
Oud 20 december 2009, 23:35   #607
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik heb het niet alleen over de nazi's, LiberaalNL.

De Jodenhaat en de vervolging van de Joden is véél ouder dan dat.

Dat weet u toch ook?
Ik zie geen verband met de Jodenvervolging in de loop van de geschiedenis en de situatie van de Palestijnen nu.

Citaat:
Enneuh, mocht het door 'de Palestijnen' gekozen kamp niet 'verliezend' zijn geweest, zou het in elk geval voor hèn niet het 'verkeerde' kamp zijn geweest, hé.
De Palestijnen kozen de kant van de aanvallers, de aggressors, en kozen dus wat mij betreft het verkeerde kamp.
Oud 20 december 2009, 23:52   #608
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ben ik niet. Ik zei namelijk dat het gebied na de val van het Ottomaanse Rijk formeel van niemand was.
Daar moet je een driedubbele achtergestelde idioot voor zijn om dat gebied te omschrijven als aan niemand toebehorende...

En de bevolking die daar woont mij beste achterlijke.....

Die zijn dus niemand volgens U, en behoren nergens bij toe.....

hebt U het nu eindelijk door mijn beste....

Laatst gewijzigd door Svennies : 20 december 2009 om 23:54.
Oud 21 december 2009, 00:05   #609
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie geen verband met de Jodenvervolging in de loop van de geschiedenis en de situatie van de Palestijnen nu.

...
Het gaat over de verkeerde keuzes van de leiders, LiberaalNL.

Wat als die leiders ervoor hadden gekozen de Joden ergens heen te leiden waar ze welkom waren geweest (India, China, weet ik veel waar nog)?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 21 december 2009 om 00:06.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 00:07   #610
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daar moet je een driedubbele achtergestelde idioot voor zijn om dat gebied te omschrijven als aan niemand toebehorende...

En de bevolking die daar woont mij beste achterlijke.....

Die zijn dus niemand volgens U, en behoren nergens bij toe.....

hebt U het nu eindelijk door mijn beste....
Nee, jij bent een driedubbele achtergestelde idioot, omdat jij de ballen verstand hebt van de politieke geschiedenis van toen. Ik stop vanaf nu mijn tijd aan jou te verspillen.
Oud 21 december 2009, 00:14   #611
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, jij bent een driedubbele achtergestelde idioot, omdat jij de ballen verstand hebt van de politieke geschiedenis van toen. Ik stop vanaf nu mijn tijd aan jou te verspillen.
Jochie, ik ben méér dan waarschijnlijk dubbel zou oud als U,stop maar met de wijsneus uit te hangen....

Uw snottebel maakt U niet belangrijker dan U denkt te zijn kuikenpoepje..

Met de groeten van het derde BN paracommando..
Oud 21 december 2009, 00:34   #612
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jochie, ik ben méér dan waarschijnlijk dubbel zou oud als U,stop maar met de wijsneus uit te hangen....

Uw snottebel maakt U niet belangrijker dan U denkt te zijn kuikenpoepje..

Met de groeten van het derde BN paracommando..
Waarom gedraagt U zich dan niet naar Uw leeftijd en probeert U niet op zn minst een deftige discussie aan te gaan i.p.v. steeds maar denigrerend woordgebruik?
U zou ook eens naar argumenten kunnen luisteren, nadenken, wat boeken lezen over de geschiedenis aldaar en misschien tot de conclusie komen dat het toch wat 'complexer' is dan U het zo simplistisch voorstelt; "Joden hebben het land van de palestijnen gestolen ergo; horen daar niet thuis", het zit wel degelijk een klein beetje anders in mekaar dan U het stelt!

Laatst gewijzigd door SDX : 21 december 2009 om 00:35.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 00:36   #613
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Ik stop vanaf nu mijn tijd aan jou te verspillen.
Ik denk dat dat een wijze beslissing is!
Oud 21 december 2009, 02:32   #614
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat over de verkeerde keuzes van de leiders, LiberaalNL.

Wat als die leiders ervoor hadden gekozen de Joden ergens heen te leiden waar ze welkom waren geweest (India, China, weet ik veel waar nog)?
Goede vraag. Maar mijn punt is nu juist dat die leiders - in het licht van die tijd gezien - géén verkeerde keuzes hebben gemaakt. Dat is het wrange. Ze waren welkom in Palestina. De Joodse leiders hebben met alle mogelijke machthebbers afspraken gemaakt, al vanaf de Ottomaanse tijd. Met de Turken, met de mandaathouders, met arabische leiders, met de volkenbond, zelfs met de grote leider van de arabische opstand. Ze waren welkom en kwamen zelfs op uitnodiging (in het laatste geval). Afspraken met machthebbers, zoals het hoorde in die tijd.
Maar er was ook geen probleem met de plaatselijke bevolking. Sterker nog, de Joodse immigratie trok Arabische immigratie aan en de economie bloeide op. Tot ongeveer 1920.

Welke Joodse leider had dertig jaar ervoor kunnen zien aankomen dat er een Wereldoorlog zou komen, dat arabische frustratie over het uitblijven van een pan-arabische staat zou leiden tot afkeer van de Britten (de voormalige bondgenoten) en de Joden; Dat toegenomen islamfundamentalisme zou zorgen voor een afkeer tegen Joden en christenen; Dat men niet kon verkroppen dat Joden en christenen gelijkwaardige burgers zouden zijn; Dat een antisemitische ''nazi'' als de Groot-Moefti het de facto voor het zeggen zou krijgen in Palestina?

De mensen konden niet zomaar ''terug''. Europa was onveilig en werd steeds onveiliger, er waren geen mobieltjes of snelle vliegtuigen beschikbaar. De mensen kwamen van de boot met de idee op een veilige plaats aan te komen. Niets was minder waar.

Dan de Palestijnse leiders: De eerste ''Palestijnse leiders'' hadden connecties met nazi-Duitsland, de leiders na WO2 waren zetbazen van de buurlanden. De één beschouwde Palestina als Zuid-Syrie, de ander werd geparachuteerd door Egypte, weer een ander werd gecontroleerd door Jordanie. Fatah zo corrupt als maar zijn kan en Hamas gelieerd aan de moslimbroederschap.
Al vanaf de burgeroorlog in 1947 is - en wordt - de Palestijnse bevolking voortdurend misbruikt door de arabische en/of islamitische buurlanden en verraden door hun leiders. Zij zijn inderdaad slachtoffer.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 12:36   #615
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Goede vraag. Maar mijn punt is nu juist dat die leiders - in het licht van die tijd gezien - géén verkeerde keuzes hebben gemaakt. Dat is het wrange. Ze waren welkom in Palestina. De Joodse leiders hebben met alle mogelijke machthebbers afspraken gemaakt, al vanaf de Ottomaanse tijd. Met de Turken, met de mandaathouders, met arabische leiders, met de volkenbond, zelfs met de grote leider van de arabische opstand. Ze waren welkom en kwamen zelfs op uitnodiging (in het laatste geval). Afspraken met machthebbers, zoals het hoorde in die tijd.
Maar er was ook geen probleem met de plaatselijke bevolking. Sterker nog, de Joodse immigratie trok Arabische immigratie aan en de economie bloeide op. Tot ongeveer 1920.

Welke Joodse leider had dertig jaar ervoor kunnen zien aankomen dat er een Wereldoorlog zou komen, dat arabische frustratie over het uitblijven van een pan-arabische staat zou leiden tot afkeer van de Britten (de voormalige bondgenoten) en de Joden; Dat toegenomen islamfundamentalisme zou zorgen voor een afkeer tegen Joden en christenen; Dat men niet kon verkroppen dat Joden en christenen gelijkwaardige burgers zouden zijn; Dat een antisemitische ''nazi'' als de Groot-Moefti het de facto voor het zeggen zou krijgen in Palestina?

De mensen konden niet zomaar ''terug''. Europa was onveilig en werd steeds onveiliger, er waren geen mobieltjes of snelle vliegtuigen beschikbaar. De mensen kwamen van de boot met de idee op een veilige plaats aan te komen. Niets was minder waar.

Dan de Palestijnse leiders: De eerste ''Palestijnse leiders'' hadden connecties met nazi-Duitsland, de leiders na WO2 waren zetbazen van de buurlanden. De één beschouwde Palestina als Zuid-Syrie, de ander werd geparachuteerd door Egypte, weer een ander werd gecontroleerd door Jordanie. Fatah zo corrupt als maar zijn kan en Hamas gelieerd aan de moslimbroederschap.
Al vanaf de burgeroorlog in 1947 is - en wordt - de Palestijnse bevolking voortdurend misbruikt door de arabische en/of islamitische buurlanden en verraden door hun leiders. Zij zijn inderdaad slachtoffer.
Dank voor dit uitgebreide antwoord, Hertog.

Ik had het echter niet specifiek over de leiders van de vorige eeuw.

Gezien de eeuwenlange haat tegenover de Joden waar 'Europa' zich in wist te onderscheiden - twijfelachtige eer, overigens - en gezien de veel grotere verdraagzaamheid van de (Oost-)Aziatische beschavingen tegenover religieuze minderheden, hadden de Joodse leiders hun volk eigenlijk véél beter naar ginder meegenomen.

Europa was zijn Joodse minderheid niet waard, zou je kunnen stellen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 16:14   #616
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zoals gewoonlijk breng je me weer toch nieuwe inzichten, Hertog.
Oud 21 december 2009, 17:14   #617
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Pilletjes vergeten in te nemen?

hertogje hertogje toch....

hoezeer je ook probeert de walgelijke misdaden van je zionstaat en dito slachtpartijen goed te praten met leugens en verdraaiingen die telkens pijnlijk blootgelegd worden, schelden gaat je echt niet verderhelpen.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 21 december 2009 om 17:17.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 17:16   #618
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
"Joden hebben het land van de palestijnen gestolen
eerste zin klopt gedeeltelijk : "joden hebben het land van de palestijnen gestolen."

Moet echter worden aangevuld met : en daar zijn ze tot nu nog steeds meer bezig !
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 21 december 2009 om 17:18.
Oud 21 december 2009, 17:18   #619
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zoals gewoonlijk breng je me weer toch nieuwe inzichten, Hertog.
Mij ook, bedankt daarvoor - maar dat de Palestijnen voortdurend misbruikt worden door de arabische/islamitische buurlanden en verraden door eigen leiders, zodoende slachtoffer van hén zijn, was me al langer duidelijk, heb ik zelf ook vaker verklaard.
Oud 21 december 2009, 17:18   #620
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Mij ook, bedankt daarvoor .
dat tactiekje werkt eveneens niet jochies.
.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be