![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wanneer men in die landen, beelden van het westen ziet, kun je toch begrijpen dat die mensen hun land uit willen naar een beter leven! En in die landen denken ze (deels onterrecht) dat ze door ons uitgebuit worden, en onze levensstandaard op hun kap is!! Net zoals wij denken (deels onterrecht) dat wij veel uitgeven aan ontwikkelingshulp. Of in eigen land dat vreemdelingen niet werken, allemaal OCMW trekken en ons een hoop geld kosten. Ik denk dat het wel mogelijk is de oneerlijke situatie recht te trekken, gedeeltelijk althans, maar wil het Westen dat echt? Willen bepaalde machthebbers dat echt? Ik geloof van niet! Wij wat minder, ginder wat meer in duurzame projecten... Zou mooi zijn! Maar of dat realistisch is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Ik heb die reportage ook zelfs 2 x gezien. Moedig maar wat een politieke en juridische klucht, en wat een misere voor die mensen. Wat me opviel was die Marokkaan in dat kraakpand, die zei liever hier te sterven dan terugkeren, omdat hij voor zijn familie cadeautjes wilde kopen. Wat een verblinding. Alsof ik hier als werkende mens veel cadeautjes kan kopen voor mijn familie. Triestig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wereldwijde armoede is de schuld van de leiders in landen waar mensen te arm zijn om in opstand te komen,mensenrechten niet erkend worden, religie, bijgeloof misbruikt wordt om mensen arm en dom te houden. In die landen bezit een kleine groep mensen de middelen, en wordt niet geinvesteerd in welzijn van burgers. De wat radicalisering betreft bent u in uw uitspraak lachwekkend, de figuren die hiermee bezig zijn, zijn juist hoog opgeleid, konden hier studeren, en misbruiken hun achterban om aan te zetten tot maatschappelijk conflict; van uitbuiting van sociaal zwakkeren gesproken! De eeuwige slachtofferrol gaat dit keer eens niet op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Veel uitgeven is een relatief begrip. Op het moment denk ik niet dat geld het grootste probleem is (waarmee ik niet wil zeggen dat meer middelen kwaad zou kunnen) maar geld op zich is het probleem niet, eerder hoe het aangewend wordt. Als men hier 1000 euro geeft voor een project zal ik verbaasd zijn als 300 euro effectief voor dat doel gebruikt kan worden, de rest zal "verloren" gaan. Andere projecten werken wel goed maar plaatsen zaken waar de bevolking aar (nog) geen nut aan heeft. Een betere coördinate tussen de duizenden organisaties en doelgerichter werken is nodig. De corruptie op alle niveaus aanpakken is ook nodig en dat kunnen we niet alleen doen, dat moet in samenwerking met de bevolking ginder gebeuren. We kunnen de situatie althans deels rechttrekken maar zoals ik aanhaal ga je het nooit helemaal recht kunnen trekken, zal het een werk van vele generaties zijn (door de opleidingsachterstand, de nodige mentaliteitswijzigingen,...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Al dat gezever over die arme derde wereld en herverdeling en wat al dies meer zij, gaat helemaal niets helpen. Het resultaat zal zijn dat ze daar net zo arm blijven en wij hier afzakken naar hun niveau. Het wordt gewoon eens tijd dat wij hier aan ons zelf en onze eigen behoeftes denken in plaats van de hele wereld proberen te redden. Laat de rest van de wereld voorlopig maar aan hun lot over. Dat klinkt misschien heel cru, zo in de donkere dagen voor kerst met al dat gezever over naastenliefde, vrede en weet ik wat nog allemaal meer, maar het is niet anders.
Die honderden miljoenen paupers overal ter wereld zullen het zelf moeten zien te rooien. Velen van hen zullen in dat proces het onderspit delven, daar maak ik me ook geen illusies over, maar het is wederom niet anders. Op het persoonlijke vlak een tragedie voor de betrokkenen daar, uiteraard, maar bezien in een groter perspectief is dat slechts statistiek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien je denkt dat je de enige bent die iemand helpt, forget it. Laatst gewijzigd door filosoof : 21 december 2009 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Poteren en knoeien als een échte Belg: als d�*t geen bewijs van inburgering is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Want ik meen mij niet te herinneren dat ik ergens geschreven heb dat ik de enige was ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als iedereen hier die mentaliteit overneemt zal het eindelijk eens stoppen met die migratie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Doa heeft wel gelijk, gezien de burgeroorlogen in Afrika zorg dat ze het continent niet kunnen verlaten en binnen een paar luttele decenia is de bevolking aldaar gedecimeerd en is het probleem opgelost, gewoon alle schepen van vluchtelingen die proberen weg te vluchten neerschieten,... zeer moeilijk maar doenbaar. Wreed, geen fan van, mensonwaardig maar doenbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vertel ons dan eens waarom ze zitten te wachten op onze ontwikkelingshelpers, omdat die harder werken ? Citaat:
Citaat:
Zij hadden de hulpbronnen, wij hadden niets, buiten wat kolen en ijzer. Citaat:
Ik dacht dat de miserie juist begonnen is nadat ze onafhankelijk geworden zijn. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij denkt dat ze hier het vuile werk voor hem gaan komen opknappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunt gij er geen vrijmaken om ze op te vangen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, realistisch. Waarom zou België het ocmw van de wereld blijven spelen voor al die economische gelukszoekers. De koning van Marokko is miljardair in euro, hij is in de top 10 van de rijkste mensen ter wereld : wel dat die man zijn vermogen maar herverdeelt.
Het verhaal van die ene Marrokkaan is ook zo typisch : heel de familie investeert zijn hebben en houden in de gelukszoeker : lukt zijn avontuur dan is heel het Rifdorp binnen. Het begint met 1 geregulariseerde Marokkaan en na 10 jaar is heel het dorp 'binnen', met uitkeringen, sociale woningen etc. Het is dweilen met de kraan open, met als resultaat dat wij collectief verarmen. Met dank aan de sossen, die nu electoraal hiervoor afgestraft worden. Veel te laat natuurlijk. Die rooie criminelen zouden gestraft moeten worden voor hun wandaden tegen onze maatschappij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |