![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
| Bekijk resultaten enquête: akkoord of niet ? | |||
| Akkoord, dan zijn we eindelijk van België af |
|
46 | 67,65% |
| Niet akkoord, dan modderen we liever nog wat verder met België |
|
22 | 32,35% |
| Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#961 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#962 | |
|
|
Citaat:
Ik zie dat de Nederlandse regering niet direct doen Laatst gewijzigd door Alboreto : 28 december 2009 om 18:09. |
|
|
|
|
|
|
#963 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#964 | |
|
|
Citaat:
de Vlaamse regering vraagt enkel toestemming aan Nederland opdat ze een baggerbedrijf kunnen aanduiden om de werken uit te voeren. het is dus Vlaanderen dat betaalt en Nederland moet enkel toestemming geven. |
|
|
|
|
|
|
#965 | |
|
|
Citaat:
Nederland concentreert zn havenactiviteiten helemaal niet in Rotterdam. Amsterdam en Rotterdam zijn op meer dan één gebied elkaars concurrenten. Nederland is géén centralistisch, homogeen land, al kan ik me voorstellen dat vanuit Belgisch perspectief dat een angst is. Er zijn havens in Groningen en Zeeland waar stevig in wordt geïnvesteerd.
|
|
|
|
#966 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Door gebrek aan politieke en economische samenwerking hebben we er inderdaad onvoldoende respons op. In sommige openbare bedrijven doen ze het al samen ttz Vlaanderen maakt gratis toeristenreklame voor Holland in de USA (van een "retour d'ascenseur" heb ik geen weet).
|
|
|
|
#967 | |
|
|
Citaat:
Wij begrijpen heus wel het belang van de Schelde voor Antwerpen.
|
|
|
|
#968 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#969 | |
|
|
Citaat:
Maar welke garanties wens je te bieden dat dit niet gebeurd? In normale verkiezingen zullen geen Vlamingen in het bestuur komen gezien (zeker in het begin) Vlamingen vooral op Vlamingen zullen stemmen en Nederlanders op Nederlanders. Ben je akkoord om in de regering een wettelijke 50/50 verdeling van zetels en ministerposten te garanderen zodat de rechten van Vlaanderen gewaarborgd blijven? [edit]Jouw gekruide meningen en inzichten worden ook zeer gewaardeerd hoor Laatst gewijzigd door Alboreto : 28 december 2009 om 19:26. |
|
|
|
|
|
|
#970 | |
|
|
Citaat:
waaruit concludeer je dat het een Nederland tegen Vlaanderen verhaal wordt? kijk maar eens waar de huidige Nederlandse ministers vandaan komen, sommige streken zoals Limburg zijn daarin zeer oververtegenwoordigd. Is dat een probleem? Voor mij in Holland alvast niet, zolang ze opkomen voor het landsbelang, en niet voor hun streek. Maar in Nederland ligt dat gevaar niet zo op de loer als in België.
|
|
|
|
#971 | |
|
|
Citaat:
Mijn vraag is welke garanties kan Nederland bieden dat het geen Nederland tegen Vlaanderen verhaal wordt? Je denkt te Nederlands Laatst gewijzigd door Alboreto : 28 december 2009 om 20:24. |
|
|
|
|
|
|
#972 | |
|
|
Citaat:
mocht er een innige samenwerking gaan komen, dan verwacht ik dat niet in de sfeer van een fusie (althans op korte termijn) maar eerder in de sfeer van onafhankelijke landen die samenwerken, zoals wij nu in het Koninkrijk al doen met de Antillen en Aruba. Wij doen de defensie en de buitenlandse diplomatie voor hen (gezamenlijk, maar door ons overwicht doen wij dat feitelijk) en zij zijn verder tamelijk vrij om hun eigen land te runnen. De Hoge Raad is echter weer wel gezamenlijk. En als ze uit het Koninkrijk willen stappen dan is dat hun keuze (maar dat willen ze niet) zo'n soort samenwerking lijkt me vruchtbaar en biedt voldoende garanties voor Vlaanderen om zn eigen beleid te houden. En vice versa, want jullie denken heel anders over ons drugsbeleid en koningshuis dan wij, en wij willen liever niet gedwongen worden dat te veranderen omdat jullie dat nou zo graag motten. dat werkt dus twee kanten op.
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 28 december 2009 om 20:34. |
|
|
|
|
|
|
#973 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#974 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#975 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#976 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#977 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In het Wetboek van uw nachtelijke Anti-Belgische Kruistocht ? |
|
|
|
|
|
|
#978 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Henri1 : 28 december 2009 om 21:39. |
|
|
|
|
|
|
#979 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#980 |
|
|
Ach, ik kan moeilijk het een Nederlander kwalijk nemen dat hij te Nederlands denkt, net zomin ik het een Belg kwalijk ga nemen dat hij te Belgisch denkt.
Zoals ik al schreef verschillen we wel op een aantal punten, maar dat hoeft geen beletsel te zijn om leuke discussies te hebben. Met Hollanders (lees: mensen zoals Hollander) is het aangenaam te praten en ik hoop dat we er allemaal wat van kunnen opsteken. |
|
|
|