![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Je laat je meeslepen door hun leugens en cinema (letterlijk). Ze maken je alle dagen doodsbenauwd met rampscenario's. Met feiten die gemanipuleerd zijn. Niet alleen cijfers, maar ook over biologische feiten ivm dieren e.d. Je hebt doodsangsten, zweet het uit... Dit kan en MAG toch geen waar zijn?! Allemaal meegemaakt. Nadat ik Al Gores film gezien had, was ik letterlijk ziek ! Geen paniek, je tegenreactie (ontkenning) op de doodsangsten zijn psychologisch te verklaren, dus gewoon de klimaatkerk volgen en je aflaat is gereserveerd. JA, ER IS GLOBAL WARMING. NEE, HET IS HOOGST ONWAARSCHIJNLIJK DAT DE MENS ER MEE TE MAKEN HEEFT. Wat niet wil zeggen dat er geen schoner milieu moet komen. Daar zit de echte leugen in het hele verhaal. Daar gebeurd niet genoeg. (omdat dit geen inkomsten maar uitgaven zijn) Ik ga niet terug in herhaling vallen met argumenten waarom MMGW niet echt is. En waarom men geen ECHTE maatregelen neemt. Maar hoe meer je er over nadenkt, hoe meer je beseft dat iemand aan het liegen is. Dat men feiten omdraait en de echte technologie voor een schoner milieu achter houdt. Komaan jongens.... Sjalotten en ajuin uit China a 3€/st in de Colruyt. Goedkoper dan onze boeren hier kunnen produceren. Of biodiesel die amazone wouden plundert en voedselvoorziening problemen geeft, dat is toch crimineel?!!! DAT ZIJN PAS MISDADEN TEGEN DE MENSHEID !!! Dan gaan je radertjes toch werken???? PS: wat betreft het IPCC, dit is een panel, gellieerd met de industrie. Heeft niets met serieuze wetenschap te maken, alles met sponsoring. Bedenk ook dat de hele GW bestuurd wordt door de Wereld Bank. Zegt genoeg, is het niet. Het betreft hem hier om de handel in emmissierechten. Waar men terug een immense zeepbubbel en fraudecarrousel kan opzetten. Waarom denk je dat er zo een druk achter zit??? Om de wereld te redden???? Laat me niet lachen !!! Luister even naar de universiteit van Illinois, die luiden wel een andere bel...
Vragen over de (financiële) crisis, vaccinaties, chemtrails? citizensinactionbelgium.ning.com/ Citizens In Action - Belfort Group Gent www.belfort-group.eu Steun www.democratie.nu als u nog een beetje om uw vrijheden geeft. = Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! ![]() www.swingstar.eu Laatst gewijzigd door DonQuiSjot : 30 december 2009 om 10:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
YouTube staat vol met nieuwe technologieën, die als ze verder onderzocht worden een emmissievrije toekomst garanderen (brandstof uit zeewater, HHO motor, superefficiënte electromotoren, auto's op water, op lucht, op elek,... etc). Maar om de ene of andere reden slagen de constructeurs er nooit in een efficient werkend model te maken ![]() Zie ook 'who killed the EV1 electric car?' Tom Hanks, Dany De Vito en andere beroemdheden trekken ten strijde tegen GM die alle modellen laten vernietigen heeft omdat ze een beetje te veel succes kregen ineens. Geloof me: als morgen alle wagens half zoveel verbruiken, kost de benzine dubbel zoveel, daar zijn ze nu al mee bezig. Och, weet je wat, laat ons nu gewoon meedoen met de klimaatkerk, taksen betalen (doen we nu al een groot stuk vr milieu zogezegd, cap and trades $$$), de 3e wereld sterk limiteren en beboeten (en verder plunderen). Ik weet zeker dat dan alles goed zal komen...
Vragen over de (financiële) crisis, vaccinaties, chemtrails? citizensinactionbelgium.ning.com/ Citizens In Action - Belfort Group Gent www.belfort-group.eu Steun www.democratie.nu als u nog een beetje om uw vrijheden geeft. = Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! ![]() www.swingstar.eu Laatst gewijzigd door DonQuiSjot : 30 december 2009 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=FerdiEgb;4516818]Alboreto, voor je zulke uitspraken doet, kijk dan eerst of wat je zegt ook klopt. McIntyre is nooit CEO van een oliebedrijf geweest, wel van een mineralen exploitatiebedrijf (mineralen: ertsen). Dat is later opgeslorpt door een bedrijf dat olie en gas exploiteert, maar daar was McI geen CEO van, hij is toen zelfstandig verder begonnen met mineraal exploitatie.[quote=FerdiEgb;4516818]
Dat schreef ik ook in mijn eerste bericht. Maar er is ook nog: Citaat:
Citaat:
Deze draad gaat over wie er geloofwaardiger is, niet welke bewijzen er zijn. Bewijzen die McIntyre trouwens niet biedt, hij heeft enkel twijfels over bewijzen. Dus iemand die een bedrijf heeft gesticht die vast heel goede contacten heeft gehad met oliebedrijven (gezien de latere overname) en er ook voor heeft gewerkt uit twijfels over wetenschappelijke studies. Zie je mijn punt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik had uit dat artikel begrepen dat hogere neerslag niet een voldoende verklaring kon zijn (slechts hier en daar het geval). Migratie en landbouwtechnieken hadden ook belangrijke invloed. Bovendien gaat het om een nog vrij korte periode van 10-20 jaar. En dan kunnen andere effecten (el nino, whatever) mogelijks zorgen voor meer neerslag. hoe dan ook: Wetenschappers voorspellen met computersimulaties dat het in sub-sahara afrika droger gaat worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jij vertrouwt nogal in computersimulaties. Ik vertrouw meer in de empirische gegevens van het vroeg-Holoceen. Ik wil niet zeggen dat ik het bij het rechte eind heb; het is meer een kwestie van perceptie. Misschien spelen daar mijn eigen ervaringen een rol. Ik heb ook te maken gehad met de ontwikkeling van computersimulaties en de resultaten daarvan waren nogal wisselvallig om het mild uit te drukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke computersimulatie is dus niet meer dan een weergaven van wat de mens er heeft willen insteken. Elke computersimulatie is dus niet meer dan wat de mensen die er mee werken willen en zal steeds op het beoogde resultaat komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik trap niet in de fiktieve keuze "groene stroom" OF "kernenergie". Het spreekt vanzelf dat mocht groene stroom (wind, zon...) voldoende kunnen zijn om onze huidige en toekomstige energiebehoeften aan een economisch competitieve manier te kunnen voldoen, de diskussie gedaan zou zijn. Het is net omdat groene stroom in de komende decennia een illusie is dat we naar kernenergie moeten kijken, he. De enige groene stroom die enige betekenis heeft op dit ogenblik is waterkracht. Een hele goeie bron, maar met een redelijke milieu impakt. Deze bron speelt op vergelijkbare manier mee als kernenergie op dit ogenblik. Ik zeg niet dat groene stroom binnen 50 of 100 jaar geen mogelijkheid is - vooral zonne-energie dan. Citaat:
Voor groene stroom moeten er twee doorbraken komen: VEEL goedkopere en efficientere zonnecellen EN een heel goed/goedkoop/efficient opslagsysteem (batterijen of zoiets). Wind is niet slecht, maar beperkt in aanbod en we zitten nog met het opslagprobleem. Er is redelijke hoop dat dat er ooit wel eens zal van komen, maar eerst moet dat er zijn voor we grote plannen kunnen maken. Zonne-energie is de enige natuurlijke energiebron waarvan de energie densiteit groot genoeg is om met centrales met een redelijke afmeting voldoende energie te kunnen maken om een weserse, redelijk dicht bevolkte maatschappij met veel transport eisen te laten functioneren. De enige vorm van zonne-energie die op dit ogenblik zinvol exploitabel is, is direct zonnelicht in thermische zonne-centrales. Zoals ik reeds zegde, wind kan zijn duit in het zakje doen, maar is niet erg dens, en we moeten daar toch in elk geval nog het bufferprobleem mee oplossen. Europa zal als ik me goed herinner, in 2030 ongeveer 800 gigawatt elektriciteit nodig hebben. Met wind zouden dat 8000 Thornton bank projecten moeten zijn, PLUS buffer die nooit is bedacht voor de Thornton bank en die het voornaamste probleem is. Met 500 kerncentrales komen we er ook. En de buffer zit er reeds in. Da's dan 5 keer meer dan nu. Ik zeg niet dat alles in 1 enkel mandje moet, maar een project is haalbaar (5 keer meer dan nu, en we weten hoe), het andere is megalomaan en we hebben niet eens alle oplossingen in de hand. Met andere woorden, in de fiktieve keuze: groene energie versus kernenergie geeft men aan 1 van de twee deelnemers van de competitie het "Alice in Wonderland" voordeel, terwijl de andere het moet doen met de bittere realiteit. In zulke competities (op papier) is het natuurlijk duidelijk wie zal winnen. Citaat:
Een verzekering moet, om zinnig te zijn, stroom van ongelukken kunnen uitmiddelen tot een gemiddelde kost op een redelijke termijn (een paar jaar). Er moeten dus voldoende ongelukken gebeuren om tot een Poisson verdeling te komen die relatief "gecentreerd" is rond de gemiddelde waarde, en dat is enkel zo als de verwachtingswaarde van "aantal ongelukken per jaar" redelijk groot is (meer dan 30 of zo). Citaat:
EDIT: http://www.ecobouwers.be/forum/post/...comment-135455 Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 31 december 2009 om 11:22. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is er geen echte 1-1 relatie, en op lange termijn heb je wel gelijk, dan kan je een beleid voeren (zoals Frankrijk met zijn kernenergie beleid) dat ervoor zorgt dat de industriele produktie minder CO2-intensief wordt. Maar op relatief korte termijn is er, voor een gegeven industrieel landschap, een vrij sterke band tussen CO2 uitstoot en aktiviteit. Je kan je industriele aktiviteit (en vooral de energieproduktie) niet zomaar op 10 jaar helemaal omgooien, de produktieprocedes en vooral hun energetische behoeften, en het energetische landschap, verandert niet radikaal op 10 jaar. Je hebt dan enkel maar de knop van de activiteit zelf: draai de (economische) aktiviteit naar beneden en de uitstoot volgt proportioneel. Je hebt me waarschijnlijk verkeerd begrepen: ik zeg niet dat het een "natuurwet" is die CO2 uitstoot koppelt aan industriele aktiviteit. Ik zeg gewoon dat in een gegeven industrieel landschap, het op korte termijn veranderen van de verhouding CO2 uitstoot op industriele aktiviteit, onmogelijk is, omdat zoiets de struktuur van het industriele landschap moet veranderen, wat investeringen meebrengt die verschillende decennia moeten meegaan. Vandaar dat ik zulke transformatie wel zie zitten voor 2050, maar niet voor 2020. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 december 2009 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
bvb. GDP/cap VS: 46,000 $; GDP/cap DE: 35,000 $; CO2/cap VS: 20t CO2/cap DE: 10t Terwijl GDP/cap niet veel scheelt zijn de emissies factor 2, ondanks dat DE toch ook zware industrie heeft. Mijn kritiek was ook vooral gericht op deze post: Citaat:
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 31 december 2009 om 13:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er zoveel steenkoolcentrales staan, dan moet je die eerst gebruiken. Als het verkeer gebaseerd is op auto's en vliegtuigen, dan kan moet je die auto's en die vliegtuigen eerst gebruiken tot ze "versleten" zijn. Enzovoort. Al die infrastrukturen gaan 10 jaar of langer mee, en moeten dan nog op economische wijze door uitstoot-arme alternatieven worden vervangen. Zoiets kan wel, maar dat heeft dus een tijd nodig die langer is dan die investeringsleeftijd. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 januari 2010 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn kritiek was op: Citaat:
![]() |
![]() |
#132 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of denk je echt dat we op 10 jaar tijd het ganse industriele weefsel materieel gaan veranderen ? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met deze laatste post maak je nog maar eens duidelijk dat dit argument voor u volstaat om tot deze conclusie te komen: Citaat:
Denk je dat je het beter weet dan Stern (en zijn team van onderzoekers)?
![]() |
![]() |
#134 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat woningen betreft, de gemiddelde levensduur van een woning is ongeveer 100 jaar of zo, of anders gesteld, op 1 jaar tijd wordt ten hoogste 1% van het immobilienpark vervangen door nieuwe woningen. Op wat isolatiewerken en zo na, gaat het verbruik voor warmte en dergelijke, toch proportioneel zijn aan de consumptie (ttz, de economische aktiviteit) nee ? Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kan ik u verleiden om de Stern review te lezen of moet ik hier echt argumenteren? (op deze link vind je alles over zijn rapport: http://www.hm-treasury.gov.uk/stern_review_report.htm) Het hart van uw betoog is dat je bestaande infrastructuur niet makkelijk kan veranderen en dat die kost niet opweegt tegen de baten (op korte termijn). Wel, Transport: gemiddelde leeftijd van personenwagens in BE is 7-8 jaar... Huizen: isolatie is verbetering van bestaande infra; verwarmingsbronnen (gas, stookolie) wordt gem. 10-15 jaar vervangen. Energie: als afgeschreven CO2-intensieve energiecentrales worden vervangen door CO2-neutrale en groei in vraag wordt opgevangen door CO2-neutrale, dan heb je geen infrastructuurtransitiekost Verschillende studies geven aan (moet ik hier nu referenties plaatsen die toch niemand gaat lezen?) dat investeringen in energie-efficiëntie op korte termijn zelfs positief zijn voor de economie (vb. huizen isoleren, zuiniger wagens,) Maar in feite is de discussie over de kost van verandering van infrastructuur naar CO2-neutraliteit niet waar ik een probleem mee heb. Het stoort mij dat jij (en zovelen anderen) snel even een gedachten-experiment doet en op basis van deze snelle denkoefening conclusies trekt en meent een sluitend antwoord te hebben op een complexe vraag. Er wordt dan vergeten dat er mensen zijn die niets anders doen dan dit probleem te onderzoeken. Precies alsof je de ontdekking van een commodore 64 euforisch aankondigt terwijl anderen al met dual-core werken (en dan blind trots op die commodore 64 blijft werken) Waarom aanvaard je de mening van die expert niet? (in dit geval Stern), dat begrijp ik niet, zeker niet voor iemand die duidelijk rationeel kan argumenteren. Trouwens, als je nooit een gezagsargument aanvaardt, dat zal best vermoeiend zijn. Dan moet je altijd alles zelf verifiëren...
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 3 januari 2010 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vraag voor de eenvoud alleen iets over de energiecentrales. Je statement klopt in theorie. Maar zijn er dan CO2-neutrale energiecentrales? Misschien noem je hydro-elektrische centrales. Maar een bijkomende voorwaarde is wel dat ze hier ook nog installeerbaar zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#138 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Aanvaard jij de expertise van je dokter en geloof je hem als-ie zegt dat je maagkanker hebt en dringend behandeling nodig hebt of doe je die buikpijn maar af als triviale zure oprispingen die vanzelf wel zullen weggaan? (Of ga je geneeskunde studeren om zelf de diagnose te kunnen stellen?) Denk jij dat je met uw eigen studie, (forum)discussies en gedachten-experimenten je tot een betere conclusie kan komen dan Stern? If so, leg me eens uit hoe je dat doet, dat zou ik ook wel willen kunnen. Citaat:
Laat die discussie aan de wetenschappers. Er zijn voldoende mechanismen om foutieve theorieën te achterhalen. Trouwens, Rikbe, interessante reactie!
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 3 januari 2010 om 23:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#140 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
bvb: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja, en dat zijn positieve ontwikkelingen, als je die "hun tijd" geeft, en dat gaat volgens mij dus langer dan 10 jaar duren om een zichtbaar effect te hebben op de uitstoot. Zoals ik reeds zegde, tegen 2050 denk ik dat dingen haalbaar zijn ; maar als de uitstoot serieus moet verminderd worden tegen 2020, dan gaat dat niet lukken zonder "zeer te doen". Citaat:
Het expert werk dat jij citeert lijkt me dat dan ook niet aan te geven. Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |