![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Ik weet nog dat ge vroeger zelfs moest betalen om in de supermarkt met een kredietkaart te kunnen betalen. Gelukkig is dit nu niet meer gangbaar. Achterlijk België / Vlaanderen ! Ik ken bijna geen enkel land waar je 'commissie' moet betalen op kleine uitgaven met een bankkaart, behalve bij ons 'uiteraard'. Dit is overigens zeer willekeurig, in winkel A moet het wel, in winkel B niet. Ik vind dit zeer associaal van de winkeliers in kwestie die dit aanrekenen en ik kan het dan ook niet nalaten hier een opmerking over te geven. Wat uiteraard door de betreffende winkeliers niet altijd in dank wordt afgenomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hangt van de lokatie af. Mijn perceptie is dat het aantal banken, en bijgevolg ook het aantal biljettenverdelers, afhankelijk zijn van de kapitaalkrachtigheid van de inwoners in de onmiddellijke omgeving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kleinhandlaar opteert enkel voor electronisch betalen als er belangstelling is. Wat de concurrentie doet speelt ook een rol. In een wijk waar door financiële omstandigheden een groot publiek contant geld afhaalt aan een loket (bank van de post) zal je weinig handelaars vinden die electronisch betalen mogelijk maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wel zo'n terminalleke kost dus 1000-1400euro en kun je huren voor 100-150euro per maand, je hebt dan geen visa riendeknots
je kunt het via de telefoon doen, elke transactie kost 0.2 cent en een telefoongesprek je kunt het via het Dkanaal doen, elke transactie kost kost 0.2 cent en een goedkoper telefoongesprak, maar een dure ISDNlijn ( 50euro per maand) je kunt het via internet met de nieuwste terminals, transactie kost 0.2 cent en gratis via internet, maar een Internetlijn, die je dan toch al hebt maar enfin je kunt via GSM met andere terminals, transactie kost 0.2 cent en uiteraard een dikke telefoon kostprijs. je kunt je afvragen gezien dit systeem feitelijk iets is van nationaal belang, of het beheer van zo'n systeem wel in privéhanden van de banken moet blijven, gezien ze daar tonnen cash opstapelen, en zelfs in het heetst van de storm was die firma als 'backoffice' niet goed om bvb als waarborg te fungeren. Het zou misschien een idee zijn om die sector te onderhandelen over dit belang in ruil voor de waarborgen die gegeven zijn.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 16 januari 2010 om 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Vaak heeft de locatie daar geen moer mee te maken ! Kijk maar naar de Meir en de winkelstraten errond in Antwerpen Centrum. Daar is volgens mij toch genoeg kapitaal in omloop van rijker volk en toch moet je daar bijna de terminals met een vergrootglas zoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hou van cash geld op zak hebben en heb een gloeiende hekel aan de Amerikaanse gewoonte van letterlijk alles met kredietkaart te betalen.
Dat ze me daar raar voor aankeken, dat stoorde me niet. Cash ftw! Maar iedereen zijn eigen voorkeur, natuurlijk.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 18 januari 2010 om 03:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Visa is mogelijks voor duurdere bedragen nog erger, gezien zij een prefinanciering doen, heb je daar 2-3% kosten. Dus sowieso is uw geld ontvangen via electronische terminals niet gratis. Het zakt uiteraard met de omzet die je ermee haalt, als je bvb 800 transacties per maand haalt zakt het naar 0.1euro. Maar daar knelt toch een schoentje: de transacties groeien bvb elk jaar 30% de kostprijs van de technologie in de backoffice halveert elk jaar. Dus in praktijk heeft banksys elk jaar gewoon meer winst... Neem nu die terminalkes, ze hebben nauwelijks meer technologie dan een300euro PC of een 150euro gameconsole, of van een 20euro nokia GSM, en toch blijven ze 1000euro kosten
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 18 januari 2010 om 07:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Moet het niet gewoon 2 cent zijn of 0,02€? 20 cent of 0,20€ lijkt mij dan weer te veel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is overigens een stel terminals aan en in de boerentoren. Dan heb je er nog eentje op de Groenplaats. Het aantal self-bankingruimtes is de laatste jaren spectaculair toegenomen (in Antwerpen althans). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik weet niet meer precies hoeveel je betaald vanaf een paar transacties, maar het is veel duurder dan in belgie, in belgie kan je in elke bank geld gaan afhalen gratis in princiepe in italie is dat niet zo, als je daar met je kaart van een bank geld gaat halen bij een andere bank, ... spet maar dubbel af. behalve bij mijn bank, is een internetbank die via een overkoepelende grootbank werkt, met verschillende dochterbanken. en die heeft geen eigen filialen, (toch geen waar je geld kan afhalen en dergelijke. ) Hier zie je mensen hun visa trekken voor bedragen van 10 euro, omdat ongetwijfeld goedkoper is dan met hun eigen bankkaart te werken. De belgische banken zijn misschien wel dieven, maar zijt gerust in sommige landen is het nog veel erger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik deel die mening niet
mijn broodjeszaak, krantenwinkel en beenhouwer gebruiken allemaal bancontact. zij laten ook toe om ff rap 50 euro af te halen. zelfs de nachtwinkel heeft bancontact en die heeft niet liever dat ge kaartgewijs betaalt en bij hem geld afhaalt ![]() alleen op cafe kutn ge niet met bancontact betalen en ik heb diene mens al verteld dat hij met zo'n ding veel meer omzet zou draaien. Laatst gewijzigd door 1207 : 18 januari 2010 om 15:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb ooit eens ene keer in een tankstation gestaan in de middle of nowhere waar hun terminal mijn kaart niet wou lezen en dan sjans dat er nog een cashautomaat stond ook, ... vandaar altijd mininimum hoeveelheid cash en 2 of 3 verschillende soorten plastiek bij als ik oop de baan ben. In londen ook eens gestaan dat ze mijne visa niet wilden lezen, ... witte strip van design visa kaart van italiaanse bank ... ja daar moet alles schoon zijn he, of het functioneel is, is minder belangerijk... ge staat daar dan wel schoon `s avonds als ge uw metro ticket wil kopen nadat ge van die vlieger komt. dan willen betalen op internet met belgische visa, ... ah nee dat gaat niet, moet ge zo een stoem bakske voor bijhebben, ... denken die lullen dat iedereen die dikwijls op de baan moet altijd da stoem kaske bijheeft... italiaanse kaart oek van den hond, speciaal code nodig, ... sjans dat er op dat moment nog amex is, of ge staat daar schoon. amex pakken ze dan weeral nie overal aan, dat is te duur, he, ... dus ge staat daar daar weer. ... hebt ge die visa kaart weer nodig... en geloof het of niet, maar ik heb dat allemaal al meegemaakt he. Als gewone onvoorbereide reiziger hebben ze u alle keren dus dik met uw kloten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bovendien zit daar ook meestal een onderhoudscontract in, dat is de reden waarom die toestellen zo duur zijn. en natuurlijk moet daar ook een frankske op verdiend worden en heeft banksys hier zo goed als een monopolie op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik snap ook dit argument niet. Ik weet dat als ze mijn portefeuille stelen, ik het dan kwijt ben. En dan? Als ze mijn visa stelen, heb ik een veel groter probleem. En ik vind de probabiliteit van mijn portefeuille te verliezen niet op wegen tegen de voordelen die cash geld mij geven.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Geld uit de automaat halen bij een andere dan je eigen bank kost reeds sinds begin 2009 niets meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=6Zq1oIq87pY http://www.hln.be/hln/nl/943/Ombudsm...rig-jaar.dhtml Citaat:
Of denkt ge dat criminelen dan geen vingers gaan afsnijden? ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 januari 2010 om 18:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoek het niet zo ver aub. Voor de modale kleinhandelaar blijven de kosten voor consumentvriendelijk electronisch betalen niet te onderschatten. Electronisch betalen zou tegenwoordig niets mogen kosten. We stellen echter vast dat zowel banksys als de banken profiteren van het comfort waar consument van geniet, de eerste (banksys) als leverancier zonder concurrentie, de laatste (banken) omdat ze vinden dat service nu eenmaal moet worden betaald. De arme betaalt geen kosten: noch aan de bank van wie hij een bankkaart krijgt. Noch aan banksys, wegens geen bankkaart. Waar potentiële klanten zijn zullen er steeds e-betaalmogeijkheden zijn. Klant blijft tot op heden nog steeds koning. Rudy |
|
![]() |
![]() |