Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2010, 19:46   #21
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Begrip en begrijpen zijn twee verschillende dingen.

Ik begrijp perfect je theorie in al zijn eenvoud.
Begrip opbrengen voor die theorie is een andere zaak.
ten eerste is mijn theorie helemaal niet zo eenvoudig en begrip opbrengen wordt voor iets anders gebruikt, namelijk niet voor een theorie, maar voor een daad.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 10:41   #22
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
ten eerste is mijn theorie helemaal niet zo eenvoudig en begrip opbrengen wordt voor iets anders gebruikt, namelijk niet voor een theorie, maar voor een daad.
Precies. Hij begrijpt hoe jij jouw theorie bedoeld, maar hij begrijpt ook dat deze feitelijk nergens op slaat. Bovendien zeg jij wanneer hij zegt " hier zit een gat in de kaas, en hier ook nog een" telkens " nee hoor, dat staat in mijn theorie, maar dat begrijp jij niet". Oftewel: dat er in jouw theorie staat " het is zo" wil niet zeggen dat alle praktische problemen die er met je verhaaltje zijn ook daadwerkelijk als ruimteschepen voor een planetair defensie systeem verdwijnen. Die blijven gewoon bestaan.
Oud 18 januari 2010, 12:44   #23
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Precies. Hij begrijpt hoe jij jouw theorie bedoeld, maar hij begrijpt ook dat deze feitelijk nergens op slaat. Bovendien zeg jij wanneer hij zegt " hier zit een gat in de kaas, en hier ook nog een" telkens " nee hoor, dat staat in mijn theorie, maar dat begrijp jij niet". Oftewel: dat er in jouw theorie staat " het is zo" wil niet zeggen dat alle praktische problemen die er met je verhaaltje zijn ook daadwerkelijk als ruimteschepen voor een planetair defensie systeem verdwijnen. Die blijven gewoon bestaan.
allemaal weer nonsens zoals gewoonlijk.......
Je had verleden keer iets intelligenters geschreven, maar nu ben je weer tot het niveau 0,0 teruggevallen.

ONZE MAATSCHAPPIJ EN DE MICROKOSMOS
De wetenschap kan niet verklaren hoe domme atomen een evolutie van miljarden jaren en miljoenen soorten heeft kunnen scheppen en ook niet hoe deze atomen ons lichaam en onze hersenen zo subliem kunnen doen functioneren.
Onze maatschappij beweegt ook niet vanzelf, maar berust op onze intelligentie en zo ben ik ben mening dat ook de microcosmos van ons lichaam een hogere wereld is, die ook niet vanzelf beweegt, maar op de intelligentie berust van hogere microwezens.
Dwz wat bij ons ook niet vanzelf gaat, gaat in de microkosmos ook niet vanzelf.
En vooral omdat ons lichaam nog veel en veel ingewikkelder inelkaar zit dan onze eigen wereld.
Ons lichaam wordt ook wel met een staat vergeleken, waarbij onze hersenen de regering zijn en onze zenuwen met communicatie-lijnen en onze aderen met wegen, enz
En ik denk dus dat het werkelijk zo is, namelijk dat ons lichaam een staat op zichzelf is, die bewoond wordt door microwezens, die in de atomen als ruimteschepen wonen.
En hiermede is de werking van ons lichaam afdoende verklaard, volgens het principe : zo als het bij ons is, zo is het ook in de microkosmos.
Oud 18 januari 2010, 18:22   #24
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
allemaal weer nonsens zoals gewoonlijk.......
Je had verleden keer iets intelligenters geschreven, maar nu ben je weer tot het niveau 0,0 teruggevallen.
Dank je.

Citaat:
ONZE MAATSCHAPPIJ EN DE MICROKOSMOS
De wetenschap kan niet verklaren hoe domme atomen een evolutie van miljarden jaren en miljoenen soorten heeft kunnen scheppen en ook niet hoe deze atomen ons lichaam en onze hersenen zo subliem kunnen doen functioneren.
Dat kan ze wel, alleen de uitleg bleek iets ingewikkelder dan "dat is gemaakt door [insert god here]". Om zelfs maar één specifiek terrein, zoals de sterrenkunde of de biologie, te begrijpen (nou ja, begrijpen is een groot woord, maar je zal een stuk dichterbij de waarheid komen dan door de wetenschap straal te negeren) moet je bereid zijn je echt in de stof te verdiepen, en dat vertikken de meeste mensen, dus kan het niet waar zijn. Goed, het is logica van het soort "ik zie jou niet dus jij mij ook niet *houd handen voor ogen bij verstoppertje*", maar kennelijk is het voor veel mensen
goed genoeg...

Citaat:
Onze maatschappij beweegt ook niet vanzelf, maar berust op onze intelligentie en zo ben ik ben mening dat ook de microcosmos van ons lichaam een hogere wereld is, die ook niet vanzelf beweegt, maar op de intelligentie berust van hogere microwezens.
Precies, JIJ bent van mening. Ik heb ook daadwerkelijk een beetje biologie gehad...

Citaat:
Dwz wat bij ons ook niet vanzelf gaat, gaat in de microkosmos ook niet vanzelf.
En in Duckstad ook niet, dus?

Citaat:
En vooral omdat ons lichaam nog veel en veel ingewikkelder inelkaar zit dan onze eigen wereld.
Ons lichaam wordt ook wel met een staat vergeleken, waarbij onze hersenen de regering zijn en onze zenuwen met communicatie-lijnen en onze aderen met wegen, enz
En ik denk dus dat het werkelijk zo is, namelijk dat ons lichaam een staat op zichzelf is, die bewoond wordt door microwezens, die in de atomen als ruimteschepen wonen.
En hiermede is de werking van ons lichaam afdoende verklaard, volgens het principe : zo als het bij ons is, zo is het ook in de microkosmos.
Nee, hiermee is helemaal niks verklaard, hiermee is een deus ex machina ten tonele verschenen. "Hoe dat werkt? O, dat word geregeld door de kaboutertjes." Ja, dat is een mogelijke uitleg, en op het eerste gezicht is er niks mis mee, daarom accepteren kinderen dit soort verklaringen ook zo makkelijk, want als je nog nooit een kaboutertje gezien hebt, hoe kan je dan zeker zijn dat ze dat inderdaad niet allemaal op magische wijze regelen? Het mooiste is nog dat het verhaal niet gedetailleerd genoeg is om te ontkrachten. Er zit geen enkele bewering aan het verhaal waarvan je kan bewijzen dat hij niet klopt. Je kan roepen dat je nog nooit kaboutertjes/goden/microwezens gezien hebt, maar dan roepen de gelovers dat je ze ook nog nooit anti-gezien hebt, dus je kan niet bewijzen dat ze niet bestaan. Je kan ook roepen dat het fysisch helemaal nergens op slaat, dat het niet kan, maar dat is het mooie van magie, het kan altijd, alleen "wij begrijpen het niet". Atomen bestaan uit ruimteschepen, die zijn te klein om waar te nemen, zelfs met de meest geavanceerde elektronenmicroscopen en deeltjesversnellers, dus je kan niet bewijzen dat ze er niet zijn. Die wezentjes in die ruimteschepen regelen alles, dat de meeste zich dood vervelen omdat ze het grootste deel van de tijd niks anders te doen hebben dan inactieve mterie te spelen doet niet terzake, dat een handvol microwezens slim genoeg is om een mens te besturen maar ze in plaats daarvan besloten hebben om hun atomen zo in elkaar te zetten dat er een systeem van biomoleculen kan bestaan dat zichzelf kan vermeerderen en dat zich voor menselijke toeschouwers precies zo lijkt te gedragen als materie die zich aan bepaalde natuurwetten houdt in plaats van een hele vloot ruimteschepen waarvanuit intelligente wezens de boel besturen doet er ook niet toe, want Gods wegen zijn ondoogrondelijk ik bedoel uhh dat vinden die microwezens nou eenmaal leuk om te doen, ja, allemaal ja. Ja, je breekt alle natuurwetten nogal hard met je verhaal, maar wie kan bewijzen dat microwezens dat niet kunnen? Van de andere kant, waarom moeten het dan microwezens zijn? Waarom geen kaboutertjes, goden, elfenstofdeeltjes, sergeant Schlock of om het even welk ander sprookje? Voor geen van die verhalen is minder (of meer) bewijs te vinden dan voor het jouwe, en dat feit op zichzelf laat zien dat er iets mis is met de redenatie. Als jouw verhaal wel de waarheid moet zijn moet ieder van die verhalen ook de waarheid zijn, en dan zijn er meerdere elkaar tegensprekende waarheden. Dus tenzij je een tweede deus ex machina verzint zoals "er is een oneindig aantal universa en elk verhaal is wel ergens waar" moeten er een heleboel van deze verhalen niet kloppen, er kan er maar eentje waar zijn. En als al die verhalen behalve één onwaar zjn, wat maakt die andere dan wel waar? Helemaal niks, het is precies zo'n verhaal als de rest, en net zo verzonnen. De beste methode die we hebben om de waarheid te vinden is het bewijs te volgen, en dat bewijs leidt vooralsnog niet naar microwezens. Als dat ooit wel het geval is ben jij de eerste die het van de daken mag schreeuwen. (En het moet wel om een beetje mainstream wetenschap gaan, niet over een interessante maar niet al te waarschijnlijke theoretische mogelijkheid die door de eerste journalist verdraait, door de tweede verkracht en door de derde uit de context gerukt word als dat verhaal over tijdreizigers in de LHC...)

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 18 januari 2010 om 18:26.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 20:56   #25
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom denk je dat je theorie niet eenvoudig is?
Ik heb je werk gelezen en ik kan niets vinden dat ik niet begrijp.
Het is allemaal heel goed uitgelegd, meestal veel te goed alsof je het wil uitleggen aan kinderen in de lagere school.

Maar het is niet omdat ik het begrijp, dat ik het daarom kan onderschrijven.
Het is leuke, soms wat kinderlijke fantasie, niet meer en niet minder.
Oud 19 januari 2010, 00:18   #26
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Waarom denk je dat je theorie niet eenvoudig is?
Ik heb je werk gelezen en ik kan niets vinden dat ik niet begrijp.
Het is allemaal heel goed uitgelegd, meestal veel te goed alsof je het wil uitleggen aan kinderen in de lagere school.

Maar het is niet omdat ik het begrijp, dat ik het daarom kan onderschrijven.
Het is leuke, soms wat kinderlijke fantasie, niet meer en niet minder.
dus je begrijpt het niet.
Oud 19 januari 2010, 00:21   #27
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nee, hiermee is helemaal niks verklaard, hiermee is een deus ex machina ten tonele verschenen. "Hoe dat werkt? O, dat word geregeld door de kaboutertjes."
nee, door de microwezentjes.
Oud 19 januari 2010, 07:06   #28
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus je begrijpt het niet.
Ik begrijp dat je dit niet kan begrijpen.
Oud 19 januari 2010, 11:56   #29
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

In 2100 zitten alle profeten in een instelling.
Oud 19 januari 2010, 13:01   #30
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
als de wereld dan nog bestaat.
Oud 19 januari 2010, 13:24   #31
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als de wereld dan nog bestaat.
Kunnen je microbeestjes dat niet vertellen?
Oud 19 januari 2010, 15:42   #32
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Precies, bedankt dat je mijn punt nog even kracht bij zet.
Oud 19 januari 2010, 18:13   #33
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dus je bent het met me eens.......we schieten op!.....

WAAROM MOETEN ATOMEN UIT RUIMTESCHEPEN BESTAAN?

Het moeten ruimteschepen zijn omdat wij ook in de toekomst het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen en dan sluit onze eigen toekomst aan op de microkosmos, want dan komt het heelal als een doorlopend evolutionair systeem in elkaar te zitten.... want ons ruimtevaartheelal wordt dan een herhaling van de ruimtevaartcultuur in de microkosmos......(dat wil zeggen: zij zijn daar al verder ontwikkeld dan wij )......en kun je ook meteen verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, dwz dat gebeurt niet door toeval, maar door de super-intelligentie van de microwezens.

.......zoals de kinderen het leven van de ouders herhalen, zo herhalen wij het leven van de microwezens.
Daarom bouwen wij een ruimtevaartcultuur omdat die al in de microkosmos bestaat.
Of omgekeerd: omdat wij een ruimtevaartcultuur gaan bouwen, moet die al in de microkosmos bestaan.

De microkosmos is geen lagere wereld, maar een hogere wereld, die wij gaan nabouwen.
Oud 19 januari 2010, 18:15   #34
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het mijne ook:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe
Oud 19 januari 2010, 18:16   #35
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het moeten ruimteschepen zijn omdat wij ook in de toekomst het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen en dan sluit onze eigen toekomst aan op de microkosmos, want dan komt het heelal als een doorlopend evolutionair systeem in elkaar te zitten.... want ons ruimtevaartheelal wordt dan een herhaling van de ruimtevaartcultuur in de microkosmos......(dat wil zeggen: zij zijn daar al verder ontwikkeld dan wij )......en kun je ook meteen verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, dwz dat gebeurt niet door toeval, maar door de super-intelligentie van de microwezens.

.......zoals de kinderen het leven van de ouders herhalen, zo herhalen wij het leven van de microwezens.
Daarom bouwen wij een ruimtevaartcultuur omdat die al in de microkosmos bestaat.
Of omgekeerd: omdat wij een ruimtevaartcultuur gaan bouwen, moet die al in de microkosmos bestaan.

De microkosmos is geen lagere wereld, maar een hogere wereld, die wij gaan nabouwen.
Misschien zelfs vroeger dan 2100.
Oud 19 januari 2010, 18:40   #36
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je zet woorden op een rij zonder dat die ook maar enige betekenis hebben.

Meer valt er niet over te zeggen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 19:14   #37
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe men het medeleven kan opbrengen door u een dienst te bewijzen met een integere poging om u uit uw waanideeën te schoppen, ik versta het niet. Mijn medeleven is zeer zeker niet zo groot.

Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik versta dat ge enkel maar provoceert. Wie u ten volle begrijpt kan alleen maar meewarrig glimlachen.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 20:03   #38
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Hoe men het medeleven kan opbrengen door u een dienst te bewijzen met een integere poging om u uit uw waanideeën te schoppen, ik versta het niet. Mijn medeleven is zeer zeker niet zo groot.

Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik versta dat ge enkel maar provoceert. Wie u ten volle begrijpt kan alleen maar meewarrig glimlachen.
Hij is serieus hoor, zoek maar Harrie Wiegelaar op youtube. Hij is dus zelfs al op TV gekomen.

Laatst gewijzigd door respublica : 19 januari 2010 om 20:03.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 20:35   #39
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Nee, maar dat is misschien een stukje aandachtig begrijpend lezen.
Oud 19 januari 2010, 20:38   #40
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Hij is serieus hoor, zoek maar Harrie Wiegelaar op youtube. Hij is dus zelfs al op TV gekomen.
En op Retevisie, en voor dat alles adverteerde hij zijn ideeën al in verschillende kranten. Hij heeft alleen nog niemand gevonden die hem wil geloven, stelletje niets begrijpende idioten.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be