![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De meeste van die pendelaars hebben geen dag in Brussel gewoond, laat staan dat ze - uitzondering daar gelaten - ooit een probleemwijk van dichtbij gezien hebben. Ik wilde maar aantonen dat diegenen die de mond vol hebben over hoe een vuile en gevaarlijke stad Brussel wel is, dat zelden doen op basis van persoonlijke ervaringen. Ja, er zijn vuile en gevaarlijke wijken (en dan gaat het meestal om enkele straten), maar Brussel herbergt ook een aantal van de mooiste stukjes stad van ons land. Dat betekent niet dat je niets moet doen aan de problemen (integendeel), maar Brussel voorstellen als een oorlogszone is ook dom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie dat sommige Brusselaars als Djimmi de realiteit niet ontkennen. De media trouwens ook niet meer. Zelfs de franstaligen niet, aan de reacties op de nieuwssites te zien. Daar sta je dan als eenling filosoofke met al je ontkennings- en vergoeilijkingspraatjes..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is een verzameling eerder n�*�*st dan mèt elkaar levende ghetto's: ghetto's voor de rijken, ghetto's voor de -craten, ghetto's voor de sukkels, ghetto's voor de 'aliens'. Geïnstitutionaliseerde Apartheid die door belachelijke campagnes als 'Bruxelles, capitale de l'optimisme' moet worden gemaskeerd. Deze stad is zo schizofreen als de pest, een schone en veel geld opslorpende façade, en daarachter: de afgrond. Een witgekalkt graf. En iederéén weet wat in een graf te vinden is. Ik geef toe: ik overdrijf een beetje, maar sommige mensen hebben blijkbaar ècht wel een shock-therapie nodig.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
|
![]() Sorry, maar heb jij al eens rondgekeken op dit forum hoe veel mensen vinden dat Brussel maar moet opgegeven worden? Ik kan het aantal keren niet tellen dat ik hier dingen lees als "Brussel is vuil", "Brussel is grijs" of "Brussel is gevaarlijk". Liefst met een vergelijking met andere grootsteden, die met identiek dezelfde problemen kampen, zoals Londen of Parijs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En een vuile stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Global_city Brussel is niet alleen een grootstad, maar ook wat urbanologen definiëren als een Alpha World City. Daarmee staat de stad op eenzelfde niveau als dorpen als Milaan, Madrid en Moskou. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
D�*t weet ik al héél lang. Ik vrees dat ik mij vroeg of laat zèlf in de politiek ga gooien (en dan zal 't wellicht gedaan zijn met les geven en me met muziek bezig houden en anoniem opgaan in de massa ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
|
![]() Ik som niets op, de opsomming komt van de Globalization and World Cities Study Group and Network (GaWC), een denktank die zich met niets anders bezighoudt. Maar ik begrijp dat jij, na je intense studies geografie en urbanologie, het allemaal beter weet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je op minder dan en kwartier de stad helemaal doorrijdt (als er niet veel rode lichten zijn), dan spreek je over een provinciestadje. Eigenlijk een conglomeraat van 19 aaneengeklitte dorpen. Rij eens door een stad als bij vb Los Angeles. Dan spreek je over een stad. Laatst gewijzigd door Cut de krap : 3 februari 2010 om 01:20. |
|
![]() |
![]() |