![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommigen denken dat ze met het afgenomen biologisch staal en eruit afgeleid dna-profiel, een volledig genetische kaart van je hebben.
Dat is dus niet zo hé. Ik sta met plezier mijn dna-staal af. In de databank zal dan achter mijn naam een kode zitten. En als ze een nieuwe verkrachting onderzoeken, en dat meisje heeft haar verkrachter gekrabt, dan zit er misschien wat biologisch materiaal onder haar nagels. Van dat materiaal wordt dan ook een profiel gemaakt, en dan zie je binnen de milisekonde dat de Schoofzak die verkrachting zeker niet gepleegd heeft. Ja ja, ik ben geabonneerd op eos ( http://www.eosmagazine.eu/language/nl-BE/home.aspx ) Ik kan me wel inbeelden dat meneer Jansens uit Loksbergen niet graag zijn dna-staal afstond, enkele maanden geleden ... Hij zal daar ook wel een drogreden voor uit zijn kriminele botten geslagen hebben. Enne, als een werkgever zoveel geld zou willen uitgeven voor je dna-profiel, dan nodigt hij je uit voor een sollisitasiegesprek, biedt je een koffie aan ... en als je vertrokken bent, zit er genoeg biologisch materiaal op de tas en het lepeltje. En toch nog zal hij er niks mee kunnen doen. Informeer je toch een beetje.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 februari 2010 om 10:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit soort maatregelen zal ook maar het verdachtenbeeld reduceren, de dader zal zich zeker en vast onthouden, dat zal men ook wel weten.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Schepen
|
![]() T' zal daar ne domme verkrachter zijn.
Was er in Nederland gaan mizerie ivm met werkgevers en het DNA-profiel van hun werknemers. Ik weet het niet zeker en google zegt mij ook niet veel. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen verdacht, tot het DNA het tegendeel bewijst...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k Zou dan wel een muur rond de staat bouwen zodat er geen anderen in of uit kunnen. Of wordt elke toevallige passant verplicht DNA af te staan? Ze gaan hun werk hebben...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
geen werk aan. werkbesparend bij justitie en politie, me dunkt zo ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit antwoord had ik verwacht. Iedereen verdacht. Per definitie. Daar weiger ik aan mee te werken. Waarom zou ik betrokken moeten worden in zaken waar ik niks mee te maken heb? En een DNA-staal afnemen, is minstens de verdachtmaking tot leven brengen dat je er iets mee te maken zou kunnen hebben. Niet dus. Doe ik niet aan mee. Onder het mom van gemakkelijker misdadigers op te sporen eventjes iedereen onder controle brengen. Geef ineens iedereen een enkelband.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
alsof uwe naam nu al niet in een databank zit ?! nogmaals de kruispuntdatabank, reeds in werking, door jan en klein pierke raadpleegbaar bij wijze van spreken , en daar hebt ge wel aan meegewerkt ![]() terwijl een dbank met virtuele dnastring en naam niks maar dan ook niks aan bruikbare info bevat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ni meer, ni minder eerst een misdrijf met dna spoor ... dan identificeren daar kan toch niemand iets tegen hebben ? meteen alle verkrachters de wereld uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementslid
|
![]() Sinds de eerste documentaire uitgezonden op de toenmalige TV 2 (nu Canvas) over een techniek die toen nog in de kinderschoenen stond, nl het zichtbaar maken van een profiel van een persoon aan de hand van verborgen informatie uit het DNZ (zo werd het toen genoemd), heb ik al gezegd dat er ooit nog stemmen zouden opgaan om van iedere pasgeborene zo´n profiel op te maken naar analogie van van "Big brother is watching you". Iedereen lachte mij toen - en zelfs tot over enkele jaren - vierkant uit. Het kan verkeren nietwaar?
![]() Ik zal nog een stapje verder gaan: er zal niet alleen een staal afgenomen worden vlak na de geboorte, maar het zal ook nog eens verplicht worden afgenomen als iemand meerderjarig wordt.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 4 februari 2010 om 13:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementslid
|
![]() Is daar sluitende wetenschappelijke zekerheid over? En kunnen beschadigingen en defecten in de levensloop niet ontstaan?
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Frankrijk heeft men ooit een dorp DNA laten afstaan ivm met een moord..een paar jaar jaren pas werd de echte dader ontdekt..een buitenstaander..toen ging het maar om 170 DNA profielen die weggegooid geld waren.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementslid
|
![]() De Rijkswacht legde indertijd - met stilzwijgend akkoord van justitie - al een databank met gegevens over burgers aan, die tot nader order nog geen strafbare feiten hadden gepleegd maar alleen potentiële verdachten waren, of de heisa rond de beruchte microfiches al vergeten?
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
waar blijkbaar geen haan naar kraait iedereen haalt netjes zijn e-id-kaart af .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijzelf incluis |
|
![]() |
![]() |