Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2010, 00:54   #141
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Interessante lectuur, maar minstens een van je drie links gaan niet over moslims:

"De kerken in India werden aangevallen door hindoes. Extreem-rechtste hindoegroepen zitten vaak achter het anti-christelijk geweld in het land. Bij de aanvallen sneuvelden ruiten en werden heiligenbeelden kapot gemaakt."
En uit hetzelfde nieuwsbericht, de eerste zin nota bene:

Citaat:
Afgelopen weekend zijn twee kerken en een pastorie op Sumatra, Indonesië door moslims in brand gestoken.
Het gaat dus wel degelijk ook over moslims. Niet de boel proberen te belazeren he.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2010, 01:08   #142
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Het gaat dus wel degelijk ook over moslims. Niet de boel proberen te belazeren he.
Sommige mensen willen nu eenmaal de waarheid niet onder ogen zien.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2010, 01:18   #143
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt, maar ik moet de eerste christen, jood, hindoe, boedhist etcetera nog tegenkomen die mij of andere a-, non- en andersreligieuzen regelrecht een ongelovige hond noemt die in het hiernamaals enkel zal dienen als aanmaakhout voor de laaiende hellevuren. Van moslims heb ik dit soort gezelligheid al ettelijke keren mogen vernemen.
Ik heb dit ooit meegemaakt met een Ierse protestante die ik welgeteld een uur kende. We geraakten aan de praat (dit was niet Ierland of in België, maar in de VS) en de conversatie liep aanvankelijk wel vlot. Tot het over mijn vriendin ging. Het begon met een vriendelijk "and don't you mind that your children will be bastards" en eindigde met "your bastard children will burn in hell". En dat was iemand die er op het eerste zicht heel normaal uitzag. En er is geen christen of jood op deze planeet die niet oprecht gelooft dat ik als pragmatisch atheïst niet zal branden in de hel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus
Mijn punt was dat dit niet typisch voor moslims was. Overal vind je extremisten (ook in het christendom, ook in het hindoeïsme ...). Maar toch zie ik al die critici hier alleen maar bezig over de islam en zelden over andere godsdiensten.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 5 februari 2010 om 01:28.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2010, 01:28   #144
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Maar toch zie ik al die critici hier alleen maar bezig over de islam en zelden over andere godsdiensten.
Misschien omdat de islam de grootste overlast bezorgt vergeleken met die andere godsdiensten?

Ook Verhofstadt zei ooit dat de islam geen godsdienst zoals de andere godsdiensten is.

Citaat:
Is de zaak Rushdie niet het ultieme bewijs van de onmogelijkheid van de islam zich in te passen in onze samenleving? Toont zij niet aan dat de islam in wezen een intolerante en totalitaire ideologie is, die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving?” (…) "De islam is in werkelijkheid niet alleen een godsdienst maar ook een ideologie, een sociaal- politieke leer. In wezen verschilt die toestand niet van het communisme dat aan de samenleving een bepaalde morele code en een manier van leven wou opleggen.''"

Laatst gewijzigd door daiwa : 5 februari 2010 om 01:56.
Oud 5 februari 2010, 03:08   #145
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Nog een voorbeeld hoe (w)vreedzaam de islam wel is.

Citaat:
TURKSE TIENER LEVEND BEGRAVEN.

ANKARA - Een Turks meisje van 16 jaar oud is levend begraven door familieleden in het zuidoosten van Turkije.

© ANP
De puber werd het slachtoffer van eerwraak, omdat ze bevriend zou zijn geweest met jongens.

Dat heeft het Turkse persbureau Anatolië donderdag gemeld. De politie vond het lichaam van Medine Memi dankzij een tip.

Ze zat met haar handen vastgebonden op haar rug in een gat van 2 meter diep, dat was gegraven in een kippenren bij haar huis in het dorpje Kahta in de provincie Adiyaman. Het meisje werd al veertig dagen vermist.

Longen

Uit onderzoek bleek dat er een aanzienlijke hoeveelheid aarde in haar longen en maag zat. Dat betekent dat ze levend was begraven, aldus forensische experts.

''Het autopsierapport is huiveringwekkend. Volgens onze onderzoeksresultaten had het meisje geen blauwe plekken of sporen van drugs of gif in haar bloed'', aldus een van de forensische experts. ''Het meisje was volledig bij bewustzijn toen ze onder grond werd gestopt''
De politie heeft Medines vader en grootvader opgepakt. De vader zou tijdens zijn verhoor hebben gezegd dat hij er niet blij mee was dat zijn dochter mannelijke vrienden had.

Eerwraak

Bij eerwraak wijst een familieraad iemand aan om het vrouwelijke familielid te vermoorden die de familie-eer zou hebben aangetast.

Dat gebeurt vooral bij affaires buiten het huwelijk, maar soms worden ook slachtoffers van verkrachtingen omgebracht of vrouwen die met vreemde mannen hebben gepraat. Als families hun eer verliezen, worden ze door hun omgeving buitengesloten.

© ANP

Laatst gewijzigd door daiwa : 5 februari 2010 om 03:11.
Oud 5 februari 2010, 23:28   #146
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Laat me raden, ge kunt het niet uitleggen.
Wie het verschil niet kent tussen erkennen en herkennen, kan zelf geen islamofobe theorietjes verzinnen. Vandaar: quod erat demonstrandum, je hebt mijn hypothese bevestigd.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 5 februari 2010 om 23:29.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2010, 23:42   #147
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wie het verschil niet kent tussen erkennen en herkennen, kan zelf geen islamofobe theorietjes verzinnen. Vandaar: quod erat demonstrandum, je hebt mijn hypothese bevestigd.
Die zit.
Maar een wijsneus zou ook kunnen weten dat “een religie” niet noodzakelijk islam betekent.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 00:56   #148
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

On topic:
http://www.lemonde.fr/societe/articl...7458_3224.html
http://tempsreel.nouvelobs.com/depec...lghoumi&xtcr=8

http://www.al-kanz.org/2010/01/29/non-imam-drancy/#
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 00:08   #149
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt, maar ik moet de eerste christen, jood, hindoe, boedhist etcetera nog tegenkomen die mij of andere a-, non- en andersreligieuzen regelrecht een ongelovige hond noemt die in het hiernamaals enkel zal dienen als aanmaakhout voor de laaiende hellevuren. Van moslims heb ik dit soort gezelligheid al ettelijke keren mogen vernemen.
Dat zijn dan slechte moslims. Het is haram in de islam om als mens het Goddelijk oordeel over andere mensen te willen bepalen. Dat weet alleen Allah en een echte moslim zal zich dus onthouden van daarover uitspraken te doen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be